F1-GP Μεξικού: Νικητές και ηττημένοι

To GP Μεξικού τόνισε τη διαμετρικά αντίθετη πορεία των δύο οδηγών της Red Bull, με το Max Verstappen να σπάει άλλο ένα ρεκόρ και τον Sergio Perez να βρίσκεται εκτός μάχης στην πρώτη στροφή από δικό του λάθος.

F1-GP Μεξικού: Νικητές και ηττημένοι

To GP Μεξικού τόνισε τη διαμετρικά αντίθετη πορεία των δύο οδηγών της Red Bull, με το Max Verstappen να σπάει άλλο ένα ρεκόρ και τον Sergio Perez να βρίσκεται εκτός μάχης στην πρώτη στροφή από δικό του λάθος.

Φαμπρίτσιο Λαζάκις

H νίκη του Max Verstappen στο GP Μεξικού δεν αποτέλεσε έκπληξη, ούτε επίσης ο καλός ρυθμός της Mercedes στον αγώνα. Το μεγαλύτερο συμβάν ήταν δίχως αμφιβολία η σύγκρουση της πρώτης στροφής που οδήγησε στην εγκατάλειψη του Sergio Perez, απογοητεύοντας χιλιάδες θεατές που είχαν κατακλύσει την πίστα για να υποστηρίξουν το συμπατριώτη τους. Η κίνηση που έκανε ο Perez στην πρώτη στροφή, μόλις οσμίστηκε την ευκαιρία να βρεθεί στην πρωτοπορία στο Grand Prix της πατρίδας του, που έδειξε ότι η ψυχολογική πίεση που βαραίνει μπορεί να θολώσει την κρίση του.

Θα μπορούσε να περιμένει λίγο περισσότερο, δεδομένου ότι επρόκειτο για τον αγώνα στον οποίο πλησίασε πιο κοντά τον team-mate του από ό,τι εδώ και πολύ καιρό και θα μπορούσε να ανέβει στο βάθρο με ευκολία. Ωστόσο, αυτό δεν θα ήταν αρκετό για τον Perez αν γνώριζε ότι είχε την ευκαιρία να προηγηθεί και δεν την εκμεταλλεύτηκε. Ήταν κάτι που δε θα συγχωρούσε στον εαυτό του.

Ακόμα και αν έκανε την κίνηση όμως, έπρεπε να την εκτελέσει καλύτερα, και όχι με αυτό τον άκομψο τρόπο, σα να περίμενε η Ferrari του Charles Leclerc να εξαφανιστεί, διότι αυτό δεν επρόκειτο να συμβεί. Με αυτό το αποτέλεσμα, ο Perez έβαλε το Lewis Hamilton και πάλι στο παιχνίδι της διεκδίκησης της δεύτερης θέση στο Πρωτάθλημα Οδηγών, με τη διαφορά μεταξύ τους να μειώνεται από τους 39 στους 20 βαθμούς με τρεις αγώνες να απομένουν.

Παρότι ο Hamilton δηλώνει ότι η 2η ή 3η θέση στο Πρωτάθλημα δεν θα του αλλάξει τη ζωή, για τον Perez είναι πιο πολύτιμη, και υπό το πρίσμα του γεγονότος ότι η Red Bull δεν έχει καταφέρει ποτέ στην ιστορία της να κάνει το «1-2» στο Πρωτάθλημα Οδηγών. Στο στρατόπεδο της Ferrari, η διακοπή του αγώνα κατέστρεψε τη στρατηγική της Scuderia, η οποία δεν είχε την αυτοπεποίθηση ότι μπορούσε να κάνει το δεύτερο μισό του αγώνα με τη μέση γόμα.

Παράλληλα, ο Lando Norris έδειξε με το ρυθμό που είχε την Κυριακή ότι θα μπορούσε να έχει ανέβει στο βάθρο ξανά, αν δεν είχε κάνει ένα λάθος στις κατατακτήριες δοκιμές που του κόστισε αρκετά. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ο Βρετανός έκανε λάθη και στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Κατάρ, χωρίς τα οποία -σύμφωνα με τον ίδιο- θα μπορούσε να έχει διεκδικήσει ακόμα και την πρώτη του νίκη. Τώρα που η McLaren έχει τη δυνατότητα να πρωταγωνιστήσει, όλα μπαίνουν πολύ περισσότερο υπό το μικροσκόπιο.

