Volkswagen: Ξεκίνησαν οι διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα

Οι συζητήσεις επικεντρώνονται στο σχέδιο της VW να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία.

Volkswagen: Ξεκίνησαν οι διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα

Οι συζητήσεις επικεντρώνονται στο σχέδιο της VW να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία.

Η Volkswagen AG ξεκίνησε το πρωί της Τετάρτης 25 Σεπτεμβρίου τις προγραμματισμένες διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα, στο πλαίσιο του πλάνου της εταιρείας για εκτεταμένες περικοπές κόστους που έχει προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις από τους εργαζομένους.

Το μεγαλύτερο ζήτημα που αποτελεί και την αιτία της έντασης μεταξύ των δυο πλευρών, αφορά στο σχέδιο της VW να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία, κάτι που αν συμβεί θα γίνει για πρώτη φορά στην ιστορία της εταιρείας. Το σωματείο IG Metall αντιδρά και απειλεί με απεργίες που θα μπορούσαν να παραλύσουν τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης για εβδομάδες.

Σύμφωνα με το Bloomberg, ο Thorsten Gröger, επικεφαλής διαπραγματευτής του συνδικάτου, δήλωσε σχετικά: «Δεν θα γίνουν συζητήσεις για κλείσιμο εργοστασίων και μαζικές απολύσεις μαζί μας». Ερωτηθείς τι θα κάνουν αν η VW επιμείνει στα σχέδια περικοπών, απάντησε πως «δεκάδες χιλιάδες συνάδελφοι θα αναγκάσουν την εταιρεία να επιστρέψει στον σωστό δρόμο».

Από την άλλη, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen, Oliver Blume, προειδοποίησε ότι το κόστος στη Γερμανία είναι πολύ υψηλό ενώ την ίδια στιγμή οι πωλήσεις μειώνονται, συνδυασμός που καθιστά την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία ευάλωτη στην επέλαση των Κινέζων κατασκευαστών στην αγορά της Γηραιάς Ηπείρου. Παράλληλα, η VW έχει χάσει τη δυναμική της στην Κινεζική αγορά, όπου οι εγχώριες μάρκες κυριαρχούν, ειδικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ο πρώτος γύρος συνομιλιών λαμβάνει χώρα στο Ανόβερο. Και οι δύο πλευρές εξακολουθούν να απέχουν πολύ μεταξύ τους, καθώς κόντρα στο πλάνο περικοπών της Volkswagen, το IG Metall απαιτεί αύξηση των μισθών κατά 7% για τους βιομηχανικούς εργάτες.

Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς, η Volkswagen εξετάζει το κλείσιμο δύο έως τριών εγκαταστάσεων, με έως και πέντε γερμανικές τοποθεσίες να βρίσκονται υπό εξέταση. Εξέλιξη που θα άνοιγε το δρόμο για περισσότερες από 15.000 περικοπές θέσεων εργασίας. Οι απολύσεις στη Γερμανία είναι πάντως πιο δύσκολο να περάσουν από ό,τι αλλού, καθώς οι μισές έδρες στο εποπτικό συμβούλιο της εταιρείας κατέχονται από εκπροσώπους των εργαζομένων και το γερμανικό κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας, το οποίο κατέχει το 20% των μετοχών και συχνά συντάσσεται με τα συνδικάτα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!