F1-GP Αυστρίας: Επίδειξη ισχύος του Max Verstappen

Ο Max Verstappen κυριάρχησε στο GP Αυστρίας, έχοντας την πολυτέλεια να εισέλθει και στα pits στο τέλος για να εξασφαλίσει και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα στην έδρα της Red Bull, ενώ ο Charles Leclerc εξασφάλισε το 800ό βάθρο της Ferrari, εμπρός από τον Sergio Perez.

F1-GP Αυστρίας: Επίδειξη ισχύος του Max Verstappen

Ο Max Verstappen κυριάρχησε στο GP Αυστρίας, έχοντας την πολυτέλεια να εισέλθει και στα pits στο τέλος για να εξασφαλίσει και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα στην έδρα της Red Bull, ενώ ο Charles Leclerc εξασφάλισε το 800ό βάθρο της Ferrari, εμπρός από τον Sergio Perez.

Ο Max Verstappen κυριάρχησε και στο GP Αυστρίας, την «έδρα» της Red Bull, και παρότι δεν εισήλθε στα pits κατά τη διάρκεια του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, για να κερδίσει χρόνο, όπως οι βασικοί του αντίπαλοι, αυτό δεν τον πτόησε. Το μόνο που αναγκάστηκε να παραδώσει ήταν το σερί συνεχόμενων γύρων επικεφαλής, καθώς αναγκάστηκε να προσπεράσει στην πίστα τις δύο Ferrari έπειτα από το πρώτο του pit stop.

Ωστόσο, αυτή η αποστολή δεν ήταν δύσκολη για τον Ολλανδό Πρωταθλητή, δεδομένου του πλεονεκτήματος απόδοσης της Red Bull, το οποίο του επέτρεψε -με διαφορά 24 δλ.– να επισκεφθεί και τα pits στο προτελευταίο πέρασμα για τα μαλακά ελαστικά, ώστε να σημειώσει και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα (τον οποίο είχε ο Perez), παρά τις επιθυμίες της Red Bull, καθ’ οδόν για την 5η συνεχόμενη νίκη του, το hat trick (νίκη, pole position και ταχύτερο γύρο) και το μέγιστο σύνολο βαθμών. Αυτή ήταν η 10η συνεχόμενη νίκη της Red Bull.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα του GP Αυστρίας

Η Ferrari δεν είχε τη δυνατότητα να απειλήσει τον Verstappen με τον Charles Leclerc, ο οποίος στους αρχικούς γύρους ήταν πιο αργός από τον Carlos Sainz. Ωστόσο, ο Ισπανός δέχθηκε εντολή να μην επιτεθεί στον team-mate του και έχασε χρόνο όταν αναγκάστηκε να παραταχθεί πίσω από το Μονεγάσκο στο αργό διπλό pit stop της Ferrari. Ωστόσο, η σκληρή μάχη του Ισπανού με τον Sergio Perez, δεν επέτρεψε στο Μεξικανό να πλησιάσει και να απειλήσει τη δεύτερη θέση του Leclerc, ο οποίος σημείωσε το 800ό βάθρο της Ferrari και το καλύτερο φετινό του αποτέλεσμα.

Ο Perez συμβιβάστηκε με την 3η θέση, έπειτα από μία εντυπωσιακή ανάκαμψη από τη 15η θέση εκκίνησης, με το καλύτερο μονοθέσιο του grid. O Sainz ήταν πολύ γρήγορος στα αρχικά στάδια του αγώνα, αλλά η επίδοση στις κατατακτήριες δοκιμές της Παρασκευής και η ποινή 5 δλ. που δέχθηκε για παράβαση ορίων πίστας και η τακτική της Ferrari καθόρισαν ότι δεν ήταν εκείνος που ανέβηκε στο 2ο σκαλί του βάθρου. O Ισπανός ήταν απογοητευμένος από την απόφαση της Ferrari να ακολουθήσει την ίδια στρατηγική και με τους δύο οδηγούς της. Ωστόσο, τα προβλήματα ελαστικών του ιταλικού μονοθεσίου δεν εμφανίστηκαν σε έναν απαιτητικό αγώνα σε αυτό τον τομέα.

