F1: Για πόσο θα συνεχιστούν οι δυσκολίες του Hamilton στη Ferrari;

Το ανησυχητικό με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Lewis Hamilton στην προσαρμογή του στο μονοθέσιο της Ferrari για τη φετινή σεζόν της Formula 1, είναι πως ο ίδιος προβλέπει ότι θα συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

F1: Για πόσο θα συνεχιστούν οι δυσκολίες του Hamilton στη Ferrari;

Το ανησυχητικό με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο Lewis Hamilton στην προσαρμογή του στο μονοθέσιο της Ferrari για τη φετινή σεζόν της Formula 1, είναι πως ο ίδιος προβλέπει ότι θα συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

Έπειτα από τη νίκη στο σπριντ του Grand Prix Κίνας, η πρώτη σεζόν του Lewis Hamilton με τη Ferrari στη Formula 1 έχει πάρει την… κάτω βόλτα. Βρέθηκε μισό δευτερόλεπτο πίσω από τον team-mate του στη Scuderia, Charles Leclerc, στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Σαουδικής Αραβίας και δεν ήταν ευχαριστημένος από την απόδοσή του στον αγώνα. Το ανησυχητικό είναι ότι ο Βρετανός 7άκις Πρωταθλητής προβλέπει ότι αυτή η εικόνα θα συνεχιστεί κατά τη διάρκεια της σεζόν.

Ο Hamilton αναφέρει ότι «δεν έχει απάντηση» στις επιδόσεις του Leclerc, o οποίος «οδηγεί αυτό το αυτοκίνητο εδώ και πολύ καιρό, οπότε σίγουρα το γνωρίζει πολύ καλά. Υπάρχουν πολλά στα δεδομένα, σίγουρα. Θέλω να πω, ειλικρινά, δεν φαίνεται να υπάρχει μεγάλη διαφορά στα δεδομένα».

«Απλά… πηγαίνω πιο αργά στις στροφές. Έχουμε ελαφρώς διαφορετικό στήσιμο, πρέπει να κοιτάξω και να δω αν αυτό είναι ο τρόπος που αρέσει στο μονοθέσιο». Από το GP Ιαπωνίας, ο Leclerc έχει βρει ένα αρκετά ακραίο στήσιμο το οποίο τον βοηθά να αντλεί το μέγιστο από τις -περιορισμένες- δυνατότητες του φετινού μονοθεσίου.

F1 SAUDI ARABIAN GRAND PRIX 2025

Από την πλευρά του, ο Hamilton έχει αναφέρει ότι οι συνήθειες που έχει αποκτήσει έπειτα από 12 χρόνια στη Mercedes θα χρειαστούν καιρό για να ξεπεραστούν και ανέφερε τομείς στους οποίους δυσκολεύεται να προσαρμοστεί, όπως η συμπεριφορά των δισκόφρενων της Brembo (αντί των Carbon Industrie που χρησιμοποιούσε στη Mercedes) καθώς και του ρόλου της επιβράδυνσης του κινητήρα της Ferrari στις ζώνες πέδησης, που δεν χρησιμοποιούσε στη γερμανική ομάδα. Ανέφερε μάλιστα ότι για να βελτιωθεί θα χρειαστεί… «μεταμόσχευση εγκεφάλου».

Έπειτα από το GP Σαουδικής Αραβίας, ο Hamilton δήλωσε: «Τίποτα θετικό. Ήταν φρικτό. Δεν ήταν καθόλου ευχάριστο. Δυσκολεύομαι να νιώσω το μονοθέσιο από κάτω μου. Αλλά δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο. Δεν υπάρχει τίποτα που να λέει “αυτό είναι το θέμα”. Στις κατατακτήριες δοκιμές είναι να αντλήσω απόδοση. Στον αγώνα δοκίμασα τα πάντα και το μονοθέσιο απλά δεν ήθελε να πάει πιο γρήγορα».

Επίσης, προβλέπει ότι οι δυσκολίες του θα συνεχιστούν: «Προς το παρόν, δεν υπάρχει λύση. Έτσι θα είναι για το υπόλοιπο της χρονιάς. Απλά θα είναι οδυνηρό. Πρέπει απλώς να συνεχίσω να παίρνω μια βαθιά ανάσα. Ξέρω ότι οι οπαδοί δεν είναι ευχαριστημένοι. Είμαι σίγουρος ότι η ομάδα δεν είναι χαρούμενη. Ξέρω ότι τα αφεντικά δεν είναι ευχαριστημένα. Και εγώ δεν είμαι ευχαριστημένος με τα αποτελέσματά μου».

Προβληματική και η Ferrari

Είναι μόνο η απαισιοδοξία που εκφράζει αυτή τη στιγμή ο Βρετανός, ή όντως δεν πρόκειται να αλλάξει η κατάσταση φέτος; Για να βρούμε μερικές απαντήσεις σε αυτό θα πρέπει να εξετάσουμε πού οφείλονται οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει φέτος στη Ferrari. Πέραν από την προσαρμογή του σε ένα καινούργιο μονοθέσιο και περιβάλλον, υπάρχει μεγάλη διαφορά απόδοσης με τον Leclerc αφότου η ιταλική ομάδα έλαβε μέτρα για να αποτρέψει την επανάληψη της υπέρμετρης φθοράς του δαπέδου που οδήγησε στον αποκλεισμό του Hamilton από τα αποτελέσματα του GP Κίνας.

