F1: Never say never

Στο GP Εμίλιο Ρομάνια, ο Max Verstappen και η Red Bull υπενθύμισαν ότι δεν πρέπει κανείς να τους ξεχνάει στη μάχη του φετινού τίτλου οδηγών της Formula 1.

F1: Never say never

Στο GP Εμίλιο Ρομάνια, ο Max Verstappen και η Red Bull υπενθύμισαν ότι δεν πρέπει κανείς να τους ξεχνάει στη μάχη του φετινού τίτλου οδηγών της Formula 1.

Φαμπρίτσιο Λαζάκις

Στο GP Εμίλια Ρομάνια, ο Oscar Piastri διαπίστωσε από πρώτο χέρι ότι αν θες να διατηρήσεις πίσω σου τον Max Verstappen, δεν πρέπει να του δίνεις ούτε… μισή ευκαιρία, πόσο μάλλον απόλυτα ελεύθερο χώρο στην αγωνιστική γραμμή.

Η αλήθεια είναι ότι η εκκίνηση και των δύο οδηγών, που καταλάμβαναν την πρώτη σειρά, δεν ήταν ιδανική και ο Piastri έδωσε προτεραιότητα στην κάλυψη της εσωτερικής, καθώς ερχόταν πίσω του με φόρα ο George Russell. Από την πλευρά του, ο Verstappen φρόντισε να διατηρήσει τη Mercedes του Βρετανού εγκλωβισμένη πίσω από τη McLaren, ενώ ταυτόχρονα δεν έδινε χώρο στην εξωτερική για τον Lando Norris.

Με τον Piastri να μην έχει κινηθεί προς την αγωνιστική γραμμή στην προσέγγιση του chicane της Tamburello, ο Verstappen είχε την ευκαιρία να φρενάρει όσο αργά ήθελε. Με απόλυτη ακρίβεια σε ένα συνθήκες που δεν μπορούν να προσομοιωθούν, δηλαδή με πλήρες φορτίο καυσίμου, κρύα φρένα και κρύα ελαστικά, ο Ολλανδός «ένιωσε» άψογα την πρόσφυση, για να καθυστερήσει σημαντικά το φρενάρισμα και να βρεθεί σε θέση ισχύος από την εξωτερική.

Μπορεί ο Verstappen να έχει την πολυτέλεια να είναι πιο επιθετικός, καθώς δεν είχε τίποτα να χάσει, σε αντίθεση με τον Piastri, που θέλει να προστατεύσει την πρωτοπορία στη βαθμολογία. Ωστόσο, ο Αυστραλός πιάστηκε στον ύπνο στο συγκεκριμένο περιστατικό και παραδέχθηκε ότι φρέναρε νωρίτερα από ό,τι έπρεπε. Δεν μπορείς να τα κάνεις αυτά όταν έχεις δίπλα σου τον Verstappen, διότι δεν πρόκειται να στο συγχωρήσει. 

Έτσι, o Verstappen πραγματοποίησε ένα αριστοτεχνικό προσπέρασμα από την εξωτερική στην πρώτη στροφή, το οποίο έθεσε τις βάσεις για τη νίκη του. Με καθαρή πίστα μπροστά του, ο Ολλανδός μπορούσε να ορίσει το ρυθμό του και να διαχειριστεί τα ελαστικά του. Ενώ την Παρασκευή η RB21 δεν βρισκόταν… πουθενά, όπως έχουν κάνει πολλές φορές τον τελευταίο χρόνο, οι τεχνικοί της ομάδας βρήκαν έως το Σάββατο ένα στήσιμο το οποίο έδινε καλή ισορροπία στον Verstappen, και περιόριζε την ολίσθηση των ελαστικών. Έτσι η Red Bull είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει τα ελαστικά της εντός του ιδανικού πλαισίου θερμοκρασίας λειτουργίας πολύ πιο εύκολα. 

F1 Grand Prix of Emilia Romagna Qualifying

Ωστόσο, με δεδομένο ότι έκανε αρκετή ζέστη την Κυριακή στην Imola, πού πήγε η υπεροχή της McLaren στη διαχείριση των θερμοκρασιών των πίσω ελαστικών που είδαμε στο Μαϊάμι; Η ειδοποιός διαφορά ήταν ότι ενώ στο Μαϊάμι η πρόκληση ήταν η διαχείριση των θερμοκρασιών του σκελετού των ελαστικών, στην Imola ήταν η διατήρηση υπό έλεγχο των θερμοκρασιών του πέλματος του ελαστικού.

