F1-GP Αζερμπαϊτζάν: O Leclerc 1ος στο grid του σπριντ παρά το ατύχημα

Ο Charles Leclerc επικράτησε στο πρώτο sprint shootout της Formula 1, που καθόρισε τη σειρά εκκίνησης του σπριντ, παρότι είχε ατύχημα στην τελική του προσπάθεια στη διαδικασία. Ο Μονεγάσκος θα παραταχθεί εμπρός από τις δύο Red Bull, με τον Sergio Perez ταχύτερο του Max Verstappen.

F1-GP Αζερμπαϊτζάν: O Leclerc 1ος στο grid του σπριντ παρά το ατύχημα

Ο Charles Leclerc επικράτησε στο πρώτο sprint shootout της Formula 1, που καθόρισε τη σειρά εκκίνησης του σπριντ, παρότι είχε ατύχημα στην τελική του προσπάθεια στη διαδικασία. Ο Μονεγάσκος θα παραταχθεί εμπρός από τις δύο Red Bull, με τον Sergio Perez ταχύτερο του Max Verstappen.

Το πρώτο sprint shootout στην ιστορία της Formula 1 έλαβε χώρα στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν σε υψηλότερες θερμοκρασίες από τις χθεσινές και με την Pirelli να έχει αυξήσει τις ελάχιστες πιέσεις των ελαστικών κατά 1 psi από την Παρασκευή. Ο Charles Leclerc, με το 1:41.697 που είχε σημειώσει στην πρώτη του γρήγορη προσπάθεια στο 3ο σκέλος της διαδικασίας, είχε τη δυνατότητα να εξασφαλίσει την πρώτη θέση εκκίνησης για το σπριντ, παρότι κατέληξε στον τοίχο στις τελικές στιγμές του SQ3. O Μονεγάσκος οδηγός της Ferrari, που εξασφάλισε εχθές και την pole position για τον αγώνα της Κυριακής, έχασε το πίσω μέρος της Ferrari στη στροφή 5.

Ο Leclerc δήλωσε ότι στη δεύτερη προσπάθειά του είχαν υπερθερμανθεί τα πίσω ελαστικά. Προσπαθώντας να πιέσει περισσότερο, για να ανακτήσει το χαμένο χρόνο σε σχέση με την πρώτη του προσπάθεια, έχασε το πίσω μέρος της Ferrari στην είσοδο της 5ης στροφής και κατέστρεψε την εμπρός αεροτομή της SF-23. O Μονεγάσκος ανέφερε ότι η πίστα ήταν πιο ολισθηρή σήμερα, και η συμπεριφορά του μονοθεσίου ήταν πολύ διαφορετική από εχθές, ωστόσο οι βελτιώσεις που πραγματοποίησε στο στήσιμο του μονοθεσίου της η Ferrari ήδη από την Αυστραλία.

Η Red Bull επέλεξε να παρατάξει τα μονοθέσιά της στην έξοδο του pit lane 4 λεπτά πριν από την έναρξη του τρίτου σκέλους, πιθανότατα για μειώσουν τις πιέσεις των ελαστικών πριν βγουν στην πίστα, ώστε να έχουν λίγη περισσότερη πρόσφυση, καθώς με τη ζέστη ήταν πιο εύκολο να ανακτήσουν τη θερμοκρασία τους. Στην πρώτη γρήγορη προσπάθεια του τρίτου σκέλους του sprint shootout, ο Max Verstappen ανέφερε ότι γλιστρούσε πολύ το πίσω μέρος της Red Bull στο μεσαίο sector, και ο Ολλανδός βρέθηκε 0,44 δλ. μακριά από την κορυφή.

Ο Sergio Perez κατάφερε να κινηθεί ταχύτερα από τον team-mate του στη Red Bull και στις δύο προσπάθειες του SQ3. Ωστόσο, η μικρή βελτίωση (32 χλστ. του δλ.) που κατάφερε να σημειώσει ο Μεξικανός στο δεύτερο γύρο του δεν ήταν αρκετή για να πλησιάσει το χρόνο του Leclerc. O Perez εξασφάλισε τη δεύτερη θέση εκκίνησης για το σπριντ, εμπρός από τον Max Verstappen, που βρέθηκε σχεδόν 0,29 δλ. μακριά από την κορυφή. O Perez δήλωσε ότι η Ferrari ήταν καλύτερη σε απόδοση στον ένα γρήγορο γύρο.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το sprint shootout του GP Αζερμπαϊτζάν

Ενώ ο George Russell βρισκόταν πίσω από τον team-mate του στο μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας, κατάφερε να κάνει μία πολύ καλή τελική προσπάθεια για να εξασφαλίσει την 4η θέση εκκίνησης στο σπριντ με τη Mercedes, εμπρός από τον Carlos Sainz. Ο Ισπανός ήταν ο μοναδικός οδηγός ο οποίος επηρεάστηκε από τις κίτρινες σημαίες που προκάλεσε το ατύχημα του team-mate του, καθώς βρισκόταν πίσω του στην πίστα. Συνεπώς ο Sainz, που δυσκολεύεται από εχθές με τη συμπεριφορά του μονοθεσίου του, δεν κατάφερε να βελτιώσει την επίδοσή του στο τέλος και αρκέστηκε στην 5η θέση. H Ferrari τοποθέτησε καινούργια MGU-K στο μονοθέσιο του Sainz το Σάββατο.

