F1: Η Mercedes θα αλλάξει σχεδόν κάθε εξάρτημα στην W15 του 2024

Η Mercedes αναφέρει ότι θα αλλάξει σχεδόν κάθε εξάρτημα στο μονοθέσιό της για τη σεζόν του 2024 στη Formula 1, σε μια προσπάθεια να επιστρέψει στις νίκες.

F1: Η Mercedes θα αλλάξει σχεδόν κάθε εξάρτημα στην W15 του 2024

Η Mercedes αναφέρει ότι θα αλλάξει σχεδόν κάθε εξάρτημα στο μονοθέσιό της για τη σεζόν του 2024 στη Formula 1, σε μια προσπάθεια να επιστρέψει στις νίκες.

Παρότι η Mercedes ολοκλήρωσε τη φετινή σεζόν της Formula 1 στη 2η θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, ήταν η πρώτη χρονιά από το 2011 που η γερμανική ομάδα δεν κατάφερε να σημειώσει νίκη. Η Mercedes είχε αντιληφθεί από την αρχή της χρονιάς ότι η σχεδιαστική φιλοσοφία που είχε ακολουθήσει όσον αφορά την αεροδυναμική διαμόρφωση της φετινής W14 ήταν λανθασμένη και παρότι παρουσίασε μεγάλες αλλαγές στο μονοθέσιο στο GP Μονακό, δεν κατάφερε να πανηγυρίσει νίκη φέτος.

Η Mercedes έχει αναφέρει ότι θα αλλάξει τη σχεδιαστική φιλοσοφία του μονοθεσίου της επόμενης χρονιάς. Ο επικεφαλής της γερμανικής ομάδας, Toto Wolff, δήλωσε: «Αλλάζουμε τη σχεδιαστική φιλοσοφία. Απομακρυνόμαστε εντελώς από τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάσαμε το πλαίσιο, την κατανομή του βάρους, τη ροή του αέρα. Θέλω να πω, κυριολεκτικά, σχεδόν κάθε εξάρτημα που υπάρχει αλλάζει, γιατί μόνο έτσι νομίζω ότι θα έχουμε μια ευκαιρία».

«Μπορεί επίσης να κάνουμε λάθος. Οπότε, μεταξύ του να μην έχουμε τα κέρδη που περιμένουμε, να καλύψουμε τη διαφορά και να κάνουμε ένα μεγάλο βήμα για να αγωνιστούμε στην κορυφή, όλα είναι πιθανά. Έχουμε να ανέβουμε το όρος Έβερεστ για να φτάσουμε τη Red Bull. Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι η McLaren θα είναι ανταγωνιστική του χρόνου, ίσως και η Aston Martin και πιθανώς και άλλες ομάδες».

Πίεση

Από την πλευρά του, ο 7 φορές Πρωταθλητής Lewis Hamilton, δήλωσε ότι υπάρχει μεγάλη πίεση στη Mercedes να αποδώσει καλά το 2024: «Υπάρχει τεράστια πίεση, σίγουρα. Όχι μόνο για τον Toto, αλλά για όλους. Όλοι πίσω στο εργοστάσιο, τους ασκείται τεράστια πίεση. Τελικά, ως επικεφαλής όπως ο Toto, πρέπει να αρχίσεις να στηρίζεσαι περισσότερο στους ανθρώπους αντί να υποχωρείς σε αυτούς. Ο τρόπος που το κάνεις αυτό δεν είναι εύκολος, καθώς οι άνθρωποι σπάνε από ένα σημείο και μετά».

«Μπορείτε να φανταστείτε ότι έχουν επίσης άγχος μήπως κάνουν μια πολύ μεγάλη αλλαγή και αυτή αποδειχθεί ότι είναι λανθασμένη. Έχουμε υψηλότερους στόχους από ποτέ άλλοτε, επειδή πρέπει να καλύψουμε μία τεράστια διαφορά. Αυτό το καθιστά πραγματικά δύσκολο»

«Στην αρχή της χρονιάς δεν είχαμε απαραίτητα έναν πολικό αστέρα, για να γνωρίζουμε ακριβώς πού έπρεπε να εργαστούμε. Και ήταν ένα είδος τεθλασμένης γραμμής για να προσπαθήσουμε να φτάσουμε εκεί που έπρεπε να είμαστε. Κάθε τόσο συμβαίνει κάτι θετικό και λες: “Εντάξει, αυτό είναι”. Και μετά μετατοπίζεται, οπότε ο στόχος πάντα μετακινείται, κάτι που είναι τυπικό».