Ενώ η McLaren αριστεύει στην πρώτη πρόκληση, η διαχείριση της MCL39 δεν διέφερε πολύ από της Red Bull όσον αφορά τις θερμοκρασίες του πέλματος στην Imola. Αντιθέτως, η RB21, ενισχυμένη και από τις αεροδυναμικές αναβαθμίσεις που είχε φέρει η ομάδα στην Imola, είχε ελαφρώς ταχύτερο ρυθμό, κάτι που εξέπληξε τη McLaren. Επίσης, έκπληκτη έμεινε και η Red Bull από το γεγονός ότι ο βασικός της αντίπαλος δεν είχε την ταχύτητα που η ίδια θα περίμενε.

Σε αυτό βοήθησε και η χάραξη της πίστας της Imola, με αρκετές ταχύτατες στροφές. Εκεί, η RB21 είναι ταχύτερη από τη McLaren, όπως είδαμε στη Suzuka και στο πρώτο sector της Jeddah. Αυτό σημαίνει ότι σε συγκεκριμένες πίστες, η Red Bull μπορεί να είναι πολύ επικίνδυνη για τη McLaren. Με τον Max Verstappen να εκμεταλλεύεται σχεδόν πάντα στο μέγιστο κάθε ευκαιρία που του παρουσιάζεται, και τους οδηγούς (αλλά και το pit wall) της McLaren να μην βρίσκεται πάντα στο 100%, αυτή η σεζόν φαίνεται πιο… «ζωντανή» από ποτέ. 

Αυτό διότι δεν μπορείς ποτέ να αποκλείσεις τον Verstappen από την εξίσωση και επιπλέον, περιμένουμε να δούμε τι επιπτώσεις θα έχουν οι πιο αυστηροί έλεγχοι ακαμψίας της εμπρός αεροτομής που θα τεθούν σε εφαρμογή στο GP Ισπανίας, δηλαδή τον μεθεπόμενο αγώνα. Ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, δεν περιμένει μεγάλη αλλαγή στην ισορροπία ανταγωνιστικότητας, αλλά είναι σίγουρος ότι θα επηρεάσει με κάποιο τρόπο τα πράγματα, και ευελπιστεί προς όφελος της ομάδας του.

F1 Grand Prix of Emilia Romagna

Αφότου ο Verstappen βρέθηκε μπροστά, ο Piastri τον ακολουθούσε σε απόσταση περίπου 2,5 δλ., γεγονός που επιβάρυνε τα ελαστικά του. Η McLaren έβλεπε ότι δεν έχει το ρυθμό να απειλήσει τη Red Bull αν ακολουθούσε την ίδια στρατηγική με τον Verstappen. Οπότε, όταν παρουσιάστηκε η απειλή από το undercut του Charles Leclerc, και με τον Piastri να μην είναι σίγουρος ότι μπορεί να βγάλει τον αγώνα με ένα pit stop, η McLaren τον κάλεσε στα pits στο τέλος του 13ου γύρου. 

Η απόφαση αυτή αποδείχθηκε λανθασμένη, καθώς ο Piastri ταλαιπώρησε πολύ τα ελαστικά του προσπερνώντας όλα τα μονοθέσια πίσω από τα οποία βρέθηκε και δεν κάλυψε χρόνο από τον Verstappen, αλλά αντιθέτως έχασε. Ήταν ένα σημείο του αγώνα που το undercut έδειχνε πολύ ισχυρό και η McLaren πίστευε ότι θα εισέρχονταν στα pits περισσότερα μονοθέσια. Ίσως επίσης φταίνε και… κάποιες παλιές συνήθειες, δηλαδή ότι η McLaren εξακολουθεί να κοιτάζει πολύ προς τα… πίσω καθώς προσπαθεί να διαμορφώσει τη στρατηγική της, ενώ θα έπρεπε να επικεντρώνεται σε αυτά που συμβαίνουν μπροστά. 

Ο συγχρονισμός του VSC (για την εγκατάλειψη του Ocon) και της παρέμβασης του αυτοκινήτου ασφαλείας (για την εγκατάλειψη του Antonelli), σήμαιναν ότι στο δεύτερο, η McLaren δεν είχε άλλα σετ ελαστικών να τοποθετήσει στο μονοθέσιο του Piastri, ο οποίος τερμάτισε 3ος, μόλις 1,4 δλ. εμπρός από τον Lewis Hamilton. Η απώλεια της 2ης θέσης από τον team-mate του, Lando Norris, οφείλονταν καθαρά στην επιλογή διαφορετικής στρατηγικής. 

