F1: Η Williams παρουσίασε τη νέα FW47

H ομάδα της Williams αποκάλυψε το μονοθέσιο με το οποίο θα αγωνίζονται φέτος στη Formula 1 οι Carlos Sainz και Alex Albon, την FW47 στο Silverstone.

F1: Η Williams παρουσίασε τη νέα FW47

H ομάδα της Williams αποκάλυψε το μονοθέσιο με το οποίο θα αγωνίζονται φέτος στη Formula 1 οι Carlos Sainz και Alex Albon, την FW47 στο Silverstone.

H Williams έγινε η δεύτερη ομάδα της Formula 1 έπειτα από τη McLaren που παρουσίασε το μονοθέσιό της για το 2025. Η FW47 αποκαλύφθηκε στην πίστα του Silverstone στην Αγγλία και θα πραγματοποιήσει ένα shakedown 200 χλμ. στα πλαίσια μιας από τις ημέρες κινηματογράφησης που έχει στη διάθεσή της κάθε ομάδα.

Η Williams FW47 είχε ειδικά χρώματα για την περίσταση, καθώς όλες οι ομάδες θα αποκαλύψουν το φετινό χρωματισμό των μονοθεσίων τους μαζί, στην εκδήλωση της F1 για τα 75 χρόνια του Πρωταθλήματος την ερχόμενη Τρίτη, 18 Φεβρουαρίου, στην Ο2 Arena του Λονδίνου.

Αν και η Williams είναι πρόθυμη να θυσιάσει τη φετινή χρονιά για να προετοιμαστεί καλύτερα για τις αλλαγές τεχνικών κανονισμών του 2026, όπου θα έχει μεγαλύτερη ευκαιρία να πλησιάσει τις κορυφαίες ομάδες, στόχος της Williams είναι να παλέψει φέτος για την 5η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Σε αυτό θα βοηθήσει μία πολύ δυνατή οδηγική σύνθεση, με την έλευση του Carlos Sainz από τη Ferrari, που θα πλαισιώσει τον Alex Albon, ο οποίος κατευθύνεται προς την 4η σεζόν του με την ομάδα. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε τη μονομαχία μεταξύ τους, δηλαδή αν ο Sainz θα έχει τη δυνατότητα να επισκιάσει τον Albon, ή αν θα είναι μια κοντινή μάχη.

Πέραν αυτού, η FW47 θα ξεκινήσει τη φετινή σεζόν όντας στο όριο του βάρους των μονοθεσίων που φέτος είναι στα 800 κιλά μαζί με τον οδηγό (αντί για 798 κ.), καθώς αυξήθηκε στα 82 κ. το ελάχιστο βάρος για τον οδηγό και τον εξοπλισμό του. Αυτό αναμένεται να επιτρέψει στη Williams να έχει ένα καλύτερο ξεκίνημα στη φετινή σεζόν από πέρυσι.

Παράλληλα, η Williams έχει καταφέρει να προσελκύσει νέες χορηγίες, υπογράφοντας τη μεγαλύτερη εμπορική συμφωνία της ιστορίας της με την αυστραλιανή εταιρεία λογισμικού Atlassian. Επίσης, η ισπανική τράπεζα Santander ακολούθησε την πορεία του Sainz από τη Ferrari στη Williams. H παρουσίαση προβλήθηκε ζωντανά μέσω του YouTube και άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

F1 Williams FW47 (8)

Η ιδιοκτήτρια εταιρεία της Williams, η αμερικανική Dorilton Capital επενδύει για να εκσυγχρονίσει τις εγκαταστάσεις της ομάδας στο Woking της Αγγλίας. Η συμφωνία με την Atlassian θα βελτιώσει το λογισμικό των Η/Υ της ομάδας, η οποία θα αποκτήσει επίσης καινούργιο προσομοιωτή, που θα είναι λειτουργικός μέσα στη φετινή χρονιά. Επίσης, το προσωπικό της ομάδας έχει αυξηθεί από τα 700 στα 1.050 άτομα.

F1 Williams FW47 (7)

Επίσης, ο τελευταίος Πρωταθλητής της Williams, από το μακρινό 1997, ο Καναδός Jacques Villeneuve έγινε πρεσβευτής της ομάδας, όπως είναι και ο Jenson Button, Πρωταθλητής του 2009, ο οποίος έκανε το ντεμπούτο του στην F1 με τη Williams το 2000.

F1 Williams FW47 (6)

Σήμερα, η FW47 έκανε τα πρώτα της χιλιόμετρα με τον Carlos Sainz στο τιμόνι, και ελαστικά βροχής, στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες που επικρατούσαν στο Silverstone. Σήμερα ήταν η πρώτη φορά που το μονοθέσιο συναρμολογήθηκε ολόκληρο, με τους μηχανικούς να έχουν παραλάβει το πλαίσιο για να προσθέσουν όλα τα εξαρτήματα επάνω του μόλις πριν από μία εβδομάδα, δηλαδή την προηγούμενη Παρασκευή.

Ο Sainz πέρασε αρκετό χρόνο κατά τη διάρκεια του χειμώνα στις εγκαταστάσεις της Williams για να εγλκιματιστεί καλύτερα στην ομάδα. Η FW47 διαθέτει καινούργιo μορφή ρύγχους και εμπρός αεροτομή πολύ διαφορετικού σχεδιασμού από πέρυσι. Το ρύγχος ενώνεται με το δεύτερο και όχι το πρώτο πτερύγιο της αεροτομής. Επίσης, τα πτερύγια έχουν διαφορετική διαμόρφωση χορδής με την καμπύλη του πίσω flap να είναι εντελώς διαφορετική για την καλύτερη διαχείριση της ροής αέρα.

Διαφορετικό σχεδιασμό έχει και το αμάξωμα στην περιοχή των καλυμμάτων του κινητήρα και των πλευρικών ψυγείων (sidepod), με υψηλότερες ράχες στα άκρα του επάνω μέρους τους, για να διατηρείται προσκολλημένη η ροή αέρα. Όπως και στην τελευταία έκδοση του περυσινού μονοθεσίου, το επάνω χείλος της εισαγωγής αέρα των ψυγείων έχει προεκταθεί, και εκτείνεται εμπρός από το άνοιγμα του cockpit.

Η μορφή των sidepod αποτελεί εξέλιξη της περυσινής, αλλά είναι πιο ογκώδη στο πίσω μέρος τους. Διαφορερικό είναι και το κάλυμμα της προστατευτικής δομής απορρόφησης συγκρούσεων στο κάτω μέρος του cockpit.

Επίσης, έχει αλλάξει η μορφή του καλυμματος του κινητήρα στο πίσω μέρος, όπου η εξαγωγή θερμού αέρα έχει μικρότερες διαστάσεις. Φαίνεται να κατευθύνει το θερμό αέρα που εξέρχεται από το μονοθέσιο προς τα κάτω, στοχεύοντας στο επάνω χείλος του διαχύτη, κάτι που είδαμε και στη νέα McLaren.

Φαίνεται ότι η Williams άλλαξε τη διαμόρφωση της πίσω ανάρτησης πηγαίνοντας από γεωμετρία pull-rod σε push-rod, με τα εξαρτήματα της ανάρτησης να βρίσκονται επάνω από το κιβώτιο, ελευθερώνοντας χώρος για τη ροή αέρα, αλλά για αυτό θα πρέπει ίσως να περιμένουμε λίγο πιο ευκρινείς φωτογραφίες, ώστε να είμαστε απόλυτα σίγουροι.

F1 Williams FW47 (9)

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!