Η δημοφιλής κατηγορία των SUV είναι στην κορυφή των προτιμήσεων του ελληνικού κοινού, απαρτίζοντας πάνω από το 50% του συνόλου της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου!
Αυτή η τάση δεν εντοπίζεται μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε όλη την Ευρώπη και, γι’ αυτόν τον λόγο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν διαρκώς να βελτιώνουν και να εξελίσσουν τα οχήματά τους.
Παρακάτω παραθέτουμε τα 5 υβριδικά μεσαία SUV που δοκιμάσαμε μέσα στο τελευταίο χρονικό διάστημα, καθώς και links για περισσότερες πληροφορίες.
BMW X1
Η X1 τοποθετείται στη βάση της γκάμας SUV για λογαριασμό της BMW και τα τελευταία χρόνια αποτελεί την εμπορική αιχμή του δόρατος για τους Γερμανούς. Στα χέρια μας βρέθηκε η δημοφιλέστερη έκδοση με τον 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.5 λίτρων και την ήπια υβριδική 48βολτη βοήθεια, η οποία έδειξε ζωντάνια σε απόδοση και συνέπεια σε οικονομία.
Αποδίδει 170 ίππους και 240 Nm ροπή με συνέπεια οι επιδόσεις να ικανοποιούν για το βάρος που πλησιάζει τα 1.700 κιλά, ενώ τα 7 λτ. /100 χλμ. δεν απέχουν από την πραγματικότητα μιας φυσιολογικής οδήγησης. Αν κυνηγάς βέβαια τις επιδόσεις (τελική ταχύτητα 216 χλμ./ώρα και 0-100 χλμ./ώρα σε 8,3 δλ.), θα φλερτάρεις με διψήφιο νούμερο στην δημιουργία του, κάτι που και πάλι δεν θεωρείται υπερβολή.
Αναλόγως την διάθεση απολαμβάνεις ποιοτική κύλιση και ηρεμία ή αποδοτικότητα και σπορ γεύση. Το πλαίσιο, η ανάρτηση και τα φρένα ανταπεξέρχονται στη φήμη του κατασκευαστή τους και η αίσθηση φτάνει πλούσια στα χέρια του οδηγού, που γεμίζει με αυτοπεποίθηση για να ανεβάζει ρυθμό.
Δείτε περισσότερα για την BMW X1
MINI Countryman C 1.5T 170PS
Ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της MINI, είναι το Countryman. Η εμφανώς πρακτικότερη εκδοχή του χάτσμπακ για αυτόν που γοητευόταν από ένα mainstream ΜΙΝΙ, αλλά δεν του κάλυπτε τις ανάγκες, προφανώς επειδή άφησε πίσω του τις εργένικες συνήθειες.
Οδηγικά, το νέο Countryman έχει χάσει την κλασική ταυτότητα MINI που μεταφράζεται σε ξυραφένια αίσθηση τιμονιού και την kart αμεσότητα στις αντιδράσεις. Πλέον μιλάμε για ένα στιβαρό και ασφαλέστατο C-SUV με υψηλό περιθώριο πρόσφυσης, αποτελεσματικό κράτημα και ποιοτική κύλιση που συμπεριφέρεται άψογα στη γρήγορη οδήγηση χωρίς υπερβολές.
Θα επιταχύνει και θα φρενάρει τα σχεδόν 1.700 κιλά του με συνέπεια, θα σημαδέψει εύστοχα την πορεία του, όμως για ακόμα πιο extreme χαρακτηριστικά σπορ συμπεριφοράς μάλλον πρέπει να επενδύσεις σε κάτι που συνοδεύεται από ονοματεπώνυμο John Cooper Works.
Δείτε περισσότερα για το MINI Countryman C 1.5T 170PS
Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 158PS X-Tronic
Το Nissan Qashqai δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Το μοντέλο που ουσιαστικά δημιούργησε την κατηγορία των crossover το 2007, βρίσκεται ήδη στην τρίτη γενιά, η οποία ανανεώθηκε πρόσφατα, κυρίως σε σχεδιασμό και τεχνολογίες.
Κάτω από το καπό του δικού μας Qashqai βασιλεύει ο 1.3 Turbo κινητήρας βενζίνης, υποβοηθούμενος από ήπιο υβριδικό σύστημα 12V. Αποδίδει υψηλή για την κατηγορία ισχύ 158 ίππων και ροπή 270 Nm, ενώ συνδυάζεται με ένα (στάνταρ) αυτόματο κιβώτιο X-Tronic. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα κιβώτιο CVT με πολιτισμένη λειτουργία και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών, στην οποία προσομοιώνει 7 σχέσεις.
