F1-GP Μπαχρέιν: Απόλυτος κυρίαρχος ο Oscar Piastri

O Oscar Piastri κατέκτησε τη νίκη στη «δεύτερη έδρα» της McLaren, το Μπαχρέιν, κυριαρχώντας απόλυτα, σε μία ημέρα που ο Lando Norris διέπραξε πολλά λάθη, για να τερματίσει 3ος, πίσω από τον George Russell, ο οποίος βρισκόταν υπό έρευνα, αλλά δεν δέχθηκε ποινή.

F1-GP Μπαχρέιν: Απόλυτος κυρίαρχος ο Oscar Piastri

O Oscar Piastri κατέκτησε τη νίκη στη «δεύτερη έδρα» της McLaren, το Μπαχρέιν, κυριαρχώντας απόλυτα, σε μία ημέρα που ο Lando Norris διέπραξε πολλά λάθη, για να τερματίσει 3ος, πίσω από τον George Russell, ο οποίος βρισκόταν υπό έρευνα, αλλά δεν δέχθηκε ποινή.

Στο Grand Prix Μπαχρέιν, τον 4ο γύρο της φετινής σεζόν της Formula 1, ο Oscar Piastri ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος, και παρότι το αυτοκίνητο ασφαλείας στο μέσο περίπου του αγώνα εκμηδένισε τη διαφορά ασφαλείας 7 δλ. που είχε αναπτύξει, δεν απειλήθηκε ποτέ, οδηγώντας άψογα, χωρίς να υπερβάλει, καθώς απομακρυνόταν πάντα από τους αντιπάλους του με αργό, αλλά σταθερό ρυθμό, χωρίς να επιβαρύνει τα ελαστικά του.

Απέκρουσε με αποφασιστικότητα την επίθεση του George Russell στην εκκίνηση, και από εκεί και έπειτα δεν χρειάστηκε να ανησυχήσει πολύ, καθώς διαχειρίστηκε άψογα και την επανεκκίνηση από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Το μόνο του πρόβλημα ήταν ότι δεν λειτουργούσε το σύστημα πόσιμου υγρού στο μονοθέσιό του προς το τέλος του αγώνα. Με αυτή τη νίκη, ο Piastri έγινε ο πρώτος οδηγός που ανεβαίνει φέτος στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου δεύτερη φορά.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το GP Μπαχρέιν

Επίσης, κατέκτησε την πρώτη νίκη της McLaren στην έδρα των ιδιοκτητών της, δηλαδή της Mumtalakat, του επενδυτικού ταμείου του Μπαχρέιν. Μέσα σε τρεις αγώνες, ο Piastri κατάφερε να μειώσει τη διαφορά 23 βαθμών που τον χώριζε από τον team-mate του έπειτα από την πρεμιέρα στην πατρίδα του, σε μόλις 3 βαθμούς πλέον και σίγουρα ήταν καλύτερος του Lando Norris αυτό το Σαββατοκύριακο. Η McLaren ακολούθησε επίσης την ιδανική στρατηγική εκκινώντας με τα μαλακά ελαστικά και έχοντας διαφυλάξει δύο σετ της μέσης γόμας, που αποτέλεσε το καλύτερο ελαστικό του αγώνα.

Στη δεύτερη θέση τερμάτισε έπειτα από μία πολύ καλή εμφάνιση ο George Russell, ο οποίος κατάφερε να περάσει 2ος στην εκκίνηση (όπου προσπάθησε να τεθεί επικεφαλής και μπλόκαρε τα φρένα του) και δεν την άφησε ποτέ, παρά την πίεση του Lando Norris στα τελικά στάδια. Ο Russell αντιμετώπισε προβλήματα με το την (ενιαία για όλες τις ομάδες, παρεχόμενη από τη McLaren) ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (ECU) στο μονοθέσιό του, γεγονός που οδήγησε και σε πρόβλημα με το ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης των πίσω φρένων, κάνοντας το αριστερό πεντάλ να μη λειτουργεί κάποιες φορές.

