F1: Aδυναμία της Ferrari στις γρήγορες στροφές

Ο Charles Leclerc πιστεύει ότι το παρά τις αναβαθμίσεις που δέχθηκε στο GP Αυστρίας, το μονοθέσιο της Ferrari εξακολουθεί να έχει αδυναμία στις γρήγορες στροφές, η οποία θα μπορούσε να αποκαλυφθεί στο Silverstone, το επόμενο Σαββατοκύριακο.

F1: Aδυναμία της Ferrari στις γρήγορες στροφές

Ο Charles Leclerc πιστεύει ότι το παρά τις αναβαθμίσεις που δέχθηκε στο GP Αυστρίας, το μονοθέσιο της Ferrari εξακολουθεί να έχει αδυναμία στις γρήγορες στροφές, η οποία θα μπορούσε να αποκαλυφθεί στο Silverstone, το επόμενο Σαββατοκύριακο.

Η Ferrari επέσπευσε αναβαθμίσεις που είχε προγραμματισμένες για το GP Ουγγαρίας για την SF-23 και παρουσίασε ορισμένες από αυτές στο GP Αυστρίας του περασμένου Σαββατοκύριακου, με διαφορετικό σχεδιασμό εμπρός αεροτομής και δαπέδου. Οι αναβαθμίσεις σχεδιάστηκαν όχι μόνο για να προσθέσουν αεροδυναμικό φορτίο, αλλά και για να κάνουν πιο σταθερή τη συμπεριφορά της SF-23 επιτρέποντας στους οδηγούς να εκμεταλλευτούν καλύτερα τα όριά της. Περαιτέρω στόχοι ήταν η μείωση του porpoising και η διεύρυνση του πλαισίου λειτουργίας.

Οι αναβαθμίσεις της Αυστρίας βοήθησαν τη Ferrari να λειτουργήσει την SF-23 με μικρότερη απόσταση από το έδαφος, καθώς έλειπε κάθε ίχνος porpoising, δηλαδή αεροδυναμικών ταλαντώσεων. Αυτό βελτιώνει την αεροδυναμική απόδοση, δημιουργώντας ακόμα μεγαλύτερη διαφορά πίεσης μεταξύ της ροής αέρα επάνω και κάτω από το μονοθέσιο. H διαφορά αποδείχθηκε στον τεχνικό έλεγχο κατά τον οποίο διαπιστώθηκε πως το δάπεδο του Leclerc είχε φθαρεί στα όρια του νόμιμου περιθωρίου.

Στους δύο τελευταίους αγώνες, όπου επικρατούσαν σχετικά χαμηλές θερμοκρασίες, και ο περιοριστικός παράγοντας ήταν η καταπόνηση των πίσω ελαστικών, η Ferrari κατάφερε να δείξει εντελώς διαφορετική εικόνα από το πρώτο μισό της σεζόν. Ωστόσο, δεδομένης της κακής εμφάνισης της Scuderia στο GP Ισπανίας, όπου περιοριστικός παράγοντας ήταν η καταπόνηση των εμπρός ελαστικών λόγω των γρήγορων στροφών, όπως συμβαίνει και στο Silverstone, υπάρχει μία ανησυχία στο ιταλικό στρατόπεδο.

Η Ferrari πίστευε ότι μπορούσε να βρεθεί πιο κοντά στη Red Bull στο Spielberg, μία πίστα στην οποία τα είχε πάει πολύ καλά και πέρυσι. Αλλά οι αναβαθμίσεις και το στήσιμο του μονοθεσίου φαίνεται να οδεύουν προς τη σωστή κατεύθυνση. Η Ferrari είχε διαφορά 0,3 δλ. στο γύρο -σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της- από τις Aston Martin και Mercedes και ήταν δεύτερη καλύτερη ομάδα στο Red Bull Ring. Ο Charles Leclerc, τερματίζοντας στη 2η θέση, σημείωσε το καλύτερο φετινό του αποτέλεσμα και χάρισε στη Scuderia το 800ό της βάθρο στη Formula 1.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του ιταλικού Motorsport, η Ferrari θα παρουσιάσει στο GP Μ. Βρετανίας αυτού του Σαββατοκύριακου έναν καινούργιο, πιο περίπλοκο στο σχεδιασμό διαχύτη για την SF-23. Ωστόσο, ο Μονεγάσκος πιστεύει ότι το GP Μ. Βρετανίας θα είναι η πραγματική δοκιμασία για το αν η Ferrari έχει καταφέρει πραγματικά να βελτιωθεί.

