Η F1 πιέζει για ξεχωριστές κατατακτήριες στο σπριντ του Μπακού

Η Formula 1 πιέζει για να τελειοποιήσει τους κανονισμούς που θα επιτρέψουν τη διεξαγωγή μίας ξεχωριστής διαδικασίας κατατακτήριων δοκιμών, η οποία θα αντικαταστήσει το FP2 και καθορίζει τη σειρά εκκίνησης του σπριντ, ήδη για το GP Αζερμπαϊτζάν.

Η F1 πιέζει για ξεχωριστές κατατακτήριες στο σπριντ του Μπακού

Η Formula 1 πιέζει για να τελειοποιήσει τους κανονισμούς που θα επιτρέψουν τη διεξαγωγή μίας ξεχωριστής διαδικασίας κατατακτήριων δοκιμών, η οποία θα αντικαταστήσει το FP2 και καθορίζει τη σειρά εκκίνησης του σπριντ, ήδη για το GP Αζερμπαϊτζάν.

Το πρώτο από τα 6 φετινά Grand Prix της Formula 1 τα οποία περιλαμβάνουν σπριντ έρχεται στα τέλη (28-30) Απριλίου, στο Αζερμπαϊτζάν, τον 4ο αγώνα της σεζόν. Στον απόηχο των δηλώσεων του CEO της F1, Stefano Domenicali ότι θέλει να καταργήσει τις ελεύθερες δοκιμές, γίνονται κινήσεις για την αλλαγή της μορφής των αγωνιστικών τριημέρων με σπριντ.

Η ιδέα της Formula 1 είναι να αντικαταστήσει το ελάχιστα δημοφιλές και σχεδόν αχρείαστο FP2 (δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών το πρωί του Σαββάτου), με κατατακτήριες δοκιμές που θα καθορίζουν τη σειρά εκκίνησης του σπριντ. Το εναλλακτικό σχέδιο είναι να καθορίζουν οι κατατακτήριες δοκιμές Παρασκευής τη σειρά εκκίνησης του σπριντ και αυτές του Σαββάτου το grid του αγώνα. Ο Domenicali ανακοίνωσε την ιδέα στην τελευταία συνεδρίαση της Επιτροπής της F1, η οποία έλαβε ευρεία υποστήριξη από τους επικεφαλής των ομάδων.

Στη συνέχεια, η ιδέα παρουσιάστηκε στους αγωνιστικούς διευθυντές των ομάδων, που αποτελούν την Αγωνιστική Συμβουλευτική Επιτροπή, όπου καθορίζονται οι λεπτομέρειες των κανονισμών σε συνεργασία με τη FIA. Οι συζητήσεις με τη FIA έχουν συνεχιστεί στο Σαββατοκύριακο του GP Αυστραλίας, αλλά οι τελικές λεπτομέρειες δεν έχουν ακόμα καθοριστεί.

Παρότι το σχέδιο αυτό ακούγεται σαν μία απλή υπόθεση, θα απαιτήσει μεγάλες αλλαγές στους αγωνιστικούς κανονισμούς. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη, όπως οι συνθήκες του parc ferme και πότε θα τίθεται σε ισχύ, καθώς και τα σετ ελαστικών που θα έχει διαθέσιμα κάθε ομάδα για το αγωνιστικό τριήμερο, καθώς η Pirelli έχει ήδη κατασκευάσει και αποστείλει τα ελαστικά της για το GP Αζερμπαϊτζάν.

Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς, κάθε οδηγός έχει στη διάθεσή του 12 σετ ελαστικών για αγωνιστικά τριήμερα με σπριντ: 2 σετ σκληρής γόμας, 4 σετ μέσης και 6 σετ μαλακής. Με αυτά τα ελαστικά διαθέσιμα, θα είναι αδύνατο για τις ομάδες να διεξάγουν δύο πλήρεις διαδικασίες κατατακτήριων δοκιμών τριών σκελών χρησιμοποιώντας καινούργια ελαστικά σε καθεμία από αυτές.

