F1-GP Αζερμπαϊτζάν: Pole position για τον Charles Leclerc

O Charles Leclerc κατέκτησε την pole position για το GP Αζερμπαϊτζάν με τη Ferrari για 3η συνεχόμενη χρονιά, την πρώτη του για φέτος, σε μια επεισοδιακή διαδικασία κατατακτήριων δοκιμών, μπροστά από τις δύο Red Bull.

F1-GP Αζερμπαϊτζάν: Pole position για τον Charles Leclerc

O Charles Leclerc κατέκτησε την pole position για το GP Αζερμπαϊτζάν με τη Ferrari για 3η συνεχόμενη χρονιά, την πρώτη του για φέτος, σε μια επεισοδιακή διαδικασία κατατακτήριων δοκιμών, μπροστά από τις δύο Red Bull.

Ο Charles Leclerc κατέκτησε την πρώτη του προσωπική (και της Ferrari) pole position στη φετινή σεζόν της Formula 1, παρά το γεγονός ότι «έγλειψε» τον τοίχο στην έξοδο της 1ης στροφής. Αυτό δεν του επέτρεψε να είναι ταχύτερος στο πρώτο sector, όπου η SF-23 ήταν πολύ ανταγωνιστική. Ωστόσο, ο Μονεγάσκος έκανε έναν πολύ καλό γύρο στη συνέχεια, για να βρεθεί στην πρώτη θέση εκκίνησης του αγώνα της Κυριακής.

Η Ferrari μας έχει συνηθίσει να είναι πολύ δυνατή στις κατατακτήριες δοκιμές φέτος και ο Leclerc έχει γίνει κάτι σαν μαέστρος του Μπακού, τουλάχιστον όσον αφορά τις κατατακτήριες δοκιμές, αφού έχει κατακτήσει την pole position εκεί τα τρία τελευταία χρόνια. Ο Μονεγάσκος δήλωσε έκπληκτος από το αποτέλεσμα και παραδέχθηκε ότι ο ρυθμός αγώνα της Ferrari δεν είναι το ίδιο καλός. Το ιταλικό μονοθέσιο είχε όμως πολύ υψηλή μέγιστη ταχύτητα στις ευθείες.

Στην τελική τους προσπάθεια, οι δύο οδηγοί της Red Bull δεν κατάφεραν να βελτιώσουν την επίδοσή τους όσο ο Leclerc (0,25 δλ.), o οποίος είχε σημειώσει πανομοιότυπο χρόνο με τον Max Verstappen στην πρώτη προσπάθεια του Q3. Ο Verstappen δήλωσε ότι η Red Bull άλλαξε την τακτική της όσον αφορά το γύρο εξόδου από τα pits και η διαφορετική προετοιμασία των ελαστικών δεν λειτούργησε όπως θα ήθελε η ομάδα, πλήττοντας την απόδοση στη γρήγορη προσπάθεια. Ο Ολλανδός ήταν ταχύτερος στο τελικό sector και ο Sergio Perez στο πρώτο sector, ωστόσο, οι γύροι τους δεν ήταν αρκετά καλοί για να απειλήσουν τον Leclerc.

Ο Verstappen βρέθηκε σχεδόν δύο δέκατα του δλ. πίσω από τον Leclerc και ο Perez τρία δέκατα. Ο Carlos Sainz βρέθηκε στην 4η θέση, όντας 0,8 δλ. πιο αργός από τον team-mate του στη Ferrari, καθώς δυσκολευόταν με τα ελαστικά του, που είναι δύσκολο να αναπτύξουν θερμοκρασίες στις κατατακτήριες δοκιμές του Μπακού, ιδιαίτερα αυτά του εμπρός άξονα. Ο Ισπανός δεν είχε την αίσθηση που θα ήθελε στο πρώτο sector, αλλά δεν είχε δύο σετ μαλακής γόμας για το Q3, λόγω λάθους στο πρώτο σκέλος που του κόστισε ένα σετ ελαστικών.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τις κατατακτήριες δοκιμές του GP Αζερμπαϊτζάν

Ο Lewis Hamilton με τη Mercedes εξασφάλισε την 5η θέση εκκίνησης για τον αγώνα της Κυριακής, εμπρός από τον Fernando Alonso με την Aston Martin. Είναι η πρώτη φορά φέτος που ο Hamilton κέρδισε την εσωτερική μονομαχία της Mercedes στις κατατακτήριες δοκιμές. Ωστόσο ο Βρετανός, μαζί με τον Alonso απείχαν περίπου 1 δλ. από την κορυφή. Ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε ότι η W14 έχανε χρόνο σε τρεις στροφές, και οι οδηγοί δεν είχαν εμπιστοσύνη στο μονοθέσιο, παρότι βρισκόταν σε καλό πλαίσιο λειτουργίας.

Ο Lando Norris θα εκκινήσει πίσω τους, από την 7η θέση, ωστόσο ήταν απογοητευμένος διότι με 2 δέκατα ταχύτερο χρόνο θα μπορούσε να έχει βρεθεί 4ος. Ο Βρετανός θα εκκινήσει την Κυριακή εμπρός από τον εντυπωσιακό Yuki Tsunoda, που εκμεταλλεύτηκε την υψηλή μέγιστη ταχύτητα της AlphaTauri για να επιστρέψει στο Q3 για πρώτη φορά από το περυσινό GP Σιγκαπούρης.