Η Ferrari αντιμετωπίζει δομικό πρόβλημα με το φετινό της μονοθέσιο, το οποίο δεν έχει την απαιτούμενη ακαμψία από το σύνολο κιβωτίου-πίσω ανάρτησης. Το νέο δάπεδο που παρουσιάστηκε στην SF-25 στο GP Μπαχρέιν βοήθησε την κατάσταση, όπως αναμένεται να κάνουν και οι αναβαθμίσεις που αναμένεται να παρουσιαστούν στην Imola.

F1 SAUDI ARABIAN GRAND PRIX 2025

Ωστόσο, αυτές οι –αεροδυναμικέςλύσεις δεν αντιμετωπίζουν τη ρίζα του προβλήματος. Φαίνεται ότι από τότε που η Ferrari αναγκάστηκε να αυξήσει την απόσταση του μονοθεσίου από το έδαφος ο Hamilton δυσκολεύεται σημαντικά. Είναι αυτός ο λόγος για τον οποίο πιστεύει ότι τα προβλήματά του δεν θα επιλυθούν κατά τη διάρκεια της σεζόν;

Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν η Ferrari θα έχει και πάλι ένα πολύ ανταγωνιστικό μονοθέσιο στο σπριντ του GP Μαϊάμι, καθώς λόγω του χαμηλού φορτίου καυσίμου θα μπορεί να στήσει το μονοθέσιο με μικρότερη απόσταση από το έδαφος. Επίσης θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η Κίνα, όπου ο Hamilton κέρδισε το σπριντ είναι μία από τις πιο δυνατές πίστες του Βρετανού, ενώ σε αντίθεση, σίγουρα δεν είναι από τις αγαπημένες του Leclerc.

F1 SAUDI ARABIAN GRAND PRIX 2025

Η ελπίδα για τα μονοθέσια του 2026

Θα πρέπει επίσης να θυμηθούμε ότι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει φέτος ο Hamilton -ιδίως στις κατατακτήριες δοκιμές– δεν αποτελούν κάτι καινούργιο στη σύγχρονη γενιά μονοθεσίων ground effect που χρησιμοποιούνται από το 2022. Ο Hamilton τα έχει χαρακτηρίσει «τα χειρότερα» που έχει οδηγήσει. Μέχρι πρότινος, υπήρχε το ερώτημα αν αυτό αφορούσε αποκλειστικά μόνο τα -προβληματικά- μονοθέσια της Mercedes των τριών τελευταίων ετών. Η εικόνα του Hamilton στη Ferrari φαίνεται να το διαψεύδει αυτό -προς το παρόν.

Σε ερώτηση αν προσβλέπει στις αλλαγές τεχνικών κανονισμών με τα πολύ διαφορετικά μονοθέσια του 2026, που θα έχουν μικρότερες διαστάσεις και ελαστικά καθώς και ενεργές αεροτομές, o Hamilton απάντησε: «Για να είμαι ειλικρινής, δεν ξέρω τίποτα για το μονοθέσιο της επόμενης χρονιάς. Δεν αφιερώνω χρόνο για να το σκεφτώ. Ας ελπίσουμε ότι με λιγότερο ground effect τα πράγματα θα αλλάξουν λίγο».

F1 Lewis Hamilton (Ferrari) (8)

Το γεγονός ότι η πτώση του Hamilton σε απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές ήταν εμφανής έπειτα από την απώλεια του τίτλου του 2021 -όπου βρισκόταν σε ακμαιότατη κατάσταση- συνιστούν ότι όντως πρόκειται για «ασυμβατότητα» του οδηγικού του στυλ με τη σύγχρονη γενιά μονοθεσίων ground effect. Έκτοτε, βλέπουμε ορισμένες φορές εκλάμψεις του παλιού Hamilton, αλλά όχι όσο συχνά θα ήθελε ο ίδιος.

Ίσως τα μονοθέσια του 2026 αποτελέσουν ένα στοίχημα για τον Hamilton, μία ευκαιρία να αποδείξει ότι η εικόνα που επιδεικνύει φέτος δεν είναι αντιπροσωπευτική των πραγματικών δυνατοτήτων του πίσω από το τιμόνι, και δεν έχει έρθει απλά… το κάλεσμα του χρόνου. Άλλωστε, οι περισσότεροι παλαίμαχοι οδηγοί αγώνων έχουν παραδεχθεί ότι όταν φτάνουν σε μεγαλύτερες ηλικίες, το πρώτο πράγμα που βλέπουν ότι αρχίζει να υστερεί, είναι η απόδοσή τους στις κατατακτήριες δοκιμές.

F1 Lewis Hamilton (Ferrari) (6)

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!