«Πιστεύω ότι έχουμε έναν πολικό αστέρα τώρα, κάτι που δε νομίζω ότι είχαμε για δύο χρόνια. Αλλά και πάλι, το να φτάσουμε εκεί δεν είναι μια ευθεία γραμμή. Υπήρχαν απλά ορισμένα πράγματα, κάποιες αποφάσεις που ελήφθησαν, οι οποίες μας άφησαν μπλοκαρισμένους στο τέλος ενός δρόμου και δεν μπορείς να κάνεις τίποτα, λόγω του ανώτατου ορίου εξόδων και όλων αυτών των διαφορετικών πραγμάτων».

«Αν κοιτάξετε τη Red Bull, έχουν κάνει καταπληκτική δουλειά, αλλά από το Μπαχρέιν πέρυσι, είχαν ένα πρόβλημα με τις αναπηδήσεις και το διόρθωσαν εκείνη την εβδομάδα. Είναι σαν να προσπαθείς να χτίσεις έναν τοίχο. Ήταν το ένα τούβλο μετά το άλλο: Απλά συνεχής εξέλιξη. Ίσως πρόσθεσαν κάτι, και δε βελτίωσε την απόδοση, αλλά εξακολουθούσαν να χτίζουν».

«Εμείς έπρεπε να γκρεμίσουμε τον τοίχο. Είχαμε υψηλό αεροδυναμικό φορτίο στο πρώτο μονοθέσιο πέρυσι, αλλά έπρεπε ουσιαστικά να αφαιρέσουμε πάρα πολλή κάθετη δύναμη από αυτό, και στη συνέχεια προσπαθήσαμε σιγά-σιγά να την ανακτήσουμε. Αλλά κάθε φορά που προσπαθούσαμε να την ανακτήσουμε, ήταν χειρότερα. Απλά δεν βελτιωθήκαμε για πολύ καιρό».

«Έτσι, μπορείτε να φανταστείτε ότι στην ίδια περίοδο, η Red Bull προόδευσε. Και εμείς μείναμε κάπως στάσιμοι. Στη συνέχεια, τελικά, ανέβηκε σιγά-σιγά, ενώ αυτοί συνέχιζαν. Αυτή η διαφορά… Είμαστε απλά σε πολύ διαφορετικές τροχιές. Αλλά νομίζω ότι καταλαβαίνουμε το μονοθέσιο πολύ καλύτερα τώρα. Έχουμε εξελίξει σπουδαία εργαλεία στο παρασκήνιο. Έτσι, φυσικά, είμαι αισιόδοξος. Αλλά δεν πρόκειται να κρατήσω την αναπνοή μου».

Ατύχημα Russell

Αξίζει να αναφερθεί ότι στο τεστ του Άμπου Ντάμπι εχθές, ο George Russell είχε ένα ατύχημα στη στροφή 6, την οποία οι οδηγοί προσεγγίζουν με 320 χλμ./ώρα και επιβραδύνουν στα 70 χλμ./ώρα. Ο 25χρονος οδηγός της Mercedes έμεινε χωρίς φρένα, λόγω προβλήματος στο σύστημα πέδησης και επέλεξε, αντί να προσκρούσει μετωπικά στις μπαριέρες, να τις χτυπήσει με το πλάι του μονοθεσίου. Ο Russell δεν τραυματίστηκε, αλλά το μονοθέσιο υπέστη σοβαρές ζημιές.

Απώλεια σπόνσορα

Τέλος, αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι η McLaren, η οποία θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί μονάδες ισχύος της Mercedes έως το 2030, κατάφερε να αποσπάσει από τη γερμανική ομάδα το σπόνσορα ενεργειακών ποτών Monster Energy. Η McLaren έκλεισε πολυετή συμφωνία με τη Monster Energy, η οποία αποτελούσε σπόνσορα της Mercedes για 14 χρόνια. Ωστόσο, ο Hamilton, ο οποίος έχει δώσει το όνομά του σε ένα από τα προϊόντα της Monster Energy, αναμένεται να συνεχίσει την προσωπική του συνεργασία με την εταιρεία ενεργειακών ποτών.

F1 - George Russell (Mercedes), GP Άμπου Ντάμπι 2023

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!