Στα μέσα της δεκαετίας του 1990, η Continental συμμετείχε στην ανάπτυξη των πρώτων ελαστικών με πυρίτιο στη γόμα τους. Τα πρώτα επιτυχημένα πειράματα πραγματοποιήθηκαν στο εργοστάσιο του Ανόβερου.
Κατά τον βουλκανισμό, το μείγμα καουτσούκ με πυρίτιο υποβάλλεται σε πίεση και θερμοκρασίες από 120°C έως 160°C. Εκεί αποκτά την τελική του μορφή μέσω ειδικών καλουπιών, διαδικασία που χαρίζει στο ελαστικό ιδιότητες, όπως η πρόσφυση σε βρεγμένο οδόστρωμα και η υψηλή αντοχή, ενώ το καθιστά ανθεκτικό σε ακραίες καταπονήσεις.
Οι πρώτες δοκιμές οδήγησης το 1994 με τις νέες γόμες που περιείχαν πυρίτιο έδειξαν σημαντικές βελτιώσεις στην απόσταση φρεναρίσματος σε βρεγμένους δρόμους και στην αντίσταση κύλισης σε σύγκριση με την αιθάλη. Έναν χρόνο αργότερα, η Continental χρησιμοποίησε για πρώτη φορά τo πυρίτιο σε ένα εμπορικά διαθέσιμο ελαστικό, το ContiEcoContact CP.
Το 1996 ακολούθησε το λανσάρισμα του ContiWinterContact TS 770, του πρώτου χειμερινού ελαστικού με πυρίτιο στη γόμα καουτσούκ. Μαζί με την εισαγωγή συστημάτων παθητικής ασφάλειας, όπως οι ζώνες ασφαλείας και το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των φρένων (ABS), η χρήση του πυριτίου στα ελαστικά έχει συμβάλει σημαντικά στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Η Continental ερευνά τη χρήση εναλλακτικών, πιο βιώσιμων μορφών πυριτίου με αντίστοιχες ιδιότητες και οφέλη για την ασφάλεια. Οι φλοιοί ρυζιού έχουν αποδειχθεί μια αξιόπιστη πρώτη ύλη για τη βιώσιμη παραγωγή πυριτίου. Πρόκειται για υποπροϊόν της παραγωγής ρυζιού, το οποίο δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως τρόφιμο ή ζωοτροφή. Η παραγωγή πυριτίου από τέφρα φλοιών ρυζιού είναι πιο ενεργειακά αποδοτική από την παραδοσιακή παραγωγή με χρήση χαλαζιακής άμμου. Το πυρίτιο από τέφρα φλοιών ρυζιού χρησιμοποιείται ήδη στο πιο βιώσιμο ελαστικό της Continental μέχρι σήμερα – το UltraContact NXT.