Παρότι ο Max Verstappen έχασε την πρωτοπορία έπειτα από την εκκίνηση, από τον 5ο γύρο και έπειτα διατήρησε τα πάντα υπό έλεγχο, αν και δεν είχε ιδανικό τελευταίο stint με τη μαλακή γόμα και είχε δει τη διαφορά ασφαλείας που είχε χτίσει να εξαφανίζεται λόγω του αυτοκινήτου ασφαλείας. Ωστόσο, ο Ολλανδός Πρωταθλητής επικράτησε στο GP Μ. Βρετανίας, για να σημειώσει την 6η συνεχόμενη προσωπική του νίκη και να γίνει μόλις ο 5ος οδηγός στην ιστορία που καταφέρνει κάτι τέτοιο. Παράλληλα, επέτρεψε στη Red Bull να ισοφαρίσει το ρεκόρ περισσότερων συνεχόμενων νικών στη Formula 1 (11), που διατηρεί η McLaren από το 1988.
Για τη βρετανική ομάδα, το GP Μ. Βρετανίας ήταν ο καλύτερος αγώνας της εδώ και πολύ καιρό, καθώς είδε τον Lando Norris να ανεβαίνει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου στον αγώνα της πατρίδας του (ισοφαρίζοντας το καλύτερο αποτέλεσμά του στη Formula 1) και τον Oscar Piastri να τερματίζει 4ος. Οι Βρετανοί είδαν για πρώτη φορά από το 1999 δύο συμπατριώτες τους στο βάθρο του Silverstone, καθώς ο Lewis Hamilton ευνοήθηκε από την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας, για να «διορθώσει» μία έξοδο από την πίστα στις πρώτες στροφές που του κόστισε μερικές θέσεις. Οι δύο Βρετανοί είχαν μία πολύ ωραία μάχη μεταξύ τους στη φάση της επανεκκίνησης μετά από το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα του GP Μ. Βρετανίας
Ο Piastri συμπλήρωσε την πολύ καλή ημέρα της McLaren με την 4η θέση, όντας εξαιρετικά ανταγωνιστικός με την πολύ καλή στις γρήγορες στροφές MCL60. H βρετανική ομάδα επέλεξε την ασφαλή λύση των σκληρών ελαστικών για το δεύτερο stint, ενώ ο Norris ήθελε τη μαλακή, καθώς ανέφερε ότι θα έκανε τη ζωή του πιο εύκολη στους τελευταίους γύρους. Ο Piastri θα μπορούσε να έχει ανέβει στο βάθρο στη 10η συμμετοχή του στη Formula 1, αν το αυτοκίνητο ασφαλείας δεν είχε επιτρέψει στον Hamilton να βγει ακριβώς μπροστά του έπειτα από το pit stop του.
Οι αναβαθμίσεις της McLaren έδειξαν να λειτουργούν εκπληκτικά στην πίστα του Silverstone και η MCL60 ήταν το δεύτερο ταχύτερο μονοθέσιο στην έδρα της. Στην εξίσωση ενδέχεται να συνέβαλαν και τα καινούργια ελαστικά της Pirelli με ενισχυμένο σκελετό. Η McLaren κατάφερε σήμερα να σημειώσει περισσότερους βαθμούς από όλες τις υπόλοιπες ομάδες και περισσότερους όσους είχε συγκεντρώσει σε όλους τους προηγούμενους αγώνες της φετινής σεζόν, για να ανέβει στην 5η θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, εμπρός από την Alpine, που είχε διπλή εγκατάλειψη.
Ο George Russell έκανε έναν πολύ καλό αγώνα, μαχόμενος με τις Ferrari, αλλά έχοντας εκκινήσει με τη με τη μαλακή γόμα είχε κάνει το pit stop νωρίτερα, ενώ ο αγώνας βρισκόταν σε κανονικό ρυθμό και έχασε χρόνο σε σχέση με άμεσους αντιπάλους του, για να βρεθεί στην 5η θέση. Ο Sergio Perez ανέκαμψε από τη 15η θέση εκκίνησης για να τερματίσει 6ος, παρότι έκανε το pit stop του λίγο πριν από το αυτοκίνητο ασφαλείας, και βγήκε εκτός πίστας στις πρώτες στροφές, έχοντας στριμωχθεί από τον Esteban Ocon, χάνοντας έδαφος αρχικά. Ωστόσο, τα προβλήματα του Μεξικανού ξεκίνησαν εχθές, από μία ακόμα κακή εμφάνιση στις κατατακτήριες δοκιμές.