F1 - Max Verstappen (Red Bull), GP Μεξικού 2023

Νικητές

Max Verstappen

Με 16 νίκες σε 19 αγώνες, ο Max Verstappen κατέρριψε το ρεκόρ νικών σε μία σεζόν που είχε θέσει ο ίδιος πέρυσι και επικράτησε στο Μεξικό με κυριαρχικό τρόπο. Ρίσκαρε στην εκκίνηση όταν τοποθέτησε τη Red Bull μεταξύ των δύο Ferrari, αλλά έως την πρώτη στροφή είχε περάσει από την 3η στην 1η θέση. Η Red Bull είχε δεσμευτεί σε στρατηγική δύο pit stop πριν από την κόκκινη σημαία. Παρότι η διακοπή του αγώνα στο μέσο του εκμηδένισε τη διαφορά που είχε χτίσει και είχε μόνο σκληρά ελαστικά, ο Ολλανδός Πρωταθλητής πραγματοποίησε την τέλεια επανεκκίνηση και οι αντίπαλοί του δεν τον είδαν ξανά μέχρι τις προετοιμασίες για το βάθρο.

Daniel Ricciardo

Ο Ricciardo από τα παλιά ίσως να επέστρεψε, έχοντας στα χέρια του ένα μονοθέσιο του οποίου το εμπρός μέρος επιτρέπει στον Αυστραλό να οδηγεί φυσικά στην είσοδο των στροφών. Από τις ελεύθερες δοκιμές ο Ricciardo «χτύπαγε» υψηλές θέσεις και απέδειξε ότι δεν επρόκειτο για πυροτέχνημα με τη σταθερή του απόδοση σε κατατακτήριες δοκιμές και αγώνα. Μάλιστα, αν δεν είχε έρθει η κόκκινη σημαία, ο Αυστραλός ίσως είχε καταφέρει να διασώσει την 5η θέση.

F1 - Daniel Ricciardo (AlphaTauri), GP Μεξικού 2023

Είναι εκπληκτικά θετικό για την AlphaTauri, που έχει παρουσιάσει πάρα πολλές αναβαθμίσεις τις τελευταίες εβδομάδες για να βελτιώσει την απόδοσή της, ότι ο Ricciardo είχε τη δυνατότητα να επιτεθεί στον George Russell στους τελευταίους γύρους, με το Βρετανό οδηγό της Mercedes να δηλώνει ότι αν ο αγώνας διαρκούσε έναν ακόμη γύρο θα είχε χάσει τη θέση. Με το αποτέλεσμα που έφερε, ο Ricciardo προώθησε τη μικρή ιταλική ομάδα από τη 10η στην 8η θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, κάτι που μπορεί να της αποφέρει έως και 20 εκατομμύρια δολάρια περισσότερα την επόμενη σεζόν. Επίσης, με αυτή την επίδοση έδωσε το πρώτο σημάδι ότι αξίζει να βρεθεί ξανά στη Red Bull, ασκώντας πίεση στον Perez.

Lewis Hamilton

Το τελικό stint του Hamilton με τη μέση γόμα δείχνει γιατί εξακολουθεί να είναι ένας από τους καλύτερους οδηγούς της Formula 1. Σε αντίθεση με τον team-mate του, που πήγε προς τα πίσω με τα ίδια ελαστικά. Παρά τα παράπονά του στον ασύρματο, οι άνθρωποι της Mercedes ήταν αρκετά σίγουροι ότι η μέση γόμα θα έβγαζε το δεύτερο μισό του αγώνα. Ο Hamilton διαχειρίστηκε τα ελαστικά του άψογα και παρότι δημιούργησε διαφορά ασφαλείας από το Leclerc, θα μπορούσε να είχε κάνει άλλους 10 γύρους με αυτά στο τέλος, όπως ισχυρίστηκε ο Toto Wolff. Αυτό αποδείχθηκε με τον ταχύτερο γύρο που σημείωσε στο τελευταίο πέρασμα, για να πλησιάσει ξανά στους 20 βαθμούς τον Perez, με καθαρό στόχο τη 2η θέση στο Πρωτάθλημα Οδηγών. Τα δύσκολα προσπεράσματα στο όριο του πλάτους της πίστας επί Ricciardo και Leclerc ήταν εξαιρετικά.

