Πολλοί πιστεύουν ότι η στρατηγική της McLaren στο Grand Prix Ιαπωνίας δεν ήταν αρκετά επιθετική, δεδομένου ότι ο Lando Norris εισήλθε στα pits στον ίδιο γύρο με τον επικεφαλής Max Verstappen. Εκφράζεται έντονα η άποψη ότι η βρετανική ομάδα θα έπρεπε τουλάχιστον να έχει επιχειρήσει το undercut επί του Ολλανδού, καθώς βρισκόταν σε απόσταση «βολής», γύρω στο 1,5 δλ.
Ωστόσο, αν η McLaren είχε φέρει στα pits ένα γύρο νωρίτερα τον Lando Norris, διέτρεχε τον κίνδυνο ο Βρετανός να βρεθεί πίσω από τη Haas του Oliver Bearman. O Oscar Piastri, που εισήλθε στον 21ο γύρο στα pits και βρισκόταν εκείνη τη στιγμή περίπου 2,5 δλ. πίσω από τον Norris, επέστρεψε στην πίστα 2,5 δλ. πίσω από τον Bearman. Αν ο Norris επιχειρούσε το undercut και επέστρεφε στην πίστα πίσω από τη Haas, το pit wall της McLaren θα δεχόταν δριμύτατη κριτική.
Άλλωστε, το undercut δεν ήταν απαραίτητα τόσο ισχυρό στη Suzuka, διότι δεν υπήρχε σημαντική καταπόνηση ελαστικών. Συνεπώς, η διαφορά απόδοσης παλαιών και καινούργιων ελαστικών δεν ήταν αρκετά μεγάλη, όπως αποδείχθηκε από το γεγονός ότι ο George Russell επιχείρησε undercut επί του Charles Leclerc, ο οποίος εισήλθε στα pits δύο γύρους αργότερα και κατάφερε να παραμείνει μπροστά. Σε αυτό συνέβαλε βέβαια και το γεγονός ότι ο Russell είχε βρεθεί ανάμεσα σε πιο αργούς συνδυασμούς στην πίστα.
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
- 7 SUV “Game Changers” της ελληνικής αγοράς
- Peugeot 3008: Διαθέσιμο με προνομιακή χρηματοδότηση και επιδότηση αγοράς
- Ηλεκτρικό SUV για όλους με τιμή από 29.700 € και όφελος έως 14.000 €
Η αλήθεια είναι ότι για τη McLaren, ο αγώνας κρίθηκε το Σάββατο, από τις κάτω του ιδανικού επιδόσεις των οδηγών της στο κρίσιμο σημείο των κατατακτήριων δοκιμών, στις τελικές προσπάθειες του Q3, όπου ο Max Verstappen κατάφερε να το εκμεταλλευτεί αυτό, πλασάροντας τη Red Bull μπροστά. Η McLaren θα προσπαθήσει να βελτιώσει τη συμπεριφορά του μονοθεσίου της στις κατατακτήριες δοκιμές, ώστε να είναι πιο εύκολο στην οδήγηση για τους πιλότους της, καθώς φέτος έχει αυξηθεί η σημασία των Σαββάτων, καθώς έχουν γίνει πιο δύσκολα τα προσπεράσματα στους αγώνες, λόγω της αεροδυναμικής εξέλιξης των μονοθεσίων.
Στον αγώνα, η McLaren προσπαθούσε να εξασφαλίσει το καλύτερο συνολικό αποτέλεσμα για την ομάδα της. Συνεπώς, ήθελε να προστατεύσει τον Piastri από την απειλή του undercut, αν και ο Russell δεν αποτελούσε απειλή για τον Αυστραλό. Ωστόσο, ο Piastri είχε αρχίσει να χάνει χρόνο σε σχέση με τον Norris σε εκείνη τη φάση του αγώνα και ο Leclerc, που βρισκόταν ακριβώς πίσω του προετοιμαζόταν για το δικό του pit stop. Η βρετανική ομάδα κοίταξε λοιπόν πρωτίστως να καλύψει τα νώτα του Piastri για να εξασφαλίσει τουλάχιστον το διπλό βάθρο και να μην διαταράξει τις ισορροπίες μεταξύ των οδηγών της.
Και αυτό αποκάλυψε όντως ένα πρόβλημα που θα έχει να αντιμετωπίσει η McLaren στη φετινή χρονιά, εφόσον ο Verstappen έχει τη δυνατότητα να προκαλέσει τους Norris και Piastri στη μάχη του τίτλου. Αυτό είναι το γεγονός ότι η βρετανική ομάδα θέλει να προσφέρει σε αμφότερους τους οδηγούς της ίσες ευκαιρίες να διεκδικήσουν τον τίτλο.
Έτσι, το στρατηγικό πλεονέκτημα να έχει δύο οδηγούς στις πρώτες θέσεις μπορεί να μετατραπεί σε μειονέκτημα. Διότι για να αποτελεί πραγματικό πλεονέκτημα, πρέπει η ομάδα να είναι διατεθειμένη να «θυσιάσει» εν μέρει τον αγώνα του ενός εκ των δύο για να ευνοήσει τη στρατηγική του άλλου. Αν δεν προτίθεται να το κάνει, δεν μπορεί να είναι όσο επιθετική χρειάζεται μερικές φορές. Αυτό αποτελούσε ανέκαθεν το πρόβλημα ομάδων που υποστηρίζουν αμφότερους τους πιλότους τους όταν μάχονται με άλλη ομάδα που έχει έναν ξεκάθαρο οδηγό ηγέτη.
Υπάρχει περίπτωση αυτό να κοστίσει στη McLaren φέτος στη μάχη του τίτλου; Μόνο αν μπορεί να διατηρηθεί σε απόσταση βολής βαθμολογικά ο Verstappen, με τη Red Bull να ελπίζει ότι τα πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας της εμπρός αεροτομής που θα τεθούν σε εφαρμογή στο GP Ισπανίας (9ο γύρο της σεζόν) θα αποδυναμώσουν το μονοθέσιο της McLaren. Μέχρι τότε, ο Verstappen θα προσπαθήσει να περιορίσει τις βαθμολογικές απώλειες όσο το δυνατόν περισσότερο, πράγμα που έχει καταφέρει μέχρι στιγμής.
Παράλληλα, η McLaren, δεν φαίνεται να θέλει να ευνοήσει έναν από τους δύο οδηγούς της ακόμα, τόσο νωρίς στη σεζόν. Τόσο λόγω της νοοτροπίας που έχει επιλέξει να ακολουθήσει, που αφήνει τους οδηγούς της ελεύθερους, όσο και γιατί καθώς ο Piastri έχει ανεβάσει την απόδοσή του, και ο Norris εξακολουθεί να υποπίπτει σε λάθη, η McLaren δεν θέλει να ποντάρει στο λάθος… άλογο.