Οδηγός του αγώνα ήταν ο Lando Norris, ο οποίος σε μία πίστα που ευνοεί το οδηγικό του στυλ, εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο την αναβαθμισμένη και -εμφανώς βελτιωμένηMcLaren για να τερματίσει στην 5η θέση (το καλύτερο φετινό του αποτέλεσμα), έχοντας δώσει μάχες με τους Lewis Hamilton και Carlos Sainz. O Fernando Alonso τερμάτισε στην 6η θέση σε μία ημέρα που η Aston Martin -και ίσως και ο ίδιος- δεν είχε την αναμενόμενη απόδοση.

Ωστόσο, ακόμα μεγαλύτερη απογοήτευση αποτέλεσε η εικόνα της Mercedes στον αγώνα. Ο Lewis Hamilton έχασε έδαφος και λόγω της ποινής 5 δλ. που δέχθηκε λόγω παράβασης των ορίων πίστας, το οποίο ήταν ένα συνεχές ζήτημα καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα με 9 οδηγούς να δέχονται ποινές. Ενώ ο Hamilton είχε βρεθεί 4ος, ακριβώς πίσω από τις Ferrari στις πρώτες στροφές του αγώνα, έπεσε στην 7η θέση έως το τέλος του, εμπρός από τον team-mate του στη Mercedes, George Russell, ο οποίος ανέκαμψε από την 11η στην 8η θέση, σε έναν αγώνα που η Mercedes δεν είχε το ρυθμό που θα ήθελε.

Ο Pierre Gasly κατάφερε να διατηρήσει τη θέση του στη βαθμολογούμενη δεκάδα, παρά την ποινή 5 δλ. που δέχθηκε και αυτός, ενώ τον τελευταίο βαθμό απέσπασε 7 γύρους πριν από το τέλος ο Lance Stroll από τον πολύ καλό και μαχητικό με την ταχύτατη στις ευθείες Williams. Ο Καναδός έχασε χρόνο στο pit stop υπό το καθεστώς VSC και πραγματοποίησε στρατηγική 3 pit stop.

Έπειτα από τον αγώνα, η Aston Martin υπέβαλε διαμαρτυρία για το αποτέλεσμα του αγώνα, ισχυριζόμενη ότι πολλοί οδηγοί είχαν υπερβεί πολλαπλές φορές τα όρια πίστας και δεν είχαν τιμωρηθεί όπως θα έπρεπε. Οι αγωνοδίκες έκαναν δεκτή τη διαμαρτυρία της βρετανικής ομάδας και επέβαλαν τις ποινές στα τελικά αποτελέσματα του GP Αυστρίας, που είχαν αρκετές ανακατατάξεις στη βαθμολογούμενη δεκάδα.

Χρονικό αγώνα

O μοναδικός οδηγός από την πρώτη δεκάδα που είχε σκληρά ελαστικά (αντί για μέση γόμα) στην εκκίνηση ήταν ο Fernando Alonso. O Verstappen έκανε καλή εκκίνηση και παρότι ο Leclerc προσπάθησε να απειλήσει στις πρώτες στροφές, ο Ολλανδός διατηρήθηκε επικεφαλής. Ο Hamilton κατάφερε να περάσει άμεσα τον Norris για την 4η θέση, και να βρεθεί πίσω από τις Ferrari, ενώ ο Stroll στριμώχτηκε στην εσωτερική της McLaren στην 1η στροφή. Αυτό επέτρεψε στον Alonso να περάσει στην 6η θέση.

O Tsunoda κατέστρεψε την εμπρός αεροτομή του επάνω στην Alpine του Ocon και τα θραύσματα που έμειναν στην πίστα οδήγησαν στην παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο Magnussen ανέφερε πρόβλημα με το ERS, αλλά συνέχισε. Έπειτα από την επανεκκίνηση, η κατάταξη παρέμεινε απαράλλακτη μπροστά και ο Verstappen φρόντισε να ξεφύγει εκτός εμβέλειας DRS.