Ο Lance Stroll, που δεν είχε δεύτερο σετ μαλακής γόμας για το Q3 βρέθηκε στην 9η θέση. Το DRS της Aston Martin του Καναδού δεν λειτουργούσε, γεγονός που στο Μπακού μπορεί να κοστίσει έως και 0,6 δλ. στο Μπακού. Ο Oscar Piastri, με τη δεύτερη McLaren σημείωσε ακριβώς τον ίδιο χρόνο με τον Stroll, αλλά επειδή το έκανε αργότερα, θα παραταχθεί πίσω από την Aston Martin στο grid της Κυριακής, συμπληρώνοντας την πρώτη δεκάδα, παρότι δεν αισθανόταν πολύ καλά.

Q2

H μεγαλύτερη έκπληξη του δεύτερου σκέλους ήταν ο αποκλεισμός του George Russell από τη διαδικασία. O νεαρός Βρετανός έκανε λάθος στη στροφή 16 και καβάλησε το kerb, για να χάσει την πρόκριση, για μόλις 4 χλστ. του δλ. από τον team-mate του στη Mercedes, Lewis Hamilton. O Βρετανός Πρωταθλητής (μαζί με τον Valtteri Bottas) έδωσε slipstream στον Oscar Piastri που κατάφερε να περάσει στο Q3. Τόσο τα μονοθέσια της McLaren, όσο και της Aston Martin που χρησιμοποιούν μονάδες ισχύος Mercedes ήταν εμπρός από αυτά της εργοστασιακής γερμανικής ομάδας.

Ο Esteban Ocon βρέθηκε στη 12η θέση, εμπρός από τον Alex Albon με τη Williams, που κατηγόρησε τον Sainz ότι τον εμπόδισε στην 4η στροφή στην προτελευταία του γρήγορη προσπάθεια. Ο Ισπανός ανέφερε στον ασύρματο ότι δυσκολευόταν με τα ελαστικά και στο Q2, έχοντας αναγκαστεί να εγκαταλείψει μία προσπάθεια.

Q1

O Nyck de Vries με την AlphaTauri, μόλις 8 λεπτά μετά την έναρξη της διαδικασίας εισήλθε πολύ γρήγορα στη στροφή 3, μπλόκαρε τα φρένα του και προσέκρουσε στον τοίχο, καταστρέφοντας το εμπρός μέρος του ιταλικού μονοθεσίου. Όταν ο Ολλανδός πήγε να βγει από τα pits είχε μία προειδοποιητική ενημέρωση στο τιμόνι ότι το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης των φρένων δεν λειτουργούσε, αλλά η ομάδα διόρθωσε το πρόβλημα.

Τον τοίχο ακούμπησε στην έξοδο της στροφής 15 και ο team-mate του de Vrier, Yuki Tsunoda. O Kevin Magnussen αντιμετώπισε κάποια προβλήματα πιθανότατα με έναν ηλεκτρικό σύνδεσμο του μονοθεσίου. Έπειτα από τα προβλήματα του Δανού στο FP1, η Haas είχε αντικαταστήσει την αντλία καυσίμου.

O Esteban Ocon, ο οποίος δεν έκανε πολλά χιλιόμετρα στο FP1, επειδή η Alpine απέσυρε προληπτικά το μονοθέσιό του έπειτα από τα προβλήματα υδραυλικών που τύλιξαν στις φλόγες το μονοθέσιό του, ανέφερε απώλεια ισχύος στο Q1. Ο Verstappen παραπονέθηκε για το προσκέφαλο του μονοθεσίου του, καθώς αισθανόταν ότι είναι υπερβολικά «ξαπλωμένος» στο cockpit. Τo προσκέφαλο έσπασε ενώ ο Ολλανδός βρισκόταν στην πίστα.

Μόλις δυόμισι λεπτά μετά την επανέναρξη του Q1, o Pierre Gasly εισήλθε και αυτός πολύ γρήγορα στην 3η στροφή, δεν κατάφερε να επιβραδύνει αρκετά και χτύπησε τον τοίχο με τη δεξιά πλευρά της Alpine, η οποία υπέστη σοβαρές ζημιές, όπως και οι μπαριέρες ΤecPro, γεγονός που προκάλεσε τη δεύτερη διακοπή του πρώτου σκέλους με κόκκινη σημαία. Επίσης, ο Carlos Sainz είχε τετ-α-κέ στην πρώτη στροφή, τραυματίζοντας τα ελαστικά του, γεγονός που τον ανάγκασε να χρησιμοποιήσει και δεύτερο καινούργιο σετ μαλακής γόμας στο πρώτο σκέλος.

Το πρόβλημα του Magnussen τελικά ανάγκασε τη Haas να τον καλέσει να επιστρέψει στα pits μετά τη δεύτερη επανεκκίνηση του Q1, καθώς δεν μπορούσε να ρισκάρει μία μεγαλύτερη ζημιά στη μονάδα ισχύος. Συνεπώς ο Δανός αποκλείστηκε από τη διαδικασία μαζί με τον team-mate του, Nico Hulkenberg και την Alfa Romeo του Guanyu Zhou, που έχασε την πρόκριση στο Q2 από τον Esteban Ocon για μόλις 20 χλστ. του δλ. Ο Hamilton ακούμπησε τον τοίχο στην έξοδο της 15 στην τελική του προσπάθεια και είχε μία ανησυχητική στιγμή υπερστροφής στη 16.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!