F1: O Oscar Piastri παραδίδει μαθήματα

Στον αγώνα όπου η McLaren τον ήθελε να υποστηρίξει τον team-mate του, ο Oscar Piastri, παρέδωσε μαθήματα όσον αφορά τον τρόπο που κατακτούνται οι νίκες, τόσο στους αντιπάλους του, όσο και στην ομάδα του.

F1: O Oscar Piastri παραδίδει μαθήματα

Στον αγώνα όπου η McLaren τον ήθελε να υποστηρίξει τον team-mate του, ο Oscar Piastri, παρέδωσε μαθήματα όσον αφορά τον τρόπο που κατακτούνται οι νίκες, τόσο στους αντιπάλους του, όσο και στην ομάδα του.

Φαμπρίτσιο Λαζάκις

Show ‘em how it’s done Oscar! Στη δεύτερη μόλις σεζόν του στη Formula 1, o Oscar Piastri αναδεικνύεται σε οδηγό με στόφα Πρωταθλητή, καθώς προκαλεί αίσθηση με αυτά που κάνει στην πίστα. Από τους γύρους εισόδου και εξόδου από τα pits που ήταν… αστραπή στο GP Αζερμπαϊτζάν, έως το προσπέρασμα επί του Charles Leclerc από το… πουθενά, έως τους 35 γύρους που άντεξε με την ασφυκτική πίεση του Μονεγάσκου να βρίσκεται ακριβώς πίσω του, ο Piastri παρέδωσε μαθήματα πώς κατακτούνται οι νίκες στη Formula 1, στον αγώνα που η McLaren του είχε ζητήσει να λειτουργήσει ως Νο. 2 οδηγός.

Παρότι είχε ταλαιπωρήσει τα ελαστικά του στο πρώτο stint στη μάχη με τον Leclerc και είχε βρεθεί 6 δλ. πίσω, ο Piastri βρέθηκε ξανά σε απόσταση βολής από τον Leclerc έπειτα από το pit stop και έπιασε τον Μονεγάσκο στον ύπνο, με ένα προσπέρασμα από 25 μέτρα πίσω στην 1η στροφή. Ο Piastri δήλωσε ότι ήταν 50-50 αν θα κατάφερνε να στρίψει, αλλά πραγματοποίησε ένα υποδειγματικό προσπέρασμα, απέναντι σε έναν Leclerc ο οποίος δεν αμύνθηκε και πολύ, έχοντας ακόμα κρύα ελαστικά, θεωρώντας επίσης ότι θα μπορούσε να ανακτήσει τη θέση με DRS.

Ωστόσο, αυτό το προσπέρασμα έκρινε την έκβαση του αγώνα. Ο Piastri δήλωσε: «Ο καθαρός αέρας βοήθησε αρκετά τα ελαστικά. Αν δεν είχα κάνει την κίνηση τότε δεν θα μπορούσα ποτέ να τα καταφέρω, γιατί απλά κάθεσαι πίσω και χρησιμοποιείς τα ελαστικά σου στο διαταραγμένο αέρα. Όταν είδα ότι ήμασταν τόσο κοντά, ήξερα ότι έπρεπε να προσπεράσω αμέσως. Είδα μισή ευκαιρία μετά το pit stop και ήξερα ότι έπρεπε να προσπαθήσω να την εκμεταλλευτώ. Αυτό μου χάρισε τη νίκη».

«Προσπάθησα να το κάνω αυτό στο πρώτο stint και κατέστρεψα τελείως τα ελαστικά μου. Έτσι, ο μηχανολόγος μου είπε στον ασύρματο “Ας μην το ξανακάνουμε αυτό“. Τον αγνόησα τελείως στον επόμενο γύρο και τo “έστειλα“ στην εσωτερική. Σε εκείνο το σημείο, ένιωθα ότι αν έμενα πίσω περιμένοντας την καταπόνηση ελαστικών του Charles, δεν επρόκειτο να συμβεί ποτέ».

«Σκέφτηκα ότι απλά θα μας εξασφαλίζαμε την 2η θέση. Αν δεν εκμεταλλευόμουν αυτή την ευκαιρία, τότε νομίζω ότι δεν θα είχα καμία άλλη. Τα εύσημα στον Charles, ήταν απίστευτα δίκαιος. Νομίζω ότι ίσως πίστευε πως θα έβγαινα εκτός πίστας, αλλά εξεπλάγην ευχάριστα με το γεγονός ότι όντως κατάφερα να πάρω τη στροφή. Ήταν μια κίνηση υψηλού ρίσκου, υψηλής δέσμευσης, αλλά αυτό έπρεπε να κάνω για να προσπαθήσω να κερδίσω τον αγώνα».

