Το Hungaroring, όπου θα διεξαχθεί αυτό το Σαββατοκύριακο το GP Ουγγαρίας, ο 11ος γύρος της φετινής σεζόν της Formula 1, είναι κατεξοχήν μία πίστα στην οποία οι ομάδες υιοθετούν ρυθμίσεις παραγωγής μέγιστων τιμών αεροδυναμικού φορτίου, καθώς υπάρχει μόνο μία μικρή ευθεία και πολλές στροφές μέσης και χαμηλής ταχύτητας.
Παρότι το έχουν αποκαλέσει Μονακό χωρίς μπαριέρες στο παρελθόν, το Hungaroring διαφέρει πολύ από το σιρκουί του πριγκιπάτου, καθώς έχει πολλές παρατεταμένες στροφές. Επίσης, η ισχύς του κινητήρα παίζει σημαντικό ρόλο στο ανηφορικό κομμάτι στο τέλος του πρώτου sector. H Pirelli έχει φέρει τις πιο μαλακές γόμες ελαστικών (C3, C4, C5) για το GP Ουγγαρίας, σε αντίθεση με πέρυσι, που είχε φέρει τις μέσες.
Κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών (εφόσον διεξαχθούν σε στεγνή πίστα), σύμφωνα με το πείραμα της Formula 1 σε δύο αγώνες φέτος για τη μείωση του κόστους, οι οδηγοί θα είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιήσουν τη σκληρή γόμα στο Q1, τη μέση στο Q2 και τη μαλακή στο Q3, γεγονός που θα δημιουργήσει ακόμα μία πρόκληση για τις ομάδες, που έχουν στη διάθεσή τους λιγότερα σετ ελαστικών.
Αντί για τα 13 σετ ελαστικών (2 σκληρά, 3 μέσης γόμας και 8 μαλακά) ανά οδηγό, που είναι το συνηθισμένο, θα είναι διαθέσιμα 11 σετ: 3 σκληρής γόμας, 4 μέσης και 4 μαλακής. Έπειτα από εκάστη από τις τρεις περιόδους ελεύθερων δοκιμών, κάθε οδηγός επιστρέφει ένα σετ ελαστικών. Αυτό σημαίνει ότι πιθανότατα θα έχουν δύο σετ από την κάθε γόμα στη διάθεσή τους για τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα. Δύσκολα θα δούμε τη μαλακή γόμα να χρησιμοποιείται την Κυριακή.
Μένει να διαπιστωθεί πώς θα επηρεάσει ο καιρός τις διαδικασίες του τριημέρου, καθώς προβλέπονται βροχές για την Παρασκευή κυρίως και ίσως και το Σάββατο στις κατατακτήριες δοκιμές. Η πρόγνωση του καιρού αναφέρει λιακάδα για την Κυριακή.
Αναβαθμίσεις
Καθώς οι ομάδες έχουν αρχίσει σιγά-σιγά να επικεντρώνονται στα μονοθέσια του 2024, στην Ουγγαρία θα δούμε αρκετές αναβαθμίσεις. Η Red Bull αναμένεται να παρουσιάσει το δεύτερο -και τελευταίο- σημαντικό πακέτο αναβαθμίσεων της σεζόν (έπειτα από το Μπακού).
Μικρές αναβαθμίσεις στην εμπρός αεροτομή αναμένεται να παρουσιάσει η Ferrari, η οποία δυσκολεύτηκε να βρει την κατάλληλη ισορροπία πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων στο Μονακό, με την πίσω αεροτομή μέγιστου αεροδυναμικού φορτίου. O ιταλικός Τύπος αναφέρει ότι η Scuderia θα ακολυθήσει διαφορετική οδό όσον αφορά το μηχανικό στήσιμο για να καταπολεμήσει την υποστροφή. Στην Ουγγαρία, ο περιοριστικός παράγοντας θα είναι η καταπόνηση των ελαστικών του πίσω άξονα, γεγονός που αναμένεται να ευνοήσει τη Ferrari, σε σχέση με την απόδοσή της στο Silverstone.
To ίδιο αναμένεται να συμβεί και με την Aston Martin, που επίσης είχε ένα απογοητευτικό GP Μ. Βρετανίας. Δεν αποκλείεται να τη δούμε να είναι και πάλι η δεύτερη καλύτερη ομάδα. Η βρετανική ομάδα έχει προσπαθήσει να βελτιώσει την αεροδυναμική απόδοση της AMR23 (σχέση παραγόμενου φορτίου/οπισθέλκουσας), αλλά δεν έχει καταφέρει να βρει κέρδη στις τελικές ταχύτητες στις ευθείες χωρίς να χάνει σημαντική απόδοση στις γρήγορες και μέσης ταχύτητας στροφές.
Με την παρουσίαση των τελευταίων αναβαθμίσεων, η Aston Martin έχει χάσει τη δυνατότητα να βρίσκει εύκολα την ιδανική ισορροπία που είχε στην αρχή της σεζόν και αυτό είχε αντίκτυπο στα αποτελέσματα της ομάδας δεδομένων των σημαντικών βημάτων προόδου των Mercedes και Ferrari. H Aston Martin θα παρουσιάσει περαιτέρω αναβαθμίσεις.
H Mercedes πιστεύει ότι θα δει μεγαλύτερα κέρδη στο GP Ουγγαρίας από την εμπρός αεροτομή που παρουσίασε στο Silverstone, καθώς έχει σχεδιαστεί για να βελτιώνει την απόδοση στις αργές στροφές. Το γεγονός ότι απουσιάζουν οι μεγάλες ευθείες και κατά συνέπεια η ανάγκη για υψηλές τελικές ταχύτητες ίσως βοηθήσει τη γερμανική ομάδα να αποδώσει καλύτερα. Η Mercedes ανέφερε θα συνεχίσει να φέρνει αναβαθμίσεις στους επόμενους αγώνες. Πέρυσι, ο George Russell κατέκτησε την πρώτη pole position της καριέρας του στη Formula 1 στο GP Ουγγαρίας.
Από την πλευρά της, η McLaren, που αποτέλεσε τη δεύτερη δύναμη αναμένεται να παρουσιάσει το τελικό κομμάτι του τριπλού πακέτου αναβαθμίσεων, από το οποίο έχουμε δει το 75% μέχρι στιγμής. Η πίστα του Hungaroring θα αποτελέσει σημαντικό σταθμό για τη βρετανική ομάδα, ώστε να αξιολογήσει κατά πόσο έχει βελτιωθεί στα αδύναμα σημεία της -δηλαδή στην απόδοση στις αργές στροφές- η MCL60.
Αναφέρεται ότι η Alpine έχει προγραμματίσει να παρουσιάσει αναβαθμίσεις στο δάπεδο της A523 στο GP Βελγίου.