Ο Leclerc δήλωσε: «Tο Silverstone είναι μια πολύ διαφορετική πίστα. Θα είναι πολύ ενδιαφέρον να δούμε πού θα βρισκόμαστε εκεί, γιατί νιώθω ότι ίσως η αδυναμία του μονοθεσίου τώρα είναι ακόμα οι γρήγορες στροφές. Και στο Silverstone, υπάρχουν πολλές γρήγορες στροφές. Οπότε, θα είναι καλό να δούμε αν αυτό το νέο πακέτο βοηθάει». Στο GP Μ. Βρετανίας, οι ομάδες θα χρησιμοποιήσουν για πρώτη φορά τον καινούργιο ενισχυμένο σκελετό της Pirelli, ο οποίος είναι πιο ανθεκτικός στα αυξημένα φορτία των φετινών μονοθεσίων.

Ο Carlos Sainz δεν ήταν ευχαριστημένος με την επιλογή στρατηγικής της Ferrari, η οποία τον κάλεσε στα pits υπό το καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, επιλογή που με το αργό διπλό pit stop 4,5 δλ., έχασε δύο θέσεις. Ο Ισπανός, που έχει βρει τα πατήματά του με το φετινό μονοθέσιο, είχε πολύ καλό ρυθμό στον αγώνα και πίστευε ότι η Ferrari θα μπορούσε να έχει δει και τους δύο οδηγούς της στο βάθρο, εφόσον δεν θα είχε εμπλακεί στις μάχες που οδήγησαν σε ποινές του.

Ο Sainz δήλωσε: «Ήμουν πολύ γρήγορος στο πρώτο και το δεύτερο stint. Προφανώς το δεύτερο stint είχε ήδη διακυβευτεί από το πρώτο pit stop πίσω από τον Charles, καθώς το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας έληξε πριν εξέλθω από τα pits, πράγμα που σήμαινε ότι χάσαμε 6-7 δλ. στον αγώνα. Αυτό σήμαινε ότι χάσαμε θέσεις από μονοθέσια που δεν έπρεπε να χάσουμε, και στη συνέχεια έπρεπε να πιέσω τα ελαστικά μέσης γόμας για να προσπεράσω και εκεί δέχθηκα την ποινή για την παράβαση ορίων της πίστας. Ο αγώνας μου διακυβεύτηκε από εκείνο το σημείο και μετά».

Ο Sainz ήταν καθαρά ταχύτερος στη νωπή πίστα στο σπριντ του Σαββάτου, με τον Leclerc να δυσκολεύεται και πάλι σε αυτές τις συνθήκες. Ο Μονεγάσκος προτιμά ένα μονοθέσιο με ισχυρό εμπρός μέρος (όπως ο Verstappen), και μπορεί να ανεχτεί έναν νευρικό πίσω άξονα. Αντιθέτως, ο Ισπανός προτιμά ένα πίσω μέρος «βιδωμένο» στην άσφαλτο, με το μονοθέσιο να έχει υποστροφική τάση. Ο Leclerc αναζητά πιο ακραίες λύσεις για να κάνει το μονοθέσιο ταχύτερο, αλλά ο Sainz φαίνεται να ψάχνει καλύτερη ισορροπία.

Ο Leclerc, που στο σπριντ του Σαββάτου δυσκολεύτηκε πολύ να φέρει τα ελαστικά μέσης γόμας στις κατάλληλες θερμοκρασίες, δήλωσε: «Αυτή τη στιγμή, δυσκολεύομαι πολύ κάθε φορά που είναι μισό στεγνό, μισό βρεγμένο με σλικ, είμαι εντελώς εκτός ρυθμού. Οπότε, πρέπει να καταλάβουμε, γιατί είναι τρεις συνεχόμενοι αγώνες τώρα που βρισκόμαστε σε αυτές τις συνθήκες και συνεχίζω να δυσκολεύομαι. Φαίνεται ότι πάντα κάνω κάτι λάθος με τον τρόπο οδήγησης, που δεν βοηθάει το μονοθέσιο και αυτό με κάνει να χάνω την αυτοπεποίθησή μου».

«Τότε, απλά δυσκολεύομαι. Οπότε είναι κρίμα, αλλά θα εργαστώ πιο σκληρά από ποτέ προκειμένου να γίνω πιο δυνατός σε αυτές τις συνθήκες το συντομότερο δυνατό. Είναι κυρίως η ισορροπία στο τέλος του φρεναρίσματος, οπότε στην είσοδο ή στη στροφή, εκεί δυσκολεύομαι περισσότερο. Ειδικά στις υψηλές ταχύτητες, είχα μερικές απότομες αποσταθεροποιήσεις όπου παραλίγο να χάσω το μονοθέσιο».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!