Σύμφωνα με αναλυτές του Bloomberg NEF υπολογίζεται ότι κατά τη διάρκεια της περιόδου 2025-2030 ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα πωληθούν θα τετραπλασιαστεί και θα αγγίξει τα 26 εκατ. αυτοκίνητα. Ακολούθως, ο αριθμός των πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να διπλασιαστεί περαιτέρω, φθάνοντας στα 54 εκατομμύρια το 2040.
Ως απόρροια αυτών των πωλήσεων, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα την συγκεκριμένη χρονική περίοδο θα έχουν ήδη μερίδιο 58% στις παγκόσμιες πωλήσεις. Βέβαια, η τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν θα είναι ο μόνος παράγοντας που θα καθορίσει την αυξανόμενη δημοτικότητά τους, καθώς η συζήτηση για την ανάγκη μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στον τομέα των μεταφορών βρίσκεται όλο και πιο έντονα στον επίκεντρο της συζήτησης το τελευταίο διάστημα.
Είναι γεγονός ότι μέχρι το 2035, στην Ευρώπη, τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα καταργηθούν, ενώ ήδη, πολλές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις επιδοτούν την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Έτσι, θα οδηγηθούμε σε δραστική μείωση του αριθμόυ των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης με την πάροδο του χρόνου και η κατοχή ενός τέτοιου αυτοκινήτου θα παραμείνει ως ένα “χόμπι” για τους λάτρεις των κλασσικών αυτοκινήτων.
Η μείωση της αξίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα προέλθει απο την πτώση του κόστους παραγωγής της μπαταρίας, το οποίο τη δεδομένη στιγμή αφορά έως και το 40% της αξίας ολόκληρου του αυτοκινήτου. Όταν η τεχνολογία φθάσει σε ανάλογο επίπεδο που η πτώση της τιμής των μπαταριών θα είναι εφικτή, τότε δεν θα επηρεάζεται και απο την αύξηση των πρώτων υλών και της ενέργειας. Κόστος κάτω από τα 100 δολάρια ανά κιλοβατώρα θεωρείται σημαντικό όριο για να υπάρξει ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.
Επιπρόσθετα, με βάση την έκθεση του Bloomberg ΝEF, το σημείο καμπής αναμένεται να είναι το 2026, όταν το μέσο κόστος αγοράς ενός μεσαίου μεγέθους αυτοκινήτου εσωτερικής καύσης και ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα εξισωθεί. Μετά το 2027, οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα γίνονται όλο και χαμηλότερες, ενώ τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης θα γίνονται ελαφρώς πιο ακριβά. Το 2030, για παράδειγμα, η τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αναμένεται να είναι αρκετές χιλιάδες πιο κάτω από ένα αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης.
Παρ’όλα αυτά όμως, το μεγαλύτερο πρόβλημα παραμένει η έλλειψη υποδομών που προβληματίζει ακόμη και τους περισσότερο αισιόδοξους της αυτοκίνησης. Με την αποκατάσταση του προβλήματος των υποδομών αλλα και με το κλείδωμα της τιμής της κιλοβατώρας απο τους παρόχους της ηλεκτρικής ενέργειας σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης, η επιλογή ενός ηλεκτρικού οχήματος θα είναι μονόδρομος και όχι πολυτέλεια.