Ένα kit της Nvidia στο πίσω κάθισμα και βλέπουμε τον δρόμο.. αλλιώς!

Είναι θέμα ελάχιστου χρόνου για να νιώσουμε την επαυξημένη πραγματικότητα (Augmented Reality ή AR) ως αναπόσπαστο, ίσως και αναντικατάστατο, μέρος του αυτοκινήτου και της εμπειρίας οδήγησης

Ένα kit της Nvidia στο πίσω κάθισμα και βλέπουμε τον δρόμο.. αλλιώς!

Είναι θέμα ελάχιστου χρόνου για να νιώσουμε την επαυξημένη πραγματικότητα (Augmented Reality ή AR) ως αναπόσπαστο, ίσως και αναντικατάστατο, μέρος του αυτοκινήτου και της εμπειρίας οδήγησης

Νίκος Βασιλάκος
Πρόεδρος Internet Now

Η αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθεί συνεχώς να κάνει τα αυτοκίνητα ασφαλέστερα και να σώζει ζωές, όχι μόνο για τον οδηγό και τους επιβάτες, αλλά και για τους πεζούς, τους ποδηλάτες, τα ζώα και τους επιβάτες στα λοιπά οχήματα.

Η μετάβαση προς τα ημι-αυτόνομα και πλήρως αυτόνομα οχήματα θα επιταχύνει ακόμη περισσότερο την ανάγκη για χαρακτηριστικά ασφαλείας που βασίζονται σε AR.

Η AR έχει τη δυνατότητα να βελτιώσει την οδηγική εμπειρία με πολλούς τρόπους:

Αποφυγή κινδύνου

Ενημερώσεις βάσει τοποθεσίας,

Προτάσεις οδήγησης

Συμβουλές προσπεράσματος

Αποφυγή εμποδίων

Live ενημέρωση για έργα ή πορείες (Ελλαδάρα)

Η σωστή πειθαρχία κατά το σχεδιασμό AR σε HUDs (Head Up Display, σχετικό βίντεο: Augmented Reality Head-Up-Display on Audi Q4) έγκειται στη διαχείριση του γνωστικού φορτίου. Η οδήγηση είναι μια πολύπλοκη λειτουργία, με εισροές που προέρχονται από δεκάδες πηγές. Καθώς αυξάνεται η πυκνότητα πληροφοριών, το ίδιο συμβαίνει και στο γνωστικό φορτίο Οι πληροφορίες δεν πρέπει να παρεμβαίνουν στις κανονικές απαιτήσεις οδήγησης.

Τα ενισχυμένα AR για HUD απαιτούν την προσεκτική και υπεύθυνη ενσωμάτωση τεχνικών που διαχειρίζονται -ανά δευτερόλεπτο οδήγησης- το γνωστικό φορτίο που προσλαμβάνει ο οδηγός.

Η προτεραιοποίηση των πληροφοριών (Priority cueing), για παράδειγμα, επιτρέπει σε έναν σχεδιαστή της AR εμπειρίας να αυξάνει τις πληροφορίες, ενώ ταυτόχρονα μειώνει το φόρτο εργασίας και το χρόνο αντίδρασης. Πχ. τα τρισδιάστατα σημάδια διαδρομής στο HUD υποδεικνύουν γρήγορα με ποιον τρόπο θα στρίψετε και πόσο σύντομα.

Αυτό έχει ένα όφελος για το “μάτια στο δρόμο” (Eyes-on-the-Road ή ERB), εξαλείφοντας το χρόνο που απαιτείται για να συγκεντρωθείτε σε μια στροφή. Το AR cueing μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για να επισημάνει εμπόδια (π.χ., έναν απροσδόκητο πεζόδρομο στη διαδρομή του αυτοκινήτου). Όταν μετράμε τα χιλιοστά του δευτερολέπτου, αυτό μπορεί να κάνει τη διαφορά.

Τα AR HUDs πρέπει επίσης να γνωρίζουν τα “συμφραζόμενα”. Με άλλα λόγια, πρέπει να γνωρίζουν ότι «σχεδιάζουν» σε πραγματικό χώρο. Οι 3d σηματοδότες θα πρέπει να παρουσιάζονται μόνο όταν απαιτείται, σε κρίσιμες καταστάσεις, και να παραμένουν κρυμμένοι όταν δεν χρειάζονται.

Επί του παρόντος, μπορεί το AR εμφανίζεται στα HUDs ενός μικρού αριθμού πολυτελών οχημάτων, αλλά αυτό αναμένεται να αλλάξει σύντομα. Οι ευκαιρίες που ανοίγουν για ενδιαφέρουσες εφαρμογές AR είναι πάρα πολλές.

Τα κινούμενα σχέδια AR έχουν πειραματιστεί σε HUD από το 2012. Το χρώμα έχει προστεθεί και οι νέες ιδέες περιλαμβάνουν την ένδειξη POI, την ανίχνευση χώρου στάθμευσης σε πραγματικό χρόνο, την επισήμανση ποδηλάτων, ακόμη και τις εικονικές προειδοποιήσεις διάβασης πεζών και δρόμων.

Ακόμη, θα είναι δυνατό για κάθε οδηγό να μεταφέρει το HUD μαζί του. Σκεφτείτε να νοικιάσετε ένα αυτοκίνητο σε μια ξένη χώρα, θα έχετε το δικό σας HUD με τους προσωπικούς σας κωδικούς, θα μιλά τη γλώσσα σας και θα ξέρει τις συνήθειές σας. Μέσω υπολογιστή και cloud, αυτό το σύστημα θα  μεταφράζει τοπικές πινακίδες και πολλές άλλες πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο.

Θυμηθείτε: AR + HUD + ERB = ασφαλής και άνετη εμπειρία οδήγησης. Κόστος; Από 500€, αλλά περιμένουμε τις επίσημες ενσωματωμένες προτάσεις των εταιρειών για να φτιάξουμε τον KIT μας.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!