F1: Η FΙΑ οργανώνει συνάντηση για τους μελλοντικούς κινητήρες

Οι κατασκευαστές κινητήρων της Formula 1 έχουν κληθεί σε συνάντηση με τη FIA στο GP Μπαχρέιν το επόμενο Σαββατοκύριακο για να συγκεντρωθούν οι απόψεις τους σχετικά με μια πιθανή μελλοντική μετάβαση σε κινητήρες V10.

F1: Η FΙΑ οργανώνει συνάντηση για τους μελλοντικούς κινητήρες

Οι κατασκευαστές κινητήρων της Formula 1 έχουν κληθεί σε συνάντηση με τη FIA στο GP Μπαχρέιν το επόμενο Σαββατοκύριακο για να συγκεντρωθούν οι απόψεις τους σχετικά με μια πιθανή μελλοντική μετάβαση σε κινητήρες V10.

H FIA κάλεσε τους κατασκευαστές μονάδων ισχύος της Formula 1 σε συνάντηση την επόμενη Παρασκευή, στα πλαίσια του Grand Prix Μπαχρέιν, ώστε να συζητηθεί μία μελλοντική μετάβαση σε ατμοσφαιρικούς κινητήρες V10 που θα χρησιμοποιούν βιώσιμα καύσιμα, με σκοπό να μειωθεί το κόστος τους και να επιστρέψει ο μαγευτικός ήχος του παρελθόντος. Η συνάντηση έχει ως στόχο να επιτρέψει στη FIA να κατανοήσει καλύτερα την άποψη των ενδιαφερόμενων και την υποστήριξη που υπάρχει για την αλλαγή των κανονισμών κινητήρων της F1 μακροπρόθεσμα.

Μέχρι στιγμής, έχουν πραγματοποιηθεί μεμονωμένες συζητήσεις μεταξύ του διευθυντή μονοθεσίων της FIA, Νικόλα Τομπάζη, και των κατασκευαστών, προκειμένου να συγκεντρωθούν κάποια προκαταρκτικά σχόλια για την ιδέα, που θα μπορούσε να εφαρμοστεί από το 2031 και έπειτα, όταν θα τελειώσει κανονικά η πενταετία χρήσης των υβριδικών V6 μονάδων ισχύος του 2026, που θα αυξήσουν την ισχύ του ηλεκτρικού συστήματος περίπου στο ήμισυ του συνόλου.

Ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, ο οποίος έχει υποστηρίξει τη διαδικασία αξιολόγησης των V10, θα παραστεί για πρώτη φορά φέτος σε Grand Prix της Formula 1 στο Μπαχρέιν. Δεν υπάρχει καμία πρόταση στο τραπέζι αυτή τη στιγμή μια σαφής κατεύθυνση. Αλλά η FIA θέλει να μάθει πού στέκονται οι κατασκευαστές επί αυτού.

Ωστόσο, οι ελπίδες που μπορεί να είχε ο Ben Sulayem να βρει αρκετή υποστήριξη για να επιταχύνει την αλλαγή για το 2028 φαίνεται να εξανεμίζονται, καθώς -όπως είναι φυσικό- δεν υπάρχει αρκετή υποστήριξη μεταξύ των κατασκευαστών μονάδων ισχύος για μια νέα κατεύθυνση όπως οι V10. Κάτι τέτοιο θα απαιτούσε τη συμφωνία των FIA, FOM και 4 από τους 5 κατασκευαστές.

Ενώ οι Red Bull και Ferrari φαίνεται ότι υποστηρίζουν την πρόωρη αλλαγή σε εναλλακτικό κινητήρα πριν από το 2030, δεν μοιράζονται όλοι οι κατασκευαστές αυτή την άποψη. Η Audi έχει ήδη ξεκαθαρίσει ότι η είσοδός της στην F1 οφείλεται στην αύξηση ισχύος του ηλεκτρικού συστήματος των μονάδων ισχύος, καθώς αντικατοπτρίζουν τις τεχνολογικές εξελίξεις στα αυτοκίνητα παραγωγής της γερμανικής μάρκας.

Koji Watanabe & Tetsushi Kakuda (HRC)

Στο ίδιο μήκος κύματος βρέθηκαν και οι δηλώσεις του Koji Watanabe, προέδρου της Honda Racing Corporation: «Όσον αφορά τη Honda, ο λόγος για τον οποίο εισερχόμαστε ξανά στην F1 είναι η ηλεκτροκίνηση και ο τύπος των κινητήρων». Ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε: «Είναι λίγο πρόωρο, κατά τη γνώμη μου, πριν καν ξεκινήσουμε με αυτούς τους κινητήρες, να αναφέρουμε μια πιθανή μελλοντική ιδέα».

Ωστόσο, αυτό δεν αποτρέπει τη μεταστροφή σε κινητήρες V10 ή turbo V8 με ένα -λιγότερο ισχυρό- σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας (KERS), το οποίο θα μειώσει το κόστος εξέλιξης. Όπως δήλωσε ο Νικόλας Τομπάζης στην Κίνα, «η παγκόσμια οικονομία οδηγεί σε απόψεις ότι ίσως θα έπρεπε να προσπαθήσουμε να μειώσουμε περισσότερο το κόστος και ότι οι σημερινές μονάδες ισχύος είναι υπερβολικά ακριβές. Αυτό είναι γεγονός. Θα θέλαμε να είναι φθηνότερες».

F1 2026 car (13)

Οι πιο κυνικοί σχολιάζουν ότι η Red Bull και η Ferrari, που υποστηρίζουν την πρόωρη αλλαγή, δεν τα πηγαίνουν καλά στην εξέλιξη των μονάδων ισχύος που προετοιμάζουν για το 2026. Όπως δηλώνει ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, «η Mercedes έχει ήδη δηλώσει ότι είναι το φαβορί, και όλοι παίζουν με βάση αυτό». 

«Το μεγάλο κριτήριο είναι η μπαταρία. Πώς ψύχεται; Πόσο γρήγορα φορτίζει; Πόσο γρήγορα μεταφέρεται η ενέργεια στο μονοθέσιο; Πρόκειται κυρίως για το λογισμικό και μπορεί κάποιος να είναι πολύ μπροστά σε αυτόν τον τομέα. Αλλά κανείς δεν ξέρει ακριβώς πού βρίσκεται πραγματικά αυτή τη στιγμή».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!