F1: Οι επιεικείς ποινές οδηγούν σε προμελετημένα παράνομα προσπεράσματα

Ο Lando Norris πιστεύει ότι οι επιεικείς ποινές της FIA κάνουν τους οδηγούς της Formula 1 να πραγματοποιούν προσπεράσματα που γνωρίζουν ότι είναι παράνομα, καθώς τους συμφέρει να δεχθούν μία ποινή 5 δλ., αντί να χάσουν χρόνο πίσω άλλο μονοθέσιο.

F1: Οι επιεικείς ποινές οδηγούν σε προμελετημένα παράνομα προσπεράσματα

Ο Lando Norris πιστεύει ότι οι επιεικείς ποινές της FIA κάνουν τους οδηγούς της Formula 1 να πραγματοποιούν προσπεράσματα που γνωρίζουν ότι είναι παράνομα, καθώς τους συμφέρει να δεχθούν μία ποινή 5 δλ., αντί να χάσουν χρόνο πίσω άλλο μονοθέσιο.

Στο σπριντ του GP ΗΠΑ, o George Russell (Mercedes) προσπέρασε τον Oscar Piastri (McLaren) βγαίνοντας εκτός πίστας, γεγονός που εξασφάλισε στο Βρετανό ποινή 5 δλ. Ο team-mate του Piastri στη McLaren, Lando Norris, πιστεύει ότι η επιείκεια των αγωνοδικών όσον αφορά αυτά τα παραπτώματα, σημαίνει ότι είναι καλύτερο για τους οδηγούς να προσπεράσουν παράνομα και να δεχθούν ποινή 5 δλ., παρά να χάσουν χρόνο πίσω από έναν πιο αργό οδηγό.

Ο Norris δήλωσε: «Αυτό που βρίσκω λίγο ανόητο είναι ότι αυτά τα πράγματα έχουν αναφερθεί τόσες πολλές φορές στις ενημερώσεις των οδηγών. Είναι ένα θέμα που αναφέρουμε κάθε φορά και το ανέφερε ο ίδιος ο George στη Βαρκελώνη, όπου, μπορείς να δεσμευτείς στην εξωτερική στην 1η και απλά να το παρακάνεις. Έτσι, μπορείς να περάσεις δύο μονοθέσια και να δεσμευτείς ότι απλά θα βγεις εκτός πίστας, όπως είδαμε να κάνουν κάποιοι στη Ρωσία, καθώς και στην 1η και 2η στροφή εδώ» (στο Austin).

«Είναι κάτι για το οποίο μπορείς εύκολα να προετοιμαστείς. Και είμαι αρκετά σίγουρος ότι καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι κάποιοι θα το κάνουν επίτηδες. Συζητήσαμε αυτό ακριβώς το πράγμα, ότι μπορείς εύκολα να το κάνεις. Αν είσαι πιο γρήγορος, μπορείς να περάσεις κάποιον και να δημιουργήσεις εύκολα μία διαφορά 5 δλ. Όπως στο Μονακό, για παράδειγμα, αν παρακάμψεις το chicane».

«Και είπαν (από τη FIA), εντάξει, θα το κάνουμε, οπότε πρέπει να επιστρέψετε τη θέση. Αλλά τώρα έχουν δημιουργήσει προηγούμενο, ώστε να μην χρειάζεται καν να το κάνουν αυτό. Έτσι, νομίζω ότι υπάρχει και πάλι μια μικρή έλλειψη συνοχής, κάτι που με εκπλήσσει λίγο. Υπήρχε μια αρκετά σαφής κατευθυντήρια γραμμή για το τι επρόκειτο να κάνουν όταν συνέβαινε κάτι τέτοιο. Αλλά προφανώς δεν τηρήθηκε».

«Εάν είναι δικό σου φταίξιμο, δίνεις τη θέση πίσω. Πήρες το ρίσκο να το κάνεις, δεσμεύτηκες να το κάνεις, την επιστρέφεις ο ίδιος αμέσως. Οι ποινές πρέπει να είναι πιο αυστηρές γενικά. Οι οδηγοί ξεφεύγουν σε πάρα πολλά πράγματα. Ξέρεις ότι αν εμποδίσεις κάποιον στις κατατακτήριες δοκιμές είναι ποινή 3 θέσεων, αλλά οι οδηγοί δεν ενδιαφέρονται για αυτό πραγματικά. Αν έχεις ένα αρκετά γρήγορο μονοθέσιο, δεν σε νοιάζουν οι 3 θέσεις. Απλά πιστεύω ότι οι ποινές γενικά πρέπει να είναι πιο αυστηρές και αυτό θα αποτρέψει τους οδηγούς να το κάνουν. Όταν έχεις ποινές 3 θέσεων και 5 δλ., δεν σε σταματάει».