F1 Grand Prix of Bahrain

Λόγω του προβλήματος (που έσβηνε και τις ενδείξεις στην οθόνη του τιμονιού), ο Russell έπρεπε να προγραμματίσει το DRS ώστε να είναι εντελώς χειροκίνητο. Ωστόσο, προσπαθώντας να πατήσει το κουμπί στο τιμόνι του για τον ασύρματο, ενεργοποίησε κατά λάθος το DRS ενώ δεν είχε το δικαίωμα. Ο Βρετανός το έκλεισε αμέσως και επιβράδυνε για να επιβεβαιώσει ότι δεν θα κέρδιζε αγωνιστικό πλεονέκτημα. Tο περιστατικό ερευνήθηκε από τους αγωνοδίκες και τελικά δεν επιβλήθηκε καμία ποινή.

F1-GP Μπαχρέιν: Γιατί ο George Russell δεν δέχθηκε ποινή

Ο Russell ήταν αποφασιστικός στο τελικό του stint με τη μαλακή γόμα, το οποίο διήρκεσε 25 γύρους. Ήταν μία ριψοκίνδυνη επιλογή για τη Mercedes, η οποία προτίμησε τα μαλακά ελαστικά από τα σκληρά, καθώς δεν είχε άλλο σετ μέσης γόμας. Στη μονομαχία του με τον Norris, ο Russell έκανε μία κρίσιμη κίνηση στην 1η στροφή του τελευταίου γύρου, φρενάροντας περισσότερο, και περιμένοντας τον Norris να βρεθεί δίπλα του, για να τον ωθήσει εκτός γραμμής και να τον κάνει να χάσει φόρα, κάτι που του εξασφάλισε την 3η παρουσία του στο βάθρο σε 4 αγώνες φέτος.

F1 Grand Prix of Bahrain

Στην 3η θέση τερμάτισε ο Lando Norris, μόλις 0,774 δλ. μακριά από το «1-2» για τη McLaren. Ήταν ένας αγώνας γεμάτος λάθη για τον Βρετανό, ο οποίος κύλησε -εκούσια- εκτός θέσης στη σειρά εκκίνησης έχοντας υπολογίσει λάθος που βρίσκεται, και εξασφάλισε στον εαυτό του μία ποινή 5 δλ. πριν καν ξεκινήσει ο αγώνας. Ο Norris έκανε εκπληκτική εκκίνηση για να βρεθεί από την 6η θέση στην 3η, αλλά δεν κατάφερε να προσπεράσει τον Russell στο πρώτο stint. Μετά το πρώτο του pit stop, δεν είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει πίσω του τον Charles Leclerc, που διέθετε πιο φρέσκα ελαστικά.

Στην πραγματικότητα, η παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας στους γύρους 32-35, ίσως έσωσε τον αγώνα του Norris, καθώς αποτέλεσε σημαντικό πλήγμα στην μέχρι εκείνη τη στιγμή καλύτερη στρατηγική της Ferrari. O Βρετανός, εφοδιασμένος με ένα δεύτερο σετ μέσης γόμας, αντεπιτέθηκε στην επανεκκίνηση, προσπάθησε να περάσει τον Leclerc, έχασε φόρα, και κατέληξε πίσω από την άλλη Ferrari, του Lewis Hamilton.

F1 Grand Prix of Bahrain

Στη συνέχεια, ο Norris προσπέρασε το συμπατριώτη του βγαίνοντας εκτός πίστας στη στροφή 4. Οπότε, ήταν αναγκασμένος να παραχωρήσει πίσω τη θέση και να τα κάνει όλα από την αρχή. Στη συνέχεια κατάφερε να φτάσει και πάλι τον Leclerc, ο οποίος αντιμετώπισε δυσκολίες με τη σκληρή γόμα. Εντούτοις, ο Norris έκανε ένα λάθος, μπλοκάροντας τα φρένα του στην 1η στροφή στον 46ο γύρο και του χρειάστηκε άλλους 6 γύρους για να περάσει μπροστά και από την άλλη Ferrari.

