F1-GP Ιταλίας: Σειρά εκκίνησης, στρατηγικές, ελαστικά

Μπορεί η Ferrari να κάνει την έκπληξη στο GP Ιταλίας, εμπρός από τους διψασμένους για επιτυχία tifosi της Monza, ή θα καταφέρει ο Max Verstappen να σπάσει το μεγαλύτερο ρεκόρ σερί νικών στην ιστορία της Formula 1;

F1-GP Ιταλίας: Σειρά εκκίνησης, στρατηγικές, ελαστικά

Μπορεί η Ferrari να κάνει την έκπληξη στο GP Ιταλίας, εμπρός από τους διψασμένους για επιτυχία tifosi της Monza, ή θα καταφέρει ο Max Verstappen να σπάσει το μεγαλύτερο ρεκόρ σερί νικών στην ιστορία της Formula 1;

Ο Carlos Sainz κατάφερε να κατακτήσει την pole position για τη Ferrari στο GP Ιταλίας, προς τέρψη των χιλιάδων tifosi που κατέκλυσαν τη θρυλική πίστα της Monza. Η Scuderia επικεντρώθηκε στην επίτευξη υψηλών ταχυτήτων στις ευθείες με λεπτές αεροτομές και φρέσκους κινητήρες. Ωστόσο, αυτή η κατεύθυνση προστατεύει λιγότερο τα ελαστικά. Πιθανότατα, η μάχη της Ferrari, δεν είναι με τον Max Verstappen, αλλά με τους υπόλοιπους αντιπάλους. Με αυτό το πολύ καλό πλασάρισμα αμφότερων των οδηγών της, το GP Ιταλίας είναι πολύ σημαντικό για την ιταλική ομάδα όσον αφορά τη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών.

Ο Max Verstappen κυνηγάει τη 10η συνεχόμενη νίκη του για να σημειώσει το μεγαλύτερο σερί στην ιστορία της Formula 1. Ο Ολλανδός είναι το αδιαμφισβήτητο φαβορί, καθώς ο ρυθμός αγώνα της Red Bull αναμένεται να είναι… απλησίαστος για τους υπόλοιπους. Υπάρχει βέβαια το ιστορικό με τους οδηγούς που έχουν κατακτήσει την πρώτη τους νίκη στην πίστα της Monza να έχουν κακή τύχη στο GP Ιταλίας την επόμενη χρονιά. Ο Charles Leclerc, νικητής το 2019, είχε ατύχημα το 2020. Το ίδιο συνέβη και το 2021 με τον Pierre Gasly, νικητή του 2020. Πέρυσι, ο Daniel Ricciardo, που επικράτησε το 2021, εγκατέλειψε. Πέρυσι, ο Verstappen κατέκτησε την πρώτη του νίκη στη Monza. Φέτος τι θα συμβεί;

Η Red Bull μας έχει συνηθίσει να επικεντρώνεται στην απόδοση στον αγώνα και αναμένεται να έχει τη δυνατότητα να προστατεύσει πολύ καλά τα ελαστικά της. Μία από τις δυσκολίες που ενδέχεται να αντιμετωπίσει ο Verstappen είναι το γεγονός ότι στη Monza τα προσπεράσματα δεν είναι όσο εύκολα θα συνιστούσε η παρουσία τεράστιων ευθειών. Με το αεροδυναμικό στήσιμο ελάχιστης οπισθέλκουσας, η επίδραση του DRS, αλλά και του slipstream, είναι μικρότερη, κατά συνέπεια και το κέρδος για το μονοθέσιο που ακολουθεί.

Ο Carlos Sainz δήλωσε ότι τίποτα δεν είναι αδύνατο στη μάχη με τον Verstappen και τη Red Bull. Αλλά δεδομένου του ρυθμού αγώνα που έχει επιδείξει η αυστριακή ομάδα μέχρι στιγμής στη σεζόν, θα είναι δύσκολο για τη Ferrari να ανταγωνιστεί τον Ολλανδό. Πιο πιθανό φαίνεται να δώσει μάχη με τον Sergio Perez (που εκκινεί 5ος) για τις θέσεις του βάθρου.

Η τελική ταχύτητα της Mercedes δεν φαίνεται επαρκής για να έχει τη δυνατότητα να απειλήσει τις Ferrari, ακόμα και αν προστατεύσει τα ελαστικά της καλύτερα. Ο George Russell εκκινεί από την 4η θέση και θα είναι δύσκολο να διατηρήσει τον Perez πίσω του για πολύ. Μία περαιτέρω απειλή για τον Βρετανό θα είναι η ταχύτατη στις ευθείες Williams του Alex Albon, που εκκινεί από την 6η θέση.

Ο Lewis Hamilton ίσως έχει να αντιμετωπίσει ένα δύσκολο αγώνα, παραταγμένος ανάμεσα στις δύο McLaren με τις οποίες ενδέχεται να έχει σκληρή μάχη για μεγάλο μέρος του αγώνα. Ο Oscar Piastri ήταν ο ταχύτερος εκ των δύο McLaren εχθές και θα εκκινήσει 7ος, με τον Lando Norris να παρατάσσεται 9ος, εμπρός από τον Fernando Alonso με την Aston Martin. Ο Ισπανός ίσως καταφέρει και αυτός να εισέλθει στη μάχη των οδηγών της McLaren με τον Hamilton.

Η Pirelli προβλέπει ότι η ταχύτερη στρατηγική θα είναι ενός pit stop, εκκινώντας με τη μέση γόμα και τοποθετώντας τη σκληρή για το δεύτερο, μεγαλύτερο stint του αγώνα. Η εναλλακτική θα ήταν εκκίνηση με μαλακή γόμα και πραγματοποίηση pit stop νωρίτερα, για την ολοκλήρωση του αγώνα και πάλι με τη σκληρή γόμα. Αν κάποιος οδηγός προτιμήσει να κάνει δύο pit stop, η πιθανότερη οδός θα είναι εκκίνηση με τη μαλακή γόμα και δύο stint με τη μέση. Αξίζει να αναφερθεί ότι μόνο οι οδηγοί των Red Bull και Ferrari έχουν διαφυλάξει ένα καινούργιο σετ σκληρής γόμας.

Οι ομάδες θα στοχεύσουν σε στρατηγική ενός pit stop, λόγω και της μεγάλης απώλειας χρόνου στο pit lane (περίπου 25 δλ.), λόγω της πολύ υψηλής ταχύτητας (360 χλμ./ώρα) που αναπτύσσουν τα μονοθέσια στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού της Monza. To πίσω αριστερό ελαστικό αναμένεται να αποτελέσει τον περιοριστικό παράγοντα όσον αφορά την καταπόνηση κατά τη διάρκεια του αγώνα, στην έξοδο από τις αργές στροφές, η οποία θα εξαρτηθεί και από τη θερμοκρασία του ασφαλτοτάπητα.

Μένει να διαπιστωθεί αν το αυτοκίνητο ασφαλείας θα κληθεί να παρέμβει κατά τη διάρκεια του αγώνα και αν αυτό θα επηρεάσει την εξέλιξη του Grand Prix.

F1 - GP Ιταλίας 2023, Σειρά εκκίνησης

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!