Όταν το πρώτο Golf GTI παρουσιάστηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης το 1975, οι άνθρωποι της Volkswagen κρατούσαν… μικρό καλάθι: Στόχος για την έκδοση επιδόσεων του μικρομεσαίου οικογενειακού ήταν οι 5.000 πωλήσεις. Στη γερμανική εταιρεία έπεσαν πολύ έξω, καθώς από το 1976 – όταν άρχισε η παραγωγή του GTI πρώτης γενιάς – μέχρι σήμερα έχει πωλήσει πάνω από 2,3 εκατ. αντίτυπα! Αυτή και άλλες 7 ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες συνοδεύουν το Golf GTI.
Στοιχείο 1: Ο κινητήρας GTI είναι αποκλειστικά τετρακύλινδρος
Από το Golf GTI του 1976 με τους 110 ίππους μέχρι το σημερινό με τους 245 ίππους, πάντα κάτω από το καπό βρίσκεται ένας κινητήρας 4 κυλίνδρων. Το πρώτο GTI χρειαζόταν 9,2 δλ. για το 0-100 χλμ/ώρα και επιτάχυνε έως τα 182 χλμ/ώρα. Η τελική ταχύτητα στο νέο GTI περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα.
Στοιχείο 2: Αποκλειστικής σχεδίασης τροχοί για κάθε γενιά GTI
Ένα ειδικό αυτοκίνητο, όπως το Golf GTI, πρέπει να έχει και ανάλογου χαρακτήρα δίδυμο τροχών-ελαστικών. Από τους τροχούς 14 ιντσών στο πρώτο GTI φθάσαμε σε αυτούς διαμέτρου 19 ιντσών στο σύγχρονο μοντέλο.
Στοιχείο 3: Η παραγωγή του Golf GTI έχει ξεπεράσει τα 2,3 εκατ.
«Σχεδιάζαμε να κατασκευάσουμε 5.000 αυτοκίνητα στο πρώτο GTI, ενώ ορισμένα στελέχη έλεγαν ότι δεν θα πουλήσουμε ούτε 500», δηλώνει ο επικεφαλής του γραφείου Τύπου της Volkswagen, Anton Konrad. Τελικά, στις 8 γενιές του έχει ξεπεράσει σε παραγωγή τα 2,3 εκατ. μονάδες!
Στοιχείο 4: Ευρωπαϊκή αισθητική και άνεση
Υπεύθυνος για το πρώτο Golf ήταν ο διάσημος σχεδιαστής Giorgetto Giugiaro. Ο Herbert Schafer, Διευθυντής Σχεδίασης εκείνη την εποχή, προσέθεσε τη χαρακτηριστική κόκκινη λωρίδα του GTI και η πρώτη γυναίκα στο σχεδιαστικό τμήμα, Gunhild Liljequist, δημιούργησε τις καρό επενδύσεις στο εσωτερικό. Δική της ιδέα ήταν και ο τύπου μπάλας γκολφ επιλογέας του κιβωτίου 4 σχέσεων.
Στοιχείο 5: Τιμόνι τριών ακτίνων
Το τιμόνι στο νέο Golf GTI έχει πάνω του ένα σωρό διακόπτες, ένα στο πρώτο κανέναν. Το κοινό τους σημείο είναι ότι έχουν τρεις ακτίνες. Οι φίλοι του GTI του 1976 ονόμαζαν εκείνο το τιμόνι «πτυελοδοχείο», λόγω της βαθιάς εσοχής όπου στο βάθος του υπήρχε το λογότυπο του Wolfsburg.
Στοιχείο 6: Υπήρχε ανοικτό GTI; Ναι, στην 6η γενιά
Δεν είναι κάτι το σύνηθες ένα σπορ hatchback να «χάνει» την οροφή του. Η Volkswagen το επιχείρησε στο Golf GTI 6ης γενιάς. Ο μηχανισμός άνοιγε την υφασμάτινη οροφή σε 9,5 δευτερόλεπτα και την έκλεινε σε 11 δλ. στην ταχύτητα των 30 χλμ/ώρα. Με κλειστή την οροφή, το GTI Cabrio έφθανε τα 237 χλμ/ώρα.
Στοιχείο 7: Όταν το Golf GTI συνάντησε την Adidas
Στο φυλλάδιο της περιορισμένης έκδοσης του Golf GTI adidas του 2012 (κατασκευάστηκαν 4.410 αυτοκίνητα) αναφερόταν: «Ο προσωπικός γυμναστής σου, πρότεινε 30 λεπτά άσκησης κάθε μέρα. Ευτυχώς δεν είπε συγκεκριμένα ποια πρέπει να είναι η άσκηση». Εκείνο το GTI έφερε σπορ καθίσματα με το σήμα και τις τρεις λωρίδες της Adidas.
Στοιχείο 8: Το πρώτο GTI που επικοινωνεί με το περιβάλλον
Το σημερινό Golf – συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης GTI – είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής της Volkswagen που εφοδιάζεται με τεχνολογία Car2X. Του επιτρέπει να επικοινωνεί με άλλα οχήματα και τις υποδομές, προσφέροντας στον οδηγό περισσότερη ασφάλεια αλλά και λιγότερο χαμένο χρόνο στην κίνηση.