F1-GP Ιταλίας FP3: O Carlos Sainz ταχύτερος και πάλι

Στην τελευταία περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ιταλίας, o Carlos Sainz με τη Ferrari ήταν και πάλι ταχύτερος, με διαφορά μόλις 0,086 δλ. από το Max Verstappen.

F1-GP Ιταλίας FP3: O Carlos Sainz ταχύτερος και πάλι

Στην τελευταία περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ιταλίας, o Carlos Sainz με τη Ferrari ήταν και πάλι ταχύτερος, με διαφορά μόλις 0,086 δλ. από το Max Verstappen.

Ο Carlos Sainz σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην τελευταία περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ιταλίας, προς τέρψη των tifosi, όπως είχε κάνει και στο FP2. Ο Ισπανός δήλωσε εχθές αναφερόμενος στους οπαδούς της Ferrari ότι το να ονειρεύονται… είναι τσάμπα, αλλά η πραγματικότητα σε ρυθμό αγώνα θα είναι διαφορετική. Η Ferrari ενδέχεται να έχει υιοθετήσει πιο επιθετική χαρτογράφηση για τη μονάδα ισχύος.

H Ferrari τοποθέτησε το 4ο φετινό κιβώτιο στο μονοθέσιο του Sainz από τα 4 που επιτρέπεται να χρησιμοποιηθούν ανά οδηγό κατά τη διάρκεια της σεζόν χωρίς ποινή. Ο Ισπανός, εξερχόμενος, από τα pits στο τέλος της διαδικασίας, εμπόδισε τον Oscar Piastri στο πρώτο chicane, προκαλώντας επαφή μεταξύ των δύο μονοθεσίων, που «κόστισε» μερικά κομμάτια στην εμπρός αεροτομή της McLaren.

O Sainz είχε πολύ μικρή διαφορά, μόλις 0,086 δλ. από τον 2ο, Max Verstappen. Η Red Bull είναι πολύ καλύτερη στις στροφές και ιδίως στην τελευταία παρατεταμένη στροφή Alboreto (πρώην Parabolica), στην οποία ο Lewis Hamilton έχασε μεγάλο μέρος από το μισό περίπου δλ. που τον χώριζε από τον Ολλανδό. Έπειτα από το αποτυχημένο πείραμα της Mercedes στο FP2, η γερμανική ομάδα επέστρεψε στις ρυθμίσεις ελάχιστης οπισθέλκουσας για το FP3.

O Charles Leclerc δήλωσε εχθές ότι ακολούθησε μία διαφορετική κατεύθυνση η οποία εντέλει δε λειτούργησε. Ο Μονεγάσκος, με το δεύτερο σετ ελαστικών αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την πρώτη του γρήγορη προσπάθεια όταν πάτησε στα χαλίκια στην έξοδο της δεύτερης Lesmo.

Ο Μονεγάσκος, που βρέθηκε με τη δεύτερη γρήγορη προσπάθειά του με το τελικό μαλακό σετ ελαστικών στην 4η θέση, ηττήθηκε και πάλι από τον team-mate του, σε μία πίστα που και πέρυσι ο Sainz έδειχνε ταχύτερος (αλλά είχε δεχθεί ποινή στη σειρά εκκίνησης), ίσως έχοντας προσαρμοστεί πιο εύκολα στην αυξημένη αστάθεια του μονοθεσίου στη διαδικασία πέδησης, λόγω του μειωμένου αεροδυναμικού φορτίου.

Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε ο Fernando Alonso με την Aston Martin, εμπρός από τον George Russell, που απείχε 0,28 δλ. από τον team-mate του στη Mercedes. Πίσω από τον Βρετανό βρέθηκαν οι δύο οδηγοί της Haas, με τον Kevin Magnussen να είναι 1 δέκατο του δλ. εμπρός από το Nico Hulkenberg. Ο Alex Albon σημείωσε έναν εντυπωσιακό χρόνο με τη σκληρή γόμα, που τον έφερε στην 9η θέση.

Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Sergio Perez, που πήγε να βγει στην πίστα στο τέλος της διαδικασίας, αλλά όταν οι μηχανικοί άναψαν τον κινητήρα, διέγνωσαν μία διαρροή (πιθανώς λαδιού) στη μονάδα ισχύος, που τους ανάγκασε τους ανάγκασε να επέμβουν στο μονοθέσιο. Ο Μεξικανός έχασε το τελικό μέρος της διαδικασίας. O Logan Sargeant είδε τον αριστερό καθρέπτη της Williams να θρυμματίζεται.

Οι δύο McLaren βρέθηκαν εκτός δεκάδας αλλά δεν χρησιμοποίησαν καινούργιο σετ ελαστικών μαλακής γόμας στο τέλος. Σε ένα γρήγορο γύρο του, ο Lando Norris συνάντησε την Alfa Romeo του Guanyu Zhou να κινείται με πολύ αργό ρυθμό στην αγωνιστική στην τυφλή έξοδο της δεύτερης Lesmo και αναγκάστηκε να προσπεράσει… από το kerb, για να αποφύγει τη σύγκρουση. Ο team-mate του, Oscar Piastri, είχε μία έξοδο στα χαλίκια στο chicane της Roggia.

Η FIA, για να αποφύγει περιστατικά κυκλοφοριακής συμφόρησης, όρισε τον ελάχιστο χρόνο μεταξύ των δύο γραμμών αυτοκινήτου ασφαλείας (στην είσοδο και την έξοδο του pit lane) 1:41 στις κατατακτήριες δοκιμές. Αξίζει να αναφερθεί επίσης ότι στη δεύτερη Lesmo, όπου φαίνεται τα μονοθέσια να παραβαίνουν τα όρια της πίστας, η λευκή γραμμή που την οριοθετεί είναι πολύ πιο πλατιά από το κανονικό. Ωστόσο, ίσως δούμε χρόνους να ακυρώνονται στις κατατακτήριες δοκιμές.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!