Ένα συναρπαστικό τελευταίο δεκάλεπτο μας προσέφερε η πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών του Grand Prix Ολλανδίας, του αγώνα με τον οποίο η Formula 1 επιστρέφει στη δράση έπειτα από το καλοκαιρινό διάλειμμα. Μόνο στα τελευταία λεπτά η πίστα του Zandvoort ήταν αρκετά στεγνή για τη χρήση σλικ ελαστικών και οι χρόνοι έπεφταν συνεχώς.
Εντέλει, ο Lando Norris σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο του FP1 με την αναβαθμισμένη McLaren στο τέλος της διαδικασίας, κινούμενος 0,2 δλ. ταχύτερα από τον Max Verstappen με τη Red Bull. Στην 3η θέση βρέθηκε ο Lewis Hamilton με τη Mercedes, αλλά ο Βρετανός καθυστέρησε πολύ πίσω από αργά μονοθέσια στο τελικό sector της γρήγορης προσπάθειάς του.
Ο Carlos Sainz βρέθηκε στην 4η θέση, ανάμεσα στους δύο οδηγούς της Mercedes, αλλά η Ferrari χρησιμοποίησε τα μέσα ελαστικά, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες ομάδες, που προτίμησαν τη μαλακή γόμα των σλικ. Πίσω από τον George Russell, o Alex Albon τοποθέτησε την αναβαθμισμένη Williams στην 6η θέση και μάλιστα βρέθηκε εμπρός από τον άλλο οδηγό της McLaren, Oscar Piastri.
Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι δύο οδηγοί της Haas, Nico Hulkenberg και Kevin Magnussen, και ο Zhou Guanyu με τη Sauber. Εκτός δεκάδας βρέθηκαν οι Lance Stroll (Aston Martin), Sergio Perez (Red Bull) και Charles Leclerc (Ferrari).
Gyro Cam 🤝 Zandvoort #F1 #DutchGP @McLarenF1 pic.twitter.com/zoQXU7q5qO
— Formula 1 (@F1) August 23, 2024
Η διαδικασία ξεκίνησε σε πολύ βρεγμένo ασφαλτοτάπητα και πέραν του κινδύνου υδρολίσθησης, οι οδηγοί που επέλεξαν να βγουν στην πίστα, είχαν να αντιμετωπίσουν και ξαφνικές πνοές αέρα ταχύτητας έως και 50 χλμ./ώρα, που αποσταθεροποιούσαν τα μονοθέσια.
Ο Nico Hulkenberg είχε τρεις εξόδους από την πίστα στα πρώτα 20 λεπτά στις προκλητικές συνθήκες. Ο Charles Leclerc με τη Ferrari ήταν ο πρώτος οδηγός που σημείωσε χρόνο με τα ελαστικά βροχής, έπειτα από 18 λεπτά. Στο μισάωρο, ο Max Verstappen με τη Red Bull ήταν ο πρώτος που επέλεξε να χρησιμοποιήσει τα ενδιάμεσα ελαστικά, αλλά είχε ένα -άκακο- τετ-α-κέ στη στροφή 11, όπου πάτησε στα kerb της κορυφής.
H πίστα είχε αρχίσει να στεγνώνει πλέον, με λίγη ηλιοφάνεια να βοηθάει την κατάσταση. Ωστόσο, ο Pierre Gasly έκανε ένα ταξίδι στα χαλίκια της 1ης στροφής με την Alpine λίγο πριν από τη συμπλήρωση 38 λεπτών. Το ίδιο συνέβη, αλλά λιγότερο δραματικά, και στους Sergio Perez και Carlos Sainz, πιθανώς λόγω του ανέμου. Μόλις 12 λεπτά πριν από το τέλος της διαδικασίας, η McLaren ήταν η πρώτη ομάδα που έστειλε τους οδηγούς της στην πίστα με σλικ ελαστικά μαλακής γόμας.
Αναβαθμίσεις
Η McLaren παρουσίασε αρκετές αναβαθμίσεις στην MCL38, που θεωρείται ήδη το ταχύτερο ίσως μονοθέσιο του grid στους τελευταίους αγώνες. Πρόκειται για το πρώτο σημαντικό πακέτο της βρετανικής ομάδας από το GP Μαϊάμι, που είχε σημειωθεί σημαντική βελτίωση απόδοσης.
