F1 – GP Σαουδικής Αραβίας: Στο ταχύτερο σιρκουί πόλης του κόσμου

Για το δεύτερο αγώνα της φετινής σεζόν, η Formula 1 θα επισκεφθεί τη Jeddah, η οποία διαθέτει το ταχύτερο σιρκουί πόλης στον κόσμο, για να φιλοξενήσει το GP Σαουδικής Αραβίας.

F1 – GP Σαουδικής Αραβίας: Στο ταχύτερο σιρκουί πόλης του κόσμου

Για το δεύτερο αγώνα της φετινής σεζόν, η Formula 1 θα επισκεφθεί τη Jeddah, η οποία διαθέτει το ταχύτερο σιρκουί πόλης στον κόσμο, για να φιλοξενήσει το GP Σαουδικής Αραβίας.

Οι απαιτήσεις της πίστας της Jeddah από αυτής του Sakhir, το οποίο φιλοξένησε τον εναρκτήριο αγώνα της σεζόν. H Jeddah ευνοεί τις υψηλές ταχύτητες στις ευθείες και καλή αεροδυναμική απόδοση (σχέση παραγωγής αεροδυναμικού φορτίου και οπισθέλκουσας) στις πολύ γρήγορες στροφές ανάμεσα στους τοίχους του ταχύτερου σιρκουί πόλης στον κόσμο.

Συνεπώς, απαιτεί ρυθμίσεις χαμηλότερου αεροδυναμικού φορτίου από το Sakhir και ορισμένες ομάδες έχουν φέρει τροποποιημένες εμπρός αεροτομές για το συγκεκριμένο αγώνα. Η φθορά ελαστικών δεν αποτελεί τόσο σημαντικό παράγοντα στη Jeddah, η οποία όμως είναι αρκετά σκληρή προς τα συστήματα πέδησης.

Η Red Bull παραμένει το απόλυτο φαβορί, παρά τις εντελώς διαφορετικές απαιτήσεις της πίστας. Η Red Bull φάνηκε να είναι δυνατή στις γρήγορες στροφές στο Μπαχρέιν, ενώ δεν υστερούσε πολύ σε μέγιστες ταχύτητες στις ευθείες.

Η Red Bull είχε μία μικρή ανησυχία, καθώς τις προηγούμενες ημέρες ο Max Verstappen είχε μια στομαχική λοίμωξη, και ανέβαλε την πτήση του προς τη Σαουδική Αραβία για την Παρασκευή, ημέρα έναρξης των ελεύθερων δοκιμών.

Τεχνική προεπισκόπηση GP Σαουδικής Αραβίας

Η Ferrari διαθέτει τον ισχυρότερο κινητήρα

Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του αγωνιστικού συμβούλου της Red Bull, Helmut Marko, η Ferrari διαθέτει φέτος την πιο ισχυρή μονάδα V6 του grid. Το 2022, η Ferrari είχε καλύτερη επιτάχυνση από τις αργές στροφές, αλλά με τον κινητήρα της Honda και μικρότερη οπισθέλκουσα, η Red Bull ήταν ταχύτερη στο τέλος των ευθειών.

Ωστόσο, τα δεδομένα GPS από τις δοκιμές προετοιμασίας πριν από τη σεζόν και το GP Μπαχρέιν, υποδηλώνουν ότι οι δύο ομάδες έχουν πλέον ανταλλάξει θέσεις, με τη Ferrari να βρίσκεται στην κορυφή των καταλόγων μέγιστων ταχυτήτων στον εναρκτήριο αγώνα της σεζόν.

O Marko δήλωσε: «Δεν έχουμε ακριβή στοιχεία για τη μονάδα ισχύος, αλλά με βάση διάφορες συγκρίσεις και πληροφορίες, υποθέτουμε γενικά ότι η Ferrari είναι ο ισχυρότερος κινητήρας. Στη συνέχεια έρχεται η Honda, και μετά η Mercedes, που είναι λίγο-πολύ ισάξια. Η Renault έρχεται λίγο πιο πίσω».