Τυπικά, οι ομάδες πρέπει να επιστρέψουν στην Pirelli δύο σετ ελαστικών μετά το πέρας του FP1 και στις κατατακτήριες δοκιμές χρησιμοποιούν συνήθως 4 σετ μαλακής γόμας ανά οδηγό. Αν διεξαχθούν δύο διαδικασίες κατατακτήριων δοκιμών, υπάρχει περίπτωση οι οδηγοί να χρησιμοποιήσουν μεταχειρισμένα ελαστικά στη δεύτερη.

Υπάρχει επίσης η πρόταση διαφορετικής μορφής κατατακτήριων δοκιμών για το σπριντ, παρόμοια με αυτήν που είχε χρησιμοποιηθεί μεταξύ 2003 και 2005, όπου κάθε οδηγός έβγαινε διαδοχικά στην πίστα μόνος του για να κάνει ένα γρήγορο γύρο, κάτι που θα οδηγούς στη χρήση λιγότερων σετ ελαστικών. Επίσης, συζητήθηκε και η μείωση της διάρκειας των τριών σκελών των κατατακτήριων δοκιμών στο μισό, καθώς και η ανάθεση σετ ελαστικών σκληρής και μέσης γόμας.

Μία επιπλέον επιπλοκή είναι το γεγονός ότι η FIA θα πρέπει να συντάξει τους καινούργιους κανονισμούς, οι οποίοι στη συνέχεια θα πρέπει να εγκριθούν από τα μέλη της Αγωνιστικής Συμβουλευτικής Επιτροπής. Πολλοί από αυτούς όμως έχουν προγραμματίσει διακοπές για το κενό τριών Σαββατοκύριακων μεταξύ του GP Αυστραλίας και του GP Αζερμπαϊτζάν.

Στη συνέχεια, οι κανονισμοί θα πρέπει να εγκριθούν με ψηφοφορία του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της Διεθνούς Ομοσπονδίας, για να είναι έτοιμοι για το σπριντ του Μπακού. Εάν αυτό δεν είναι εφικτό, οι κανονισμοί ενδέχεται να αλλάξουν πριν από το GP Αυστρίας, το δεύτερο αγώνα της σεζόν που θα έχει σπριντ, και θα διεξαχθεί μεταξύ 30 Ιουνίου και 2 Ιουλίου.

Πάντως, ο επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε ότι «είναι απολύτως γελοίο να κάνουμε τον πρώτο αγώνα σπριντ της χρονιάς σε ένα σιρκουί πόλης όπως το Αζερμπαϊτζάν», λόγω του μεγάλου κινδύνου ατυχημάτων που υπάρχει και εκεί και των επιπλέον εξόδων που μπορεί να βαρυφορτώσει το budget των ομάδων υπό το καθεστώς περιορισμού δαπανών.

Παράλληλα, ο Stefano Domenicali εξέφρασε την επιθυμία το Πρωτάθλημα του 2024 να αποτελείται από 24 Grand Prix, όπως ήταν αρχικά προγραμματισμένο να συμβεί στο φετινό. Ο CEO της F1 δήλωσε ότι υπάρχουν πολλοί πρόθυμοι διοργανωτές που χτυπάνε την πόρτα και επαφίεται στη Liberty Media να καθορίσει το σωστό αριθμό αγώνων για τη χρονιά.

Στόχος της F1 παραμένει ένα Grand Prix στην Αφρική, έπειτα από την κατάρρευση του σχεδίου για το Kyalami. O Domenicali δήλωσε επίσης ότι υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον στην Ανατολική Ασία, περισσότερο από ό,τι στις ΗΠΑ. Ο Ιταλός δήλωσε επίσης πρόθυμος να συζητήσει το ενδεχόμενο ενός Grand Prix στο Λονδίνο, έπειτα από την πρόταση που δημοσιοποιήθηκε πρόσφατα.

F1 - Lando Norris (McLaren), GP Αυστραλίας 2023

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!