F1 - Lewis Hamilton (Mercedes), GP Μεξικού 2023

Lando Norris

O Βρετανός θα μπορούσε να έχει καταχωρηθεί στην κατηγορία των ηττημένων, διότι το λάθος του στο μοναδικό γύρο του Q1 που είχε τη δυνατότητα να κάνει, τον οδήγησε στη 17η θέση εκκίνησης. Με το ρυθμό που είχε την Κυριακή, αν είχε εκκινήσει από τις πρώτες θέσεις, θα είχε σχεδόν σίγουρα καταφέρει να ανέβει στο βάθρο για 5η συνεχόμενη φορά. Είχε βρεθεί στην 8η θέση πριν από την επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας, κατά τη διάρκεια της οποίας εισήλθε στα pits χάνοντας δύο θέσεις.

Στην επανεκκίνηση έχασε άλλες τέσσερις θέσεις, επειδή αντιμετώπιζε προβλήματα με τις θερμοκρασίες της μονάδας ισχύος και δεν κατάφερε να φέρει στην ιδανική θερμοκρασία τα ελαστικά και τα φρένα του. Επίσης, στριμώχθηκε μεταξύ δύο μονοθεσίων και αναγκάστηκε να σηκώσει το πόδι του από το γκάζι στην ευθεία. Ωστόσο, η εκπληκτική του ανάκαμψη από τη 14η θέση στην 5η σε μισό αγώνα ήταν συναρπαστική να την παρακολουθεί κανείς, με ορισμένα πολύ εμπνευσμένα προσπεράσματα, όπως αυτά επί των Ricciardo και Russell.

Ηττημένοι

Sergio Perez

Στην πρώτη στροφή του αγώνα, ο Perez είδε μία ευκαιρία να περάσει στην πρωτοπορία του αγώνα της πατρίδας του, και δεν θα συγχωρούσε τον εαυτό του αν δεν το προσπαθούσε. Ωστόσο, η εκτέλεση ήταν άγαρμπη και η επαφή με το Leclerc ήταν 100% φταίξιμο του Μεξικανού, που πλήρωσε το τίμημα εγκαταλείποντας. Κατόπιν εορτής, ο Perez παραδέχθηκε ότι έπρεπε να υποχωρήσει, καθώς ο Leclerc δεν μπορούσε να πάει πουθενά αλλού. Ήταν άλλο ένα χαμηλό σημείο στη φετινή κακή σεζόν του Perez, ο οποίος προσπαθεί να διασώσει τη 2η θέση στο Πρωτάθλημα Οδηγών.

Δεν μπορείς να κερδίσεις τον αγώνα στην πρώτη στροφή, αλλά σίγουρα μπορείς να τον χάσεις, και αυτό ακριβώς συνέβη στον ανυπόμονο Perez, κάνοντας τις φήμες περί αντικατάστασής του να οργιάζουν. Ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε ότι η πρόθεση είναι να διατηρήσει τη θέση του ο Μεξικανός το 2024, μία φράση που είχε χρησιμοποιήσει λίγο πριν εκπαραθυρωθεί ο Pierre Gasly από τη Red Bull το 2019… Ο Horner διέψευσε τις φήμες περί αποχώρησης του Perez από την F1, αλλά αν ο Μεξικανός χάσει τη θέση του από τη Red Bull, δεν έχει εναλλακτικές επιλογές.

Ferrari

Η Ferrari θα μπορούσε ίσως να έχει εξασφαλίσει τη και την θέση στο GP Μεξικού αν δεν είχε διακοπεί ο αγώνας έπειτα από το ατύχημα του Kevin Magnussen. Γνωρίζοντας τα προβλήματα που αντιμετωπίζει με τη διαχείριση των ελαστικών, η Ferrari δεν είχε την αυτοπεποίθηση να τοποθετήσει τη μέση γόμα για το δεύτερο μισό του αγώνα και ο Leclerc δεν είχε τη δυνατότητα να παλέψει για τη δεύτερη θέση με τη Mercedes του Hamilton. Ακόμα και αν η Ferrari είχε επιλέξει τη μέση γόμα για το τελευταίο stint, δεν είναι δεδομένο ότι θα είχε καταφέρει να την κάνει να διαρκέσει έως το τέλος.

