F1: Απλή τύχη οι εγκαταλείψεις του Ferando Alonso

O Fernando Alonso δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος από την εγκατάλειψή του στο GP Μεξικού, ωστόσο, η Alpine ισχυρίζεται ότι είναι απλή τύχη που έχουν παρουσιαστεί περισσότερα προβλήματα αξιοπιστίας στο δικό του μονοθέσιο.

F1: Απλή τύχη οι εγκαταλείψεις του Ferando Alonso

O Fernando Alonso δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος από την εγκατάλειψή του στο GP Μεξικού, ωστόσο, η Alpine ισχυρίζεται ότι είναι απλή τύχη που έχουν παρουσιαστεί περισσότερα προβλήματα αξιοπιστίας στο δικό του μονοθέσιο.

Στο GP Μεξικού, ο Fernando Alonso εγκατέλειψε για 4η φορά φέτος, λόγω προβλημάτων αξιοπιστίας και δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος για αυτό. Πέραν από αυτές τις εγκαταλείψεις, είχε προβλήματα και στο σπριντ της Αυστρίας και τον αγώνα του Καναδά. Ο Ισπανός δύο φορές Πρωταθλητής, που θα μεταβεί στην ομάδα της Aston Martin του χρόνου, θα μπορούσε να είχε παλέψει για την 7η θέση στο Μεξικό, κατέληξε όμως να εγκαταλείψει με πρόβλημα σε έναν από τους κυλίνδρους του κινητήρα της Renault στην πλάτη του.

Η Alpine έχει προβάδισμα 7 βαθμών στη μάχη με τη McLaren για την 4η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Ο Alonso δήλωσε μετά τον αγώνα στο Μεξικό: «Το μονοθέσιο #14 σταμάτησε πριν από την καρό σημαία. Νομίζω ότι μέχρι στιγμής έχουμε χάσει περίπου 70 βαθμούς. Αλλά δεν έχει νόημα να μιλάμε για αυτό για άλλη μια φορά. Απομένουν μόνο δύο αγώνες και μετά ένα νέο κεφάλαιο».

«Νομίζω ότι το Austin και το Μεξικό ήταν οι καλύτεροι αγώνες μου από προσωπική άποψη. Από πλευράς ρυθμού, ήμουν περίπου 20 δευτερόλεπτα ή κάτι τέτοιο μπροστά από τις McLaren και τον team-mate μου. Ένιωθα γρήγορος, αλλά για άλλη μια φορά το μονοθέσιο #14 σταμάτησε».

Στα λόγια του Ισπανού διακρίνεται η απογοήτευσή του, με τα περισσότερα προβλήματα να εμφανίζονται στο δικό του μονοθέσιο, καθώς και η ανυπομονησία του να μεταβεί στην καινούργια του ομάδα. Ο Alonso δήλωσε επίσης: «Είναι εκπληκτικό το γεγονός ότι μόνο 1-2 μονοθέσια εγκαταλείπουν σε κάθε αγώνα και πάντα μεταξύ τους βρίσκεται το μονοθέσιο #14. Έχουν αστοχήσει πέντε κινητήρες μου φέτος, νομίζω».

«Το πρόβλημα στις κατατακτήριες δοκιμές στην Αυστραλία, στην Αυστρία, δεν ξεκίνησα καν το σπριντ λόγω προβλήματος στα ηλεκτρικά. Οπότε νομίζω ότι από 19 αγώνες, στους μισούς πάνω-κάτω, δεν έχουμε πάρει τους βαθμούς που μας αξίζουν. Πιστεύω ότι είμαστε απροετοίμαστοι».

«Ο κινητήρας δεν μπορεί να τερματίσει τους αγώνες. Δεν μπορεί να είναι κακή τύχη όταν πρέπει να αλλάξεις έξι ή επτά κινητήρες, όπως κάναμε εμείς, και παρόλα αυτά δεν τερμάτιζαν στους αγώνες. Νομίζω ότι έχουν κάποια δουλειά να κάνουν το χειμώνα, ελπίζω όχι πάρα πολύ».

Προβλήματα με τον κινητήρα του αντιμετώπισε και ο έτερος οδηγός της Alpine, Esteban Ocon, στο GP Μεξικού: «Είχαμε πολλά προβλήματα απαγωγής θερμότητας σε όλο τον αγώνα, καθώς έπρεπε να σηκώνω το πόδι μου από το γκάζι πριν τα φρεναρίσματα για αρκετά μεγάλο μέρος του αγώνα. Δεν μπορούσα πραγματικά να επιτεθώ στο μέγιστο».

«Η ομάδα είπε ότι ήταν κρίσιμο να σηκώνω το πόδι μου από το γκάζι για πολλά δευτερόλεπτα και όταν το κάνεις αυτό, προφανώς δεν επιταχύνεις. Έτσι, χάνεις πολύ χρόνο γύρου, ειδικά σε μια πίστα όπως αυτή. Τα καταφέραμε, τερματίσαμε τον αγώνα, που είναι το πιο σημαντικό. Αλλά χάσαμε μερικούς σημαντικούς βαθμούς σήμερα ως ομάδα».

F1 - Esteban Ocon (Alpine), GP Μεξικού 2022

Ωστόσο, ο Ocon αρνείται ότι όλα τα προβλήματα αξιοπιστίας της Alpine έχουν εμφανιστεί στο μονοθέσιο του Alonso. «Αστόχησε το κιβώτιό μου στην Imola και εγκατέλειψα στο Silverstone και στη Σιγκαπούρη. Μπορώ να υπολογίζω και αυτά από την πλευρά μου. Είχαμε και οι δύο προβλήματα. Κι εγώ έχει αλλάξει έξι κινητήρες όπως αυτός, προφανώς είχα έναν καινούργιο στο Μεξικό. Είμαστε στον ίδιο αριθμό κινητήρων».

