F1: Η McLaren παρουσίασε την MCL60

H McLaren παρουσίασε το μονοθέσιο με το οποίο θα αγωνιστεί στη φετινή σεζόν του Πρωταθλήματος της Formula 1, την MCL60, της οποίας το όνομα σηματοδοτεί τα 60 χρόνια από την ίδρυση της βρετανικής ομάδας.

F1: Η McLaren παρουσίασε την MCL60

H McLaren παρουσίασε το μονοθέσιο με το οποίο θα αγωνιστεί στη φετινή σεζόν του Πρωταθλήματος της Formula 1, την MCL60, της οποίας το όνομα σηματοδοτεί τα 60 χρόνια από την ίδρυση της βρετανικής ομάδας.

Το 2023 αποτελεί σημαδιακή σεζόν για τη McLaren, καθώς γιορτάζει 60 χρόνια από την ίδρυσή της, για αυτό άλλωστε και το μονοθέσιο ονομάζεται MCL60. Στόχος της ομάδας είναι για την καινούργια σεζόν της Formula 1 είναι να ανακτήσει την 4η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, που έχασε πέρυσι από την Alpine. Παράλληλα, θα θέλει να μειώσει τη διαφορά από τις τρεις κορυφαίες ομάδες.

H McLaren διαθέτει καινούργια οδηγική σύνθεση για το 2023, με τον 23χρονο Βρετανό Lando Norris να είναι ο ηγέτης της ομάδας (στην 5η του σεζόν με αυτήν), που καλωσορίζει τον 21 ετών Αυστραλό Oscar Piastri. Οι δύο οδηγοί αποτελούν το νεότερο οδηγικό δίδυμο του φετινού grid της Formula 1. Επίσης, την ηγεσία της McLaren ανέλαβε ο Ιταλός Andrea Stella, αντικαθιστώντας τον Andreas Seidl, ο οποίος μετέβη στη Sauber.

Ένας από τους τομείς που θα προσπαθήσει να βελτιωθεί η βρετανική ομάδα φέτος είναι η συμπεριφορά στην είσοδο στις στροφές, όταν το μονοθέσιο φρενάρει και στρίβει μαζί, όπου πολλές φορές παρουσίαζε διαφροετική συμπεριφορά σε κάθε καμπή της πίστας. Η ΜCL60 έχει διατηρήσει τη γεωμετρία αναρτήσεων pullrod εμπρός και pushrod πίσω, την οποία είχε υιοθετήσει και η Red Bull το 2022.

Στην MCL60, ξεχωρίζει ο τρόπος με τον οποίο ενώνεται το επάνω ψαλίδι της εμπρός ανάρτησης με το πλαίσιο, καθώς η ράβδος βρίσκεται πολύ ψηλά (για να διατράσσει λιγότερο τη ροή του αέρα) και δημιουργεί έναν περίεργο σύνδεσμο που προεξέχει από εμπρός μέρος του monocoque.

Πολύ διαφορετικά σε σύγκριση με πέρυσι είναι τα καλύμματα των ψυγείων, τα οποία ακολουθούν τη σχολή της Red Bull και της Alpine. Το κάτω χείλος της εισαγωγής αέρας εκτείνεται περισσότερο προς τα εμπρός από ό,τι το επάνω (όπως στη Red Bull πέρυσι), ενώ στο επάνω μέρος των καλυμμάτων των ψυγείων υπάρχει ένα κανάλι (και διατρήσεις) σε μια διάταξη παρομοια με αυτήν της περυσινής Alpine.

Υπάρχει έντονη εσοχή στο κάτω εμπρός μέρος των καλυμμάτων των ψυγείων και έχουν καθοδική πορεία προς τα πίσω, όπως συμβαίνει με όλα τα μονοθέσια που έχουμε δει μέχρι στιγμής. Διατηρήθηκε η μεγάλη κεντρική οπή εξόδου θερμού αέρα.

H McLaren δεν είναι απόλυτα ικανοποιημένη με το μονοθέσιο της παρουσίασης

O Andrea Stella δήλωσε ότι «δεν αποτελεί μυστήριο» ότι οι μεγαλύτερες αλλαγές στο καινούργιο μονοθέσιο «έχουν να κάνουν κυρίως με την αεροδυναμική. Αλλά υπάρχουν και κάποιοι άλλοι τομείς, για παράδειγμα όσον αφορά την αλληλεπίδραση με τα ελαστικά. Υπάρχουν κάποιοι άλλοι τομείς του μονοθεσίου που θα βελτιωθούν από τις αναβαθμίσεις στα πρώτα στάδια της σεζόν. Έτσι, είμαστε ευχαριστημένοι. Όχι απόλυτα χαρούμενοι για το μονοθέσιο της παρουσίασης, αλλά αισιόδοξοι ότι σύντομα θα κάνουμε ένα καλό βήμα» (εξέλιξης).

