F1: Οι λόγοι πίσω από το φιάσκο της Ferrari στο GP Κίνας

Διπλός αποκλεισμός για διαφορετικές τεχνικές παρατυπίες: H Ferrari χτύπησε ναδίρ στο GP Κίνας και πίσω από αυτό φαίνεται να κρύβεται κάτι στο βασικό σχεδιασμό της πίσω ανάρτησης της SF-25.

F1: Οι λόγοι πίσω από το φιάσκο της Ferrari στο GP Κίνας

Διπλός αποκλεισμός για διαφορετικές τεχνικές παρατυπίες: H Ferrari χτύπησε ναδίρ στο GP Κίνας και πίσω από αυτό φαίνεται να κρύβεται κάτι στο βασικό σχεδιασμό της πίσω ανάρτησης της SF-25.

Δεν είχε γίνει ποτέ ξανά στην ιστορία της Formula 1 να αποκλειστούν αμφότερα τα μονοθέσια της Ferrari για -διαφορετικούς μεταξύ τους- τεχνικούς λόγους. Γεγονός που δείχνει -μεταξύ άλλων- ότι υπάρχουν σοβαρά λειτουργικά λάθη στην ιταλική ομάδα. Υπάρχουν φορές που η φετινή SF-25 δείχνει να είναι πολύ γρήγορη και άλλες που είναι πολύ δύστροπη.

Είναι δεδομένο ότι η Ferrari δεν έχει καταφέρει να αντλήσει το μέγιστο από το μονοθέσιό της στα δύο Grand Prix που έχουν διεξαχθεί μέχρι στιγμής φέτος και διέπραξε σημαντικά λάθη στην αναζήτηση επιπλέον απόδοσης στην Κίνα που οδήγησαν στο διπλό αποκλεισμό έπειτα από τον τεχνικό έλεγχο.

Παρότι η Ferrari ανακοίνωσε ότι το μονοθέσιο του Charles Leclerc βρέθηκε 1 κιλό κάτω του ελάχιστου ορίου βάρους στην Κίνα λόγω υπέρμετρης φθοράς των ελαστικών, υπάρχουν πολλά πράγματα που διαψεύδουν τη θεωρία αυτή. Η Pirelli ανέφερε ότι η μέγιστη απώλεια βάρους λόγω της φθοράς της γόμας για ένα σετ ελαστικών της δεν ξεπερνά το 1 κιλό.

F1 Lewis Hamilton & Charles Leclerc (Ferrari)

Επίσης, δεν υπήρχε τόσο μεγάλη φθορά την περασμένη Κυριακή στη Σαγκάη. Επιπλέον, ο Leclerc είχε στη διάθεσή του γύρο θριάμβου, όπου είχε τη δυνατότητα να μαζέψει αρκετά marbles (κομμάτια γόμας) από την πίστα (σε αντίθεση με τον George Russell πέρυσι στο GP Βελγίου, που αποκλείστηκε για τον ίδιο λόγο), τα οποία αυξάνουν το βάρος έως και 2,5 κιλά. Άρα, πιθανότατα το λάθος δεν προέκυψε από τα ελαστικά, αλλά από την προσπάθεια της Ferrari να φέρει το βάρος του μονοθεσίου όσο πιο κοντά στο όριο γίνεται, για να είναι πιο ανταγωνιστικό.

Παράλληλα, στο μονοθέσιο του Lewis Hamilton, διαπιστώθηκε εκτεταμένη φθορά στο σύνολο της σανίδα νομιμότητας (μαζί με τα μεταλλικά μπλοκ ολίσθησης) στο κέντρο του δαπέδου του μονοθεσίου, πέραν του επιτρεπτού ορίου του 1 χιλιοστού. Ωστόσο, η φθορά αυτή δεν αποτελεί το ίδιο το πρόβλημα, αλλά παράγωγό του.

