F1-GP Ιταλίας FP1: Με το δεξί ο Max Verstappen

O Max Verstappen ξεκίνησε με τον ιδανικό τρόπο το τριήμερό του στο GP Ιταλίας, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο της πρώτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών, αλλά η διαφορά του από το 2ο, Carlos Sainz, ήταν μόλις 0,046 δλ.

F1-GP Ιταλίας FP1: Με το δεξί ο Max Verstappen

O Max Verstappen ξεκίνησε με τον ιδανικό τρόπο το τριήμερό του στο GP Ιταλίας, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο της πρώτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών, αλλά η διαφορά του από το 2ο, Carlos Sainz, ήταν μόλις 0,046 δλ.

Στην έδρα των tifosi, τη Monza, ή όπως αποκαλείται, «Ναός της Ταχύτητας», καθώς είναι η ταχύτερη πίστα του Πρωταθλήματος, ο Max Verstappen ξεκίνησε το τριήμερo του GP Ιταλίας σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο του FP1, αλλά η διαφορά του με το πρώτο από τα μονοθέσια της Ferrari, αυτό του Carlos Sainz, ήταν πολύ μικρή, μόλις 46 χλστ. του δλ.

Στην 3η θέση βρέθηκε ο Sergio Perez με τη δεύτερη Red Bull, 0,177 δλ. πίσω από τον team-mate του, ενώ 3 δέκατα του δλ. μακριά από την κορυφή βρέθηκε ο Charles Leclerc, ο οποίος συμπλήρωσε την πρώτη τετράδα. H Ferrari εμφανίζεται στη Monza με ειδικό χρωματισμό (όπως και στα κράνη των οδηγών), ο οποίος είναι «δανεισμένος» από τα πρωτότυπα της Scuderia στο WEC, μνημονεύοντας τη φετινή νίκη στις 24 Ώρες του Le Mans.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP1 του GP Ιταλίας

Όλες οι ομάδες έχουν πραγματοποιήσει τροποποιήσεις στις αεροτομές των μονοθεσίων τους (με τη McLaren να κάνει τις μεγαλύτερες αλλαγές, σε συνδυασμό με αλλαγές στους αεραγωγούς φρένων και τα πτερύγια στο εσωτερικό των πίσω τροχών), για να παράγουν όσο το δυνατόν χαμηλότερη οπισθέλκουσα στις μεγάλες ευθείες της Monza. Λόγω της διαμόρφωσης των αεροτομών με λεπτά πτερύγια, το προβάδισμα του συστήματος DRS της Red Bull δεν είναι τόσο μεγάλο, όπως είχε συμβεί και στο Spa-Francorchamps.

Η Ferrari αναπτύσσει πολύ υψηλές ταχύτητες στις ευθείες και έχει τη δυνατότητα να το εκμεταλλευτεί αυτό στη Monza καθώς φαίνεται. Ο George Russell με τη Mercedes, που δεν είναι τόσο γρήγορη στις ευθείες έγραψε τον 5ο χρόνο της διαδικασίας, αλλά βρέθηκε περισσότερο από μισό δλ. μακριά από την κορυφή.

F1 - Charles Leclerc (Ferrari), GP Ιταλίας 2023

Οι οδηγοί της πρώτης πεντάδας χρησιμοποίησαν τη σκληρή γόμα, ενώ ο Fernando Alonso με την Aston Martin, στην 6η θέση, σημείωσε το χρόνο του με τη μέση γόμα. Πίσω από τον Ισπανό βρέθηκε ο Lando Norris (McLaren), με τη μαλακή γόμα, ακολουθούμενος από τον Lewis Hamilton με τη δεύτερη Mercedes. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Yuki Tsunoda (AlphaTauri) και Alex Albon (Williams), παρότι ο Ταϊλανδός έκανε ένα σύντομο ταξίδι στην αμμοπαγίδα στην έξοδο της Ascari.

Αυτό είναι το δεύτερο φετινό Grand Prix που οι ομάδες έχουν την εναλλακτική αναλογία σετ ελαστικών, που δοκιμάζεται για το μέλλον. Αντί για 13 σετ ελαστικών κάθε οδηγός έχει 11 σετ, με 3 σετ σκληρής γόμας, και 4 σετ από τη μέση και τη μαλακή. Επίσης, είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιήσουν τη σκληρή γόμα στο Q1, τη μέση στο Q2 και τη μαλακή στο Q3 των κατατακτήριων δοκιμών.

F1 - Alex Albon (Williams), GP Ιταλίας 2023

Οι Red Bull, Ferrari και Mercedes αποφάσισαν να «ξεφορτωθούν» τη σκληρή γόμα, οι Aston Martin και Haas προτίμησαν τη μέση και το υπόλοιπο μισό grid επέλεξε τη μαλακή. Παρά τις μεγάλες ευθείες, που αναπτύσσονται πολύ υψηλές ταχύτητες οι οποίες δημιουργούν εξαιρετικές φυγοκεντρικές δυνάμεις που υπερθερμαίνουν τα ελαστικά, η Pirelli έχει φέρει τις πιο μαλακές γόμες (C3, C4 και C5).

Ειδικό χρωματισμό φέρουν και τα μονοθέσια της Alfa Romeo, προς τιμή του νέου supercar της ιταλικής μάρκας, της 33 Stradale. Αμφότερα τα μονοθέσια αντιμετώπισαν προβλήματα λογισμικού που ενεργοποιούσαν το σύστημα anti-stall όταν οι οδηγοί προσπαθούσαν να ξεκινήσουν. Κι άλλα προβλήματα ακολούθησαν, με αμφότερους τους οδηγούς να αναφέρουν ότι δεν μπορούσαν να οδηγήσουν το μονοθέσιο.

F1 - Valtteri Bottas (Alfa Romeo), GP Ιταλίας 2023

Ο Valtteri Bottas σχολίασε στον ασύρματο ότι υπήρχε αεροδυναμικό stall στο πίσω μέρος σε υψηλές ταχύτητες και ο Guanyu Zhou ανέφερε ότι το δάπεδο έξυνε συνεχώς το έδαφος. Η κατάσταση βελτιώθηκε στη συνέχεια με τις αλλαγές που πραγματοποίησαν οι μηχανικοί, ανυψώνοντας πιθανότατα το μονοθέσιο από το έδαφος και ίσως διαφορετικές ρυθμίσεις στην πίσω αεροτομή.

Οι δύο οδηγοί της Ferrari και της AlphaTauri, μαζί με τους Valtteri Bottas (Alfa Romeo) και George Russell (Mercedes) χρησιμοποιούν 4ο φετινό (από τα 4 που επιτρέπονται κατά τη διάρκεια της σεζόν χωρίς ποινή) V6, turbo, MGU-H και MGU-Κ αυτό το τριήμερο. O Esteban Ocon (Alpine) χρησιμοποιεί το 4ο turbo και MGU-H. O Russell μαζί με τον Fernando Alonso (Aston Martin), χρησιμοποιούν το 3ο φετινό τους κιβώτιο.

Στο στρατόπεδο της Aston Martin, o εφεδρικός οδηγός της ομάδας, Felipe Drugovich, ο Βραζιλιάνος περυσινός Πρωταθλητής της Formula 2, οδήγησε το μονοθέσιο του Lance Stroll για το FP1 και σημείωσε το 18ο χρόνο.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!