Αναφερόμενος στο περιστατικό, ο Piastri δήλωσε: «Δεν τον κοίταζα γιατί ήταν πίσω μου. Είδα την επανάληψη, είναι ξεκάθαρο ότι απλά επιταχύνει εκτός πίστας και περνάει. Δεν νομίζω ότι μπορείς να ισχυριστείς ότι ήταν 50/50. Η ποινή 5 δλ. έκανε μια μικρή διαφορά στον αγώνα του, αλλά όχι πολύ. Αυτά μπορείς να κάνεις όταν βρίσκεσαι σε ένα ταχύτερο μονοθέσιο σε μια τέτοια κατάσταση και δεν νομίζω ότι είναι καλό».

«Ήταν ξεκάθαρο, οι αγωνοδίκες του έδωσαν ποινή για αυτό. Είναι απλώς ένα ερώτημα σε αυτή την αγωνιστική κατάσταση αν η ποινή ήταν σωστή και αν δημιουργεί προηγούμενο για το μέλλον. Νομίζω ότι σε αυτή την περίπτωση, για μένα αυτό ήταν αρκετά κραυγαλέο. Νομίζω ότι η αλλαγή θέσεων δεν θα έπρεπε να είναι τόσο δύσκολη υπό αυτές τις συνθήκες».

«Αν πρόκειται να είναι μόνο 5 δλ. για αυτό, ειδικά σε έναν αγώνα μεγαλύτερης διάρκειας, θα είναι επωφελές αν μπορείς να περάσεις πιο αργά μονοθέσια. Έτσι, ίσως κάποιοι να το έχουν προμελετήσει, αλλά σίγουρα δημιουργεί ένα μικρό προηγούμενο για το είδος της ποινής που θα λάβεις για να το κάνεις αυτό. Αν διαθέτεις ένα ταχύτερο μονοθέσιο, σου δίνει ένα κίνητρο».

F1 - Max Verstappen (Red Bull), GP ΗΠΑ 2023

Όρια πίστας

Επίσης, οι οδηγοί ζήτησαν να βρεθεί μία μόνιμη λύση για το θέμα των ορίων πίστας. Έπειτα από πολλές υπερβάσεις στις κατατακτήριες δοκιμές της Παρασκευής (μία εκ των οποίων κόστισε στο Max Verstappen την pole position), μετά τη συνάντηση των οδηγών με το διευθυντή αγώνων της FIA, Niels Wittich, υιοθετήθηκε μία μέση λύση στην έξοδο των στροφών 9, 12 και 19 του Austin, με τη διαπλάτυνση της λευκής γραμμής που οριοθετεί την πίστα. Ακόμη και με αυτό το μέτρο, στο σπριντ διαγράφηκαν 17 γύροι για υπέρβαση ορίων πίστας.

Ο Valtteri Bottas (Alfa Romeo), δήλωσε: «Το κάνει ελαφρώς ευκολότερο. Υπάρχει λίγο περισσότερη ευελιξία στη γραμμή. Αλλά και πάλι, το θέμα είναι ότι πρόκειται για μια πίστα που υπάρχουν πολλές στροφές όπου αν βγεις εκτός, αποκτάς πλεονέκτημα και όλοι πιέζουν τα όρια. Οπότε πρέπει να υπάρχει ένα φυσικό όριο, είτε πρόκειται για μια λωρίδα χαλικιού, είτε πρόκειται για ένα μεγάλο kerb».

Ο Pierre Gasly (Alpine), προσέθεσε: «Μακροπρόθεσμα, πρέπει να βρούμε μια λύση, γιατί ποτέ δεν ήταν τόσο σπουδαία. Αλλά όλοι δουλεύουμε πάνω σε αυτό, προσπαθώντας να το βελτιώσουμε για την επόμενη χρονιά. Η αναπροσαρμογή ήταν καλή γιατί, αντί να κάνουν την πίστα πιο στενή, την έκαναν πιο πλατιά, ώστε να μπορείς να διατηρήσεις υψηλότερη ταχύτητα και να έχεις λίγο περισσότερη ελευθερία. Είναι απλά πιο ωραία να οδηγείς».

Αλλά ο Sergio Perez (Red Bull) δήλωσε ότι οι οδηγοί εξακολουθούν να μένουν ατιμώρητοι για την υπέρβαση των νέων ορίων της πίστας, με αποτέλεσμα το πρωτάθλημα να στερείται συνοχής. Άλλωστε, αρκετοί παρατήρησαν ότι στο μοναδικό γύρο του team-mate του Max Verstappen που μέτρησε στο δεύτερο σκέλος του sprint shootout εχθές, φαίνεται ότι είχε βγει εκτός πίστας. Ο Perez δήλωσε: «Είδα και πάλι μερικές περιπτώσεις όπου οι οδηγοί θα έπρεπε να τιμωρηθούν και δεν συνέβη. Ακόμα δεν είμαστε σε θέση να βρούμε καμία συνοχή εκεί… ό,τι και να πω δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!