F1: Ακατάλληλη η πίσω αεροτομή της Red Bull για το GP Λας Βέγκας

Η Red Bull έχει φέρει στο GP Λας Βέγκας της Formula 1 μία πίσω αεροτομή πολύ μεγάλων διαστάσεων, η οποία παράγει υπερβολικές τιμές οπισθέλκουσας, αλλά η ομάδα δεν έχει άλλη επιλογή.

F1: Ακατάλληλη η πίσω αεροτομή της Red Bull για το GP Λας Βέγκας

Η Red Bull έχει φέρει στο GP Λας Βέγκας της Formula 1 μία πίσω αεροτομή πολύ μεγάλων διαστάσεων, η οποία παράγει υπερβολικές τιμές οπισθέλκουσας, αλλά η ομάδα δεν έχει άλλη επιλογή.

Η Red Bull παραδέχθηκε έπειτα από τις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής στο Grand Prix Λας Βέγκας της Formula 1 ότι έχει τοποθετήσει στο μονοθέσιό της μία πολύ μεγάλη πίσω αεροτομή για τις απαιτήσεις του σιρκουί πόλης με τις μεγάλες ευθείες.

Αυτό σημαίνει ότι η RB20 αναπτύσσει πολύ υψηλές τιμές οπισθέλκουσας στις ευθείες του Λας Βέγκας και υστερεί σε μέγιστη ταχύτητα. Στο FP2, ο Max Verstappen βρέθηκε στη 17η θέση και ο Sergio Perez προτελευταίος, αν και αυτό οφείλεται επίσης στο γεγονός ότι ουσιαστικά αμφότεροι εγκατέλειψαν την πρώτη τους γρήγορη προσπάθεια με τη μαλακή γόμα και στη συνέχεια δεν είχαν χρόνο να βελτιώσουν την επίδοσή τους, λόγω ολιγόλεπτης διακοπής της διαδικασίας με κόκκινη σημαία.

Η Red Bull ενδέχεται να χρησιμοποιεί και πιο συντηρητικές ρυθμίσεις μονάδας ισχύος, σε μέγιστη ταχύτητα στις ευθείες, η RB20 υπολείπεται 7 χλμ./ώρα από τα μονοθέσια των Mercedes και McLaren, κάτι που σίγουρα οφείλεται και στην εκλογή πίσω αεροτομής. Η Πρωταθλήτρια ομάδα προσπάθησε να κάνει ό,τι μπορεί για να βελτιώσει την κατάσταση, αφαιρώντας ένα gurney flap από το πίσω πτερύγιο της αεροτομής, για να μειώσει την οπισθέλκουσα.

Παρά τις αλλαγές, φαίνεται ότι η αεροτομή δεν είναι κατάλληλη για τις απαιτήσεις της πίστας του Λας Βέγκας, αλλά η Red Bull θα αναγκαστεί να συνεχίσει με αυτή τη λύση, διότι δεν διαθέτει εναλλακτική επιλογή.

Ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko, δήλωσε: «Είχαμε μια πολύ μεγάλη πίσω αεροτομή όσον αφορά το στήσιμο. Δεν έχουμε άλλη πίσω αεροτομή, κάποια μικρότερη, όπως βλέπουμε στους ανταγωνιστές μας. Σίγουρα θα ήταν χρήσιμη. Είχαμε υπερβολικό αεροδυναμικό φορτίο στα πίσω ελαστικά».

F1 Grand Prix of Las Vegas Practice

«Τα μεγάλα stint πήγαν μόνο μερικώς καλά. Κάποιοι γύροι ήταν ανταγωνιστικοί, αλλά στη συνέχεια τα πίσω ελαστικά “εξαφανίζονταν”. Υπήρχαν εκλάμψεις ταχύτητας, αλλά πρέπει να προσθέσουμε συνοχή. Χρειαζόμαστε καλύτερη ισορροπία. Στον ένα γύρο μπορούμε να βελτιωθούμε, αλλά στα μεγάλα stint, η φθορά των ελαστικών αποτελεί πρόβλημα αυτή τη στιγμή».

«Υπάρχει ακόμα πολλή δουλειά να κάνουμε αν θέλουμε να βρισκόμαστε μπροστά. Πρέπει να βρούμε καλύτερη ισορροπία στο μονοθέσιο, χωρίς να χάσουμε τελική ταχύτητα». Ο Marko απέκλεισε το ενδεχόμενο να σταλεί από το εργοστάσιο της ομάδας στο Milton Keynes της Αγγλίας μία μικρότερη αεροτομή. Το Auto Motor und Sport αναφέρει ότι η RB20 ενδέχεται να χάνει έως και 0,6 δλ. στο γύρο λόγω της πίσω αεροτομής.

Επίσης, αξίζει να αναφερθεί ότι η Red Bull χρησιμοποιεί στο GP Λας Βέγκας το κάλυμμα κινητήρα που παρουσίασε στο Hungaroring (χωρίς τα ογκώδη κανάλια αέρα πίσω από το cockpit), το οποίο μέχρι στιγμής είχε εφαρμοστεί στην RB20 μόνο σε πιο αργές πίστες με υψηλότερες απαιτήσεις αεροδυναμικού φορτίου. Ο Verstappen διαθέτει μία καινούργια έκδοση δαπέδου (με μικρές αλλαγές στα κάθετα προστατευτικά πίσω από τους εμπρός τροχούς), ενώ ο Perez διαθέτει πλέον το δάπεδο του Austin.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!