O Sainz ήταν κολλημένος πίσω από τον Leclerc όταν άνοιξε το DRS, ενώ ο Norris ανέφερε ότι ο Hamilton είχε ήδη παραβεί τα όρια πίστας τρεις φορές ήδη, τη στιγμή που ο έτερος οδηγός της Mercedes, George Russell, να αντιμετωπίζει υψηλές θερμοκρασίες στα φρένα του, τα οποία αναγκάστηκε να διαχειριστεί. Ο Sainz ανέφερε ότι είναι ταχύτερος από το Leclerc, αλλά δέχθηκε εντολή να μην επιτεθεί.

F1 - Charles Leclerc & Carlos Sainz (Ferrari), GP Αυστρίας 2023

Στο 10ο γύρο ο Perez κατάφερε να προσπεράσει τον Russell για την 11η θέση. Ο Hamilton δεν μπορούσε να απομακρυνθεί από τον Norris, ο οποίος ανέφερε ότι ο συμπατριώτης του έβγαινε εκτός πίστας συνεχώς. Στο 12ο γύρο, ο Perez εισήλθε στη δεκάδα ξεπερνώντας το εμπόδιο του Albon. O Hamilton ανέφερε ότι η Mercedes είναι αργή και δέχθηκε προειδοποιητική λευκή/μαύρη σημαία για τρεις παραβάσεις ορίων πίστας στη 10η στροφή. Ο Hamilton ανέφερε ότι το μονοθέσιο δεν έστριβε.

Ο Leclerc ενημερώθηκε ότι ο Sainz προστατεύει τα ελαστικά του περισσότερο και ο Ισπανός ζήτησε ξανά να επιτεθεί. Εξερχόμενος από τα pits, o Hulkenberg εγκατέλειψε στην 3η στροφή, λόγω απώλειας ισχύος, προκαλώντας VSC. Αυτό έκανε πολλούς οδηγούς να εισέλθουν στα pits.

Οι Ferrari εισήλθαν στο δεύτερο γύρο του VSC, γιατί βρίσκονταν πολύ κοντά στην είσοδο του pit lane όταν δόθηκε το σήμα για το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, για να εισέλθουν σε αυτό. Αμφότερα τα μονοθέσια της Ferrari είχαν αργό διπλο pit stop (4,5 δλ. έκαστος) και επίσης ο αγώνας επέστρεψε στον κανονικό του ρυθμό πριν εξέλθουν από τα pits. Αυτοί οι παράγοντες επέτρεψαν στους Hamilton και Norris να περάσουν εμπρός από τον Sainz, σε ένα σημείο του αγώνα που ίσως η Ferrari θα μπορούσε να διαχωρίσει τις στρατηγικές των οδηγών της.

Στα pits, η Alpine απελευθέρωσε τον Ocon στο διάβα του Sargeant, ενώ ο Stroll έχασε πολλές θέσεις, περιμένοντας πίσω από τον team-mate του, με την Aston Martin να φέρνει τους οδηγούς της στο 2ο γύρο, χάνοντας το πλεονέκτημα, κέρδους χρόνου, καθώς ο αγώνας επέστρεψε στον κανονικό του ρυθμό πριν εξέλθουν από τα pits. O Hamilton δέχθηκε ποινή 5 δλ. και ο Sainz, που παραπονέθηκε γιατί η Ferrari τον κάλεσε στα pits, πέρασε τον Norris, για την 5η θέση και ήταν ο ταχύτερος οδηγός εκείνη τη στιγμή στην πίστα. Η δράση ήταν απίστευτη στους γύρους μετά το VSC με τον Russell να εισέρχεται στη δεκάδα.

