Ο Oscar Piastri κατέκτησε την pole position για το Grand Prix Εμίλια Ρομάνια, για πρώτη φορά για τη McLaren από το 2005 (και τον Kimi Raikkonen) στην πίστα της Imola, όπου οι κατατακτήριες δοκιμές ήταν αρκετά επεισοδιακές. Ο Αυστραλός οδηγός είναι για 3η φορά στην καριέρα του poleman σε αγώνα της Formula 1, σε μία πίστα που τα προσπεράσματα είναι δύσκολα για τον αγώνα.
Ήταν μία πολύ σκληρή μάχη για την pole position, καθώς η μαλακή γόμα ήταν πολύ ευαίσθητη και υπερθερμαινόταν πολύ εύκολα. Αλλά ο Piastri παρέμεινε απόλυτα ψύχραιμος. Στο τέλος της ταχύτερης επίδοσής του, συνάντησε 4 πιο αργά μονοθέσια στις δύο τελευταίες στροφές και έχασε χρόνο. Ωστόσο, αυτό δεν ήταν αρκετό για να του στερήσει την pole position, την οποία πήρε για μόλις 0,034 δλ. από τον Max Verstappen.
Η Red Bull βρήκε ένα πολύ καλύτερο στήσιμο από χθες για το μονοθέσιό της και ο Ολλανδός ήταν μέσα στη μάχη για την pole. Ήταν ταχύτερος στην πρώτη προσπάθεια του Q3, αλλά στον τελευταίο του γύρο δεν τα πήγε πολύ καλά στο μεσαίο sector, καθώς δεν ήταν ιδανικό το πέρασμά του από το chicane της Variante Alta. Για μία ακόμη φορά, σε μία πίστα με γρήγορες στροφές, η McLaren και πάλι φαίνεται να μην είχε ιδιαίτερο πλεονέκτημα από τους υπόλοιπους στις κατατακτήριες δοκιμές.
- Mercedes-Benz: Νέες εκδόσεις Iconic με όφελος τιμής έως και 6.000 ευρώ
- Toyota Relax: Το νέο πρόγραμμα εγγύησης που φτάνει έως και τα 11 χρόνια
- Nissan All Clear Service με έκπτωση 25% σε ανταλλακτικά & αξεσουάρ
- Το νέο SUV που πρωταγωνιστεί στην ηλεκτροκίνηση
- Το SUV που αναβαθμίστηκε και είναι διαθέσιμο με όφελος 5.000 €
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Εμίλια Ρομάνια
H Mercedes ακολούθησε το παράδειγμα της Aston Martin, χρησιμοποιώντας τη μέση γόμα ελαστικών για την τελική προσπάθεια του George Russell. Ο Βρετανός δεν ξεκίνησε τον τελικό του γύρο ιδανικά, καθώς κατάφερε να περάσει τη γραμμή τερματισμού με ελάχιστο χρόνο να απομένει, και βρισκόμενος πολύ κοντά στον Carlos Sainz πολύ κοντά του. Ο Russell ανέφερε ότι έχασε 0,1 δλ. από τη Williams έως την 1η στροφή και αυτό είναι σημαντικό, αν σκεφθεί κανείς ότι η διαφορά που τον χώριζε από την κορυφή ήταν μόλις 0,137 δλ.
Κακή επίδοση σημείωσε για μία ακόμη φορά ο Lando Norris, ο οποίος βρέθηκε 0,29 δλ. πίσω από τον team-mate του, γεγονός που τον περιόρισε στην 4η θέση εκκίνησης, ενώ η McLaren είχε σίγουρα τη δυνατότητα να «κλειδώσει» την πρώτη σειρά εκκίνησης. Ο Βρετανός είχε πολύ κακό και νευρικό μεσαίο sector, το οποίο του κόστισε μία καλύτερη θέση εκκίνησης σε έναν αγώνα όπου τα προσπεράσματα είναι πολύ δύσκολα.
Πριν από την τελευταία προσπάθειά του, ο Norris είχε κάποιες περισπάσεις, ανέφερε ότι τον ενοχλούσε η επένδυση στα πόδια του cockpit, ενώ στην έξοδο της Tamburello αναγκάστηκε να περάσει μέσα από ένα σύννεφο σκόνης που είχε αφήσει πίσω του ο Hadjar. Αλλά δεν ήταν αυτά που κόστισαν στον Norris τόσο χρόνο.