Έχοντας χάσει χρόνο στις μάχες του με τις Ferrari, απέμειναν μόλις 5 γύροι στον Norris για να επιτεθεί στον Russell, ο οποίος δυσκολευόταν με την πρόσφυση των ελαστικών του και τα προβλήματα με την ECU στη Mercedes του. Ωστόσο, ο Norris δεν βρήκε τρόπο να περάσει μπροστά από τον συμπατριώτη του, και συμβιβάστηκε με την 3η θέση.

Στην 4η θέση είδε την καρό σημαία ο Charles Leclerc, ο οποίος όμως φρόντισε να παραμείνει σε εντός απόστασης 5 δλ. από τον Russell, σε περίπτωση που δεχόταν ποινή ο Βρετανός οδηγός της Mercedes. Η Ferrari ήταν η μοναδική από τις κορυφαίες ομάδες η οποία επέλεξε να εκκινήσει με τη μέση γόμα και να επεκτείνει το πρώτο stint.

F1 Charles Leclerc (Ferrari)

Ωστόσο, με πιο σκληρά ελαστικά, ο Leclerc βρέθηκε στην εκκίνηση από τη 2η στην 4η θέση, με λιγότερη πρόσφυση και προβλήματα στα φρένα. Αργότερα όμως, η στρατηγική της Ferrari φαινόταν να λειτουργεί πολύ καλά, καθώς επέτρεψε στον Μονεγάσκο να περάσει τον Norris για την 3η θέση στον 25ο γύρο, αν και δεν κατάφερε να επιτεθεί στον Russell. Η Ferrari αποφάσισε να μην εκκινήσει με τη μαλακή γόμα, διότι είχε διαπιστώσει στις ελεύθερες δοκιμές ότι αυτό το ελαστικό δεν λειτουργούσε καλά στην SF-25.

Εντέλει, τη στρατηγική της Ferrari έπληξε η παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας, καθώς την ανάγκασε να επιλέξει τη σκληρή γόμα για το τελικό stint 25 γύρων, καθώς δεν πίστεψε -όπως η Mercedes- ότι θα μπορούσε να κάνει τα μαλακά ελαστικά να διαρκέσουν τόσο πολύ. Ωστόσο, τα σκληρά ελαστικά δεν λειτουργούσαν τόσο καλά σήμερα, έτσι ο Leclerc βρέθηκε να μάχεται για πρόσφυση στα τελικά στάδια, για να χάσει τη θέση στο βάθρο μόλις 5 γύρους πριν από την καρό σημαία από τον Norris.

F1 Lewis Hamilton (Ferrari)

Πίσω από τον team-mate του τερμάτισε ο Lewis Hamilton, ο οποίος ξεκίνησε μεταξύ πολλών μονοθεσίων, και ο ρυθμός του άρχισε να βελτιώνεται καθώς τα μαλακά ελαστικά των αντιπάλων του είχαν αρχίσει να καταπονούνται σε αντίθεση με τη μέση γόμα που χρησιμοποιούσε ο ίδιος. Στο δεύτερο stint, είχε βρεθεί πίσω από τον Leclerc και είχε πολύ καλό ρυθμό, μαχόμενος με τον Norris έπειτα από την επανεκκίνηση. Ωστόσο, δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένος με τα σκληρά ελαστικά στο τελικό stint.

O Hamilton ανέφερε ότι κουβαλάει συνήθειες στο οδηγικό του στυλ από τη Mercedes, τις οποίες πρέπει να αλλάξει για το μονοθέσιο της Ferrari. Ανέφερε την αλλαγή από φρένα της Carbon Industrie σε αυτά της Brembo, που είναι πολύ διαφορετικά και ότι τώρα πρέπει να χρησιμοποιεί την επιβράδυνση του κινητήρα, κάτι που δεν έκανε στο παρελθόν. Ωστόσο, πιστεύει ότι έχει βρει πώς θέλει η Ferrari να οδηγείται, αλλά τόνισε ότι πρέπει να τα πάει καλύτερα στις κατατακτήριες δοκιμές, για να έχει καλύτερους αγώνες.

