F1-GP Κίνας: Τι γνωρίζουμε ενόψει του αγώνα της Κυριακής

Θα καταφέρει ο Oscar Piastri να μετατρέψει την πρώτη pole position της καριέρας στη Formula 1 σε νίκη στο Grand Prix Κίνας; Μάθετε ποια θα είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που θα αντιμετωπίσουν οι οδηγοί στον αγώνα.

F1-GP Κίνας: Τι γνωρίζουμε ενόψει του αγώνα της Κυριακής

Θα καταφέρει ο Oscar Piastri να μετατρέψει την πρώτη pole position της καριέρας στη Formula 1 σε νίκη στο Grand Prix Κίνας; Μάθετε ποια θα είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που θα αντιμετωπίσουν οι οδηγοί στον αγώνα.

Με τον Oscar Piastri να έχει σημειώσει την πρώτη του pole position στη Formula 1, στόχος του είναι να σημειώσει και την πρώτη του νίκη στη φετινή σεζόν. Αν καταφέρει να διατηρηθεί επικεφαλής, θα μπορεί να εκμεταλλευτεί το γεγονός ότι θα βρίσκεται σε καθαρό αέρα, και όχι διαταραγμένο από τον προπορευόμενο, για να διαχειριστεί το ρυθμό και τα ελαστικά του όπως επιθυμεί. Ο Piastri έχει αποδείξει ότι μπορεί να το κάνει.

Όποιος καταφέρει να βρεθεί επικεφαλής στις πρώτες στροφές, θα έχει μεγάλο πλεονέκτημα στον τομέα των ελαστικών. Αν συγκρίνει κανείς τους χρόνους των κατατακτήριων δοκιμών με τους περυσινούς, θα διαπιστώσει ότι η βελτίωση των χρόνων πλησιάζουν έως και τα 4 δλ. στο γύρο. Αυτό συμβαίνει διότι η νέα άσφαλτος παρέχει πολύ περισσότερη πρόσφυση και επιτρέπει στους οδηγούς να πιέζουν περισσότερο. Ωστόσο, αυτό θα έχει και το τίμημά του στον αγώνα.

O επικεφαλής της ομάδας της Ferrari, Frederic Vasseur, δήλωσε ότι το Grand Prix Κίνας θα είναι ένας αγώνας διαχείρισης ελαστικών και όχι ταχύτητας. Όποιος μπορεί να διατηρήσει σε καλύτερη κατάσταση κυρίως το εμπρός αριστερό ελαστικό (λόγω των δύο παρατεταμένων δεξιών στροφών), τότε θα επωφεληθεί στον αγώνα.

2025 Chinese Grand Prix, Friday Jiri Krenek

Αν και ο George Russell, που κατάφερε να εισχωρήσει μεταξύ των δύο McLaren στη σειρά εκκίνησης για τον αυριανό αγώνα, δήλωσε ότι το καλύτερο αποτέλεσμα στο οποίο μπορεί να ελπίζει είναι η 3η θέση, καθώς η Mercedes δεν έχει το ρυθμό των McLaren, ο Lando Norris τόνισε ότι το γερμανικό μονοθέσιο είναι πολύ καλό στην προστασία των εμπρός ελαστικών του. Αν και η McLaren είναι πολύ καλή στην προστασία των πίσω ελαστικών της, δυσκολεύεται περισσότερο όταν ο περιοριστικός παράγοντας είναι τα εμπρός, όπως συμβαίνει στη Σαγκάη.

Ο Norris έκανε και πάλι λάθος στην κρίσιμη προσπάθειά του στο Q3 (όπως και για το σπριντ) και βρέθηκε στην 3η θέση. Φαίνεται να δυσκολεύεται περισσότερο από τον Piastri αυτό το Σαββατοκύριακο και υπάρχει περίπτωση το οδηγικό στυλ του Βρετανού να καταπονεί περισσότερο τα εμπρός ελαστικά στη Σαγκάη. Επίσης, ο Norris θα πρέπει να αποφύγει να κάνει έναν κακό πρώτο γύρο, όπως συνέβη στο σπριντ και έπεσε από την 6η στην 9η θέση.

F1 Διαθέσιμα σετ ελαστικών ανά οδηγό GP Κίνας 2025

Ο Max Verstappen δεν πιστεύει ότι μπορεί να παλέψει με τις McLaren, καθώς σχολίασε ότι η Red Bull δεν είναι αρκετά γρήγορη. Ο Ολλανδός πίεσε πολύ στο σπριντ για να διατηρηθεί στο ρυθμό που είχαν οι αντίπαλοί του και καταπόνησε νωρίτερα τα ελαστικά του, κάτι που πρέπει να αποφύγει στον αγώνα. Δεν αποκλείεται να αντιμετωπίσει την απειλή των Ferrari, που στο σπριντ έδειξαν να τα πηγαίνουν καλά με την καταπόνηση των ελαστικών, κρίνοντας περισσότερο από τον Leclerc και όχι τον Hamilton που βρισκόταν σε καθαρό αέρα.

O Vasseur δήλωσε ότι έγιναν αλλαγές στο στήσιμο της Ferrari για καλύτερη απόδοση στον αγώνα. Ωστόσο, πετυχαίνει υψηλότερες ταχύτητες στις ευθείες από τη McLaren, με λιγότερο αεροδυναμικό φορτίο. Η SF-25 φαίνεται ότι δυσκολεύεται με τις στροφές 90 μοιρών. Ο Leclerc ανέφερε ότι υστερεί στις αργές και μέσης ταχύτητας στροφές.

F1 Πιθανές στρατηγικές GP Κίνας 2025

Παράλληλα, κανένας οδηγός ή ομάδα δεν έχει κάνει γύρους με τη σκληρή γόμα σε αυτή την πίστα, οπότε η συμπεριφορά της θα είναι άγνωστη για όλους. Θεωρείται σχεδόν δεδομένο ότι θα έχουμε αγώνα όπου η προτιμώμενη στρατηγική θα είναι αυτή των δύο pit stop, παρά την υψηλή απώλεια χρόνου (24 δλ.) κατά τη διέλευση από το pit lane. Για να γίνει πιο συγκεκριμένο το πλεονέκτημα των φρέσκων ελαστικών, ο Carlos Sainz, που έκανε pit stop στον 11ο από τους 19 γύρους του σπριντ για δεύτερο σετ μέσης γόμας, είχε τη δυνατότητα να κινείται 2 δλ. ταχύτερα από τους πρωτοπόρους με τη Williams.

Δεν αποκλείεται η Red Bull να επιλέξει να αλλάξει το στήσιμο στο μονοθέσιο του Liam Lawson, που είναι τελευταίος, ίσως επιλέγοντας πιο λεπτή πίσω αεροτομή για υψηλότερη ταχύτητα στις ευθείες, ώστε να κάνει πιο «μαχητικό» το μονοθέσιό του. Δεν αποκλείεται να εκκινήσει με τη σκληρή γόμα. Ο Νεοζηλανδός βρίσκεται υπό πίεση και ενδέχεται να κινδυνεύσει η θέση του στην ομάδα αν δεν βελτιώσει την εικόνα του στο GP Ιαπωνίας.

F1 Προβλεπόμενη σειρά εκκίνησης GP Κίνας 2025

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!