F1: Στρατηγική Mercedes και αντιδράσεις Russell

Η Mercedes δεν ακολούθησε την ιδανική στρατηγική στο GP Μεξικού και ο George Russell εξέφρασε την αντίθεσή του προς τις επιλογές της ομάδας στα μηνύματά του στον ασύρματο.

F1: Στρατηγική Mercedes και αντιδράσεις Russell

Η Mercedes δεν ακολούθησε την ιδανική στρατηγική στο GP Μεξικού και ο George Russell εξέφρασε την αντίθεσή του προς τις επιλογές της ομάδας στα μηνύματά του στον ασύρματο.

Στο GP Μεξικού, η Mercedes έδειξε την πιο ανταγωνιστική φετινή της εικόνα στο GP Μεξικού, ωστόσο η στρατηγική που επέλεξε δεν ήταν ιδανική. Η γερμανική ομάδα πήγε κόντρα στις επιθυμίες των οδηγών της. Ο Lewis Hamilton ήθελε να εκκινήσει με τη μαλακή γόμα, ενώ ο George Russell ήθελε να επεκτείνει το πρώτο stint με τη μέση γόμα και να βάλει τη μαλακή στο τέλος.

Αν η Mercedes είχε βάλει τη μαλακή γόμα στην εκκίνηση, πιθανότατα ο Hamilton δεν θα είχε τη δυνατότητα να ακολουθήσει από τόσο κοντά τον Max Verstappen καθ’ όλη τη διάρκεια του πρώτου stint, καθώς η Red Bull προστάτευε καλύτερα τα ελαστικά της. Παράλληλα, η Mercedes δεν είχε τη δυνατότητα να επεκτείνει περισσότερο το πρώτο stint του Hamilton, καθώς ο Βρετανός κινδύνευε να δεχθεί undercut από τον Sergio Perez.

Στην περίπτωση του Russell, η Mercedes δεν είχε τίποτα να χάσει, καθώς οι Ferrari βρίσκονταν πολύ πίσω. Ωστόσο, η γερμανική ομάδα δεν πίστευε ότι η μαλακή γόμα θα μπορούσε να διαρκέσει περισσότερους από 20 γύρους. Η στρατηγική του Daniel Ricciardo (μεγάλο stint με μέση γόμα και μετάβαση στη μαλακή) αποδείχθηκε -εκ των υστέρων- ότι λειτούργησε περίφημα, ωστόσο η Mercedes δεν είχε την πεποίθηση ότι θα μπορούσε να προβεί σε αυτή την επιλογή.

Η Mercedes όμως επέλεξε την «ασφάλεια» του σκληρού ελαστικού, όσον αφορά την καταπόνηση, αλλά είχε το πρόβλημα ότι δεν ήταν εύκολο να διατηρηθεί στο ιδανικό πλαίσιο θερμοκρασίας και υστερούσε σε απόδοση. Άλλωστε, η Pirelli είχε παραδεχθεί ότι είχε κάνει συντηρητική επιλογή όσον αφορά τις γόμες ελαστικών του GP Μεξικού και θα μπορούσε να έχει φέρει πιο μαλακές.

O επικεφαλής της Ferrari, Mattia Binotto, δήλωσε ότι η Mercedes έχει χάσει τη νίκη στους δύο τελευταίους αγώνες λόγω λάθος επιλογής ελαστικών. Ο επικεφαλής της Red Bull, Christian Horner, χαρακτήρισε τη στρατηγική της Mercedes συντηρητική: «Με τη σκληρή, δεν υπάρχει τόσο υψηλή πρόσφυση στο ελαστικό. Οπότε, μας εξέπληξε αρκετά το γεγονός ότι η Mercedes πήγε τόσο συντηρητικά με τη στρατηγική μέσης/σκληρής γόμας».

Παράλληλα, ο George Russell ανέφερε ότι ήταν υπερβολικά προσεκτικός στην εκκίνηση, επειδή μαχόταν με τον team-mate του και αυτό ήταν που του κόστισε δύο θέσεις. «Ήξερα ότι δεν θα μπορούσα να προσπεράσω τον Max (Verstappen) από την εξωτερική/ Αλλά έχοντας τον Lewis στην εσωτερική δεν ήθελα να είμαι πολύ επιθετικός, προφανώς επειδή είναι ο team-mate μου».

