Η Volkswagen δεν θα χρειαστεί να κλείσει τελικά κάποιο από τα εργοστάσιά της στη Γερμανία, καθώς τα συνδικάτα ήρθαν σε συμφωνία με την εταιρεία.
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της Γερμανικής εταιρείας, η συμφωνία για το «Μέλλον της Vοlkswagen / Zukunft Volkswagen», θα επιτρέψει στη Volkswagen AG να θέσει τα θεμέλια για σημαντικές επενδύσεις σε μελλοντικά προϊόντα και τεχνολογίες.
Τα βασικά σημεία της συμφωνίας είναι τα εξής:
- Η Volkswagen Passenger Cars, ως κεντρική μάρκα του Ομίλου, να καταστεί ο τεχνολογικός ηγέτης στον τομέα των μαζικών κατασκευαστών αυτοκινήτων παγκοσμίως μέχρι το 2030.
- Οι παραγωγικές δυνατότητες στα γερμανικά εργοστάσια της Volkswagen θα μειωθούν στρατηγικά κατά 734.000 μονάδες, διασφαλίζοντας πιο ανταγωνιστική παραγωγή.
- Συμφωνία επετεύχθη για κοινωνικά υπεύθυνη μείωση του εργατικού δυναμικού κατά περισσότερους από 35.000 εργαζόμενους στις εγκαταστάσεις της Volkswagen στη Γερμανία έως το 2030, μαζί με την εισαγωγή ενός νέου σχεδίου διασφάλισης θέσεων εργασίας.
- Η συμφωνία θα επιτρέψει βιώσιμη εξοικονόμηση κόστους άνω των 15 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως, εκ των οποίων πάνω από 4 δισεκατομμύρια ευρώ θα προέλθουν από τη μείωση του εργατικού κόστους, τα μέτρα αναδιάρθρωσης, την παραγωγική αναδιάταξη και τη βέλτιστη αξιοποίηση των εργοστασιακών εγκαταστάσεων.
- Η ετήσια μείωση του εργατικού κόστους ανέρχεται σε 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ.
Το σημαντικότερο είναι πως και τα δέκα εργοστάσια στην Γερμανία θα παραμείνουν σε λειτουργία, ενώ η Volkswagen εγγυάται πως οι δουλειές των εργαζομένων που θα συνεχίσουν στο νέο σχήμα, θα παραμείνουν σίγουρες έως το 2030.
Από την πλευρά τους, τα συνδικάτα υποσχέθηκαν πως θα αποσύρουν το αίτημα για αυξήσεις μισθών και πως δεν θα ξαναθέσουν θέμα αυξήσεων έως το 2031.
Η νέα συμφωνία επετεύχθη μετά από “μάχες” ανάμεσα στα συνδικάτα και την Volkswagen, οι οποίες ξεκίνησαν το καλοκαίρι του 2024. Η Volkswagen χρειάστηκε να λάβει μερικές ακόμη δύσκολες αποφάσεις σχετικά με τις επιχειρηματικές δραστηριότητές της φέτος. Αναγκάστηκε π.χ. πρόσφατα να πουλήσει ένα από τα εργοστάσιά της στην Κίνα σε εγχώρια ανταγωνιστική εταιρεία. Η Γερμανική εταιρεία επικαλέστηκε “οικονομικούς λόγους” για την κίνηση αυτή, παρά το γεγονός ότι προγραμματίζει να εισαγάγει 18 νέα μοντέλα στην κινεζική αγορά μέχρι το 2030.