Ο Ocon τόνισε ότι η Alpine έχει βάλει ως προτεραιότητα την απόδοση έναντι της αξιοπιστίας: «Είμαστε ευχαριστημένοι με τη στρατηγική της ομάδας να βάλει το ρυθμό του μονοθεσίου πριν από την αξιοπιστία. Αυτός ήταν πάντα ο στόχος της ομάδας. Σήμερα ήταν λίγο απρόσμενο, οπότε κάτι που πρέπει να κατανοήσουμε».

Το ίδιο υποστήριξε και ο επικεφαλής της γαλλικής ομάδας, Otmar Szafnauer: «Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι στην αρχή της χρονιάς, είχαμε θέσει ως στόχο -πριν έρθω στην ομάδα- να επικεντρωθούμε στις επιδόσεις, επειδή η εξέλιξη της μονάδας ισχύος επρόκειτο να παγώσει. Πήραμε μια συνειδητή απόφαση να πιέσουμε όσον αφορά τις επιδόσεις και να διορθώσουμε τα προβλήματα αξιοπιστίας καθώς τα εντοπίζαμε, επειδή η FIA το επιτρέπει αυτό».

«Δεν το κάναμε επίτηδες για να μην είμαστε αξιόπιστοι, αλλά αν κλίνεις προς μία κατεύθυνση, σπρώχνεις το όριο των επιδόσεων, επειδή δεν μπορείς να προσθέσεις απόδοση από τώρα έως το 2026. Μπορείς όμως να διορθώσεις τα προβλήματα αξιοπιστίας και μπορούμε να το κάνουμε κατά τη διάρκεια του χειμώνα. Έτσι, από στρατηγικής άποψης, νομίζω ότι ήταν το σωστό πράγμα που έπρεπε να κάνουμε».

F1 - Esteban Ocon (Alpine), GP Μεξικού 2022

Για τους ισχυρισμούς του Alonso ότι τα περισσότερα προβλήματα εμφανίζονται στο δικό του μονοθέσιο, ο Szafnauer σχολίασε: «Δεν έχουμε διαφορετικούς ανθρώπους να προετοιμάζουν τον κινητήρα του Esteban και τον κινητήρα του Fernando, όλοι αναμειγνύονται. Η πιθανότητα να συμβεί κάτι τέτοιο δεν είναι μηδενική. Οπότε μπορεί να συμβεί».

«Αλλά είναι πιο χαμηλό να το έχουμε πάντα στη μία ή την άλλη πλευρά. Αλλά, όταν ήμουν στη Honda, δεν μπορώ να θυμηθώ πόσες αστοχίες κινητήρα είχε ο Takuma Sato, περίπου 13 σε ένα χρόνο, και ο Jenson (Button) δεν είχε καμία. Μηδέν. Και πάντα προέκυπτε το ερώτημα, αλλά δεν μπορούσαμε να βρούμε τίποτα που να δείχνει ότι έφταιγε κάτι στη μία ή την άλλη πλευρά».

«Σε εκείνο το σημείο, το ερώτημα ήταν πάντα: Μήπως ο Takuma οδηγεί τόσο διαφορετικά από τον Jenson, ώστε να συμβαίνει πάντα στη δική του πλευρά; Νομίζω ότι ήταν απλά τύχη. Έτσι, νομίζω ότι είναι το ίδιο και τώρα». Σε ερώτηση αν υπήρχε συγκεκριμένος λόγος, ο Szafnauer απάντησε: «Όχι από όσα μπορούμε να βρούμε. Οπότε δεν είναι ότι μπορούμε να δούμε ότι αυτό είναι το σύνολο των συνθηκών και είναι πάντα από την πλευρά του Fernando».

F1 - Esteban Ocon (Alpine), GP Μεξικού 2022

Το καλό για την ομάδα της Alpine, είναι ότι ο κινητήρας του Alonso που αστόχησε στο Μεξικό δεν ήταν προγραμματισμένο να χρησιμοποιηθεί ξανά, συνεπώς ο Ισπανός δεν αντιμετωπίζει τον κίνδυνο ποινών για τους δύο τελευταίους αγώνες. Ο Szafnauer δήλωσε: «Αυτός ο κινητήρας δεν επρόκειτο να χρησιμοποιηθεί ξανά ούτως ή άλλως. Ωστόσο, η βασική αιτία δεν είναι ακόμη γνωστή».

Για τα προβλήματα του Ocon, o Αμερικανός επικεφαλής της Alpine ανέφερε: «Στο δεύτερο μισό του αγώνα, ο Esteban άρχισε να χάνει πίεση νερού, οπότε έπρεπε να σηκώνει το πόδι του από το γκάζι πριν από τα φρεναρίσματα. Δεν ξέρουμε ακόμα τι φταίει. Αλλά φαινόταν ότι ήταν μια μικρή διαρροή κάπου στο σύστημα και για αυτό και αρχίζεις να χάνεις πίεση».

«Ο καλύτερος τρόπος ήταν να το σταθεροποιήσουμε. Αν μπορείτε να φανταστείτε, αν βράζετε νερό, η πίεση θα αυξηθεί σε όποιο δοχείο κι αν βρίσκεται, και το κατεβάζετε από τη φωτιά, το ψύχετε, λιγότερη πίεση, μικρότερη διαρροή. Οπότε, δεν προκάλεσε καμία ζημιά. Αλλά δεν γνωρίζουμε τη βασική αιτία».

F1 - Esteban Ocon (Alpine), GP Μεξικού 2022

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!