«Τελικά, αυτό μου κόστισε, και με έκανε να χάσω δύοθέσεις. Έτσι, αν είχα καταφέρει τελικά να διατηρήσω τη θέση μου, πιθανότατα θα είχα τερματίσει δεύτερος». Αν δεν είχε δίπλα του τον Hamilton, ο Russell δήλωσε ότι θα είχε ακολουθήσει διαφορετική τακτική: «Για να είμαι ειλικρινής, κανονικά στην 1η στροφή θα είχα απλά ανοίξει τη γραμμή μου ή στη 2η στροφή θα είχα ωθήσει τον οδηγό προς την εξωτερική».

«Έτσι λειτουργεί το παιχνίδι μερικές φορές. Θέλω να πιστεύω ότι θα ήταν το ίδιο αν είχε γίνει το αντίθετο. Μπορεί ναι, ίσως όχι, δεν είμαι πολύ σίγουρος. Όμως, οι τρεις τελευταίοι αγώνες ήταν λίγο μπερδεμένοι για μένα, είχα πολλά περιστατικά, πολλά λάθη. Και για αυτό ίσως το προσέγγισα πολύ προσεκτικά. Και κάπου εκεί υπάρχει μια ισορροπία».

«Θα ήταν επίσης ενδιαφέρον να δούμε πως θα αποδίδαμε αν είχαμε ξεκινήσει με τη μαλακή γόμα και είχαμε μεταβεί στη μέση, ή ακόμα και αν είχαμε επεκτείνει το stint με τη μέση και είχαμε πάει για τη μαλακή στο τέλος. Αυτό ήταν που επεδίωκα στο μονοθέσιο. Όλα είναι πιο εύκολα εκ των υστέρων. Δεν υπήρχε πραγματική σκέψη να ξεκινήσουμε με τη μαλακή, αλλά σίγουρα υπήρχε η σκέψη να επεκτείνουμε το stint με τη μέση και να πάμε στη μαλακή».

«Δεν είμαι πολύ σίγουρος, νομίζω ότι αντιδράσαμε στον Latifi και τον Lewis, και οι δύο έβαλαν τη σκληρή και έγραφαν ταχύτερα προσωπικά sector παντού. Αλλά η σκληρή γόμα απλά δεν λειτούργησε από τον δεύτερο γύρο και μετά. Νομίζω ότι γενικά αυτό το Σαββατοκύριακο η Pirelli έφερε πολύ σκληρές γόμες. Έτσι, η μαλακή θα έπρεπε να είναι η μεσαία, η μεσαία θα έπρεπε να είναι η σκληρή και η σκληρή ήταν ουσιαστικά πολύ σκληρή».

«Έτσι, είναι λίγο απογοητευτικό, βλέποντας την απόδοση του Ricciardo, γιατί πραγματικά ένιωθα ότι θα μπορούσα να συνεχίσω με τη μέση σε καλό ρυθμό και θα ‘πετούσαμε’ στο τέλος με τη μαλακή». Ο Russell ανέφερε στον ασύρματο της Mercedes ότι δεν αισθανόταν καλά με τη σκληρή γόμα και μερικά από τα σχόλιά του έδειχναν ένα βαθμό δυσαρέσκειας με την επιλογή που είχε κάνει η ομάδα.

F1 - George Russell (Mercedes), GP Μεξικού 2022

O Russell όμως προσπάθησε να μειώσει τη σημασία της αντίδρασής του: «Δεν νομίζω ότι υπήρχε τόσο μεγάλη απογοήτευση. Απλά προσπαθείς να περάσεις την άποψή σου, και όταν είσαι εκεί έξω, είναι σωματικά απαιτητικό. Συμβαίνουν πολλά και παλεύεις με το μονοθέσιο, και μπορεί να φαίνεται έτσι» (ο τόνος της φωνής του).

«Αλλά προσπαθούσα να περάσω την άποψή μου. Ένιωθα καλά με τη μέση γόμα. Ο ρυθμός έδειχνε δυνατός, πριν ο Lewis μπει στα pits, μείωνα τη διαφορά. Όταν ήμουν επικεφαλής, έκανα ταχύτερες προσωπικές επιδόσεις. Όπως είπα, είναι τόσο εύκολο εκ των υστέρων, και ίσως θα έπρεπε να είχαμε αναγνωρίσει ότι δεν υπήρχε περίπτωση να καταφέρω να προσπεράσω τον Checo (Perez) με τη σκληρή γόμα. O μόνος τρόπος θα ήταν να βάλω τη μαλακή».

F1 - George Russell (Mercedes), GP Μεξικού 2022

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!