F1-GP Μ. Βρετανίας: Poleman o Max Verstappen εμπρός από τις McLaren

O Max Verstappen κατέκτησε την 5η συνεχόμενη pole position του στο GP Μ. Βρετανίας, αλλά τη μεγάλη έκπληξη έκανε η McLaren, με τους οδηγούς της να καταλαμβάνουν τη 2η και 3η θέση.

F1-GP Μ. Βρετανίας: Poleman o Max Verstappen εμπρός από τις McLaren

O Max Verstappen κατέκτησε την 5η συνεχόμενη pole position του στο GP Μ. Βρετανίας, αλλά τη μεγάλη έκπληξη έκανε η McLaren, με τους οδηγούς της να καταλαμβάνουν τη 2η και 3η θέση.

Ο Max Verstappen σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στη διαδικασία κατατακτήριων δοκιμών του GP Μ. Βρετανίας, για να σημειώσει την 5η συνεχόμενη pole position, με διαφορά 0,24 δλ. από τον Lando Norris, ο οποίος θα βρεθεί στην πρώτη σειρά της εκκίνησης για 3η φορά στην καριέρα του στη Formula 1. O Verstappen ήταν ο μοναδικός οδηγός που διέθετε δύο καινούργια σετ ελαστικών μαλακής γόμας στο Q3 και η Red Bull ευνοήθηκε από το γεγονός ότι στο τελικό σκέλος ενεργοποιήθηκε το DRS.

Στο Q1, ο Ολλανδός φάνηκε να προσπερνά τον George Russell υπό το καθεστώς κίτρινης σημαίας, αλλά θα μπορούσε να είναι λευκή, οπότε να μην υπάρχει παρατυπία. Μέχρι τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές δεν υπήρχε ενημέρωση ότι οι αγωνοδίκες θα διερευνούσαν το συμβάν. Την τιμή των Βρετανών «έσωσε» o Lando Norris, ο ταχύτερος μεταξύ των συμπατριωτών του με την αναβαθμισμένη McLaren, η οποία δείχνει πολύ καλή σε πίστες με γρήγορες στροφές.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Μ. Βρετανίας

Επίσης, η McLaren καταφέρνει να φέρει στις ιδανικές θερμοκρασίες τα εμπρός ελαστικά της πολύ εύκολα και αυτό ίσως τη βοήθησε στις χαμηλές θερμοκρασίες ασφάλτου (27 βαθμοί Κελσίου). Ο Lando Norris χρησιμοποιούσε επίσης την καινούργια εμπρός αεροτομή της McLaren, η οποία πανηγύρισε το σημερινό αποτέλεσμα δεόντως, καθώς είδε τον Oscar Piastri στην 3η θέση, την καλύτερη που έχει πετύχει στην καριέρα του. Ο Αυστραλός διαθέτει τις αναβαθμίσεις που παρουσίασε η McLaren στο GP Αυστρίας, αλλά όχι την καινούργια εμπρός αεροτομή.

Οι δύο McLaren θα εκκινήσουν τον αγώνα της Κυριακής εμπρός από τις δύο Ferrari. O Charles Leclerc κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα από τον team-mate του στη Scuderia, Carlos Sainz, για μόλις 12 χλστ. του δλ., αλλά βρέθηκε πάνω από 4 δέκατα μακριά από την κορυφή. Ο Μονεγάσκος έκανε ένα λάθος στη Stowe που του κόστισε 3 δέκατα του δλ. και 20 χλμ./ώρα ταχύτητα στην κορυφή της στροφής, επειδή άνοιξε υπερβολικά τη γραμμή του.

Τις Ferrari ακολούθησαν οι δύο Mercedes. Ο Sainz βρέθηκε μόλις 7 χλστ. του δλ. εμπρός από τον George Russell, που κέρδισε για πρώτη φορά στους τελευταίους πέντε αγώνες τον Lewis Hamilton για 56 χλστ. του δλ. Η Mercedes έχανε ταχύτητα στις ευθείες στην πίστα του Silverstone, αλλά ανέκαμψε από την πολύ δύσκολη Παρασκευή που είχε.

O Alex Albon, που βρέθηκε στην πρώτη τριάδα σε όλες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών, δεν κατάφερε να κάνει κάτι καλύτερο από την -και πάλι πολύ καλή για τη Williams8η θέση, περισσότερα από 3 δέκατα του δλ. πίσω από τις Mercedes, καθώς δεν μπορούσε να κάνει τα εμπρός ελαστικά να διαρκέσουν ολόκληρο το γύρο.

