Η υψηλή ζήτηση για τα μοντέλα χαμηλών ρύπων των Toyota και Lexus από τους κατοίκους της Ευρώπης, είχε ως αποτέλεσμα η Toyota Motor Europe (ΤΜΕ) να επιτύχει το υψηλότερο μερίδιο στην ιστορία της. Οι πωλήσεις των Toyota και Lexus κατά το 2021 ανήλθαν σε 1.076.300 μονάδες, αυξημένες κατά 8% σε σχέση με το 2020, πολύ πάνω από την πορεία της ευρωπαϊκής αγοράς.
Φυσιολογικά λοιπόν, το συνολικό μερίδιο αγοράς της TME αυξήθηκε κατά 0,4 μονάδες, φτάνοντας στο 6,4%, ποσοστό που αποτελεί ρεκόρ όλων των εποχών για την εταιρεία. Ειδική η Toyota, βρέθηκε πρώτη φορά στη 2η θέση των πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη.
Μεγάλο μέρος αυτής της επιτυχίας οφείλεται στην υψηλή ζήτηση της σειράς αυτοκινήτων χαμηλών εκπομπών CO2, η οποία περιλαμβάνει μια μεγάλη γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία, ηλεκτρικών οχημάτων με κυψέλες καυσίμου, plug-in υβριδικών και υβριδικών οχημάτων. Οι 623.777 πωλήσεις υβριδικών οχημάτων της Toyota είναι αυξημένες κατά 19% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και αντιπροσωπεύουν το 58% του συνολικού μεριδίου και το 70% στη Δυτική Ευρώπη.
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
- 7 SUV “Game Changers” της ελληνικής αγοράς
- Peugeot 3008: Διαθέσιμο με προνομιακή χρηματοδότηση και επιδότηση αγοράς
- Ηλεκτρικό SUV για όλους με τιμή από 29.700 € και όφελος έως 14.000 €
Τον περασμένο Δεκέμβριο, τόσο η Toyota όσο και η Lexus παρουσίασαν πολλά νέα εξηλεκτρισμένα μοντέλα που θα αποτελέσουν τη βάση της στρατηγικής για ανθρακική ουδετερότητα. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η εταιρεία θα διαθέτει 30 ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, όλων των κατηγοριών, έως το 2030. Μέχρι τότε, η Toyota στοχεύει να έχει ένα μερίδιο τουλάχιστον 50% οχημάτων μηδενικών εκπομπών ρύπων στη Δυτική Ευρώπη, ενώ η Lexus στοχεύει στο 100% κατά την ίδια περίοδο. Μέχρι το 2025 η TME θα προσφέρει 10 μοντέλα μηδενικών εκπομπών ρύπων και μέχρι το 2035 θα είναι έτοιμη για 100% μείωση του CO2 σε όλα τα νέα οχήματα της, στην Ευρώπη.
Η Toyota αύξησε το μερίδιό της στην κύρια αγορά κατά 0,6 μονάδες, φτάνοντας στο 6,3% το 2021, ενώ ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 9% σε 1.003.859 μονάδες. Τα best sellers της μάρκας, τα Corolla, Yaris και RAV4 αντιπροσωπεύουν το 55% του συνολικού όγκου πωλήσεων και τα υβριδικά το 58% του συνόλου και το 69% των πωλήσεων στη Δυτική Ευρώπη.
Στα βασικά νέα λανσαρίσματά της, συμπεριλαμβάνεται το ολοκαίνουργιο compact SUV Yaris Cross (διαβάστε ΕΔΩ την αναλυτική δοκιμή του). Τον Απρίλιο του 2021, ανακοινώθηκε η νέα υπο-μάρκα ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία «bZ», που χρησιμοποιεί την αποκλειστική πλατφόρμα eTNGA και ακολούθησε η ευρωπαϊκή πρεμιέρα του bZ4X SUV τον Δεκέμβριο του 2021.
To 2021 η Toyota ανέβηκε στην κορυφή των πωλήσεων στις ΗΠΑ, με την General Motors να πέφτει για πρώτη φορά από το 1931.
Η Lexus αύξησε τον όγκο πωλήσεων κατά +2% σε ετήσια βάση και πέτυχε μερίδιο 2,3% στην premium κατηγορία. Τα best sellers της μάρκας, UX, NX και RX αντιπροσωπεύουν το 81% του συνολικού όγκου, ενώ τα υβριδικά οχήματα αντιπροσωπεύουν το 61% των συνολικών πωλήσεων στην Ευρώπη και το 90% στη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη.
Το 4ο τρίμηνο του 2021 η Lexus παρουσίασε τη δεύτερη γενιά του NX, που είναι το πρώτο plug-in όχημα της. Η μάρκα ανακοίνωσε πρόσφατα ότι το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό όχημα που θα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα eTNGA, το RZ 450e, θα παρουσιαστεί το πρώτο εξάμηνο του 2022. Η Lexus σχεδιάζει το λανσάρισμα 20 νέων μοντέλων έως το 2025 που σχεδόν θα διπλασιάσουν τον όγκο πωλήσεών της, στις 130.000 οχήματα, στην Ευρώπη.