Στην 7η θέση τερμάτισε ο Fernando Alonso, με την Aston Martin να μην έχει καθόλου καλό ρυθμό στο Silverstone, όπως είχε συμβεί και στη Βαρκελώνη, που ο περιοριστικός παράγοντας ήταν επίσης η καταπόνηση των εμπρός ελαστικών. O Ισπανός βρισκόταν υπό πίεση καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, είτε από την Alpine του Pierre Gasly, είτε από τον Alex Albon στα τελικά στάδια του αγώνα. Ο Ταϊλανδός κατάφερε να συγκεντρώσει 4 βαθμούς για τη Williams (που ανέβηκε στην 7η θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών), ευνοημένος από το VSC έπειτα από μία κακή εκκίνηση, σε ένα Σαββατοκύριακο που η απόδοση της FW45 έδειχνε πολύ καλή.
Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι δύο Ferrari, οι οποίες δεν είχαν ανταγωνιστικό ρυθμό όπως και στη Βαρκελώνη. Η ιταλική ομάδα είχε καλέσει πολύ νωρίς στα pits το Leclerc, ο οποίος δήλωσε ότι δεν ήξερε γιατί. Ίσως η ομάδα ήταν υπερβολικά συντηρητική, περιμένοντας υψηλότερα επίπεδα καταπόνησης ελαστικών. Με τη σκληρή γόμα, ο Carlos Sainz έχασε τρεις θέσεις στους τελευταίους γύρους, καθώς το αυτοκίνητο ασφαλείας επενέβη σε κακή στιγμή για τη στρατηγική του. Ο Ισπανός δεν είχε καινούργια σετ ελαστικών και παρέμεινε στην πίστα με τα σκληρά, που τελικά δεν λειτούργησε για τον ίδιο. Η Ferrari είχε φέρει στα pits το Leclerc για να τον απαλλάξει από τα σκληρά ελαστικά κατά τη διάρκεια του αυτοκινήτου ασφαλείας.
Μόλις εκτός βαθμών, ο Logan Sargeant σημείωσε το καλύτερο αποτέλεσμά του στη Formula 1, τερματίζοντας 11ος, ενώ η Alpine είδε και τα δύο μονοθέσιά της να εγκαταλείπουν, στην περίπτωση του Pierre Gasly λόγω του τρόπου με τον οποίο προσέκρουσε επάνω του ο Lance Stroll με την Aston Martin, ο οποίος δέχθηκε μόνο μία ποινή 5 δλ. αφότου κατέστρεψε τον αγώνα του Γάλλου.
Max, Lando and Lewis were so excited to celebrate… that they forgot about the trophy 😂#BritishGP #F1 pic.twitter.com/D4ii9VXDDf
— Formula 1 (@F1) July 9, 2023
Χρονικό αγώνα
Μεταξύ των πρώτων 10 οδηγών, ο μοναδικός οδηγός που επέλεξε μαλακή γόμα αντί για μέση ήταν ο Russell, ποντάροντας ίσως σε βροχή στα πρώτα στάδια του αγώνα. Έχοντας κάνει καλύτερη εκκίνηση, ο Norris κατάφερε να τεθεί επικεφαλής και ο Piastri κατάφερε να πιέσει τον Verstappen στις πρώτες στροφές. Ο Ολλανδός είχε σπινάρισμα και έπεσαν οι στροφές του στο ξεκίνημα, σε άλλη μία κακή εκκίνηση της Red Bull. Ο Russell με τη μαλακή γόμα κατάφερε να βρεθεί 5ος μεταξύ των δύο Ferrari, ενώ ο Hamilton βγήκε εκτός πίστας στην 3η στροφή και έπεσε στην 8η θέση, πίσω από τον Alonso.