Ωστόσο, ο Ταϊλανδός κατάφερε να πλασαριστεί εμπρός από την Aston Martin του Fernando Alonso, που δεν έδειξε να έχει την απαιτούμενη ταχύτητα στον ένα γρήγορο γύρο. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Pierre Gasly με την Alpine, μόλις 30 χλστ. του δλ. πίσω από τον πολύπειρο Ισπανό. Για 5ο συνεχόμενο αγώνα, ο Sergio Perez δεν κατάφερε να βρεθεί στο Q3, καθώς αποκλείστηκε στο πρώτο σκέλος.

Q2

Ο ήλιος βγήκε πάνω από το Silverstone πριν από την αρχή του Q2 και η απειλή της βροχής απομακρύνθηκε εντελώς αλλά το DRS δεν είχε ενεργοποιηθεί ακόμα. O Verstappen ήταν ο μοναδικός οδηγός που πέρασε από το Q1 έχοντας χρησιμοποιήσει μόνο ένα σετ ελαστικών, αλλά είχε προβλήματα δονήσεων με το σετ μαλακής γόμας που χρησιμοποιούσε στο Q2. Οι δύο οδηγοί της Mercedes χρησιμοποίησαν μεταχειρισμένο σετ ελαστικών για την πρώτη τους προσπάθεια και είχαν φρέσκα ελαστικά όταν η πίστα βρισκόταν στην καλύτερη κατάστασή της, καθώς η αγωνιστική γραμμή στρωνόταν με γόμα.

Ο Leclerc έκανε την τελική του προσπάθεια με μεταχειρισμένο σετ ελαστικών, ενώ ο Sainz χρησιμοποίησε το 4ο σετ μαλακής γόμας. Στην προετοιμασία πριν από την τελική τους προσπάθεια, ο Esteban Ocon μπλόκαρε τα φρένα του καθώς προσπαθούσε να προσπεράσει τον Lance Stroll, αλλά βγήκε εκτός πίστας ενώ τους πλησίαζε ο Charles Leclerc με πλήρη ταχύτητα. O Γάλλος αναγκάστηκε να ξεκινήσει συμβιβασμένος το γύρο του πίσω από τον Leclerc, που πίεσε ξανά αρχικά.

Τόσο ο Stroll όσο και ο Ocon βρέθηκαν εκτός δεκάδας και δεν προκρίθηκαν στο τελικό σκέλος. Οι δύο οδηγοί θα παραταχθούν αύριο πίσω από τον Nico Hulkenberg, που θα εκκινήσει 11ος με τη Haas. Από τη διαδικασία αποκλείστηκε επίσης και ο Logan Sargeant (14ος), ο οποίος είδε κάποιους χρόνους του να διαγράφονται για παράβαση ορίων πίστας, μαζί με τον Valtteri Bottas που είχε ήδη εγκαταλείψει από το Q1.

Q1

To πρώτο σκέλος ξεκίνησε με την απειλή της βροχής στη νωπή πίστα (και με το DRS απενεργοποιημένο), πολλοί οδηγοί παρατάχθηκαν στο τέλος του pit lane για να βγουν άμεσα στην πίστα, με του περισσότερους να επιλέγουν μαλακά σλικ ελαστικά. Οι Ferrari και ο Logan Sargeant επέλεξαν τα ενδιάμεσα, και ο Albon έκανε τη μετάβαση στα σλικ την τελευταία στιγμή πριν εξέλθει από τα pits. Ο Leclerc διέταξε τη Ferrari να αλλάξει τα ελαστικά του σε σλικ έπειτα από μισό αναγνωριστικό γύρο.

Στην πρώτη του γρήγορη προσπάθεια, o Lewis Hamilton είχε τετ-α-κέ στη Stowe, αλλά κατάφερε να αποφύγει να παγιδευτεί στα χαλίκια και συνέχισε με τα ίδια ελαστικά. Στα pits, η AlphaTauri απελευθέρωσε τον Nyck de Vries μη ασφαλώς στο διάβα του Oscar Piastri και η ιταλική ομάδα δέχθηκε πρόστιμο 5.000 ευρώ για το συμβάν. Έξι λεπτά πριν από το τέλος της του σκέλους είχε αρχίσει να βρέχει σε όλη την πίστα. Μία πολύ επικίνδυνη στιγμή προκάλεσε ο Guanyu Zhou, επιβραδύνοντας στην αγωνιστική γραμμή ενώ ο Esteban Ocon προσέγγιζε το σημείο στο όριο.

