F1-GP Ιταλίας: Pole για τον Carlos Sainz και τη Ferrari

Ο Carlos Sainz σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο για μόλις 0,013 δλ. στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Ιταλίας στο «1-3» της Ferrari, με τον Max Verstappen μεταξύ των οδηγών της.

F1-GP Ιταλίας: Pole για τον Carlos Sainz και τη Ferrari

Ο Carlos Sainz σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο για μόλις 0,013 δλ. στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Ιταλίας στο «1-3» της Ferrari, με τον Max Verstappen μεταξύ των οδηγών της.

Ο Carlos Sainz κατέκτησε τη δεύτερη pole position της καριέρας του στη Formula 1 για το GP Ιταλίας εμπρός από χιλιάδες tifosi στη Monza, την ημέρα μετά τα 29α γενέθλιά του. O Ισπανός ήταν ταχύτερος του team-mate του στις ελεύθερες δοκιμές και ήταν 0,2 δλ. πιο γρήγορος στο μεσαίο sector, όπου δεν θα έπρεπε να κάνει διαφορά το slipstream που είχε πάρει ο Sainz από τη Red Bull του Max Verstappen. Ο Sainz φαινόταν και φέτος να αισθάνεται πιο άνετα με το πιο ασταθές πίσω μέρος του μονοθεσίου με το λιγότερο αεροδυναμικό φορτίο που απαιτείται για τη Monza.

Στην πρώτη του γρήγορη προσπάθεια στο Q3, o Verstappen πάτησε στα χαλίκια στην έξοδο του chicane της Roggia, γεγονός που επέτρεψε στη Ferrari να κάνει το 1-2 αρχικά, σύμφωνα με τις επιθυμίες των χιλιάδων tifosi που έχουν κατακλύσει την πίστα της Monza. Εντέλει, ο Sainz κατάφερε να χαρίσει την pole στη Ferrari για μόλις 13 χλστ. του δλ., καθώς η ιταλική ομάδα έχει επικεντρωθεί στην παραγωγή υψηλών ταχυτήτων στις ευθείες, με πολύ λεπτές αεροτομές και φρέσκες μονάδες ισχύος.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Ιταλίας

Η Red Bull έχει επικεντρωθεί όπως πάντα περισσότερο στο στήσιμο του μονοθεσίου για τον αγώνα, υπερισχύοντας στις ελάχιστες (10 στην ουσία) στροφές. Ο Charles Leclerc συμπλήρωσε την πρώτη τριάδα, που βρέθηκε εντός 67 χλστ. του δλ., και ήταν απογοητευμένος που δεν ήταν εκείνος ο poleman. O Μονεγάσκος απέδωσε την απώλεια της Ferrari να «κλειδώσει» την πρώτη σειρά εκκίνησης στο γεγονός ότι δεν είχε slipstream στην τελική του προσπάθεια, ωστόσο ο επικεφαλής της Ferrari, Frederic Vasseur, δήλωσε ότι αυτή ήταν η καλύτερη τακτική.

Oι δύο οδηγοί της Ferrari βρίσκονταν υπό έρευνα των αγωνοδικών διότι στο Q1 είχαν υπερβεί το ανώτατο όριο χρόνου 1 λεπτού 41 δλ. που είχε θέσει για τις κατατακτήριες δοκιμές η διεύθυνση αγώνων της FIA. Ωστόσο, όταν τα μονοθέσια έφτασαν στο parc ferme, ανακοινώθηκε ότι δεν θα υπήρχε περαιτέρω δράση από την πλευρά των αγωνοδικών όσον αφορά το θέμα. Οι αγωνοδίκες δέχθηκαν την αιτιολόγηση ότι οι οδηγοί της ιταλικής ομάδας αναγκάστηκαν να κόψουν ρυθμό για να μην εμποδίσουν 4 άλλα μονοθέσια που βρίσκονταν σε γρήγορο γύρο, γεγονός που έκανε αδύνατο να σεβαστούν το όριο.

Ο George Russell βρέθηκε στην 4η θέση με τη Mercedes, 0,377 δλ. μακριά όμως από την κορυφή και τη μάχη για την pole position, καθώς η Mercedes είχε τις χαμηλότερες τελικές ταχύτητες στο τέλος της ευθείας εκκίνησης/τερματισμού της Monza. O Βρετανός κατάφερε να αποσπάσει την 4η θέση για μόλις 0,017 δλ. από τον Sergio Perez, ο οποίος συμπλήρωσε την πρώτη πεντάδα με τη Red Bull.

Έπειτα από τη διαρροή λαδιού που παρουσίασε στο FP3 η μονάδα ισχύος του Μεξικανού, αντικαταστάθηκε με μία ήδη μεταχειρισμένη, που πιθανότατα έχει διανύσει περισσότερα χλμ. και ίσως λόγω αυτού έχει ελάχιστα λιγότερη ιπποδύναμη. O Perez δήλωσε ότι δεν μεγιστοποίησε τις δυνατότητες του μονοθεσίου του, καθώς είχε δοκιμάσει ένα διαφορετικό στήσιμο στο FP3 και όδευσε προς τις κατατακτήριες «στα τυφλά».

