H GM εξετάζει το ενδεχόμενο να κατασκευάσει μονάδα ισχύος F1

H General Motors, μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου εξετάζει το ενδεχόμενο να κατασκευάσει τη δική της μονάδα ισχύος για τη Formula 1 το 2027, καθώς έχει δεσμευθεί να συνεργαστεί με την υποψήφια ομάδα της Andretti.

H GM εξετάζει το ενδεχόμενο να κατασκευάσει μονάδα ισχύος F1

H General Motors, μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου εξετάζει το ενδεχόμενο να κατασκευάσει τη δική της μονάδα ισχύος για τη Formula 1 το 2027, καθώς έχει δεσμευθεί να συνεργαστεί με την υποψήφια ομάδα της Andretti.

Τονωτική ένεση δέχθηκαν οι πιθανότητες να γίνει αποδεκτή η συμμετοχή της ομάδας του Αμερικανού Michael Andretti, πρώην οδηγού της Formula 1 και του IndyCar, γιου του Mario Andretti, Πρωταθλητή της F1 το 1978. Η Andretti έχει ήδη εξασφαλίσει την υποστήριξη της Cadillac, θυγατρικής μάρκας της General Motors, μίας από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου.

Σε αντίθεση με τον μεγάλο αντίπαλό της στην αμερικανική αγορά, τη Ford, η οποία θα ξεκινήσει -κυρίως εμπορική- συνεργασία με τη Red Bull Powertrains ενόψει 2026, η GM εξετάζει το ενδεχόμενο να έχει πιο σημαντική τεχνική παρουσία στη Formula 1. Ο εκτελεστικός αγωνιστικός διευθυντής της GM, Eric Warren, πρώην επικεφαλής του προγράμματος NASCAR του ομίλου, ανέφερε ότι αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε ένα πρόγραμμα μονάδων ισχύος Formula 1, σχέδιο το το οποίο βρίσκεται υπό αξιολόγηση.

Μιλώντας στο Autosport, ο Eric Warren δήλωσε: «Η GM έχει κίνητρο να εμπλακεί στο μονοθέσιο και το σχεδιασμό, σε όλη τη διαδικασία. Δεν πρόκειται για λευκή ετικέτα ενός κινητήρα. Η αλληλεπίδραση μεταξύ της Cadillac και της Andretti θα είναι σε όλο το όχημα». Σε περίπτωση που η αίτηση που υποβλήθηκε στη FIA από την Andretti Cadillac οδηγήσει σε συμμετοχή για το Πρωτάθλημα του 2026. η αμερικανική ομάδα θα αγωνιστεί με πελατειακό κινητήρα -πιθανότατα της Renault– στην πρώτη της σεζόν.

Μετά τη δημιουργία μιας μακροχρόνιας συνεργασίας μεταξύ της Andretti και της Wayne Taylor Racing, η ομάδα έχει πλέον στενούς δεσμούς με τη Honda (μέσω της δραστηριοποιούμενης στις ΗΠΑ θυγατρικής μάρκας Acura), που περιλαμβάνεται στον κατάλογο ενδιαφερόμενων κατασκευαστών μονάδων ισχύος για το Πρωτάθλημα Formula 1 του 2026. Ωστόσο, με τη Red Bull να εξελίσσει πλέον τον δικό της κινητήρα F1, υπάρχουν αμφιβολίες σχετικά με το μέλλον της ιαπωνικής εταιρείας στη Formula 1, γεγονός που αφήνει τη Renault ως την πιο αξιόπιστη οδό όσον αφορά την προμήθεια μονάδων ισχύος για την Andretti το 2026.

Ωστόσο, η GM θα εξετάσει το ενδεχόμενο να δημιουργήσει δικό της πρόγραμμα κατασκευής μονάδων ισχύος από το 2027 με τον Eric Warren να δηλώνει: «Κοιτάζοντας πέρα από το 2026, η άποψή μας είναι ότι θέλουμε να αγωνιστούμε και να βεβαιωθούμε ότι είμαστε ανταγωνιστικοί, και στη συνέχεια να εξετάσουμε το 2026 τι έχει περισσότερο νόημα».

Όταν ρωτήθηκε αν υπάρχει πιθανότητα η GM να κατασκευάσει τη δική της μονάδα ισχύος, ο Warren απάντησε: «Θα μπορούσαμε, φυσικά. Δεν μπορούμε με βάση τον κανόνα, επειδή οι κατασκευαστές μονάδων ισχύος του 2026 έχουν δηλωθεί, οπότε θα εξετάζαμε για το 2027 το νωρίτερο. Είναι κάτι που εξετάζουμε. Εξετάζουμε τις μονάδες ισχύος. Η Andretti έχει έναν συνεργάτη μονάδων ισχύος με τον οποίο μπορούμε να ξεκινήσουμε γρήγορα να αγωνιζόμαστε».

Η Cadillac κατασκευάζει ήδη τον ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα 5,5 λίτρων για το πρωτότυπο LMDh μέσω της GM Performance and Racing Center στο Pontiac του Michigan. Όταν ρωτήθηκε μία μονάδα ισχύος Formula 1 θα μπορούσε να κατασκευαστεί στο εσωτερικό της εταιρείας, ο Warren δήλωσε: «Νομίζω ότι είναι δύσκολο για έναν κατασκευαστή να πει ότι ένας κινητήρας είναι 100% κατασκευασμένος στο εσωτερικό της. Έχουν πάντα τεχνικούς συνεργάτες με τους οποίους συνεργάζονται. Νομίζω όμως ότι έχουμε δυνατότητες που θα ήταν ουσιαστικές σε αυτό. Νομίζω ότι θα μπορούσαμε να το κάνουμε αυτό, το αν θα το επιλέξουμε και ποια στοιχεία, δεν έχει καθοριστεί ακόμα».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!