Τρία λεπτά πριν από το τέλος, ο Kevin Magnussen είδε τον κινητήρα του να σβήνει και έμεινε ακινητοποιημένος στη μέση της πίστας, δίπλα από την είσοδο του pit lane, προκαλώντας τη διακοπή του Q1 με κόκκινη σημαία. O Sergio Perez, που βρισκόταν στη 14η θέση, είχε μόλις εισέλθει στα pits για καινούργιο σετ ελαστικών μαλακής γόμας όταν διακόπηκε η διαδικασία.

Ο Μεξικανός ήταν ο πρώτος που παρατάχθηκε στο τέλος του pit lane, μαζί με τις Williams που βρίσκονταν στη ζώνη αποκλεισμού (λόγω διαγραφής των χρόνων τους για παράβαση ορίων πίστας), πριν καν φορτωθεί η Haas του Magnussen στο φορτηγό που θα τη μετέφερε στο pit lane. Έμειναν εκεί για 9 λεπτά, με αποτέλεσμα η θερμοκρασία της επιφάνειας των ελαστικών τους να πέσει πολύ.

F1 - Max Verstappen (Red Bull), GP Μ. Βρετανίας 2023

Καθώς ο Verstappen πήγε να εξέλθει από το γκαράζ της Red Bull, γλίστρησε στο βρεγμένο και κατέστρεψε την εμπρός αεροτομή της Red Bull χτυπώντας στον τοίχο του pit wall. Η ομάδα αντικατέστησε άμεσα το ρύγχος και ο Ολλανδός συνέχισε. Η πίστα είχε στεγνώσει και ήταν ταχύτερη, οπότε όλοι οι οδηγοί βελτίωσαν το χρόνο τους. Ο Verstappen προσπέρασε τον Hamilton στο γύρο προετοιμασίας, σε στιγμιότυπο που έμοιαζε με αγώνα.

Αμφότεροι προσπέρασαν μία σειρά μονοθεσίων που πήγαιναν αργά για να προετοιμαστούν για το γύρο τους και ο Hamilton παραλίγο να χτυπήσει τον Ocon. Μόλις το είδε αυτό, ο Sainz έκανε το ίδιο επί του Leclerc, ο οποίος δεν έμεινε εντυπωσιασμένος. Νωρίτερα, είχε ζητηθεί από τον Sainz να παραδώσει τη θέση του στο pit lane στο Μονεγάσκο, καθώς σε αυτό τον αγώνα ο Leclerc είχε την προτεραιότητα -η οποία πάει εναλλάξ ανά αγώνα- να επιλέξει αν θα βρίσκεται μπροστά ή όχι. Ο Ισπανός δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος από αυτό, οπότε ίσως άδραξε την ευκαιρία να το διορθώσει.

Στο τέλος του Q1, o Valtteri Bottas, που βρέθηκε στην 11η θέση, έχασε ισχύ (πιθανώς λόγω υδραυλικού προβλήματος), και προκάλεσε τη δεύτερη κόκκινη σημαία του πρώτου σκέλους. H Alfa Romeo δεν κατάφερε να παράσχει την απαιτούμενη ποσότητα καυσίμου (1 λίτρο) για τον τεχνικό έλεγχο μετά το τέλος της διαδικασίας και διατρέχει τον κίνδυνο να βρεθεί στην τελευταία θέση.

Για άλλη μία φορά φέτος, ο Perez αποκλείστηκε από τη διαδικασία (από τον Fernando Alonso) για μόλις 19 χλστ. του δλ. Καθώς η πίστα βελτιωνόταν συνεχώς, το γεγονός ότι βρέθηκε πρώτος στην πίστα αποτέλεσε μειονέκτημα, αλλά και ο γύρος του δεν ήταν τόσο καλός, αφού οι αμφότερες οι Williams ήταν ταχύτερες. Ο Perez δήλωσε ότι δεν κατάφερε να επαναφέρει τις θερμοκρασίες των ελαστικών του στα κατάλληλα επίπεδα.

Στο τέλος του Q1, ο Verstappen προσπέρασε τον Russell ενώ αναβόσβηνε ένα πάνελ στα δεξιά της πίστας. Δεν είναι εύκολο να διακριθεί αν επρόκειτο για λευκή ή κίτρινη σημαία. Στην πρώτη περίπτωση (προειδοποίηση για αργό μονοθέσιο, λόγω του προβλήματος του Bottas), το προσπέρασμα ήταν καθ’ όλα νόμιμο, ενώ υπό το καθεστώς κίτρινης σημαίας (που υπήρχε σίγουρα λίγο πιο κάτω στην πίστα, όταν είχε ήδη ολοκληρωθεί το προσπέρασμα), θα αποτελούσε παράβαση.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!