F1: Πιθανή τεχνική υπόδειξη της FIA για την ακαμψία των αεροτομών

Αναφέρεται ότι η FIA έδειξε στις ομάδες της Formula 1 ένα προσχέδια μίας τεχνικής υπόδειξης που περιλαμβάνει πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας των εμπρός αεροτομών των μονοθεσίων, η οποία θα μπορούσε να τεθεί σε εφαρμογή το Μάιο.

F1: Πιθανή τεχνική υπόδειξη της FIA για την ακαμψία των αεροτομών

Αναφέρεται ότι η FIA έδειξε στις ομάδες της Formula 1 ένα προσχέδια μίας τεχνικής υπόδειξης που περιλαμβάνει πιο αυστηρά τεστ ακαμψίας των εμπρός αεροτομών των μονοθεσίων, η οποία θα μπορούσε να τεθεί σε εφαρμογή το Μάιο.

Το ζήτημα των εύκαμπτων αεροτομών αποτέλεσε φλέγον ζήτημα της σεζόν του 2024 στη Formula 1. Η FIA τοποθέτησε στα μονοθέσια κάμερες για να παρατηρήσει τη συμπεριφορά των αεροτομών σε πραγματικές συνθήκες. Ενώ η Διεθνής Ομοσπονδία δεν επενέβη όσον αφορά την ευκαμψία των εμπρός αεροτομών (παρά τις εκκλήσεις της Red Bull), παρουσίασε νέες τεχνικές υποδείξεις για τις πίσω αεροτομές, γεγονός που ανάγκασε κυρίως τη McLaren (με το μίνι-DRS), αλλά και άλλες ομάδες να τροποποιήσουν τους σχεδιασμούς τους.

Η ευκαμψία που παρουσίασαν στο σχεδιασμό της εμπρός αεροτομής ορισμένες ομάδες πέρυσι, όπως η McLaren και η Mercedes την άνοιξη, καθώς και η Ferrari το φθινόπωρο, επηρέασε θετικά την ανταγωνιστικότητά τους στην πίστα, με τη Red Bull να μην έχει τη δυνατότητα να απαντήσει, λόγω των περιορισμών του budget cap. H εύκαμπτη εμπρός αεροτομή βελτιώνει την ισορροπία πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων του μονοθεσίου, εξαλείφοντας την υποστροφή στις αργές στροφές και την υπερστροφή στις γρήγορες που παρουσιάζουν εγγενώς τα ground effect μονοθέσια.

Σύμφωνα με το AutoRacer, η FIA έχει ήδη στείλει ένα προσχέδιο μιας ενημερωμένης τεχνικής υπόδειξης σχετικά με τα στατικά τεστ ακαμψίας της εμπρός αεροτομής που διενεργούνται στον τεχνικό έλεγχο. Αυτή θα παρουσιάσει πιο αυστηρούς περιορισμούς όσον αφορά πόσο επιτρέπεται να υποχωρούν τα πτερύγια της εμπρός αεροτομής, καθώς αυτό είναι το μοναδικό πραγματικό εργαλείο που η FIA μπορεί να χρησιμοποιήσει για τον έλεγχο της ακαμψίας.

Εκτιμάται ότι απαιτούνται 3 έως και 6 μήνες εξέλιξης για τις ομάδες να προσαρμοστούν σε μία αντίστοιχη αλλαγή και να καταφέρουν να μειώσουν τις αρνητικές επιπτώσεις μιας τεχνικής υπόδειξης που σχετίζεται με τη δομή των ανθρακονημάτων της εμπρός αεροτομής. Κάτι που ίσως πλήττει περισσότερο τις μικρές ομάδες, καθώς ήδη προσανατολίζονται στη μεταφορά πόρων στην εξέλιξη του μονοθεσίου του 2026 δεδομένων των τεράστιων αλλαγών στους τεχνικούς κανονισμούς πλαισίου και μονάδων ισχύος.

Η εφαρμογή μίας νέας τεχνικής υπόδειξης ενδεχομένως να ανάγκαζε τις μικρότερες ομάδες να αναθεωρήσουν το σχεδιασμό της εμπρός αεροτομής, εκτρέποντας πόρους από το μονοθέσιο του 2026. Ωστόσο, οι μικρότερες ομάδες δεν εξερευνούν σε τόσο μεγάλο βαθμό όσο οι κορυφαίες την ευκαμψία των αεροτομών τους.

Αναφέρεται ότι η McLaren υποστηρίζει το σχέδιο να γίνουν πιο αυστηροί οι έλεγχοι στον τομέα της ακαμψίας των αεροτομών, έχοντας στρέψει στα τέλη της περυσινής σεζόν την προσοχή στις λύσεις που χρησιμοποιούσαν οι Ferrari και Mercedes. Αν όλα πάνε προς τη συμφωνημένη κατεύθυνση, η τεχνική υπόδειξη θα μπορούσε να εφαρμοστεί επίσημα από το Μάιο (έως το Grand Prix Ισπανίας), αλλά η FIA εξακολουθεί να εξετάζει πώς ακριβώς θα διαχειριστεί την κατάσταση καθώς και αν θα επεκτείνει τα πιο αυστηρά μέτρα και στις πίσω αεροτομές των μονοθεσίων.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!