F1 Oscar Piastri (McLaren) (5)

Άρα, εκτός από το «μάθημα» που παρέδωσε με το προσπέρασμά του στον Leclerc, ο Piastri, αψηφώντας τις εντολές του μηχανολόγου αγώνα που του έχει ορίσει η McLaren, Tom Stallard, «έβαλε τα γυαλιά» και στην ίδια του την ομάδα, υιοθετώντας πιο επιθετική προσέγγιση την κρίσιμη στιγμή, για να πάρει τη νίκη.

Με έξυπνο σχεδιασμό της πίσω αεροτομής, η McLaren είχε αρκετά υψηλή ταχύτητα στις ευθείες για να επιτρέπει στον Piastri να διατηρεί αρκετά πίσω του τον Leclerc ώστε να ο Μονεγάσκος να μην έχει ελπίδες να περάσει. Όταν o οδηγός της Ferrari πλησίαζε περισσότερο, ο Piastri απλά κάλυπτε την εσωτερική και δεν άφηνε περιθώριο στην αντίπαλό του να κάνει κάτι.

Ο Piastri έδωσε μαθήματα απόλυτα καθαρής υπεράσπισης της θέσης του στη μάχη εναντίον του Leclerc, που παρότι βρέθηκε στο πλάι της McLaren 5-6 φορές, ποτέ δεν έδειξε ότι θα μπορούσε να προσπεράσει. Πολύ πιο έμπειροι οδηγοί, όπως οι Carlos Sainz και Sergio Perez, όταν βρέθηκαν κοντά μεταξύ τους στην πίστα, μαχόμενοι για θέση βάθρου, κατέληξαν στον τοίχο. Ο Piastri κατάφερε επίσης να διατηρήσει τα ελαστικά του σε καλή κατάσταση έως το τέλος του αγώνα, κάτι που έχει αποτελέσει δυσκολία για τον ίδιο στο παρελθόν.

Oscar Piastri, McLaren MCL38

Ο έτερος οδηγός της McLaren, ο Lando Norris, είχε βοηθήσει τον Piastri πριν από το πρώτο pit stop, καθυστερώντας τον Sergio Perez αρκετά ώστε να μην πετύχει το undercut της Red Bull. Οι εντολές της McLaren είχαν τεθεί σε εφαρμογή, αλλά για να ευνοήσουν τον άλλο οδηγό της, και όχι αυτόν που προηγείται στη βαθμολογία, όπως σχεδίαζε αρχικά. Ο λόγος είναι απλός. Ο Norris δεν είχε καταφέρει να προκριθεί στο Q2 το Σάββατο.

Ο Βρετανός είχε κάνει ένα λάθος στην έξοδο της στροφής 16 στην τελική του προσπάθεια στο Q1, αλλά αυτό που του κόστισε την πρόκριση ήταν το γεγονός ότι επιβράδυνε ίσως υπερβολικά σε μία κίτρινη σημαία που δεν θα έπρεπε να έχουν δείξει οι άνθρωποι της πίστας. To αποτέλεσμα όμως ήταν ότι ο Piastri εκκίνησε 2ος και ο Norris 15ος. Ήταν επίσης η πρώτη φορά που ο Norris κέρδισε (3) θέσεις στην εκκίνησης ενός φετινού αγώνα.

Oscar Piastri, McLaren MCL38

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι σε 4 από τους τελευταίους 5 αγώνες, ο Piastri αποδίδει καλύτερα από τον teammate του, με μοναδική εξαίρεση το GP Ολλανδίας. Όχι μόνο αυτό. Στους τελευταίους 11 αγώνες, ο Piastri έχει σημειώσει περισσότερους βαθμούς από οποιοδήποτε άλλο οδηγό. Στη δεύτερη σεζόν του στη Formula 1. Τι άλλο χρειάζεται να πούμε;

Ίσως να μην έχει ακόμα τη σταθερότητα ενός Πρωταθλητή. Αλλά οι καλές στιγμές του σίγουρα έχουν αυτή τη στόφα. Άλλωστε, αντίστοιχα σημάδια είχε δείξει και στο δεύτερο μισό της φετινής σεζόν και ακόμη μαθαίνει. «Το μονοθέσιο έχει βελτιωθεί, αλλά νομίζω ότι η ομάδα με βοήθησε και εμένα να βελτιωθώ: Πριν από 12 μήνες, σίγουρα δεν ήμουν ικανός να πετύχω τέτοια αποτελέσματα. Είμαι ενθουσιασμένος να δω τι επιφυλάσσει το μέλλον». Το ίδιο και εμείς.

Oscar Piastri, McLaren MCL38 during the Azerbaijan GP at Baku City Circuit

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!