F1 - GP Αυστρίας 2023

Στο 19ο γύρο, ο Sainz κατάφερε να περάσει και τον Hamilton (που ανέφερε ότι ο Ισπανός μπορούσε να φρενάρει πολύ πιο αργά στις στροφές) για την 4η θέση με αρκετή ευκολία, και στον επόμενο το ίδιο έκανε και με τον Perez για την 3η θέση. Μπροστά, ο Verstappen, που δεν είχε εισέλθει στα pits, προσπαθούσε να διατηρήσει τα ελαστικά μέσης γόμας σε καλή κατάσταση, αλλά ανέφερε ότι η καταπόνηση ήταν αρκετά υψηλή.

Ο Sainz δέχθηκε λευκή/μαύρη σημαία, ενώ πίσω του ο Hamilton εξαπέλυσε επίθεση επί του Perez από την εξωτερική στην 4η στροφή, αλλά δεν κατάφερε να περάσει, μπλοκάροντας τα φρένα του για να αποφύγει κάποια επαφή, καθώς ο Βρετανός ανέφερε τις παραβάσεις ορίων πίστας του οδηγού της Red Bull.

Ο Verstappen εισήλθε στα pits στον 25ο γύρο, και βρέθηκε πίσω από τον Carlos Sainz, με το σερί του όντας επικεφαλής να παίρνει τέλος, καθώς βρισκόταν 7 δλ. πίσω από τον πρωτοπόρο Leclerc. Ο Sainz προσπάθησε να αμυνθεί στην επίθεση του Ολλανδού, αλλά δεν κατάφερε να τον κρατήσει πίσω του. Ο Ocon δέχθηκε ποινή 5 δλ. για μη ασφαλή απελευθέρωση και ο Perez εισήλθε στα pits.

F1 - Lewis Hamilton (Mercedes) & Lando Norris (McLaren), GP Αυστρίας 2023

Στον 28ο γύρο, ο Norris με την αναβαθμισμένη McLaren κατάφερε να περάσει τον Hamilton για την 4η θέση, με αρκετή ευκολία, αλλά δεν κατάφερε να απομακρυνθεί αρχικά. Ο Sainz δέχθηκε ποινή 5 δλ. για παράβαση ορίων πίστας, ενώ στον 30ό γύρο ο Perez -με πιο φρέσκα ελαστικά- προσπέρασε για δεύτερη φορά στον αγώνα τον Russell για την 8η θέση.

Η Ferrari πρότεινε στο Leclerc να κάνει 3 pit stop, επειδή η καταπόνηση ελαστικών ήταν υψηλότερη από το αναμενόμενο, αλλά η απάντηση του Μονεγάσκου ήταν ένα κατηγορηματικό «όχι», καθώς ο Verstappen είχε φτάσει ακριβώς πίσω από τη Ferrari.

Στον 35ο γύρο, ο Verstappen φρόντισε να περάσει τον Leclerc αφότου πέρασαν τη γραμμή ανίχνευσης του DRS, για να εξασφαλίσει και αυτό το πλεονέκτημα, ενώ ο Μονεγάσκος δεν πάλεψε καν, και μάλιστα μπλόκαρε τα φρένα του, έχοντας αιφνιδιαστεί που ο αντίπαλος του φρέναρε νωρίτερα.

Ο Albon δέχθηκε 5 δλ. ποινή, και ήταν εκνευρισμένος που δεν είχε ενημερωθεί από το μηχανολόγο αγώνα του ενώ ο de Vries ώθησε τον Magnussen εκτός πίστας και δέχθηκε ποινή 5 δλ. Ο Hamilton έπεσε εκτός ζώνης DRS του Norris, ενώ ο Alonso από πίσω έχει πλησιάσει στα 2 δλ., ενώ ο Norris βγήκε εκτός πίστας και εισήλθε στα pits στον 42ο γύρο.

Αυτός που είχε πλησιάσει ακόμα πιο πολύ όμως, ήταν ο Perez, που πέρασε τον Alonso για την 5η θέση και ο Hamilton εισήλθε στα pits (για να εκτίσει και την ποινή του) πριν τον φτάσει ο Μεξικανός. Ο Sainz ζήτησε να επεκτείνει το stint του για να εκμεταλλευτεί ένα πιθανό αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Gasly δέχθηκε ποινή 5 δλ., και στη συνέχεια το προσπέρασμα από τον Norris για την 6η θέση. Ο Alonso εισήλθε στα pits στον 45ο γύρο, όπως και ο Gasly.