Συνεπώς η McLaren ποντάρει σε εξελίξεις νωρίς στη σεζόν. Ο Stella δήλωσε: «Ενώ είμαστε ευχαριστημένοι με την εξέλιξη του μονοθεσίου στους περισσότερους τομείς, υπάρχουν κάποιοι άλλοι, στους οποίους συνειδητοποιήσαμε λίγο αργά ότι πρέπει να δώσουμε προτεραιότητα, προς κάποιες πραγματικά ισχυρές κατευθύνσεις. Έτσι, δεν καταφέραμε να αξιοποιήσουμε απαραίτητα αυτή την κατεύθυνση σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο μιλάω για τις αναβαθμίσεις που θα έρθουν μετά την έναρξη της σεζόν».

«Υπάρχουν ήδη καλές αναβαθμίσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη και θα πρέπει να φτάσουν στην πίστα πολύ νωρίς μέσα στη σεζόν. Αυτό θα μας επιτρέψει να κάνουμε ένα αξιοπρεπές βήμα προς τα εμπρός, αλλά δεν είμαστε αφελείς, γνωρίζουμε ότι σχεδόν όλες οι ομάδες θα λένε τα ίδια για τις αναβαθμίσεις».

«Κατά τη διάρκεια της σεζόν, θα θέλαμε να καθιερωθούμε στην πρώτη τετράδα. Γνωρίζουμε ρεαλιστικά ότι δεν μπορούμε να απειλήσουμε τις τρεις κορυφαίες ομάδες, μπορεί να υπάρχει η δυνατότητα να είμαστε απλώς στο τέταρτο καλύτερο μονοθέσιο κατά τη διάρκεια της σεζόν. Είμαστε ρεαλιστές όσον αφορά το εγγύς μέλλον».

Εντυπωσιασμένη η ομάδα από τον Piastri

Ο Andrea Stella δήλωσε για τον νέο οδηγό της McLaren, τον Oscar Piastri: «Είναι σχεδόν πάντα λίγο δυσαρεστημένος, που είναι μια καλή θέση για έναν οδηγό να βρίσκεται. Είναι άνθρωπος λίγων λέξεων, αλλά αυτά τα λόγια θα είναι τα σωστά. Για παράδειγμα, τους δίνουμε κάποια αρχεία ήχου για να ακούσουν προηγούμενους αγώνες. Ο τρόπος με τον οποίο μπαίνει στην ουσία των πραγμάτων και ακόμη και με ερωτήσεις όπως ‘γιατί το κάνατε αυτό; Θα μπορούσατε να είχατε κάνει αυτό. Θα μπορούσατε να είχατε κάνει αυτό’».

«Με κάποιο τρόπο σε προκαλεί, αν αυτό έχει νόημα, με έναν πολύ ευγενικό και εποικοδομητικό τρόπο. Αλλά δεν παίρνει τα πράγματα επιφανειακά και δεν θα σταματήσει να προκαλεί μόνο και μόνο για να ευχαριστήσει το περιβάλλον. Δεν είναι αυτό που θέλουμε, θέλουμε να μας προκαλούν. Είναι ένας απαιτητικός άνθρωπος που θα πρέπει να βοηθήσει στην ανύψωση των στάνταρ. Μας έχει εντυπωσιάσει. Δούλεψα με μερικούς πολύ επιτυχημένους οδηγούς στο παρελθόν (όπως τον Michael Schumacher) και ένα χαρακτηριστικό τους είναι πως νιώθουν πάντα λίγο δυσαρεστημένοι, όσον αφορά τα αγωνιστικά δρώμενα».

Αλλαγές θέλει ο Norris

Από την πλευρά του, ο Lando Norris δήλωσε ότι θέλει να δει την ομάδα να αλλάζει σε κάποιους βασικούς τομείς: «Πιστεύω ότι για να αρχίσουμε να κάνουμε τα μεγαλύτερα βήματα, πρέπει να προσπαθήσουμε να αλλάξουμε κάποια πιο θεμελιώδη πράγματα. Κάποια πράγματα με τα οποία νομίζω ότι ως ομάδα δυσκολευόμαστε τα τελευταία 3-4 χρόνια που είμαι μέλος της McLaren. Και απλά να ξεκλειδώσουμε και να φέρουμε κάποιες αλλαγές στο μονοθέσιο».

«Αυτό είναι κάτι που πίεσα πολύ σκληρά την περασμένη σεζόν, είναι αυτά τα μικρά πράγματα που εμφανίζονται συνεχώς, σε κάθε διαφορετικό μονοθέσιο. Είναι κάποια πράγματα που είναι πολύ παρόμοια, τα οποία δεν είμαστε ή δεν ήμασταν σε θέση να κατανοήσουμε ή να αλλάξουμε πάρα πολύ», όπως τα προβλήματα στην είσοδο των στροφών.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!