F1-GP Καναδά: Γιατί ήταν μικρότερη η διαφορά της Red Bull

H Red Bull συνέχισε το σερί νικών της, η διαφορά του Max Verstappen τον Fernando Alonso του ήταν μικρότερη από το συνηθισμένο, παρότι ο Ισπανός είχε αναγκαστεί να επιβραδύνει, με ένα πρόβλημα-«φάντασμα» στην Aston Martin.

F1-GP Καναδά: Γιατί ήταν μικρότερη η διαφορά της Red Bull

H Red Bull συνέχισε το σερί νικών της, η διαφορά του Max Verstappen τον Fernando Alonso του ήταν μικρότερη από το συνηθισμένο, παρότι ο Ισπανός είχε αναγκαστεί να επιβραδύνει, με ένα πρόβλημα-«φάντασμα» στην Aston Martin.

Παρότι η Red Bull ισοφάρισε το μεγαλύτερο σερί νικών -9- της ιστορίας της στο GP Καναδά, η διαφορά του Max Verstappen από τους διώκτες του ήταν κάτω των 10 δλ. Προφανώς, ο Ολλανδός Πρωταθλητής δεν πίεσε στο απόλυτο όριο και έλεγχε την κατάσταση, συντηρώντας τον εξοπλισμό του. Ωστόσο, το ίδιο έκανε και σε άλλους αγώνες και η διαφορά ήταν υπερδιπλάσια.

Στο Μόντρεαλ επικρατούσαν ιδιαίτερες συνθήκες, με χαμηλές θερμοκρασίες σε μία σε μία πίστα που δεν φορτίζει τα εμπρός ελαστικά. Συνεπώς, το σύνηθες πλεονέκτημα της Red Bull, που είναι ένα μονοθέσιο ιδιαίτερα ευγενικό προς τα ελαστικά του, αποτέλεσε εμπόδιο. Ήταν ένας από τους λίγους φετινούς αγώνες που οι οδηγοί μπορούσαν να πιέσουν τα ελαστικά τους και στην περίπτωση της Red Bull, ήταν αναγκασμένοι να το κάνουν, για να διατηρήσουν τα Pirelli του εμπρός άξονα στο πολύ μικρό ιδανικό πλαίσιο θερμοκρασιών λειτουργίας.

Ο Max Verstappen δήλωσε: «Έκανε αρκετό κρύο και για να διατηρήσεις τα ελαστικά στο ιδανικό πλαίσιο έπρεπε να πιέσεις, αλλά η πρόσφυση ήταν χαμηλή, ειδικά με τη σκληρή γόμα. Ιδανικά, σε μια μέρα όπως η σημερινή, ίσως χρειάζεσαι ένα μονοθέσιο λίγο πιο σκληρό με τα ελαστικά. Δεν ήταν η καλύτερη ημέρα μας εξαιτίας των θερμοκρασιών των ελαστικών».

Την κατάσταση αυτή περιέπλεξε η ανάγκη διαχείρισης της θερμοκρασίας των φρένων, η οποία πάντα αποτελεί μεγάλη πρόσκληση στο Μόντρεαλ. Οι χρόνοι του Verstappen -και όλων των υπόλοιπων οδηγών- δεν ήταν σταθεροί την Κυριακή, όπως έχουμε συνηθίσει, και αυτό συνέβη διότι επρόκειτο για ένα παιχνίδι εξισορρόπησης μεταξύ αργών γύρων για τη διατήρηση των φρένων σε καλή κατάσταση, και πιο γρήγορων για την ανάπτυξη θερμοκρασιών στα ελαστικά.

Η νίκη της Red Bull «πιθανότατα δεν ήταν όσο άνετη θα θέλαμε», όπως ανέφερε ο μηχανολόγος αγώνα του Verstappen, Gianpiero Lambiase, αλλά την ομάδα βοήθησε το γεγονός ότι ο Fernando Alonso αναγκάστηκε να εξοικονομήσει καύσιμα για 20 από τους 70 γύρους του αγώνα, επειδή η Aston Martin πίστευε -λανθασμένα- ότι υπήρχε πρόβλημα υπερβολικής κατανάλωσης. Παράλληλα, ο Alonso αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει τη σκληρή γόμα για το τελικό stint, δεδομένης της επιλογής ελαστικών της Aston Martin, που γίνεται πριν από τις κατατακτήριες δοκιμές.

Τα δεδομένα της Aston Martin έδειχναν ότι υπήρχε πρόβλημα στο σύστημα καυσίμου, το οποίο, αν ήταν ακριβές, θα μπορούσε να αφήσει τον Alonso χωρίς αποθέματα στο ρεζερβουάρ πριν από τον τερματισμό. Για αυτό και η ομάδα έδωσε προληπτικά εντολή στον Ισπανό να σηκώνει το πόδι του από το γκάζι πριν από τις ζώνες πέδησης. Ο επικεφαλής της ομάδας της Aston Martin, Mike Krack δήλωσε ότι ο Ισπανός έχανε 1-2 δέκατα του δλ. στο γύρο. «Δε νομίζω ότι θα ήταν αρκετό για να αλλάξει το αποτέλεσμα», προσέθεσε ο Krack.

Η Mercedes δεν είχε το ρυθμό της Aston Martin στο Μόντρεαλ. Η W14 υστερεί σε παραγωγή αεροδυναμικού φορτίου στο πίσω μέρος, το οποίο την κάνει να γλιστράει στις ζώνες επιτάχυνσης από αργές στροφές, με αποτέλεσμα ο οδηγός να μην έχει τη δυνατότητα να επιστρέψει στο γκάζι όσο νωρίς θα ήθελε. Αυτό σήμαινε ότι ο Lewis Hamilton δεν είχε απάντηση στην επίθεση του Alonso έπειτα από το αυτοκίνητο ασφαλείας, παρότι ο Ισπανός νόμιζε ότι είχε χάσει τη 2η θέση για τα καλά, έπειτα από την κακή εκκίνηση που είχε λόγω σπιναρίσματος στα αρχικά μέτρα.

F1 - Fernando Alonso (Aston Martin) & Lewis Hamilton (Mercedes), GP Καναδά 2023

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!