O Lewis Hamilton φαίνεται πραγματικά ενθουσιασμένος για το νέο του ξεκίνημα στη Formula 1, με την ομάδα της Ferrari. Από την πλευρά της, η ιταλική ομάδα έχει πραγματοποιήσει μεγάλες αλλαγές στο μονοθέσιό της για την τελικήχρονιά των τεχνικών κανονισμών με μονοθέσια ground effect. Η Scuderia ήταν πολύ δυνατή πέρυσι στην αρχή και στο τέλος της σεζόν, με το μεσαίο τμήμα να δέχεται πλήγμα από αεροδυναμικές αναβαθμίσεις που δεν λειτούργησαν κατά το δοκούν στο GP Ισπανίας.
Όπως έχουμε αναφέρει, μία από τις πιο σημαντικές αλλαγές στη νέα SF-25 είναι η γεωμετρία της εμπρός ανάρτησης, που έχει μετατραπεί σε pull-rod. Αυτό αφήνει περισσότερο χώρο στο κάτω μέρος του εμπρός άξονα, βελτιώνοντας τη ροή του άερα σε αυτή την περιοχή. Ωστόσο, η Ferrari δεν έχει επιλέξει την ακραία anti-dive διαμόρφωση που έχουμε δει στη McLaren, η οποία περιορίζει το βύθισμα του εμπρός μέρους κατά την πέδηση.
Η αλλαγή σε pull-rod επηρεάζει την αεροδυναμική διαμόρφωση ολόκληρου του μονοθεσίου και θα πρέπει να δώσει στη Ferrari περισσότερα περιθώρια αεροδυναμικής εξέλιξης, καθώς η ιταλική ομάδα θεωρούσε ότι είχε «σχεδόν εξαντλήσει» το concept του μονοθεσίου του 2024. Η έμφαση στη δημιουργία χώρου γύρω από το πλαίσιο συνδυάζεται με πιθανότατα ένα ελαφρώς αυξημένο μεταξόνιο.
- 8 μοντέλα που κερδίζουν επάξια τον τίτλο του “Game Changer”
- Τα Skoda Fabia & Skoda Kamiq τώρα με 0% επιτόκιο
- Μικρό μα και μεγαλειώδες SUV με όφελος έως 16.000 €
- Δοκιμάζουμε 4 ηλεκτρικά για την πόλη με τιμή από 9.900 €
- Στυλάτο B-SUV ανανεωμένο και φτηνότερο, από 19.990 ευρώ
Ο νέος τεχνικός διευθυντής της Ferrari, Loic Serra, δεν το αρνήθηκε αυτό, αλλά δήλωσε ότι οι προσαρμογές στο μεταξόνιο είναι μικρές και δεν αποτελούν το κύριο κίνητρο της αλλαγής. Αυτό που γνωρίζουμε, είναι ότι η θέση οδήγησης έχει μετατεθεί προς τα πίσω, με τη δημιουργία ενός μικρότερου σε μήκος (κατά 20 χλστ. περίπου) περιβλήματος κιβωτίου ταχυτήτων. Αυτό δημιουργεί περισσότερο χώρο και επιτρέπει την καλύτερη διαχείριση του διαταραγμένου αέρα πίσω από τον εμπρός άξονα.
Αυτές οι αλλαγές ήταν κάτι που έπρεπε να γίνει αν ήθελε η Ferrari να παραμείνει ανταγωνιστική, σύμφωνα με τον Serra: «Έπρεπε να βοηθήσουμε το ρυθμό εξέλιξης, επειδή ήταν εξαιρετικά δύσκολο να βρεθεί απόδοση στο προηγούμενο μονοθέσιο. Οπότε, είναι περισσότερο μια εξέλιξη και είχε απόλυτο νόημα να προσπαθήσουμε να βελτιστοποιήσουμε εκ νέου τη διάταξή μας».
Κρίσιμα τα αρχικά στάδια της σεζόν
Οι αναβαθμίσεις ίσως να μην φέρουν επανάσταση, όσον αφορά την απόδοση του μονοθεσίου στην πίστα, αλλά αν οι διαφορές είναι όσο μικρές προβλέπονται στην κορυφή του grid, ακόμη και μικρά κέρδη θα μπορούσαν να κάνουν μεγάλη διαφορά. Η Ferrari ανέφερε πολλές φορές στην παρουσίαση της SF-25 στο Fiorano ότι η διαφορά απόδοσης με τη McLaren στο τέλος της περυσινής σεζόν ήταν μόνο 0,03 δλ. στο γύρο. Επίσης, η ιταλική ομάδα προβλέπει ότι τα αρχικά στάδια της σεζόν θα είναι καθοριστικά για την έκβαση του φετινού Πρωταθλήματος.
Ο επικεφαλής της Scuderia, Frederic Vasseur, πιστεύει ότι ο τίτλος θα κριθεί πολύ νωρίτερα το 2025, επειδή όλοι θα επικεντρωθούν στην εξέλιξη της νέας γενιάς μονοθεσίων με τους τεχνικούς κανονισμούς που έρχονται για το 2026, με τους μηχανολόγους να θέλουν να είναι απόλυτα προσηλωμένοι εκεί ήδη από το καλοκαίρι. Συνεπώς, το πιο σημαντικό κομμάτι του φετινού Πρωταθλήματος θα είναι πιθανότατα το πρώτο μισό.
Ο Vasseur δήλωσε: «Αν είναι να εξελίξουμε το τωρινό μονοθέσιο, αυτό θα συμβεί στους πρώτους αγώνες και μετά νομίζω ότι όλοι… Δεν θέλω να πω ότι θα σταματήσουμε το τωρινό μονοθέσιο, αλλά θα είμαστε πιο συγκεντρωμένοι στο ’26. Οι πρώτοι αγώνες και η πρώτη αναβάθμιση που θα φέρουμε στο μονοθέσιο θα είναι καθοριστικής σημασίας για τη σεζόν».