Με τη Red Bull να αργεί λίγο να ενεργοποιήσει τα ελαστικά της, ο Norris κατάφερε να απομακρυνθεί περίπου 1 δλ. έως το 2ο γύρο, αλλά ο Verstappen μείωσε τη διαφορά στο μισό έως τον 4ο γύρο. Ο Ολλανδός τέθηκε επικεφαλής στον 5ο γύρο με μία εύκολη κίνηση με DRS, ενώ η McLaren είχε μεταβεί σε λειτουργία συλλογής ηλεκτρικής ενέργειας. Παράλληλα, ο Russell επιτέθηκε στον Leclerc, με το Μονεγάσκο να κινείται στο φρενάρισμα δύο στροφών για να καλύψει την εσωτερική, κάτι που κανονικά απαγορεύεται. Επίσης, ο Hamilton είχε κολλήσει στο κιβώτιο του Alonso.
O Piastri έλεγε ότι είναι ταχύτερος από τον team-mate του, αλλά δέχθηκε εντολή να μην επιτεθεί στο Norris, με αμφότερους να έχουν DRS, ενώ ο Hamilton πέρασε τον Alonso για την 7η θέση στον 7ο γύρο στη Brooklands, καθώς η Aston Martin δεν έδειχνε να έχει ανταγωνιστικό ρυθμό. O Verstappen ανέφερε ότι το μονοθέσιό του «τραβούσε» προς τα πλαϊνά, κάτι που η Red Bull απέδωσε στον άνεμο, με ριπές 35 χλμ./ώρα.
Οι McLaren, με πολύ καλή απόδοση στις γρήγορες στροφές, παρότι έλεγχαν το ρυθμό τους για να προστατεύσουν τα ελαστικά τους, είχαν χτίσει μία διαφορά ασφαλείας από τo Leclerc που ξεπερνούσε τα 3,5 δλ. έως το 10ο γύρο, ακολουθώντας από κοντά τον Verstappen, που ήταν ταχύτερος στα αργά κομμάτια της πίστας. O Esteban Ocon αναγκάστηκε να επιστρέψει στα pits για να εγκαταλείψει από τη 12η θέση, λόγω διαρροής υδραυλικών. Παρότι ο Verstappen είχε απομακρυνθεί 2,5 δλ. έως το 14ο γύρο, ανέφερε ότι ο άνεμος έκανε δύσκολη την οδήγηση.
Στο 15ο γύρο ο Verstappen ανέφερε ελαφριές ψιχάλες, ενώ ο Norris βγήκε λίγο εκτός πίστας 2 φορές σε 2 διαδοχικούς γύρους. Στο 17ο γύρο, ο Perez εισήλθε στην πρώτη δεκάδα, προσπερνώντας τον Albon. Στο τέλος του 18ου γύρου, η Ferrari κάλεσε στα pits τον Leclerc για τη σκληρή γόμα. Ο Μονεγάσκος επέστρεψε στην πίστα στη 12η θέση, ενώ ο Sainz είχε ξεχάσει τη 2η επιλογή στρατηγικής της Ferrari. O Hamilton είχε δυσκολίες να φορτίσει τη μπαταρία του και ζητούσε οδηγίες για να βελτιώσει την κατάσταση.
Με καθαρή πίστα μπροστά του, ο Russell -αν και βρισκόταν 5 δλ. πίσω από τις McLaren- κατάφερε να απομακρυνθεί από τον Sainz, τον οποίο πλησίασε σε διαφορά μικρότερη από 1 δλ. ο Hamilton στον 23o γύρο, αλλά ο Ισπανός κατάφερε να ξεφύγει λίγο για να αποφύγει να δώσει DRS στη Mercedes που τον ακολουθούσε. Στον 26ο γύρο, με τα σκληρά ελαστικά να έχουν αρχίσει να λειτουργούν, ο Leclerc πέρασε με ευκολία τον Stroll για την 11η θέση.
H Ferrari κάλεσε τον Sainz στα pits για τη σκληρή γόμα, όπως έκανε και η Mercedes με τον Russell (μέση γόμα) και η McLaren με τον Piastri για τη σκληρή γόμα, ενώ η Red Bull τοποθέτησε τη μαλακή γόμα στο μονοθέσιο του Perez. Παρά το αργό pit stop του (3,9 δλ.), o Russell κατάφερε να περάσει με ευκολία τον Leclerc από την εξωτερική.
Στον 33ο γύρο, ο κινητήρας του Magnussen τυλίχθηκε στις φλόγες στην ευθεία Wellington, προκαλώντας εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Leclerc εισήλθε στα pits για τη το δεύτερο καινούργιο σετ μέσης γόμας που διέθετε, αλλά βρέθηκε και πάλι πίσω από τον Albon. Tο VSC μετατράπηκε σε κανονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, με τον Verstappen να τοποθετεί τη μαλακή γόμα, ενώ ο Norris δέχθηκε τη σκληρή.