Στην κορυφή, ο Verstappen είχε απομακρυνθεί ήδη 12 δλ. έως τον 46ο γύρο, που ο Sainz εισήλθε στα pits και εξέτισε την ποινή του, επιστρέφοντας στην πίστα πίσω από τον Norris. Ο Ισπανός κατάφερε να προσπεράσει από την εξωτερική με μία πολύ ωραία κίνηση στην 4η στροφή. Ο Leclerc επισκέφθηκε τα pits στον 48ο γύρο, παρότι είχε ενημερωθεί ότι θα έπρεπε να επεκτείνει το stint του για την πιθανή μάχη του με τον Perez στους τελευταίους γύρους.

Ο Verstappen επισκέφθηκε τα pits στον 50ό γύρο και επέστρεψε στην πίστα επικεφαλής. Στον επόμενο γύρο, τον μιμήθηκε και Perez, ο οποίος επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Norris, που είχε καταφέρει να διατηρηθεί στη ζώνη DRS του Sainz.

F1 - Carlos Sainz (Ferrari) & Sergio Perez (Red Bull), GP Αυστρίας 2023

 

Ο Hamilton, ο οποίος είχε πέσει πίσω από τον Alonso έπειτα από τα pit stop, και βρισκόταν εμπρός από τον team-mate του, Russell, ρώτησε γιατί δεν έχουν δεχθεί ποινές οι αντίπαλοί του και ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, του απευθύνθηκε στον ασύρματο, λέγοντας: «Lewis, ξέρουμε ότι το μονοθέσιο είναι αργό, σε παρακαλώ οδήγησέ το».

Στον 56ο γύρο, ο Norris μπλόκαρε τα φρένα του στην 3η στροφή και αυτό επέτρεψε στον Perez, που βρισκόταν ήδη ακριβώς πίσω του, να περάσει στην 4η θέση. Ο Μεξικανός εξαπέλυσε επίθεση επί του Sainz, ο οποίος ευνοήθηκε στον 58ο γύρο από το DRS του ντουμπλαρισμένου Magnussen και διατηρήθηκε μπροστά.

Ο Sainz ήταν πολύ μαχητικός και καθώς ο Perez τον πέρασε πριν από το σημείο ανίχνευσης της στροφής 3, ο Ισπανός είχε το DRS. Ο Perez, που έχανε χρόνο με αυτή τη μάχη για να επιτεθεί στο Leclerc, ανέφερε ότι ο Sainz μετακινούνταν στις ζώνες φρεναρίσματος ενώ ο Ισπανός είπε ότι ο οδηγός της Red Bull προσπαθούσε να τον εκφοβίσει και να τον ωθήσει εκτός πίστας.

Στον 62ο γύρο, ο Perez κατάφερε να περάσει τον Sainz, καθώς φρόντισε να πάρει το DRS έπειτα από την 3η στροφή, αλλά δεν είχε πλέον τη δυνατότητα να πιάσει τον Leclerc για τη 2η θέση. Μόλις 7 γύρους πριν από το τέλος, ο Stroll, με πιο φρέσκα ελαστικά, καθώς ακολούθησε στρατηγική 3 pit stop, απέσπασε τον τελικό βαθμό από τον Albon.

Δύο γύρους πριν από το τέλος, ο Verstappen ζήτησε να εισέλθει στα pits για τη μαλακή γόμα, ώστε να αποσπάσει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα από τον Perez, σε μία επίδειξη ισχύος, δεδομένου ότι είχε την πολυτέλεια να το κάνει χωρίς να χάσει την πρωτοπορία. Παρά την αρχική άρνηση της ομάδας, το pit wall υπέκυψε στο θέλημα του Ολλανδού, που σημείωσε το hat trick.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!