Στην 6η θέση κατάφερε να ανεβάσει τη Williams ο Alex Albon με εξαιρετικά υψηλή τελική ταχύτητα. Ο Ταϊλανδός βρέθηκε εμπρός από τον Oscar Piastri, καθώς η McLaren δεν έχει ιδιαίτερα υψηλή τελική ταχύτητα. Στην 8η θέση, μεταξύ των δύο McLaren, βρέθηκε ο Lewis Hamilton με τη Mercedes, ο οποίος παραπονέθηκε στο Q2 ότι δεν είχε καθόλου πρόσφυση, και βρέθηκε 0,15 δλ. -αλλά πολλές θέσεις- πίσω από τον team-mate του στη Mercedes. Ο Βρετανός δεν είχε απάντηση για την κακή σημερινή εικόνα.

O Lando Norris δήλωσε ότι δυσκολεύτηκε να βρει το ρυθμό του και προσπάθησε να πάρει slipstream από τον Carlos Sainz στην τελική του προσπάθεια, αλλά ίσως ακολουθούσε τη Ferrari από πολύ κοντά και κατέληξε στην 9η θέση, εμπρός από τον Fernando Alonso. Ο Ισπανός σημείωσε δύο απογοητευτικούς χρόνους στο Q3 με την Aston Martin, αλλά παραμένει ο μοναδικός οδηγός που έχει προκριθεί στο τρίτο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών όλων των Grand Prix που έχουν διεξαχθεί μέχρι στιγμής φέτος.

Q2

Στο δεύτερο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών ήταν υποχρεωτική η χρήση μέσης γόμας ελαστικών. Ο Hamilton παραπονέθηκε ότι ο Perez (που εισερχόταν στα pits), τον εμπόδισε στο ξεκίνημα της τελικής του προσπάθειας με το πρώτο σετ ελαστικών, η οποία ήταν απογοητευτική, παρότι εκμεταλλευόταν το slipstream του Russell. Έπειτα από αυτή την προσπάθεια, την οποία ο Βρετανός ανέφερε ότι δεν είχε καθόλου πρόσφυση.

Στην προετοιμασία για την τελική προσπάθεια των οδηγών στο Q2, ο Valtteri Bottas, ο τελευταίος οδηγός που εξήλθε από τα pits, προσπέρασε 3 μονοθέσια πριν από την τελευταία στροφή, με αποτέλεσμα ο Norris να ξεκινήσει τον τελικό του γύρο κολλημένος πίσω από την Alfa Romeo. Ωστόσο, ο Βρετανός οδηγός της McLaren κατάφερε να «κλέψει» την πρόκριση για το Q3 από τον Yuki Tsunoda (11ος) για μόλις 13 χλστ. του δλ.

Εξαιρετική εμφάνιση πραγματοποίησε ο Liam Lawson, ο οποίος στη δεύτερη συμμετοχή του στη Formula 1 κατετάγη 12ος, ακριβώς πίσω από τον team-mate του στην AlphaTauri, εμπρός από τους Nico Hulkenberg (Haas), Bottas και Logan Sargeant, ο οποίος έκανε λάθος στην τελευταία στροφή, ανοίγοντας υπερβολικά τη γραμμή του, με τη Williams να έχει τη δυνατότητα να προκριθεί στο τρίτο σκέλος.

Q1

Στα πλαίσια του πειράματος της F1 για τη μείωση των σετ ελαστικών που χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια ενός αγωνιστικού τριημέρου, όλοι οι οδηγοί ήταν υποχρεωμένοι να χρησιμοποιήσουν τη σκληρή γόμα στο πρώτο σκέλος της διαδικασίας των κατατακτήριων δοκιμών. H πρώτη γρήγορη προσπάθεια του Verstappen ακυρώθηκε για παράβαση ορίων πίστας στη δεύτερη Lesmo. O Esteban Ocon εμπόδισε τον Norris στο τέλος ενός γρήγορου γύρου του Βρετανού και στη συνέχεια βγήκε στα χαλίκια της εξόδου του chicane της Ascari, τραυματίζοντας ελαφρά το δάπεδο της Alpine.

Εντέλει, αμφότερα τα μονοθέσια της γαλλικής ομάδας (που δεν ήταν γρήγορα στον ένα γύρο στη Monza, πιθανότατα λόγω της υστέρησης ισχύος του V6 της Renault) αποκλείστηκαν στο Q1, όπως και ο Lance Stroll, ο οποίος ήταν ο πιο αργός οδηγός της διαδικασίας με την Aston Martin. Στην τελική του προσπάθεια ήταν κολλημένος πίσω από τον Καναδό ο Kevin Magnussen (Haas), που επίσης αποκλείστηκε, μαζί με τον Guanyu Zhou της Alfa Romeo.

Οι αγωνοδίκες θα ερευνούσαν το γεγονός ότι οι δύο οδηγοί της Ferrari δεν σεβάστηκαν το μέγιστο όριο χρόνου 1 λεπτού και 41 δλ. (20 δλ. πάνω από ένα γρήγορο γύρο) για οποιοδήποτε γύρο στην πίστα. Αυτός ήταν ίσως και ο λόγος που ο Sainz προσπέρασε τελευταία στιγμή στην είσοδο της Alboreto τον Zhou την τελευταία στιγμή πριν από το ξεκίνημα του γρήγορου γύρου του Κινέζου οδηγού της Alfa Romeo.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!