Το 0-100 χλμ./ώρα είναι υπόθεση 9,2’’ και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα, νούμερα εξαιρετικά για ένα μεσαίο οικογενειακό SUV. Η κατανάλωση από την άλλη εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το ρυθμό οδήγησης και το ανάγλυφο της διαδρομής. Σε δρόμο χωρίς μεγάλες ανωφέρειες και με «ελαφρύ πόδι» μπορείς να δεις τιμές κοντά στα 8 λτ./100 χλμ. (Nissan: 6,4 λτ./100 χλμ.), ενώ αν κινείσαι σβέλτα η κατανάλωση σκαρφαλώνει εύκολα πάνω από 9.
Δείτε περισσότερα για το Nissan Qashqai 1.3 Hybrid 158PS X-Tronic
Peugeot 3008 1.2 Hybrid 136 PS
Το «δικό μας» Peugeot 3008 διαθέτει mild hybrid κινητήριο σύνολο, με το 48-βολτο υβριδικό σύστημα να συνδυάζει έναν τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.2 Turbo με ένα ηλεκτρικό μοτέρ που βρίσκεται ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων e-DCS6 και μια μπαταρία 0,9 kWh που φορτίζει κατά το ρολάρισμα, το φρενάρισμα ή από τον βενζινοκινητήρα. Η απόδοση φτάνει τους 136 ίππους και τα 230 Nm και, παρά το δύσκολο έργο να κινήσει το βάρους 1.648 κιλών C-SUV, προσφέρει καλές επιδόσεις. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 10,2’’, ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 201 χλμ./ώρα.
Τα οφέλη στην οικονομία καυσίμου είναι ορατά, αρκεί να ακολουθήσεις συγκρατημένο ρυθμό. Με νορμάλ οδήγηση, η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 8 με 8,5 λτ./100 χλμ.. Για να πλησιάσεις την εργοστασιακή τιμή των 5,6 λτ./100 χλμ. θα πρέπει να εξασκήσεις τις τεχνικές οικονομικής οδήγησης και ο δρόμος να είναι ανοιχτός, χωρίς μεγάλες κλίσεις.
Δείτε περισσότερα για το Peugeot 3008 1.2 Hybrid 136 PS
Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI R-Line
Στις οδηγικές εντυπώσεις της ισχυρότερης βερσιόν του eTSI, το Tiguan αποδείχτηκε άνετο και αποδοτικό για να εκπληρώσει τον SUV ρόλο του. Οι επιδόσεις δεν λείπουν (0-100 χλμ/ώρα: 9,1 δλ. και 210 χλμ/ώρα τελική ταχύτητα) και έρχονται απλοποιημένα χάρη και στο 7άρι DSG, ενώ και οι καταναλώσεις κρίνονται λογικές, εξαρτώμενες φυσικά από την ανησυχία και το βάρος του δεξιού ποδιού. Τιμές ανάμεσα στα 7 με 8 λτ./100 χλμ. είναι συνηθέστερες στην καθημερινότητα του Tiguan με έναν φυσιολογικό τρόπο χρήσης χωρίς συμβιβασμούς.
Πέρα από τις βελτιώσεις που έχουν γίνει στην ανάρτηση του νέου Tiguan, η κορυφαία έκδοση R Line έχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα απόσβεσης DCC Pro (αμορτισέρ με ξεχωριστές βαλβίδες για συμπίεση και επαναφορά), κρεμαγιέρα μεταβλητού βήματος και 20ρηδες τροχούς. Κορυφαίες επιλογές δηλαδή για να πάρεις το μέγιστο οδηγικά από το SUV σου.
Το Tiguan θα ακολουθήσει το ρυθμό με ευστοχία στην είσοδο και χωρίς να νιώσεις ότι πρέπει να συμβιβάσεις την ταχύτητά σου μέσα στη στροφή. Αρκεί φυσικά να θυμάσαι τι οδηγείς και να το κρίνεις ανάλογα. Το μεγάλο εύρος ρυθμίσεων της DCC Pro ανάρτησης, πραγματικά μπορεί να προσφέρει άνεση ή σπορ συνθήκες συμπεριφοράς περιορίζοντας τις κλίσεις και δίνοντας στον οδηγό επιπλέον turn-in. Η σφιχτή ανάρτηση θα δείξει τις αδυναμίες της μόνο σε συνεχόμενες ανωμαλίες και λακκούβες των δρόμων, που και πάλι επηρεάζουν κυρίως την άνεση και όχι την συμπεριφορά της.