F1 Grand Prix of Bahrain

Έναν πολύ κακό αγώνα είχε ο Max Verstappen, που τερμάτισε στην 6η θέση. Ο Ολλανδός δήλωσε ότι η εκκίνησή του δεν ήταν καλή, το μονοθέσιο δεν είχε ρυθμό, η ισορροπία δεν ήταν όπως την ήθελε και υπερθέρμαινε τα ελαστικά του. Η Red Bull αντιμετώπισε προβλήματα με το φωτεινό σηματοδότη για τα pit stop, που είχε κολλήσει στο κόκκινο στα πρώτα pit stop. Συνεπώς, το πρώτο pit stop του Verstappen διήρκεσε 4,7 δλ., γεγονός που τον έκανε να κολλήσει πίσω από τη Haas του Esteban Ocon, τον οποίο δεν μπορούσε να προσπεράσει με τα σκληρά ελαστικά που χρησιμοποιούσε στο δεύτερο stint.

H Red Bull επέλεξε να διαφυλάξει δύο σετ σκληρών ελαστικών, τα οποία όμως δεν λειτούργησαν στον αγώνα. Ωστόσο, o Verstappen δήλωσε ότι ακόμα και αν είχε δύο σετ μέσης γόμας, το αποτέλεσμα δεν θα άλλαζε. Το δεύτερο pit stop του ήταν και πάλι προβληματικό, καθώς δεν ξεβιδώθηκε άμεσα το μπουλόνι του εμπρός δεξιού τροχού και το pit stop διήρκεσε 6,2 δλ., γεγονός που τον έριξε στην προτελευταία θέση.

F1 Grand Prix of Bahrain

Ο Verstappen έκανε το δεύτερο pit stop (για μέση γόμα) του 5 γύρους πριν από την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας και αποφάσισε να μην επισκεφθεί ξανά τα pits, ανεβαίνοντας στην 8η θέση καθώς οι περισσότεροι αντίπαλοί του άλλαξαν ελαστικά. Ο Verstappen κατάφερε στη συνέχεια να προσπεράσει τον Ocon και πίεζε σκληρά στους τελευταίους γύρους τον Pierre Gasly, τον οποίο κατάφερε να προσπεράσει στην 4η στροφή του τελευταίου γύρου, για να πάρει την 6η θέση, την οποία χαρακτήρισε καλή, δεδομένων των δυσκολιών που αντιμετώπισε.

Ο Gasly έκανε έναν πάρα πολύ καλό και σταθερό αγώνα, όντας ταχύτατος στο πρώτο stint μαχόμενος με αντιπάλους που είχαν ταχύτερα μονοθέσια, για καταφέρει να σημειώσει τους πρώτους βαθμούς της Alpine στη φετινή σεζόν, αν και ήταν απογοητευμένος που έχασε την 6η θέση στον τελευταίο γύρο. Επίσης, είχε κάνει το δεύετερο pit stop του μόλις 4 γύρους πριν από το αυτοκίνητο ασφαλείας.

F1 Grand Prix of Bahrain

Στην 8η θέση είδε την καρό σημαία ο Esteban Ocon, ο οποίος επίσης έκανε μία πολύ καλή εμφάνιση με τη Haas, η οποία τον έφερε στα pits πολύ νωρίς (στον 8ο γύρο), γεγονός που του επέτρεψε να βρεθεί εντός της βαθμολογούμενης δεκάδας, μαχόμενος με τον Verstappen, για να πάρει άλλο ένα πολύ καλό αποτέλεσμα για τη μικρή αμερικανική ομάδα.

