Η F1 θέλει λιγότερες ελεύθερες δοκιμές

Τι σημαίνουν τα πρόσφατα σχόλια του CEO της Formula 1, Stefano Domenicali, ότι θέλει να καταργήσει τις ελεύθερες δοκιμές στα αγωνιστικά τριήμερα, προκάλεσαν μεγάλη αναταραχή, αλλά η πρόθεση μείωσής τους δεν είναι κάτι καινούργιο.

Η F1 θέλει λιγότερες ελεύθερες δοκιμές

Τι σημαίνουν τα πρόσφατα σχόλια του CEO της Formula 1, Stefano Domenicali, ότι θέλει να καταργήσει τις ελεύθερες δοκιμές στα αγωνιστικά τριήμερα, προκάλεσαν μεγάλη αναταραχή, αλλά η πρόθεση μείωσής τους δεν είναι κάτι καινούργιο.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στον εναρκτήριο γύρο της σεζόν του MotoGP στην Πορτογαλία, ο CEO της Formula 1, Stefano Domenicali, έδωσε συνέντευξη στο πορτογαλικό τηλεοπτικό κανάλι SportTV. Ένα σχόλιο του Ιταλού προκάλεσε αναστάτωση, καθώς άφησε να εννοηθεί ότι εξετάζει μια τολμηρή ανατροπή του προγράμματος των αγωνιστικών τριημέρων της F1.

«Είμαι υπέρμαχος της κατάργησης των ελεύθερων δοκιμών, οι οποίες είναι πολύ χρήσιμες για τους μηχανικούς, αλλά δεν αρέσουν στο κοινό», δήλωσε ο Domenicali. O 57χρονος Ιταλός είχε δηλώσει και πέρυσι το καλοκαίρι ότι θα ήθελε να δει λιγότερες περιόδους ελεύθερων δοκιμών και περισσότερες διαδικασίες στην πίστα οι οποίες να απονέμουν κάτι.

Ωστόσο, η πιθανότητα κατάργησης των ελεύθερων δοκιμών παραμένει πολύ μικρή. Δεδομένης της ουσιαστικής απαγόρευσης ιδιωτικών δοκιμών κατά τη διάρκεια της αγωνιστικής σεζόν, είναι κρίσιμο για τις ομάδες να έχουν κάποιο χρόνο στην πίστα για να δοκιμάσουν διάφορα πράγματα: από αναβαθμίσεις, μέχρι ρυθμίσεις στησίματος και δοκιμές ελαστικών. Επιπλέον και οι οδηγοί χρειάζονται χρόνο προσαρμογής.

Επιπλέον και οι θεατές στην πίστα απολαμβάνουν τις ελεύθερες δοκιμές, καθώς αποτελούν μία ευκαιρία να δουν τα μονοθέσια για παρατεταμένο χρόνο στην πίστα, ακόμα και αν δεν διακυβεύεται κάτι. Τα σχόλια του Domenicali δεν θα πρέπει να ερμηνευθούν ως προσπάθεια της F1 να καταργήσει τις ελεύθερες δοκιμές εντελώς.

Ωστόσο, υπάρχουν συνεχιζόμενες συζητήσεις στην Επιτροπή της F1 σχετικά με μελλοντικές αλλαγές στη μορφή του προγράμματος των αγωνιστικών τριημέρων, ώστε να είναι πιο συναρπαστικά. Υπάρχει το επιχείρημα ότι ο αριθμός τριών 60λεπτων περιόδων ελεύθερων δοκιμών που υπάρχουν στα περισσότερα Grand Prix είναι υπερβολικός, δίνοντας στις ομάδες αρκετό χρόνο για να είναι αρκετά καλά προετοιμασμένες για τις προκλήσεις τους αγώνα.

Εκτιμάται ότι μία από τις επιτυχίες των Grand Prix με σπριντ είναι το γεγονός ότι δίνει στις ομάδες ελάχιστο χρόνο να προετοιμαστούν, πριν κληθούν να καθορίσουν το στήσιμο των μονοθεσίων τους για το υπόλοιπο Σαββατοκύριακο, με μόλις 60 λεπτά ελεύθερων δοκιμών πριν από τις κατατακτήριες. Άλλωστε, ήδη είναι υπό συζήτηση η κατάργηση του αδιάφορου FP2 στα αγωνιστικά τριήμερα με σπριντ.

Ίσως αυτό θα μπορούσε να διευθετηθεί με την καθιέρωση ξεχωριστών κατατακτήριων δοκιμών για τον καθορισμό της σειράς εκκίνησης των σπριντ. Όσον αφορά τα κανονικά αγωνιστικά τριήμερα, σίγουρα θα υπάρχει αντίσταση να μειωθούν οι περίοδοι ελεύθερων δοκιμών, ακόμα και σε δύο. Θα μπορούσε να αντιπροταθεί αύξηση της διάρκειάς τους, αν και αυτό θα πήγαινε αντίθετα με την προσπάθεια μείωσης των σετ ελαστικών και καυσίμων που χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια ενός Grand Prix.

Αναφέρεται επίσης ότι θα μπορούσαν να απονέμονται προσφορές ή ακόμα και βαθμοί, αν και το τελευταίο σίγουρα θα φέρει αντιδράσεις. Προς το παρόν πάντως, τίποτα δεν είναι σίγουρο.

F1 - Kevin Magnussen (Haas), GP Σαουδικής Αραβίας 2023

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!