Όπως η Ferrari είχε «κλέψει» τη νίκη από τη McLaren στο GP Ιταλίας, έτσι ο Oscar Piastri έκανε ακριβώς το ίδιο στον Charles Leclerc στο GP Αζερμπαϊτζάν της Formula 1. Στο τέλος του πρώτου stint του αγώνα, με τη μέση γόμα, ο Μονεγάσκος οδηγός της Ferrari είχε βρεθεί με προβάδισμα 6 δλ. πριν από τα pit stop, καθώς ο Piastri είχε ταλαιπωρήσει τα ελαστικά μέσης γόμας στη μάχη μεταξύ τους.
Συνήθως, ένα τέτοιο προβάδισμα είναι αρκετό για να προστατεύσει τον οδηγό που το έχει από undercut αυτού που ακολουθεί, όπως συνέβη στο Μπακού με τον Piastri. Ωστόσο, ο Αυστραλός οδηγός της McLaren ήταν 2,8 δλ. ταχύτερος από τον Leclerc στο γύρο εισόδου στα pits. Όταν ο Μονεγάσκος επέστρεψε στην πίστα, η διαφορά του από τον Piastri είχε μειωθεί στο 1 δλ.
Παρά τις εκκλήσεις του μηχανολόγου αγώνα του Piastri, Tom Stallard, να μην επιτεθεί στον Leclerc και να προστατεύσει τα ελαστικά του, ο Αυστραλός οδηγός τον αψήφησε, είδε -τη μοναδική του ίσως- ευκαιρία να επιχειρήσει ένα ριψοκίνδυνο προσπέρασμα από πολύ πίσω, και το έφερε εις πέρας με εξαιρετική ακρίβεια, απέναντι σε έναν Leclerc που είχε αιφνιδιαστεί και δεν πάλεψε πολύ.
Υπήρχαν όμως λόγοι που συνέβαλαν στην συγκατάβαση του Leclerc. Όπως δήλωσε ο ίδιος: «Για να είμαι ειλικρινής, χάσαμε τον αγώνα όταν δεν αμύνθηκα όσο καλά έπρεπε. Αλλά έτσι είναι τα πράγματα. Μερικές φορές κάνεις λάθη, και θα μάθω από αυτά. Όταν ο Oscar με προσπέρασε, σκέφτηκα: “Εντάξει, τώρα είναι απλά θέμα να παραμείνω ήρεμος, να προσπαθήσω να κρατήσω αυτά τα ελαστικά ζωντανά και να τον προσπεράσω ξανά αργότερα”».
«Αλλά στην πραγματικότητα, ήταν πολύ πιο δύσκολο και στις ευθείες δεν μπόρεσα να πλησιάσω όσο ήθελα. Η McLaren ήταν πολύ γρήγορη στις ευθείες. Στις στροφές ήμασταν λίγο ταχύτεροι. Δυστυχώς, δεν κάναμε γύρους με βαρύ φορτίο καυσίμου στο FP1 και το FP2, και ακολουθήσαμε μια κατεύθυνση στο στήσιμο που ίσως στον αγώνα ήταν λίγο πιο δύσκολο να διαχειριστούμε τα ελαστικά, ιδιαίτερα τα σκληρά. Δυσκολευόμουν πραγματικά να κρατήσω ζωντανά τα πίσω ελαστικά. Και προς το τέλος πίστευα πραγματικά ότι θα το έστελνα στον τοίχο. Ήταν πολύ κοντά».
Η Ferrari πιθανότατα διέθετε το ταχύτερο μονοθέσιο στο Μπακού, δεδομένου του τρόπου με τον οποίο παρέμεινε «κολλημένος» ο Leclerc στο κιβώτιο της McLaren του Piastri για 35 γύρους. Ωστόσο, η Ferrari δεν ανέπτυξε γρήγορα θερμοκρασίες στα σκληρά ελαστικά, εν μέρει επειδή δεν μπορούσε να το κάνει με το στήσιμο που είχε επιλέξει ο Leclerc και εν μέρει λόγω τακτικής, για να τα διατηρήσει σε καλή κατάσταση έως το τέλος του αγώνα. Επίσης, υποτίμησε την ταχύτητα της McLaren στις ευθείες με την έξυπνα σχεδιασμένη πίσω αεροτομή της.
Ο επικεφαλής της ομάδας της Ferrari, Frederic Vasseur, παραδέχθηκε: «Ήμασταν ίσως λίγο υπερβολικά συντηρητικοί στην αρχή του δεύτερου stint, και η οδήγηση σε διαταραγμένο αέρα ήταν δύσκολη για τον Charles, ο οποίος κατέληξε να καταστρέψει τα σκληρά ελαστικά του. Σίγουρα το γεγονός ότι δεν έκανε πολλούς γύρους στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής δεν βοήθησε τον Charles τόσο πολύ, αλλά αυτό δεν πρέπει να αποτελεί δικαιολογία».
«Ο Charles ήταν ίσως λίγο υπερβολικά αισιόδοξος μετά το πρώτο stint, επειδή ήμασταν πολύ άνετοι και η “εισαγωγή” του ελαστικού στο δεύτερο stint ξέραμε ότι θα ήταν πολύ σημαντική. Δεν πίεσε τόσο πολύ και πιθανώς δεν ήταν η σωστή προσέγγιση σε εκείνο το στάδιο. Στο τέλος, αυτό ήταν το κλειδί. Μόλις βρεθήκαμε πίσω, δυσκολευτήκαμε να περάσουμε τον Piastri και καταστρέψαμε περισσότερο τα ελαστικά όντας πίσω του».
Για το επίμαχο προσπέρασμα του 20ού γύρου, ο Vasseur σχολίασε: «Ίσως ο Charles θα μπορούσε να υπερασπιστεί περισσότερο τη θέση του. Αλλά όπως είπα και πριν, βρισκόμασταν στον πρώτο γύρο του stint και ήταν επίσης σημαντικό να προστατεύσουμε τα ελαστικά. Φυσικά, είναι πιο σημαντικό να προστατεύεις τη θέση παρά τα ελαστικά, οπότε ίσως δεν κατάλαβε πόσο κοντά ήταν ο Piastri και πόσο γρήγορη ήταν η McLaren στις ευθείες».