Από την πλευρά του, ο Norris έκανε τη ζωή του πιο δύσκολη στον αγώνα με κάτω του ιδεατού απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές, όπως έχουμε δει να κάνει αρκετές φορές φέτος, καθώς η MCL39 δεν του δίνει την αίσθηση που χρειάζεται ο ίδιος για να βρει το όριο. Στην Imola, το πρόβλημα ήταν ότι το πέλμα των ελαστικών της Pirelli (επιλεγμένα για να δημιουργήσουν περισσότερη διαφοροποίηση στις στρατηγικές), επειδή ήταν πολύ μαλακό, κινούνταν σε σχέση με το σκελετό, δίνοντας στους οδηγούς μία αίσθηση αστάθειας, πέραν του γεγονότος ότι υπερθερμαίνονταν πριν το τέλος του γύρου, δημιουργώντας ένα ταβάνι επιδόσεων, το οποίο αν οι οδηγοί ξεπερνούσαν, έχαναν πολύ χρόνο.

Εντέλει, παρά τον κακό του αγώνα, ο Piastri έχασε μόνο 3 βαθμούς από το προβάδισμά του επί του Lando Norris (13 βαθμοί), αν και ο Verstappen πλησίασε από τους 32 στους 22 βαθμούς τον Αυστραλό, για να διατηρηθεί σε επαφή.

Κατά τα άλλα, μεγάλη έκπληξη αποτέλεσε ο πολύ καλός ρυθμός αγώνα της Ferrari την Κυριακή, δεδομένης της ντροπιαστικής εικόνας των ιταλικών μονοθεσίων στις κατατακτήριες δοκιμές, όπου δεν προκρίθηκαν στο Q3. Όπως σχεδόν πάντα, η Ferrari αναγκάστηκε να αυξήσει την απόσταση του μονοθεσίου από το έδαφος λόγω των ανομοιομορφιών της ασφάλτου της Imola και των επιθετικών της kerb, χάνοντας σε απόδοση. Το έκανε αυτό διότι ειδάλλως θα διέτρεχε κίνδυνο να φθείρει υπερβολικά το δάπεδο την Κυριακή, λόγω της όχι έλλειψης ακαμψίας της πίσω ανάρτησης, ένα πρόβλημα που δεν πρόκειται να διορθωθεί πριν από το GP Αυστρίας ή Μ. Βρετανίας. 

Λόγω της αλλαγής αυτής, η Ferrari δεν μπορούσε να κάνει τα ελαστικά να λειτουργήσουν το Σάββατο. Ωστόσο στον αγώνα, η μέγιστη απόδοση δεν είχε τόση σημασία στη διαχείριση των ελαστικών. Πιο σημαντικό ήταν να έχει το μονοθέσιο καλή ισορροπία πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων. Έχοντας πετύχει αυτό, η Ferrari δεν πλαγιολίσθαινε, οπότε μπορούσε να διαχειριστεί τα ελαστικά πολύ καλά, ακριβώς όπως η Red Bull, αποδεικνύοντας ότι υπάρχουν δυνατότητες στην SF-25. Αλλά με κακή απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές, η Scuderia είναι καταδικασμένη σε αγώνες ανάκαμψης.

F1 2025 Ferrari Imola GP

Όπως είχε συμβεί και στο Μαϊάμι, o Charles Leclerc ακολούθησε μία πιο επιθετική στρατηγική, ενώ ο Lewis Hamilton την εναλλακτική, εκκινώντας με τη σκληρή γόμα. Για δεύτερη συνεχόμενη φορά, ο συγχρονισμός των αυτοκινήτων ασφαλείας (εικονικού και πραγματικού), ευνόησε τη στρατηγική του Βρετανού, που τερμάτισε για πρώτη φορά φέτος εμπρός από τον team-mate του σε Grand Prix, χωρίς να υπάρχουν τα ευτράπελα του Μαϊάμι στον ασύρματο.

Στις ευχάριστες εκπλήξεις θα πρέπει να συγκαταλεγεί και η απόδοση της Williams, η οποία είχε τη δυνατότητα να επεκτείνει πολύ το πρώτο stint με τη μέση γόμα με τον Alex Albon. Ο Ταϊλανδός ίσως θα μπορούσε να έχει τη δυνατότητα να διεκδικήσει μία θέση στο βάθρο, αν δεν είχε βιαστεί λίγο να επιτεθεί στον Leclerc στα τελικά στάδια του αγώνα. 

H Mercedes αντιμετώπισε τα γνώριμα από πέρυσι προβλήματα υπερθέρμανσης των ελαστικών, τα οποία ήταν τόσο έντονα, που ο Russell νόμιζε ότι κάτι είχε σπάσει στην πίσω ανάρτησή του. 

Παράλληλα, η επιστροφή του Αργεντίνου Franco Colapinto στην F1 ήταν επεισοδιακή, δεδομένου του σφοδρού ατυχήματος του Σαββάτου, και στο σύνολό της δεν δικαιολόγησε την αντικατάσταση του Jack Doohan. Αν ήταν ο Αυστραλός που είχε υποπέσει στο λάθος αυτό στο Q1, θα ήταν το ίδιο επιεικής η αντιμετώπιση;

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!