F1 - Charles Leclerc & Carlos Sainz (Ferrari), GP Μεξικού 2023

Yuki Tsunoda

Παρότι εκκίνησε από την προτελευταία θέση του grid, ο Tsunoda είχε έναν πολύ καλό αγώνα και διεκδικούσε την 7η θέση από τον Oscar Piastri, με φρέσκο σετ ελαστικών σκληρής γόμας, που βρίσκονταν σε καλύτερη κατάσταση από αυτά (μέσης γόμας) του Αυστραλού. Ωστόσο, κατά την επίθεση από την εξωτερική στην 1η στροφή, ο Tsunoda έστριψε προς το μέρος της McLaren σε ένα λάθος που έμοιαζε με αυτό του Perez, και κατέστρεψε τον αγώνα του. Ίσως η ψυχραιμία είναι αυτό που λείπει από τον Ιάπωνα, αλλά αυτό το λάθος μπορεί να κοστίσει ακριβά στην AlphaTauri στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

F1 - Oscar Piastri (McLaren) & Yuki Tsunoda (AlphaTauri), GP Μεξικού 2023

Aston Martin

Από το κακό στο χειρότερο φαίνεται να πηγαίνει η σεζόν της Aston Martin, η οποία επέλεξε και πάλι να συγκρίνει το αεροδυναμικό πακέτο που παρουσίασε στο Austin με την παλαιά έκδοση του μονοθεσίου της, την οποία χρησιμοποίησε ο Lance Stroll, ο οποίος εκκίνησε και πάλι (όπως και στο GP ΗΠΑ) από το pit lane. O Καναδός χρησιμοποιούσε ήταν πολύ ταχύτερος από το Fernando Alonso στον αγώνα, καθώς το δάπεδο του μονοθεσίου του Ισπανού είχε υποστεί ζημιά στον πρώτο γύρο από θραύσματα της Red Bull του Perez. Η διπλή εγκατάλειψη απλά έτριψε αλάτι στις πληγές της Aston Martin και αναζωπύρωσε τις φήμες που θέλουν το Lawrence Stroll να πουλάει την ομάδα.

Παράλληλα με αυτές όμως προέκυψαν και φήμες ότι ο Alonso είτε θα αποχωρήσει από τη Formula 1, με την Aston Martin να ενδιαφέρεται για τον Perez, ή θα αντικαταστήσει το Μεξικανό στη Red Bull! To πιο πιθανό βέβαια είναι να παραμείνει στην Aston Martin για τουλάχιστον άλλη μία χρονιά, όπως προβλέπει το συμβόλαιό του, παρότι παραδέχθηκε ότι αυτή τη στιγμή δεν παλεύει για τίποτα στο Πρωτάθλημα (Οδηγών και Κατασκευαστών), όπου προβλέπει ότι θα χάσει άλλες δύο θέσεις έως το τέλος της χρονιάς. Ο Ισπανός παραδέχθηκε ότι δεν έκανε καλή δουλειά στο Μεξικό, καθώς δεν εμπιστευόταν το μονοθέσιό του.

Aston Martin, που στο Μεξικό έχανε 1-2 δέκατα του δλ. σε κάθε στροφή σύμφωνα με τον Alonso, οδηγήθηκε σε λανθασμένο δρόμο εξέλιξης από τα εργαλεία αεροδυναμικής προσομοίωσης που χρησιμοποιεί. Επίσης, είναι πολύ δύσκολο να βρει ιδανική ισορροπία μεταξύ της συμπεριφοράς του μονοθεσίου στις γρήγορες και τις αργές στροφές (που καθορίζεται από την απόσταση του πίσω μέρους από το έδαφος), χωρίς να προκαλεί αεροδυναμικές ταλαντώσεις (porpoising). H ομάδα προσπαθεί να βρει ένα τρόπο να κάνει το μονοθέσιο να λειτουργεί καλά τόσο με μεγάλη (αργές στροφές) όσο και με μικρή απόσταση από το έδαφος στις γρήγορες στροφές.

F1 - Fernando Alonso (Aston Martin), GP Μεξικού 2023

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!