«Όσον αφορά τη Ferrari, η τελική ταχύτητα έχει βελτιωθεί σημαντικά, αλλά η φθορά των ελαστικών, το πιο κρίσιμο πράγμα, δεν έχει βελτιωθεί καθόλου. Και θα έλεγα ότι έχει σχεδόν επιδεινωθεί σε σχέση με εμάς. Για τη Mercedes, το ξεκίνημα είναι εξίσου κακό με πέρυσι. Ωστόσο, δεν νομίζω ότι θα υπάρξει λύση γρήγορα».

Προσδοκίες στη Ferrari

Η Ferrari ευελπιστεί σε ένα πολύ καλύτερο Σαββατοκύριακο από ό,τι στο Μπαχρέιν, με την SF-23 να αναπτύσσει τις υψηλότερες ταχύτητες στις ευθείες. Η Ferrari υποστηρίζει ότι η βασική φιλοσοφία σχεδιασμού του μονοθεσίου της δεν απαιτεί τροποποίηση, αλλά θα πρέπει να βελτιώσει το στήσιμο για να αντλήσει περισσότερη απόδοση.

Στη Jeddah, η Ferrari θα επαναφέρει την πίσω αεροτομή με μονό υποστήριγμα, με την οποία αντιμετώπισε προβλήματα στα τεστ προετοιμασίας και το GP Μπαχρέιν, πιθανότατα ενισχυμένη, δεδομένης της αστάθειας που επέδειξε στο Sakhir. Ο Jock Clear (ανώτερος μηχανολόγος αγώνα) σχολίασε: «Η νέα αεροτομή είναι μια ιδέα αρκετά καινούργια για εμάς. Είναι μια αναβάθμιση που βρίσκεται σε εξέλιξη, και μπορεί να μας πάει ένα βήμα παραπέρα».

H Ferrari έχει φέρει επίσης στη Jeddah μία εμπρός αεροτομή με διαφορετικό πίσω πτερύγιο (flap), προσαρμοσμένη στις ανάγκες αεροδυναμικού φορτίου του σαουδαραβικού σιρκουί πόλης, που είναι χαμηλότερο από το Sakhir. H ιταλική ομάδα θα κληθεί να αντιμετωπίσει την υποστροφή και το porpoising που επέδειξε η SF-23 στο Μπαχρέιν. Το γεγονός ότι η καταπόνηση ελαστικών δεν είναι τόσο υψηλή ίσως βοηθήσει το ιταλικό μονοθέσιο.

Ο Charles Leclerc θα αναγκαστεί να εκτίσει ποινή 10 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του αγώνα, λόγω χρήσης τρίτης φετινής μονάδας ηλεκτρονικών ελέγχου στο μονοθέσιό του, με μόνο δύο να επιτρέπονται ανά οδηγό κατά τη διάρκεια ολόκληρης της σεζόν χωρίς ποινή, σύμφωνα με τους κανονισμούς.

F1 - GP Σαουδικής Αραβίας

Aston Martin

Μία καινούργια εμπρός αεροτομή διαθέτει ως επιπλέον επιλογή και η Aston Martin στη Jeddah, με flap μικρότερης χορδής για υψηλότερη τελική ταχύτητα, τομέας ο οποίος δεν ήταν το δυνατό της σημείο στο Μπαχρέιν. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε τις δυνατότητες τις AMR23 σε μία εντελώς διαφορετική πίστα. Το βρετανικό μονοθέσιο είχε πολύ καλή απόδοση στις αργές στροφές του Sakhir, αλλά οι απαιτήσεις είναι πολύ διαφορετικές στη Jeddah.