#McLaren’s first upgrade since Miami is a big one. Floor modification “improves local load generation around the floor edge as well as flow conditioning improving overall floor performance”. Shapes look similar, but smaller & less rounded support brackets. #F1 #TechF1 #DutchGP pic.twitter.com/64lqNeuFdg
— nicolas carpentiers (@NicolasF1i) August 23, 2024
Δεδομένου ότι οι αναβαθμίσεις της McLaren λειτουργούν πάντα πολύ καλά τους τελευταίους 12 μήνες, και με τον Rob Marshall να δηλώνει ότι οι νέες προσθήκες θα φέρουν αρκετά καλά κέρδη, αυτό ίσως δώσει πλεονέκτημα στην ομάδα στην απαιτητική πίστα του Zandvoort με τις μεγάλες αλλαγές κλίσης της ασφάλτου και τις γρήγορες, στενές στροφές.
Η MCL38 διαθέτει μία καινούργια πίσω αεροτομή υψηλού αεροδυναμικού φορτίου για το GP Ολλανδίας, νέες εισαγωγές αέρα εμπρός φρένων και τροποποιήσεις στα αεροδυναμικά καλύμματα των ψαλιδιών των αναρτήσεων και στα πλαϊνά άκρα του δαπέδου.
#McLaren upgrade for #DutchGP (2). New front brake scoop improves overall downstream flow conditions, resulting in increased aero load without compromising cooling. The front susp also modified to match the changed flow, mainly where the scoop meets the legs.#F1 #TechF1 pic.twitter.com/q6euvlhqaO
— nicolas carpentiers (@NicolasF1i) August 23, 2024
Η Red Bull πραγματοποίησε μικρές αλλαγές σε κάποια πτερύγια γύρω από το πίσω μέρος του halo και τα υποστηρίγματα των καθρεπτών, καθώς και την έξοδο θερμού αέρα από το κάλυμμα του κινητήρα.
For the #DutchGP, @redbullracing revised the rearward (1) halo fairing and (2) the mirror stays, to “improve the total pressure available downstream (1) to the floor upper surfaces & along the sidepods” (2). Also, the exit of the engine cover has been narrowed.#F1 #TechF1 pic.twitter.com/Py0bwbpU60
— nicolas carpentiers (@NicolasF1i) August 23, 2024
Η Williams παρουσίασε επίσης ένα μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων, με νέο δάπεδο και διαχύτη, διαφορετικές εισαγωγές αέρα ψυγείων και κινητήρα, καθώς και κάλυμμα κινητήρα. Επίσης, η Haas παρουσίασε καινούργιο ρύγχος και εμπρός αεροτομή, καθώς και τροποποιημένα -αεσοδυναμικά- ψαλίδια εμπρός ανάρτησης και διαμόρφωση εσωτερικού πλήμνης εμπρός τροχών.
Η Ferrari τοποθέτησε στο μονοθέσιο του Charles Leclerc τον 4ο φετινό κινητήρα εσωτερικής καύσης, turbo και ΜGU-K από τις 4 μονάδες που επιτρέπεται να χρησιμοποιήσει ο κάθε οδηγός κατά τη διάρκεια της σεζόν. O Robert Shwartzman, οδηγός της Ακαδημίας της Ferrari, είχε την ευκαιρία να οδηγήσει το μονοθέσιο του Valtteri Bottas στη Sauber στο FP1.
Αξίζει να αναφερθεί ότι η Haas έχει βρεθεί σε δύσκολη θέση, καθώς η Uralkali, πρώην σπόνσορας της ομάδας, έχει κερδίσει δικαστική υπόθεση στην Ελβετία, για την επιστροφή των χρημάτων που της είχε καταβάλει στην αρχή του 2022, αφότου τερματίστηκε η συμφωνία μεταξύ τους, έπειτα από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Τα εμβάσματα προς ρωσικές εταιρείες είναι δύσκολο να μεταφερθούν δεδομένων των διεθνών κυρώσεων εναντίον της Ρωσίας, για αυτό και έχει καθυστερήσει η επιστροφή των χρημάτων. Η Uralkali ζήτησε από ολλανδικό δικαστήριο την κατάσχεση του εξοπλισμού της Haas έπειτα από το GP Ολλανδίας και αυτό ενδέχεται να προκαλέσει προβλήματα στην αμερικανική ομάδα ενόψει της Monza το επόμενο Σαββατοκύριακο.