Πίσω από τον Ισπανό κατετάγη ο Lewis Hamilton με τη δεύτερη Mercedes, 0,8 δλ. μακριά από την κορυφή. Ο Βρετανός Πρωταθλητής, που δυσκολεύτηκε με το πίσω μέρος της Mercedes και ανέφερε ότι δεν είχε slipstream στην τελική του προσπάθεια, θα παραταχθεί στο σπριντ εμπρός από τον πολύ καλό Alex Albon. Ο Ταϊλανδός εκμεταλλεύτηκε την μειωμένη οπισθέλκουσα της Williams για να βρεθεί εμπρός από τις δύο Aston Martin, οι οποίες αντιμετώπισαν και πάλι προβλήματα με τη λειτουργία του DRS της AMR23 και κατέληξαν στην 8η (Fernando Alonso) και 9η θέση (Lance Stroll).

H McLaren τοποθέτησε καινούργια μπαταρία υβριδικού συστήματος και μονάδα ηλεκτρονικών ελέγχου στο μονοθέσιο του Lando Norris. Είναι το δεύτερο φετινό δείγμα των δύο εξαρτημάτων εκ των δύο που επιτρέπονται κατά τη διάρκεια της σεζόν χωρίς ποινή για το νεαρό Βρετανό, που κατετάγη 10ος. Παρότι ο Βρετανός προκρίθηκε στο SQ3, δεν είχε καινούργιο σετ ελαστικών μαλακής γόμας για να συμμετάσχει σε αυτό, και αρκέστηκε στη 10η θέση.

SQ2

Στα τελευταία λεπτά του δεύτερου σκέλους, ο Sainz έχασε τα φρένα για τη στροφή 15 και βγήκε εκτός πίστας, όπως είχε κάνει νωρίτερα και ο Nico Hulkenberg στη στροφή 7. Οι δύο Haas μαζί με τον Esteban Ocon αποκλείστηκαν από τη συνέχεια της διαδικασίας. Ο Lance Stroll κατάφερε να προκριθεί στο SQ3, παρότι δεν λειτουργούσε το DRS του, εκμεταλλευόμενος το slipstream του Fernando Alonso, για να αποκλείσει τον Oscar Piastri, ο οποίος ήταν μόλις 32 χλστ. του δλ. πιο αργός από τον team-mate του στη McLaren, Lando Norris.

F1 - Logan Sargeant (Williams), GP Αζερμπαϊτζάν 2023

SQ1

Μόλις 30 δλ. πριν από την ολοκλήρωση του πρώτου σκέλους, ο Logan Sargeant, έχοντας μπροστά του τις δύο Ferrari να κινούνται αργά (αν και ο Sainz βγήκε εκτός δρόμου στην εσωτερική για να μην εμποδίσει), χτύπησε στον τοίχο της εξωτερικής της στροφής 15, ξεριζώνοντας την πίσω δεξιά ανάρτηση της Williams και προκαλώντας το πρόωρο τέλος της διαδικασίας. O Αμερικανός είχε προκριθεί στο SQ2, αλλά δε συμμετείχε σε αυτό. Ο Fernando Alonso αντιμετώπιζε προβλήματα με τη λειτουργία του DRS της Aston Martin από την πρώτη στιγμή.

Από τη διαδικασία αποκλείστηκαν οι δύο οδηγοί της Alfa Romeo και της AlphaTauri, με τον Yuki Tsunoda να μην προλαβαίνει να ολοκληρώσει την τελική του προσπάθεια, η οποία πιθανότατα θα τον προωθούσε στο SQ2. Εκτός της συνέχειας της διαδικασίας βρέθηκε και ο Pierre Gasly, ο οποίος είχε επιστρέψει στα pits πριν από το τέλος του σκέλους, λόγω διαρροής καυσαερίων στο σύστημα εξατμίσεων, το οποίο μείωνε την ανάκτηση ενέργειας (μέσω της MGU-H) και δημιουργούσε κίνδυνο φωτιάς. Η Alpine να αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα αξιοπιστίας αυτό το τριήμερο.

H γαλλική ομάδα απέσυρε το μονοθέσιο του Esteban Ocon από το καθεστώς parc ferme για να πραγματοποιήσει αλλαγές επάνω του και να βελτιώσει το στήσιμο, με αποτέλεσμα ο Γάλλος να εκκινήσει το σπριντ και τον αγώνα της Κυριακής από το pit lane. Παράλληλα, η Williams απέσυρε το μονοθέσιο του Logan Sargeant από το σπριντ, καθώς οι μηχανικοί της δεν προλάβαιναν να το επισκευάσουν εγκαίρως.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!