Μία από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις της διαδικασίας ήταν η πολύ καλή απόδοση των Aston Martin, που παρουσίασε αυτό το Σαββατοκύριακο το μεγαλύτερο πακέτο αναβαθμίσεων από όλες τις ομάδες. Η Aston Martin διαπίστωσε ότι η χρήση της μέσης γόμας ήταν καλύτερη λύση για την ίδια από ό,τι η μαλακή. Ήταν άλλωστε η μοναδική ομάδα που είχε διαφυλάξει δύο σετ μέσης γόμας για τις κατατακτήριες δοκιμές και εκμεταλλεύτηκε την πιο σταθερή απόδοσή τους και στα τρία σκέλη της διαδικασίας.
Ο Fernando Alonso κατάφερε να γράψει με μεταχειρισμένα ελαστικά μέσης γόμας το χρόνο που τον έφερε στην 5η θέση, μόλις 1 χιλιοστό του δευτερολέπτου εμπρός από το συμπατριώτη του, Carlos Sainz. Οι Williams ήταν πολύ δυνατές, καθώς κατέλαβαν την 6η και την 7η θέση, με τον Alex Albon μόλις 0,04 πίσω από τον team-mate του.
Αν και ο Sainz είχε κινηθεί 3 δέκατα ταχύτερα στο Q2 (όπου ήταν 1ος!), αλλά στο τελικό σκέλος η Williams ρίσκαρε, και τον έστειλε στην πίστα την τελευταία στιγμή, για να εκμεταλλευτεί τις ιδανικές συνθήκες, αλλά η προετοιμασία του γύρου δεν ήταν ιδανική.
Την αναγέννηση της Aston Martin ολοκλήρωσε με την 8η θέση o Lance Stroll. Στην 9η θέση θα παραταχθεί ο Isack Hadjar με τη Racing Bulls, αλλά ο Γάλλος γνωρίζει ότι θα μπορούσε να έχει πετύχει κάτι καλύτερο, καθώς σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο του με μεταχειρισμένα ελαστικά. Στην τελική του προσπάθεια, ο Γάλλος πάτησε στα χαλίκια στην έξοδο της Tamburello και αναγκάστηκε να εγκατελείψει το γύρο του.
Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Pierre Gasly με την Alpine, o οποίος μαζί με τις Aston Martin, ήταν η τριάδα που απέκλεισαν τη συμμετοχή της Ferrari στο τελικό σκέλος. Η Scuderia, μέσα στην έδρα της, ήταν απογοητευτική, με το μονοθέσιο να αποδεικνύει για μία ακόμη φορά ότι δεν έχει την απαιτούμενη απόδοση για να παλέψει για τις πρώτες θέσεις.
Q2
Την έκπληξη έκανε στο Q2 o Carlos Sainz, o οποίος σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο του σκέλους. Η μεγάλη απογοήτευση του δεύτερου σκέλους ήταν η Ferrari, με αμφότερους τους οδηγούς της να μην έχουν τη δυνατότητα να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους με το δεύτερο καινούργιο σετ ελαστικών μαλακής γόμας.Συνεπώς, ο Charles Leclerc και ο Lewis Hamilton (που είχε μία στιγμή υπερστροφής στην Tosa) θα εκκινήσουν από την 11η και 12η θέση, καθώς αποκλείστηκαν την τελευταία στιγμή από τις Aston Martin καθώς και από τον Pierre Gasly με την Alpine.
Πίσω από τις Ferrari, στη 13η θέση, θα εκκινήσει ο Andrea Kimi Antontelli, ο οποίος όσο και αν πίεσε στην τελική του προσπάθεια, δεν βρήκε τον απαιτούμενο ρυθμό για να εισέλθει στην πρώτη δεκάδα, καθώς δεν κατάφερε να κάνει τα ελαστικά να λειτουργήσουν όπως θα ήθελε. Μία κακή ημέρα για τους Ιταλούς οπαδούς. O Gabriel Bortoleto ανέβασε έφερε τη Sauber στη 14η θέση, εμπρός από τον Franco Colapinto, που είχε ατύχημα στο τέλος του Q1 και δεν συμμετείχε στο δεύτερο σκέλος.
Q1
Μόλις 6 λεπτά μετά την έναρξη του Q1, ο Yuki Tsunoda είχε ένα τεράστιο ατύχημα στην Tamburello. O Ιάπωνας πάτησε πάρα πολύ επιθετικά το kerb στην είσοδο του chicane, η Red Bull αποσταθεροποιήθηκε και o Tsunoda έχασε τον έλεγχο. Χτύπησε με το πίσω μέρος στα προστατευτικά ελαστικά και το μονοθέσιο απογειώθηκε και ανατράπηκε, πριν προσγειωθεί ανάποδα και γυρίσει πάλι, για να ακινητοποιηθεί στους -κατεστραμμένους- τροχούς του. Ευτυχώς, ο Tsunoda ήταν απολύτως καλά και βγήκε άμεσα από το μονοθέσιο, αλλά επισκέφθηκε προληπτικά το ιατρικό κέντρο της πίστας.