F1 Charles Leclerc (Ferrari) 2

Η δομή του πίσω άξονα, δηλαδή το σύνολο περιβλήματος κιβωτίου και πίσω ανάρτησης, που σχεδιάστηκε τον περασμένο Ιούλιο, δεν παρουσιάζει την αναμενόμενη ακαμψία. Αυτό ανάγκασε τη Ferrari τόσο στη Μελβούρνη, όσο και το Σάββατο μετά το σπριντ στη Σαγκάη, να ανυψώσει το μονοθέσιο από το έδαφος, για να το προστατεύσει από την υπέρμετρη φθορά του δαπέδου όταν ξεκινά με 100 κιλά καυσίμου στο ρεζερβουάρ.

Η Ferrari διαθέτει ένα υπερβολικά μαλακό πίσω μέρος, το οποίο περιορίζει πόσο καλά μπορεί να λειτουργήσει το μονοθέσιο. Μοιάζει με κάτι που είχαμε δει πέρυσι στη Mercedes. Η SF-25 έχει τη δυνατότητα στις κατάλληλες συνθήκες να παράγει υψηλότερο αεροδυναμικό φορτίο από το περυσινό μονοθέσιο. Στο σπριντ του GP Κίνας, ο Hamilton απέδειξε τι μπορεί να κάνει το μονοθέσιο με φορτίο καυσίμου 35 κιλών.

F1 Lewis Hamilton (Ferrari)

Ωστόσο, τρεισήμιση ώρες αργότερα, στις κατατακτήριες δοκιμές για το grid του αγώνα, η Ferrari έκανε αλλαγές στο στήσιμο οι οποίες έκαναν την SF-25 να έχει λιγότερο αεροδυναμικό φορτίο στις στροφές και περισσότερη αστάθεια στο πίσω μέρος. Ενώ στον αγώνα το στήσιμο λειτούργησε καλύτερα για τον Leclerc, παρά το τραυματισμένο μονοθέσιο από το συμβάν της πρώτης στροφής, δεν ταίριαξε στις προτιμήσεις του Hamilton. Ο Βρετανός, στις δηλώσεις του μετά τον αγώνα, αρνήθηκε ότι η ομάδα είχε ανασηκώσει το μονοθέσιό του. Αν λέει την αλήθεια, αυτό μπορεί να συνέβαλε στον αποκλεισμό του.

O νέος τεχνικός διευθυντής της Ferrari, Loic Serra, που ανέλαβε τον περασμένο Οκτώβριο και δεν συνέβαλε στο βασικό σχεδιασμό της δεν έχει ταξιδέψει στους αγώνες φέτος, προσπαθώντας με τους μηχανολόγους του να βρει λύση στο Maranello, αλλά το πρόβλημα δεν είναι εύκολο να λυθεί. Η Ferrari εργάζεται επίσης σε αναβαθμίσεις, οι οποίες θα πρέπει να παρουσιαστούν στο GP Μπαχρέιν.

F1 Charles Leclerc (Ferrari) 6

Μπορεί ο επικεφαλής της Scuderia, Frederic Vasseur, να δηλώνει ότι το Πρωτάθλημα δεν έχει τελειώσει ακόμα, αλλά δύσκολα μπορεί να δει κανείς τη Ferrari σε θέση να παλέψει με τη McLaren σύντομα. Τουλάχιστον αυτή τη στιγμή. Η σεζόν είναι μεγάλη, αλλά το αρχικό της τμήμα θα είναι πολύ σημαντικό, λόγω της έλλειψης αναβαθμίσεων στο δεύτερο μισό της.

Αξίζει να αναφερθεί τέλος, ότι όσον αφορά τη… σαπουνόπερα που εκτυλίχθηκε στον αδύρματο για την εναλλαγή θέσεων μεταξύ των οδηγών της Ferrari κατά τη διάρκεια του GP Κίνας, η αρχική ιδέα ήταν του Hamilton να παραχωρήσει τη θέση του στο Leclerc. Το πρότεινε σε ένα μήνυμα στον ασύρματο που δεν μεταδόθηκε στην τηλεοπτική κάλυψη. Οι διάλογοι που ακολούθησαν στη συνέχεια, αφορούσαν το σημείο στην πίστα όπου θα το έκανε και όχι αν ήταν πρόθυμος να παραχωρήσει τη θέση του.

F1 Grand Prix Of China

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!