Ο Hamilton επέλεξε τη μαλακή γόμα, και επέστρεψε στην πίστα στην 3η θέση εμπρός από τον Piastri. Ο Russell ήταν 5ος, εμπρός από τον Alonso που εισήλθε και αυτός στα pits υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, για να περάσει εμπρός από το συμπατριώτη του, Sainz και τον Perez. Albon και Leclerc συμπλήρωναν την πρώτη δεκάδα.
Στην επανεκκίνηση, ο Verstappen απομακρύνθηκε άμεσα, ενώ ο Hamilton άρχισε να πιέζει τον Norris, o οποίος προσπαθούσε να κάνει τα σκληρά ελαστικά του να λειτουργήσουν, σε σχέση με τη μαλακή γόμα της Mercedes, που είχε αναπτύξει θερμοκρασίες ταχύτατα. H μάχη μεταξύ των δύο Βρετανών ήταν εκπληκτική, αλλά ο Norris κατάφερε να υπερασπιστεί τη 2η θέση, ενώ ο Stroll προσπέρασε εκτός πίστας τον Gasly και δεν επέστρεψε τη θέση, με τη διεύθυνση αγώνων να έχει σημειώσει το συμβάν, αλλά χωρίς να λάβει περαιτέρω δράση, καθώς έκρινε ότι ο Γάλλος δεν άφησε αρκετό χώρο σε μονοθέσιο που βρισκόταν ακριβώς δίπλα του. Ο Stroll όμως δέχθηκε προειδοποιητική λευκή/μαύρη σημαία και 3η παράβαση ορίων πίστας.
Ο Verstappen ανέφερε στον ασύρματο ότι η μαλακή γόμα δεν είχε καλή αίσθηση, παρότι είχε απομακρυνθεί 3,2 δλ. από το Norris. O Hamilton βρισκόταν σε εμβέλεια DRS, αλλά η McLaren μπορούσε απομακρυνθεί στις γρήγορες στροφές και η Mercedes δεν είχε επαρκή τελική ταχύτητα στις ευθείες. Στον 44ο γύρο, οι Perez, Albon και Leclerc κατάφεραν να περάσουν εμπρός από τον Sainz, που έχοντας τη σκληρή γόμα έπεσε από την 7η στη 10η θέση, ενώ ο Gasly επωφελήθηκε από την καθυστέρηση των δύο μαχόμενων Ferrari, για να περάσει τον Stroll και πάλι για την 11η θέση.
Σύντομα, ο Gasly κατάφερε να περάσει τον Sainz στη Luffield, αλλά ο Ισπανός αντεπιτέθηκε και πέρασε ξανά μπροστά στην Copse. Παράλληλα, ο Norris κατάφερε να σπάσει το DRS του Hamilton. Η Alpine είδε και το δεύτερο μονοθέσιό της να εγκαταλείπει, καθώς έσπασε κάτι στην πίσω δεξιά ανάρτηση του Gasly, αφότου ο Stroll είχε βγει εκτός πίστας και επέστρεψε σε αυτήν προσκρούοντας πάνω στο μονοθέσιο του Γάλλου, προκαλώντας την αστοχία. Οι αγωνοδίκες επέβαλαν ποινή 5 δλ. στον Stroll για πρόκληση σύγκρουσης.
Στον 46ο γύρο, ο Perez προσπέρασε με ευκολία τον Alonso για την 6η θέση, ενώ ο Hamilton είχε υπερθερμάνει τα ελαστικά του στη μάχη με το Norris και η Mercedes τον συμβούλεψε να τα κρυώσει λίγο. Προειδοποιητική λευκή/μαύρη σημαία για 3 παραβάσεις ορίων πίστας δέχθηκαν οι Russell και Norris. Με άλλη μία, θα δέχονταν ποινή 5 δλ., με μόλις 3 γύρους να απομένουν για τον τερματισμό.
Ο Hamilton ανέφερε ότι το πίσω αριστερό ελαστικό του είχε παραδώσει το πνεύμα, ενώ ο Alonso κατάφερε να διατηρήσει πίσω του τους Albon και Leclerc, που είχαν τη δική τους μάχη μεταξύ τους.