Grateful to see Yuki Tsunoda walk away from this enormous shunt in Q1#F1 #ImolaGP pic.twitter.com/hsviPlI66P
— Formula 1 (@F1) May 17, 2025
Η Red Bull θα πρέπει να εξετάσει τώρα αν θα πρέπει να αντικαταστήσει το πλαίσιο, τη μονάδα ισχύος, το κιβώτιο, ή… όλα αυτά για τον αγώνα. Ο Ιάπωνας θα εκκινήσει από την τελευταία θέση, και η Red Bull ίσως τον βάλει να εκκινήσει από το pit lane. Με τρεις αγώνες σε τρία διαδοχικά Σαββατοκύριακα, και τον έναν εξ αυτών να είναι στο Μονακό, τα ανταλλακτικά ίσως είναι λίγα για την ομάδα.
Λίγο πριν από την επανεκκίνηση, υπήρξε ασυνεννοησία του Franco Colapinto με τους μηχανικούς της Alpine στα pits, καθώς ο Αργεντίνος νόμιζε ότι του έδωσαν σήμα να φύγει, ενώ ο μηχανικός του έλεγε να περιμένει πριν εισέλθει στη γρήγορη λωρίδα του pit lane. Ο Colapinto βρέθηκε στο pit lane πριν ανακοινωθεί η ώρα επανεκκίνησης της διαδικασίας, κάτι για το οποίο η Mercedes δέχθηκε ποινή 1 θέσης στο GP Μπαχρέιν. Η τιμωρία είναι η ίδια και για τον Colapinto.
Όταν ο Tsunoda είχε το ατύχημά του, ο team-mate του, Max Verstappen βρισκόταν στο μέσο μιας γρήγορης προσπάθειας και αναγκάστηκε να βγει στην πίστα ξανά με το ίδιο, αρκετά μεταχειρισμένο σετ ελαστικών. Αλλά αυτό δεν τον πτόησε και σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο με διαφορά 0,325 δλ. από τον Piastri.
Μόνο ο Verstappen, o Russell, o Alonso και οι McLaren είχαν περάσει στο Q2 χρησιμοποιώντας μόνο ένα σετ ελαστικών μέσης γόμας. O Lewis Hamilton κατάφερε να προκριθεί για μόλις 0,17 δλ. έχοντας γράψει τη 12η επίδοση του Q1. Οι Aston Martin τοποθέτησαν τη μέση γόμα για το τέλος του Q1 και ο Stroll κατάφερε να κινηθεί 0,4 δλ. ταχύτερα από την προηγούμενη επίδοσή του.
Στο τέλος του επεισοδιακού πρώτου σκέλους, σφοδρό ατύχημα είχε και ο Franco Colapinto, ο οποίος τελικά εξασφάλισε την πρόκριση, αλλά φυσικά δεν συμμετείχε στο Q2. O Αργεντίνος πάτησε λίγο στο γρασίδι στην έξοδο του chicane, έχασε το πίσω μέρος της Alpine και προσέκρουσε με ορμή στα προστατευτικά ελαστικά με το εμπρός μέρος του μονοθεσίου.
— F1 edits (@F1F1edit) May 17, 2025
Από τη συνέχεια της διαδικασίας αποκλείστηκαν, πέραν του Tsunoda, o πρώην team-mate του, Liam Lawson (16ος) με τη Racing Bulls (καθώς έκανε έναν πιο βεβιασμένο γύρο προετοιμασίας και υπερθέρμανε τα ελαστικά στην τελική προσπάθειά του), ο οποίος βρέθηκε εμπρός από τον Nico Hulkenberg, που πάτησε στα χαλίκια στην έξοδο της προτελευταίας στροφής με τη Sauber.
Πίσω από τον Γερμανό θα παραταχθούν οι δύο Haas, με τον Oliver Bearman να έχει κάνει χρόνο που μπορούσε να τον προκρίνει, αλλά o οποίος τελικά δεν μέτρησε, λόγω της κόκκινης σημαίας για το ατύχημα του Colapinto, που εμφανίστηκε καθώς ο Βρετανός πλησίαζε τη γραμμή τερματισμού. Η διεύθυνση αγώνων επανεξέτασε το περιστατικό μετά το τέλος του πρώτου σκέλους, αλλά ο γύρος δεν μέτρησε. Ο Esteban Ocon ήταν τελευταίος σε όλες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών, αλλά θα εκκινήσει 18ος, μπροστά από τον team-mate του, αλλά δυσκολεύεται με την απόκριση που του δίνει το εμπρός μέρος του μονοθεσίου της Haas, παρά τις αναβαθμίσεις στο δάπεδο.