Ο George Russell βρήκε τον τρόπο με τη Mercedes να φέρει στην ιδανική θερμοκρασία τα ελαστικά μαλακής γόμας για την πρώτη του γρήγορη προσπάθεια με αυτά, και έγραψε έναν χρόνο που δεν κατάφερε να πλησιάσει κανένας άλλος κατά τη διάρκεια της πρώτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών για το Grand Prix της Πόλης του Μεξικού, τον 20ό γύρο της φετινής σεζόν της Formula 1.
O Carlos Sainz κατάφερε να βελτιώσει κατά 0,23 δλ. την επίδοσή του με τα μαλακά ελαστικά στη δεύτερη γρήγορη προσπάθειά του, αλλά και πάλι βρέθηκε 0,3 δλ. πίσω από τον Russell. Ο Ισπανός όμως κατάφερε με τη Ferrari να κινηθεί ταχύτερα στο 3ο sector με τις αργές στροφές. Στην 3η θέση πλασαρίστηκε ο Yuki Tsunoda με τη Racing Bulls, 0,7 δλ. μακριά από την κορυφή, αλλά 0,14 δλ. εμπρός από τον Max Verstappen με τη Red Bull.
O Ολλανδός ανέφερε ότι χτύπησε κάτι στα πρώτα λεπτά του FP1 και φαίνεται ότι έσπασε ένα από τα κάθετα προστατευτικά στο εμπρός μέρος του δαπέδου από τους στροβιλισμούς που δημιουργεί η περιστροφή των εμπρός τροχών. Οι μηχανικοί πέρασαν αρκετό χρόνο προσπαθώντας να το κολλήσουν.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP1 του GP Μεξικού
Προς το τέλος της διαδικασίας, ο Verstappen ανέφερε ότι έχασε ισχύ λόγω προβλήματος στον κινητήρα του και επέστρεψε στα pits χωρίς να πατάει τέρμα γκάζι 6 λεπτά πριν από την καρό σημαία. Πιθανότατα πρόκειται για παλιά μονάδα ισχύος που χρησιμοποιείται πια μόνο σε ελεύθερες δοκιμές, αλλά αυτό μένει να διαπιστωθεί.
Ο Nico Hulkenberg έγραψε έναν πολύ καλό χρόνο για να βρεθεί στην 5η θέση με τη Haas, εμπρός από τον Oscar Piastri με τη McLaren. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Esteban Ocon (Alpine), Valtteri Bottas (Sauber) και Liam Lawson με την άλλη Racing Bulls, εμπρός από τον Sergio Perez με τη Red Bull.
O ταχύτερος από τους νεαρούς οδηγούς που συμμετείχαν στο FP1 ήταν ο Andrea Kimi Antonelli, που οδηγούσε τη Mercedes του Lewis Hamilton και βρέθηκε στη 12η θέση, 0,1 δλ. μπροστά από τον Pato O’Ward, που βρέθηκε στη McLaren του Lando Norris.
Όλοι οι οδηγοί ξεκίνησαν το FP1 με ένα σετ σκληρής γόμας, το οποίο οι ομάδες ήταν χαρούμενες να «ξεφορτωθούν» αυτά τα ελαστικά, στις λιγότερο αντιπροσωπευτικές συνθήκες του τριημέρου, καθώς η πίστα είναι ακόμα σκονισμένη. Ωστόσο, αυτό το FP1 είναι πιο σημαντικό από το σύνηθες, καθώς το FP2 θα αφιερωθεί στη δοκιμή ελαστικών για το 2025.
H διαδικασία διακόπηκε μόλις 5 λεπτά μετά την έναρξή της με κόκκινη σημαία, λόγω θραυσμάτων που βρίσκονταν λίγο πριν από την 1η στροφή, τα οποία πάτησε ο Andrea Kimi Antonelli με τη Mercedes του Hamilton, το μοναδικό εκ των δύο μονοθεσίων της γερμανικής ομάδας που διαθέτει το αναβαθμισμένο αεροδυναμικό πακέτο, καθώς αυτός του George Russell εστάλη στο Brackley για επισκευές και αναμένεται να είναι έτοιμο στο GP Βραζιλίας.
To δάπεδο της W15 “τραυματίστηκε” από ένα μεταλλικό αντικείμενο που δεν προήλθε από μονοθέσιο, κοστίζοντας 0,25 δλ. στο γύρο σε απόδοση, σύμφωνα με τη Mercedes. Θα επισκευαστεί για το FP2, αλλά προβλέπεται ότι δεν θα αποδίδει σαν καινούργιο δάπεδο.
Η McLaren παρουσίασε επιτέλους το καινούργιο δάπεδο το οποίο προετοίμαζε εδώ και πολύ καιρό (από το καλοκαίρι). Είναι αναβαθμισμένο σε όλους τους τομείς του και αυτό το τριήμερο θα είναι διαθέσιμο μόνο στο μονοθέσιο του Lando Norris, το οποίο οδηγούσε ο Μεξικανός Pato O’Ward στο FP1, αλλά τοποθετήθηκε σε αυτό στο μέσο της διαδικασίας.
Στο 23ο λεπτό της διαδικασίας είχαμε και δεύτερη διακοπή, καθώς ο Oliver Bearman, ο 19χρονος Βρετανός που οδηγούσε τη Ferrari του Charles Leclerc, επιβράδυνε στην έξοδο της στροφής 9 για να αφήσει χώρο, γεγονός που αιφνιδίασε όμως τον Alex Albon, ο οποίος ερχόταν με αρκετά χιλιόμετρα.
— Mr Matthew CFB (@F12847739274927) October 25, 2024
Ο Albon, βλέποντας τη Ferrari στην εξωτερική της στροφής, προσπάθησε να πάρει τη στροφή πιο κλειστά, αναγκάστηκε να σηκώσει το πόδι του από το γκάζι, έχασε το πίσω μέρος της Williams και χτύπησε τη Ferrari με τον πίσω δεξιό τροχό, πριν καταλήξει στις μπαριέρες TecPro, με ορμή ανώτερη των 25 G, για αυτό και κλήθηκε να εισέλθει στην πίστα το ιατρικό όχημα.
Ο Albon ήταν καλά, αλλά η Williams είχε δεχθεί πολλές ζημιές, ενώ και η εμπρός αριστερή ανάρτηση της Ferrari καταστράφηκε. Το περιστατικό θα εξεταστεί από τους αγωνοδίκες. Ο Lance Stroll χρησιμοποιεί αυτό το τριήμερο το 4ο φετινό του κιβώτιο από τα 5 που επιτρέπονται κατά τη διάρκεια της χρονιάς.