O Fernando Alonso, που ανέβηκε στο βάθρο στην πρεμιέρα της σεζόν δήλωσε: «Αυτό είναι σημαντικό τεστ για να δούμε αν το μονοθέσιο θα έχει καλή απόδοση και σε αυτόν τον τύπο πίστας, καθώς θα υπάρχει πολύ λιγότερη καταπόνηση ελαστικών». Ο Ισπανός πιστεύει ότι η Ferrari θα είναι ανταγωνιστική στη Jeddah. Παράλληλα, ο Lance Stroll παραδέχθηκε ότι ο καρπός του δεν θα είναι ακόμα στο 100%, ούτε για αυτόν τον αγώνα, αλλά είναι σε καλύτερη κατάσταση από ό,τι ήταν πριν από δύο εβδομάδες στο GP Μπαχρέιν.

https://youtu.be/voUXiyvQJhA

Mercedes

O επικεφαλής της ομάδας της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε ότι η γερμανική ομάδα θα φέρει μικρές αναβαθμίσεις στη Σαουδική Αραβία, οι οποίες όμως δεν θα έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν δραματικά την ανταγωνιστικότητα της W14. Από τις πρώτες φωτογραφίες στα pits της Jeddah, διαπιστώθηκε ότι η Mercedes έχει αναδιαμορφώσει το χείλος εκφυγής της πίσω αεροτομής, με σκοπό τη μείωση της οπισθέλκουσας

O Lewis Hamilton επιστρέφει στην πίστα που πήρε την τελευταία του νίκη, το 2021, υποσχόμενος ότι θα νικήσει ξανά, αν και αυτό δεν προβλέπεται να συμβεί άμεσα, καθώς όπως δήλωσε, για να συμβεί αυτό θα πρέπει να εγκαταλείψουν οι Red Bull, οι Ferrari και πιθανότατα και οι Aston Martin.

H Alpine από την πλευρά της ευελπιστεί σε ένα πιο απροβλημάτιστο Σαββατοκύριακο, ενώ ο Lando Norris αρνήθηκε ότι στο στρατόπεδο της McLaren υφίσταται κρίση.

Έπειτα από επεισόδια και παιχνίδια μεταξύ των οδηγών στην προσέγγιση του σημείου ανίχνευσης του DRS για την ευθεία εκκίνησης/τερματισμού στους προηγούμενους αγώνες, για το φετινό Grand Prix, έχει μετατεθεί μετά την τελευταία στροφή, αντί για πριν από αυτή, όπως ήταν τις προηγούμενες δύο χρονιές.

GP Σαουδικής Αραβίας

2ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2023
Πίστα: Jeddah Corniche
Μήκος πίστας: 6.174 μ.
Γύροι: 50
Συνολική απόσταση αγώνα: 308,450 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:30.734 (244,962 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) L. Hamilton (Mercedes), 2021
Απόλυτο ρεκόρ γύρου: 1:27.511 (253,984 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) L. Hamilton (Mercedes), 2021
Στροφές: 27 (16 αριστερές, 11 δεξιές)
Ζώνες DRS: 3 (μεταξύ των στροφών 20-22, 25-27 και 27-1)
Μήκος pit lane με περιοριστή ταχύτητας: 391 μ.
Θέση pole position: Δεξιά
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης πέδησης: 305 μ.
Χρόνος στο γύρο με τέρμα γκάζι: 82%
Απόσταση γύρου με τέρμα γκάζι: 83%
Χρόνος πέδησης στο γύρο: 11%
Αλλαγές σχέσεων ανά γύρο: 42
Μέγιστη πλευρική επιτάχυνση: 5 G (στροφή 8)
Μέγιστη ταχύτητα: 323 χλμ./ώρα
Κατανάλωση καυσίμου: Υψηλή
Καταπόνηση φρένων: Υψηλή
Πιθανότητα αυτοκινήτου ασφαλείας: 100%
Πιθανότητα βροχής: 1%

Πρόγραμμα τριημέρου

Παρασκευή 17 Μαρτίου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 15:30
Ελεύθερες δοκιμές 2: 19:00
Σάββατο 18 Μαρτίου
Ελεύθερες δοκιμές 3: 15:30
Κατατακτήριες δοκιμές: 19:00
Κυριακή 19 Μαρτίου
Αγώνας: 19:00

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!