Στα τέλη του περασμένου έτους, η Formula 1 ανακοίνωσε ότι είχε επιτευχθεί «κατά βάση συμφωνία» με την General Motors για την υποστήριξη της πρότασής της να εισέλθει στο grid το 2026 με το εμπορικό σήμα της θυγατρικής εταιρείας Cadillac.
Επρόκειτο για μία ανανεωμένη έκδοση της πρότασης από την προηγούμενη προσπάθεια της Andretti Global, η οποία δεν είχε λάβει την έγκριση από την κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων της Formula 1, FOM (Formula One Management, την οποία διαχειρίζεται η αμερικανική Liberty Media), παρότι είχε λάβει την αρχική έγκριση από τη FIA.
Η αλλαγή στάσης της F1 οφείλεται σε διάφορους λόγους. Ο κύριος ήταν το γεγονός ότι η Andretti Global, με τις ενέργειές της, είχε θέσει σε κίνηση μία ομοσπονδιακή έρευνα από τις ΗΠΑ επί του θέματος, η οποία θα μπορούσε να δημιουργήσει επιπλοκές στη FOM. Ωστόσο, συνέβαλε το γεγονός ότι η GM αύξησε τη δέσμευσή της στο εγχείρημα, καθώς και η αποχώρηση του προηγούμενου επικεφαλής της ομάδας, Michael Andretti.
- Opel: “Bazaar Μεταχειρισμένων” αυτοκινήτων με 5 χρόνια εγγύηση
- Tο νέο crossover της smart που αποτελεί το ιδανικό κίνητρο για να κινείστε ηλεκτρικά
- Το Leapmotor T03 τώρα με νέα τιμή από 13.950 ευρώ
- Το νέο Ford Capri, τώρα διαθέσιμο κάτω από 32.000 ευρώ
- MG3 Hybrid+: 5 λόγοι που το έχρισαν “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025” >>
Ωστόσο, η κίνηση της FOM να υποστηρίξει τα σχέδια της GM δεν αποτελούσε πλήρη επιβεβαίωση της συμμετοχής της, καθώς η ομάδα έπρεπε να περάσει ξανά από μια επίσημη διαδικασία αξιολόγησης από τη FIA. Πρόκειται για αντίστοιχη διαδικασία με αυτήν που πέρασε και η Andretti, για να διασφαλιστεί ότι πληροί τα κριτήρια που είχαν τεθεί και θα ανταποκρινόταν στα πρότυπα.
Αυτή η διαδικασία αξιολόγησης πλησιάζει τώρα στο τέλος της και, μόλις η Cadillac λάβει την τελική έγκριση από τη FIA, θα πρέπει να οριστικοποιήσει τους εμπορικούς όρους με τη FOM. Αλλά με βάση το γεγονός ότι η F1 έχει υποστηρίξει το ανανεωμένο εγχείρημα, αυτό είναι πιθανό να αποτελέσει μια τυπική διαδικασία. Ένας εκπρόσωπος της FIA δήλωσε στο The Race: «Βρισκόμαστε στα τελευταία στάδια αυτής της διαδικασίας και αναμένουμε να καταλήξουμε σε λύση εντός λίγων εβδομάδων».
Η Cadillac έχει διορίσει τον πρώην διευθυντή της Marussia F1, Graeme Lowdon, ως νέο επικεφαλής της ομάδας της και έχει κάνει πολλές προσλήψεις για να ενισχύσει το τεχνικό της προσωπικό. Πρόσφατα ανακοινώθηκε η άφιξη του έμπειρου πρώην τεχνικού επικεφαλής της F1, Pat Symonds, καθώς και η ίδρυση τμήματος κατασκευής μονάδων ισχύος για την F1, ενώ οι εργασίες στις εγκαταστάσεις της ομάδας στο Silverstone συνεχίζονται.