Τρία σπορ ηλεκτρικά αυτοκίνητα που οδηγήσαμε πρόσφατα

Ποια είναι η άποψή μας για τα τρία από τα πιο σπορ αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που οδηγήσαμε το τελευταίο χρονικό διάστημα;

Τρία σπορ ηλεκτρικά αυτοκίνητα που οδηγήσαμε πρόσφατα

Ποια είναι η άποψή μας για τα τρία από τα πιο σπορ αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που οδηγήσαμε το τελευταίο χρονικό διάστημα;

Η αγορά της ηλεκτροκίνησης βρίσκεται σε άνοδο τα τελευταία χρόνια, με νέους και καταξιωμένους κατασκευαστές να πασχίζουν να δημιουργήσουν τα καλύτερα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Αυτονομία, τεχνολογία, άνεση, πρακτικότητα, φινέτσα, είναι μερικοί μόνο από τους τομείς στους οποίους τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσπαθούν να διαπρέψουν.

Τι συμβαίνει όμως στον τομέα των επιδόσεων; Δεν μιλάμε βέβαια μόνο για τις αριθμητικές επιδόσεις, καθώς είναι πιο εύκολο από ποτέ για ένα αυτοκίνητο να αποδίδει εξωφρενικά νούμερα ιπποδύναμης και ροπής. Για τους λάτρεις της οδήγησης όμως, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μια δύσκολη μάχη να δώσουν, καθώς πρέπει να αποδείξουν πως μπορούν να προσφέρουν οδηγική απόλαυση ισάξια (ίσως και καλύτερη) με τα θερμικά αυτοκίνητα.

Παρακάτω παραθέτουμε τρία από τα πιο δυναμικά και σπορ ηλεκτρικά αυτοκίνητα που οδηγήσαμε το τελευταίο διάστημα, καθώς και links για περισσότερες πληροφορίες.

BYD Seal AWD

Το αμιγώς ηλεκτρικό σεντάν της κινεζικής μάρκας δείχνει και είναι προσεγμένο στη λεπτομέρεια και εντυπωσιάζει τόσο με τη σχεδίαση όσο και με τις προδιαγραφές του, ειδικά στην ισχυρότερη τετρακίνητη έκδοση που δοκιμάζουμε. Οι επιδόσεις είναι αναμενόμενα καταιγιστικές, με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε μόλις 3,8’’ και τη μέγιστη ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα υπέρ-αρκετά 180 χλμ./ώρα. Το ηλεκτρικό σεντάν αναπτύσσει γραμμικά αλλά ραγδαία ρυθμό στο σανίδωμα του γκαζιού και η αλήθεια είναι ότι πολλές φορές δεν αντιλαμβάνεσαι την ταχύτητα με την οποία κινείσαι.

Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και ισορροπεί ιδανικά μεταξύ άνεσης και κρατήματος. Το Seal αποσβένει άψογα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ παράλληλα πατάει με σιγουριά και στρίβει αποτελεσματικά και με ασφάλεια, ακόμη και σε απότομες εναλλαγές κατεύθυνσης. Οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές είναι περιορισμένες, η τετρακίνηση προσφέρει υψηλό περιθώριο πρόσφυσης και η πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης που περιλαμβάνονται στον στάνταρ εξοπλισμό, επεμβαίνουν όταν και όσο χρειάζεται. Παραφωνία αποτελεί το τιμόνι που, αν και άμεσο, δεν προσφέρει την απαιτούμενη πληροφόρηση.

Δείτε περισσότερα για το BYD Seal AWD

Hyundai IONIQ 5 N

ΒαρWattίλα: Είναι ο τρόπος που όταν τεντώνεις το δεξί πόδι η ηλεκτρική ενέργεια μεταφράζει την απόδοση σε πληθωρικότητα ή αλλιώς νιώθεις ότι είσαι τοποθετημένος σε ρωμαϊκό καταπέλτη και ξέρεις ότι σύντομα εκτοξεύεσαι! Οι δυο σύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες μόνιμου μαγνήτη προσφέρουν την συνδυαστική ισχύ των 609 ίππων που στην λειτουργία boost μεταφράζεται σε επιπλέον 41 ίππους για 10 δλ.. Η συνολική συνδυαστική ισχύς των 650 ίππων (με την χρήση του κόκκινου μπουτόν N Grin Boost) και η ροπή των 770 Nm είναι νούμερα που διαπρέπουν και δηλώνουν μυϊκή υπερεπάρκεια που εκδηλώνεται με καταιγιστικές επιταχύνσεις.

Hyundai IONIQ 5 N(3)

Με το N Active Sound+ οι προσομοιώσεις των ήχων σε βάζουν στο τρυπάκι της δοκιμής, με την πιο petrolhead Ignition που θυμίζει τα σκασίματα των i20 – i30Ν να κερδίζει πλειοψηφικά αυτοδυναμία. Η επιλογή Evolution θυμίζει μονοθέσιο αλλά όχι και τόσο πειστικά, ενώ η Supersonic είναι για όσους είχαν γοητευτεί από τους ήχους στον «πόλεμο των άστρων». Η ευελιξία, η ρυθμισιμότητα και η γενικότερη προσαρμοστικότητα της τετρακίνητης μετάδοσης είναι στο DNA του IONIQ 5 N που μπορεί με ψηλά το κεφάλι να παραδίδει σεμινάρια στους ηλεκτροκίνητους ανταγωνιστές του.

Δείτε περισσότερα για το Hyundai IONIQ 5 N 

Kia EV6 GT

Το EV6 GT είναι το ισχυρότερο Kia όλων των εποχών, με την ισχύ των 585 ίππων να προκύπτει από δύο ηλεκτροκινητήρες: έναν ισχύος 218 ίππων τοποθετημένο μπροστά και ένα δεύτερο ισχύος 367 ίππων που είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος. Επίσης εντυπωσιακό είναι το νούμερο της μέγιστης ροπής: 740 Nm. Οι επιδόσεις είναι κάτι παραπάνω από εξαιρετικές, παραπέμποντας σε supercar, με το 0-100 χλμ./ώρα να χρειάζεται μόλις 3,5’’ και την τελική ταχύτητα να φτάνει στα 260 χλμ./ώρα – τιμή πολύ πιο υψηλή απ’ ότι έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε ηλεκτρικά οχήματα.

Οδηγικά, δεν θα λέγαμε πως το EV6 GT είναι ένα εύκολο σπορ sedan. Είναι σίγουρα ασφαλές και αποτελεσματικό, καθώς πατάει σε ένα απίστευτα στιβαρό – ακλόνητο θα λέγαμε – πλαίσιο και διαθέτει μια πλούσια τεχνολογική φαρέτρα με όπλα όπως η τετρακίνηση και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (e-LSD) που κατανέμει αυτόματα τη ροπή στους τροχούς με τη μεγαλύτερη πρόσφυση. Από την άλλη, σε γλιστερό οδόστρωμα απαιτείται προσοχή, καθώς υπάρχουν στιγμές που ο – ισχυρότερος – πίσω ηλεκτροκινητήρας σπάει στιγμιαία την πρόσφυση των τροχών αλλάζοντας τη γωνία του αυτοκινήτου ως προς το δρόμο, με αποτέλεσμα η ακαριαία επιτάχυνση να γίνεται προς λάθος κατεύθυνση…

Δείτε περισσότερα για το Kia EV6 GT

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!