Στην 9η θέση τερμάτισε ο Yuki Tsunoda, για να σημειώσει τους πρώτους βαθμούς του δεύτερου οδηγού για τη Red Bull φέτος, ωστόσο ο Ιάπωνας μαχόταν στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα με μονοθέσια από το δεύτερο γκρουπ δυναμικότητας, χωρίς να κάνει τη διαφορά, σε ένα δύσκολο αγώνα για τη Red Bull.

Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσε ο εντυπωσιακός και πολύ μαχητικός Oliver Bearman, ο οποίος κατάφερε να ανακτήσει 5 θέσεις στον πρώτο γύρο και επωφελήθηκε από την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας για να δώσει δυνατές μάχες που τον αντάμειψαν με τον 1 βαθμό της 10ης θέσης, δίνοντας στη Haas το δεύτερο διπλό τερματισμό στους βαθμούς σε 4 φετινούς αγώνες. Ο Bearman βρέθηκε 10 θέσεις μπροστά από εκεί που εκκίνησε.

F1 Grand Prix of Bahrain

Δύσκολος αγώνας με κάποια λάθη και υπερβολές για τον Andrea Kimi Antonelli, ο οποίος ξεκίνησε από την 5η θέση, αλλά κατέληξε μόλις εκτός της βαθμολογούμενης δεκάδας, έχοντας κάνει το 2ο pit stop του λίγους γύρους πριν από το αυτοκίνητο ασφαλείας και με τη Mercedes να τον φέρει και πάλι στα pits κατά τη διάρκεια του SC. Ο Ιταλός ήταν πολύ μαχητικός στις πρώτες στροφές του αγώνα και μπλόκαρε συχνά τα φρένα του, κάτι που κατέληξε να του κοστίσει δύο θέσεις στον 1ο γύρο και ζωή από τα μαλακά ελαστικά του στο τέλος του stint.

Πολύ κακή ημέρα για τον Carlos Sainz, που σύντομα «έμεινε» από ελαστικά αρκετά νωρίς στο πρώτο stint. Στη συνέχεια ενεπλάκη σε μία σύγκρουση με τον Tsunoda στην 1η στροφή, καθώς ο Ιάπωνας είχε χάσει το πίσω μέρος της Red Bull. Αυτό άνοιξε μία τρύπα στο δεξιό κάλυμμα ψυγείων της Williams του Ισπανού, που γέμισε την πίστα με κομμάτια ανθρακονημάτων και επέφερε την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Στην επανεκκίνηση, ο Sainz βούτηξε, εκτός ελέγχου με μπλοκαρισμένα φρένα, στην εσωτερική του Antοnelli στη στροφή 10, περιστατικό για το οποίο δέχθηκε ποινή 10 δλ. O Ισπανός ήταν ο μοναδικός οδηγός που εγκατέλειψε από τον αγώνα.

F1 Carlos Sainz (Williams)

Ο Jack Doohan έκανε μία δυνατή εμφάνιση με την πολύ ανταγωνιστική Alpine, αλλά η καταπόνηση ελαστικών τον έβγαλε εκτός βαθμολογούμενης δεκάδας στους τελικούς γύρους. Επίσης, ο Nico Hulenberg (13ος) αποκλείστηκε από τα αποτελέσματα του αγώνα, καθώς η σανίδα νομιμότητας στο κέντρο του δαπέδου της Sauber είχε φθαρεί πέραν από το επιτρεπτό, όπως είχε συμβεί με τη Ferrari του Hamilton στο GP Κίνας. Κακός αγώνας και για τον Liam Lawson, που προκάλεσε δύο επαφές (με Stroll και Hulkenberg) και δέχθηκε δύο χρονικές ποινές 5 και 10 δλ., ενώ και ο Isack Hadjar έπεσε από 12ος στη 16η θέση στον πρώτο γύρο.

F1 Αποτελέσματα GP Μπαχρέιν 2025

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!