Στις κατατακτήριες δοκιμές του Grand Prix Καναδά, η απειλή της βροχής, οι χαμηλές θερμοκρασίες και ο χλωρός ασφαλτοτάπητας δημιούργησαν το καλύτερο φετινό qualifying. Εκεί, για πρώτη φορά από 1997 στη Formula 1, οι δύο ταχύτεροι οδηγοί σημείωσαν πανομοιότυπο χρόνο έως το τελευταίο χιλιοστό του δευτερολέπτου.
Επειδή όμως ο George Russell τον είχε καταγράψει πρώτος (με μεταχειρισμένα ελαστικά), πήρε την pole position και ο Max Verstappen θα παραταχθεί δίπλα του στην πρώτη σειρά εκκίνησης, με τις McLaren στη δεύτερη σειρά.
Η απόσταση της πρώτης στροφής από την pole position είναι πολύ μικρή, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούν να γίνουν ανακατατάξεις στις πρώτες στιγμές του αγώνα. Εάν ο Russell διατηρηθεί επικεφαλής, το μεγάλο ερώτημα είναι αν θα καταφέρει να κρατήσει πίσω τον Verstappen και πόσο κοντά τους θα μπορούν να βρίσκονται οι McLaren.
Η Red Bull είναι γνωστό ότι είναι πολύ δυνατή στις ευθείες με το DRS ενεργοποιημένο. Αν και οι μέγιστες ταχύτητες του μονοθεσίου δεν είναι από τις υψηλότερες στο Μόντρεαλ, είναι πιο υψηλές από αυτές της Mercedes. Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι τα προσπεράσματα είναι εύκολη υπόθεση στο GP Καναδά, παρά τις τρεις ζώνες DRS.
Αν ο αγώνας διεξαχθεί σε στεγνή άσφαλτο, λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών που αναμένεται να επικρατούν, το graining της μέσης γόμας ελαστικών αναμένεται να είναι έντονο, λόγω της χαμηλής πρόσφυσης, και μένει να διαπιστωθεί ποιο μονοθέσιο θα μπορεί να το διαχειριστεί καλύτερα, καθώς οι ομάδες δεν έχουν συλλέξει πολλά δεδομένα από τις ελεύθερες δοκιμές.
Η πίστα θα είναι και πάλι χλωρή, καθώς έβρεξε έπειτα από τις χθεσινές κατατακτήριες δοκιμές και αυτό ίσως κάνει το έργο των ελαστικών ακόμη πιο δύσκολο στους πρώτους γύρους με βαρύ φορτίο καυσίμου. H Red Bull δεν ήταν απόλυτα ικανοποιημένη από τη συμπεριφορά του μονοθεσίου της στις δοκιμές, οπότε δεν είναι απίθανο να δυσκολευτεί με τη διαχείριση ελαστικών στον αγώνα.
H Pirelli αναφέρει ότι η στρατηγική δύο pit stop ενδέχεται να είναι η προτιμώμενη, λόγω του υψηλού graining και με τη βοήθεια της μικρής απώλειας χρόνου στο pit lane (περίπου 18 δλ.) λόγω της παράκαμψης του τελευταίου chicane και της πρώτης στροφής. Τα δύο πιθανά σενάρια είναι εκκίνηση με μέση γόμα και δύο stint με τη σκληρή, ή μέση-σκληρή-μέση.
Φυσικά, δεν αποκλείεται κάποιες ομάδες να προσπαθήσουν να ακολουθήσουν στρατηγική ενός pit stop, χρησιμοποιώντας μέση και σκληρή γόμα. Ωστόσο, δεν είναι δεδομένο ότι τα σκληρά ελαστικά θα λειτουργήσουν καλά στις χαμηλές θερμοκρασίες. Μία πιθανή έλευση βροχής μπορεί να φέρει τα πάνω-κάτω και πολύ πιθανή είναι και η παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας, με τους τοίχους να παραμονεύουν σε πολλά σημεία της στενής πίστας.
Σχεδόν όλοι οι κορυφαίοι οδηγοί έχουν στη διάθεσή τους δύο φρέσκα σετ σκληρής γόμας και ένα σετ μέσης γόμας, εκτός από τους οδηγούς των Aston Martin και Racing Bulls (ένα σκληρό σετ, δύο μέσης γόμας). Στην περίπτωση της McLaren (και του Stroll), οι οδηγοί έχουν «πατήσει» τα ελαστικά για ένα γύρο προετοιμασίας, ώστε να περάσουν ένα θερμικό κύκλο υπό ελεγχόμενες συνθήκες. Παρότι αυτό κάνει λιγότερο ελαστική τη γόμα, εκτιμάται ότι μπορεί να φέρει πλεονεκτήματα στη συμπεριφορά και τη μακροζωία.
Δεν αποκλείεται οι οδηγοί που βρίσκονται εκτός θέσης, όπως αυτοί της Ferrari, που βρίσκονται εκτός της πρώτης δεκάδας, και ο Sergio Perez (16ος) να δοκιμάσουν κόντρα στρατηγική, εκκινώντας με τη σκληρή γόμα, αν και αυτό το σχέδιο είναι ευάλωτο σε παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας στα αρχικά στάδια του αγώνα. Από εκεί που εκκινούν αυτοί οι οδηγοί, θα είναι δύσκολο να πετύχουν ένα καλό αποτέλεσμα, αν και ο Charles Leclerc αναφέρει ότι σε νωπές συνθήκες, η Ferrari είναι γρήγορη.
Στις πίσω θέσεις της σειράς εκκίνησης, υπάρχουν μερικές ανακατατάξεις, καθώς η Sauber αποφάσισε να αντικαταστήσει την πίσω αεροτομή σε αμφότερα τα μονοθέσιά της με μία διαφορετικών προδιαγραφών. Συνεπώς, τόσο o Valtteri Bottas, όσο και ο Zhou Guanyu θα εκκινήσουν από το pit lane. Η ελβετική ομάδα χρησιμοποίησε την ευκαιρία να τοποθετήσει την 3η φετινή μπαταρία ERS (από τις δύο που επιτρέπονται χωρίς ποινή) στο μονοθέσιο του Bottas.
Έτσι, ο Esteban Ocon, που βρέθηκε τελευταίος λόγω της ποινής 5 θέσεων που είχε δεχθεί για την πρόκληση σύγκρουσης με τον Pierre Gasly, θα εκκινήσει από τη 18η θέση του grid.