To νέο ρετρό supercar της Alfa Romeo: H 33 Stradale

H Alfa Romeo 33 Stradale, που αποτελεί φόρο τιμής στο ομώνυμο μοντέλο της δεκαετίας του 1960, θα κυκλοφορήσει με V6 βενζινοκινητήρα καθώς και σε αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή, αναπτύσσοντας τελική ταχύτητα 333 χλμ./ώρα.

To νέο ρετρό supercar της Alfa Romeo: H 33 Stradale

H Alfa Romeo 33 Stradale, που αποτελεί φόρο τιμής στο ομώνυμο μοντέλο της δεκαετίας του 1960, θα κυκλοφορήσει με V6 βενζινοκινητήρα καθώς και σε αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή, αναπτύσσοντας τελική ταχύτητα 333 χλμ./ώρα.

Λίγες μάρκες αυτοκινήτων εξάπτουν τα συναισθήματα όπως η Alfa Romeo και πριν η ιταλική εταιρεία αρχίσει να προσφέρει μια αμιγώς ηλεκτρική γκάμα μοντέλων το 2027, παρουσίασε ένα supercar με κινητήρα εσωτερικής καύσης (αλλά όχι μόνο), τη νέα Alfa Romeo 33 Stradale. Όπως υποδηλώνει το όνομα, το supercar αυτό αποτελεί φόρο τιμής στην 33 Stradale που κατασκευάστηκε μεταξύ 1967 και 1969.

Ενώ κατασκευάστηκαν μόνο 18 μονάδες από εκείνο το αυτοκίνητο, η παραγωγή της σύγχρονης 33 Stradale θα επεκταθεί σε 33 μονάδες. Το μοντέλο αυτό θα γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ του παρελθόντος της Alfa Romeo με κινητήρα εσωτερικής καύσης και του μέλλοντος της με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, καθώς θα προσφέρεται και με τις δύο επιλογές.

Είναι σαφές ότι η νέα 33 Stradale έχει επηρεαστεί σχεδιαστικά από το παλιό μοντέλο. Υπάρχουν στρογγυλεμένα φωτιστικά σώματα, μια χαμηλή μάσκα που ανοίγει με μια μικρή και μοντέρνα ερμηνεία της ασπίδας Scudetto της Alfa Romeo και ένα καπό που ανοίγει ακριβώς όπως το πρωτότυπο. Οι πόρτες που ανοίγουν προς τα επάνω, με προέκταση των τζαμιών στην οροφή, είναι επίσης ρετρό σχεδιασμός, όπως και το κάλυμμα clamshell για τον κινητήρα. Στο πίσω μέρος υπάρχουν κυκλικά φώτα και ένα μαύρο διακοσμητικό τμήμα που μιμείται τον δικτυωμένο εξαερισμό του παλιού αυτοκινήτου. Η εικόνα συμπληρώνεται από τις ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών, φινιρισμένες σε μαύρο, χρυσό ή ασημί χρώμα.

Η καμπίνα επιβατών δεν μοιάζει με καμία άλλη Alfa Romeo. Πρόκειται για μια αρκετά μινιμαλιστική προσέγγιση, με μια μικρή οθόνη αφής τοποθετημένη χαμηλά στο ταμπλό για μια διάταξη επικεντρωμένη στην οδηγική απόλαυση. Ακόμα και το τιμόνι δεν έχει καθόλου κουμπιά, ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού. Ο πίνακας οργάνων είναι αρκετά συμβατικός, με μια οθόνη με δύο δείκτες: στροφόμετρο και το ταχύμετρο.

Επάνω από το κεφάλι των επιβατών υπάρχουν ορισμένοι διακόπτες, εμπνευσμένοι από πιλοτήριο αεροπλάνου και η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί διακόπτες αλουμινίου για τις λειτουργίες οδήγησης και τον επιλογέα ταχυτήτων. Οι λειτουργίες οδήγησης περιλαμβάνουν το «Strada» (δρόμος), που είναι η πιο μαλακή ρύθμιση, και το «Pista» (πίστα) που εξασφαλίζει ότι το σύστημα κίνησης βρίσκεται στο μέγιστο της απόδοσης και της απόκρισης. Αλλού υπάρχει ένας υδραυλικός διακόπτης ανύψωσης του ρύγχους που μπορεί να ανασηκώσει το εμπρός μέρος κατά 50 χλστ. σε ταχύτητες κάτω των 25 χλμ./ώρα.

Δύο σχεδιασμοί εσωτερικού προσφέρονται με την 33 Stradale. Το «Tributo» χρησιμοποιεί δέρμα και αλουμίνιο, ενώ το «Alfa Corse» τα αντικαθιστά με Alcantara και ανθρακονήματα. Τα καθίσματα τύπου μπάκετ έχουν σχεδιαστεί για να συνδυάζουν άνεση και εργονομία. Στα πλαίσια του μινιμαλιστικού σχεδιασμού δεν υπάρχουν χειρολαβές στο εσωτερικό των θυρών, άλλα ένας δερμάτινος ιμάντας.

Αν και η Alfa Romeo δεν έχει αναφέρει συγκεκριμένα ότι η 33 Stradale χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα με την MC20 από την επίσης θυγατρική μάρκα της Stellantis, τη Maserati, φαίνεται πολύ πιθανό να συμβαίνει κάτι τέτοιο, με την Alfa Romeo να χρησιμοποιεί έναν V6 twin-turbo 3λιτρο κινητήρα παρόμοιο με τον ‘Nettuno‘ της MC20.

Η Alfa Romeo αναφέρει ότι η 33 Stradale αποδίδει πάνω από 620 ίππους με τον V6, ενώ η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή ξεπερνά τους 750 ίππους. Η Alfa ισχυρίζεται ότι η μέγιστη αυτονομία ανέρχεται στα 450 χλμ. για την ηλεκτροκίνητη έκδοση. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 333 χλμ./ώρα και ο χρόνος επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα είναι κάτω από 3 δλ. Με τις διαφορές στο βάρος μεταξύ των δύο κινητήριων συνόλων, αναμένεται ότι η Alfa Romeo θα τροποποιήσει ξεχωριστά το πλαίσιο των δύο αυτοκινήτων, τα οποία διαθέτουν ανάρτηση με ενεργά αμορτισέρ και κεραμικά φρένα.

Η έκδοση με τον V6 κινητήρα συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων, το οποίο μεταδίδει κίνηση στους πίσω τροχούς μέσω ενός ηλεκτρονικού διαφορικού. Το αμάξωμα της 33 Stradale σχηματίζεται από ένα αλουμινένιο πλαίσιο Η και monocoque από ανθρακονήματα για αύξηση της ακαμψίας και ελαφρότητα.

Η Alfa Romeo υπόσχεται ότι η 33 Stradale προσφέρει «εξαιρετικές επιδόσεις στην πίστα», «χωρίς συμβιβασμούς στην καθημερινή χρήση». Για το κομμάτι της πίστας αυτού του ισχυρισμού, η Alfa επιστράτευσε τον Φινλανδό οδηγό της ομάδας της στη Formula 1, Valtteri Bottas, για να βελτιώσει το αυτοκίνητο στη θρυλική πίστα δοκιμών Balocco. Η τιμή για την 33 Stradale δεν έχει αποκαλυφθεί και η Alfa Romeo έχει ήδη βρει 33 πελάτες για κάθε μονάδα, οπότε ίσως να μην τη μάθουμε ποτέ.

Δείτε τις τιμές όλων των μοντέλων της Alfa Romeo στην Ελλάδα

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!